Wszystko o:

warzywo por

Katarzyna Dominik

Mrożonki: co zyskasz, a co stracisz, wprowadzając je do diety?

Mrożonki: co zyskasz, a co stracisz, wprowadzając je do diety?

Wierzysz, że mrożenie warzyw i owoców powoduje nieodwracalną utratę składników odżywczych? Odpowiednio przygotowane i przechowywane produkty to wciąż skarbnica zdrowia

Cebula, czosnek, por: najlepsi przyjaciele w sezonie infekcji?

Zniechęcają do całowania, brzydko pachną, fatalnie smakują solo, czasem zmuszają do płaczu... A zarazem wspierają naszą odporność, uchodzą za afrodyzjaki, są niezastąpionym dodatkiem wielu dań... Dowiedz się więcej o trzech najsłynniejszych białych warzywach, a na pewno nie pozwolisz im zniknąć ze stołu przez cały rok.

Dieta Pięciu Przemian - w poszukiwaniu harmonii ciała i ducha

Starochiński sposób odżywiania znalazł miliony wyznawców na całym świecie. To ponoć przepis nie tylko na szczupłą sylwetkę, ale i wewnętrzną równowagę, znakomitą formę fizyczną, wyśmienite zdrowie. Podobno już w ciągu tygodnia pozwala zrzucić 4 kilogramy i poczuć się lekko we własnym ciele. Zarazem wprowadzenie jej w życie nie jest łatwe, zasad jest sporo, od nich wyjątki, a w nich niuanse. Czy razem jednak to nam służy? Wiele wskazuje, że tak.

Owoce i warzywa: liczy się kolor!

Owoce i warzywa: liczy się kolor!

Lekarze i dietetycy podzielili warzywa i owoce na pięć podstawowych grup kolorystycznych. Każda odznacza się szczególnymi właściwościami dla zdrowia. Pamiętaj, że paleta barw jest znacznie szersza, a kwalifikacja niektórych roślin dość umowna. Wybitny znawca kolorów na pewno podważyłby zaliczenie

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

. Gotuj około 20 minut, przypraw i zmiksuj. Smacznego! Więcej na ten temat: Prebiotyk, czyli co? Cebula, czosnek, por - białe warzywa dla odporności Jak zrobić syrop z cebuli?

Trawa pszeniczna - bogactwo oczyszczającego chlorofilu

Trawa pszeniczna - bogactwo oczyszczającego chlorofilu

który dostarczy cennych składników odżywczych, a przy tym pomoże w przypadku wielu dolegliwości - od cukrzycy, aż po nowotwory. Znikoma ilość rzetelnych badań nie pozwala na jednoznaczne potwierdzenie wszystkich jej prozdrowotnych właściwości. W przeprowadzonych do tej pory eksperymentach udało się

Dobra profilaktyka - dieta wspierająca odporność

Dobra profilaktyka - dieta wspierająca odporność

, które stymulują mikroflorę jelitową (poli- i oligosacharydy, laktuloza) oraz probiotyki, czyli bakterie, które wykazują korzystny wpływ dla zdrowia gospodarza. Naturalnie prebiotyki występują w większych ilościach w warzywach i owocach m.in: topinamburze, cykorii, czosnku, szparagach, porze, cebuli czy

6 wrogów cholesterolu - co jeść, by z nim wygrać

6 wrogów cholesterolu - co jeść, by z nim wygrać

liściach warzyw. Marchew, botwinę, cykorię czy pora warto jeść ze względu na prowitaminę A. Ten antyoksydant jest ochroniarzem frakcji HDL, zwalczającym wolne rodniki. Przed utlenianiem i wzmożoną aktywnością złego cholesterolu bronią organizm także likopen i luteina . Ten pierwszy znajduje się głównie w

Witamina A - przyjaciółka oczu i urody

Witamina A - przyjaciółka oczu i urody

, mogą de facto do niej dotrzeć zamiast utknąć gdzieś po drodze. Moc barwników owoców i warzyw. Który kolor najzdrowszy? Retinol stosowany jest w kuracjach osób o cerze tłustej i trądzikowej. Zaobserwowano, że jest dobrą i stosunkowo szybko działającą bronią przeciwko rozszerzonym porom, łojtokowi i

Pora jedzenia ma znaczenie! Dlaczego warto trzymać się dobowego cyklu organizmu?

Pora jedzenia ma znaczenie! Dlaczego warto trzymać się dobowego cyklu organizmu?

Najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, bez wątpienia jest śniadanie . Kiedy najlepiej je zjeść? Tu teorie są różne, jednak zdaniem specjalistów odpowiednia pora na pierwszy posiłek jest między 6.00 a 9.00 rano. Ważne jest by było bogate w węglowodany. Podstawowym zadaniem śniadania jest nie

Co zrobić z wiecznym poczuciem głodu?

prawidłowa - 10,5 kg i 77 cm wzrostu. Nie wiem co mogę zrobić - staram się jeść w tych samych porach co dziecko, ale nie wszystko da się zrobić kiedy on śpi. Proszę o poradę.Jesli masa ciała jest prawidłowa nie należy się tym martwić. Powinna Pani zadbać, aby jego dieta była bez słodyczy i słodkiego

Dieta po operacji zespolenia esicy z odbytnicą

poprawy samopoczucia po pewnym czasie od operacji dieta może być rozwijana do diety zdrowego człowieka. Na początku unikamy produktów: - które mogą działać wzdymająco i gazotwórczo: warzywa surowe, bób, kapusta, kalafiory, brokuły,cebula,pory, szparagi, gruszki,czereśnie,piwo, rośliny strączkowe

Zaparcia - co robić?

. Ogółem mam stwierdzone jelito drażliwe, jednak czy nagła zmiana oddawania stolca może mieć związek z tą chorobą? Zespól jelita drażliwego mam od prawie roku i do tej pory wypróżniałam się normalnie, nie miałam ani biegunek ani zaparć. Czym mogą spowodowane być zaparcia? Co jeść, aby się ich pozbyć

Trzustka: podwyższona lipaza trzustkowa

, choć go spożywam do obiadu, podobnie jak kawę. Staram się jeść umiarkowane ilości warzyw i mięsa. Prowadzę siedzący tryb życia. Raz na pół roku może zdarzy mi się niestrawność (do tej pory, po umiejsciowieniu bólu myślałem, że powodem bywa żołądek, czy to możliwe, że była to jednak trzustka?) ale

Ból serce i problem z głębszym oddechem

oddech. Atak nie jest poprzedzony wysiłkiem fizycznym, dlatego do tej pory (ok. roku temu) wykonałam tylko jedno EKG i to właśnie w fazie spoczynkowej. Badanie nic nie wykazało, a mimo to co jakiś czas mam ataki w czasie których mimo dużego, tępego bólu w sercu (jakby coś się skleiło i zassało) próbuję

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Alergia na warzywo "POR"

Pracuję przy czyszczeniu pora.momentalnie gdy wchodzę na hale zaczynają sie wzdęcia,ból brzucha.wracam do domu to mi przechodzi.czy zapach pora może tak dzialac ????

Re: Alergia na warzywo "POR"

"zapach", to lotne substancje eteryczne (olejki) soku pora, które unoszą się w powietrzu i są prze ciebie wdychane. A por, pododbnie jak cebula czy czosnek może powodować wzdęcia i gazy, jeśli masz problemy trawienne, tj. w tym wypadku brak odpowiedniego enzymu do ich przetrawienia. KOntakt z

Re: cos bym dodala do jadlospisu: co dzis jadlysc

Warzywa z pieca (buraki różnokolorowe marchew por seler brukiew pasternak pieczarki cebula czosnek kalafior ziemniaki) z masłem - pycha...

jakie owoce i warzywa o tej porze roku?

maśle małej nic nie jest), bez surowych warzyw i owoców (gotowane jak najbardziej, np. marchew, brokuły, cukinia, buraki, kompoty owocowe, ale też nie wszystkie,), teraz chciałabym rozszerzać powoli swoja dietę o inne warzywa i owoce - proszę o poradę co będzie w miarę bezpieczne o tej porze roku

Re: jak gotujecie rosół?

Caly por, 4-5 marchwi, 2 cebulki, 2 pietruszki, duzy seler kilka glowek czosnku... Generalnie warzywa z rosolu waza pewnie z 1 kg.

Re: szybko, łatwo i bez zmywania- remont..

Potrawy jednogarkowe, typu zupa z wkladka. Przyklady: Zupa z mrozonek, wiec nic nie kroisz + kawalki miesa. Warzywa na patelnie + mieso drobno krojone. Najpierw mieso, potem dorzucasz warzywa lub wyjmujesz mieso i robisz warzywa (jedna patelnia wystarcza) Poniewaz, jak rozumiem, nie bedzie

Re: Przepisy na diete cukrzycową

bialeem napisała: > Kolega zaraz mi się zacznie łamać, bo ma dość indyka i warzyw z pa > ry. polecam zdrowe gotowanie, poznac warzywa, owoce ktore sa dobre, tez mięso i serki, znalezc odpowiedz dlaczego jabłko tez szkodzi, ale wspaniale z dodatkiem w odpowiedniej porze dnia

Re: cos bym dodala do jadlospisu: co dzis jadlysc

> Warzywa z pieca (buraki różnokolorowe marchew por seler brukiew pasternak piecz > arki cebula czosnek kalafior ziemniaki) z masłem - pycha... a znasz ten sos z tahini do pieczonych warzyw? ja uwielbiam!