Wszystko o:

warzywo por

Jarmuż - modny, ale czy naprawdę taki zdrowy?

Jarmuż - modny, ale czy naprawdę taki zdrowy?

Chcesz mieć stały dostęp do naszych treści? Dołącz do Zdrowia na Facebooku!   Należący do rodziny kapustowatych, jarmuż, nazywany także czasem kapustą bezgłową, święci obecnie zasłużone triumfy wśród amatorów zdrowego odżywiania. Choć może się wydawać modnym i nieco egzotycznym warzywem, na

Cebula, czosnek, por: najlepsi przyjaciele w sezonie infekcji?

Cebula, czosnek, por: najlepsi przyjaciele w sezonie infekcji?

. Nic zatem dziwnego, że nie sięgamy zbyt chętnie po to warzywo. A szkoda. Por nie dość, że wzmaga smak i aromat wielu dań, powinien być nieodłącznym elementem kuracji oczyszczających i diet odchudzających. Sam ma niewiele kalorii (zwykle ok. 30 kcal na 100g), a jeszcze działa odtruwająco (jest

Owoce i warzywa: liczy się kolor!

Owoce i warzywa: liczy się kolor!

Lekarze i dietetycy podzielili warzywa i owoce na pięć podstawowych grup kolorystycznych. Każda odznacza się szczególnymi właściwościami dla zdrowia. Pamiętaj, że paleta barw jest znacznie szersza, a kwalifikacja niektórych roślin dość umowna. Wybitny znawca kolorów na pewno podważyłby zaliczenie

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

? Cebula, czosnek, por - białe warzywa dla odporności Jak zrobić syrop z cebuli?

Dieta Pięciu Przemian - w poszukiwaniu harmonii ciała i ducha

Dieta Pięciu Przemian - w poszukiwaniu harmonii ciała i ducha

Przemiana Ziemi to także miód, jaja, groch, dynia, mleko kokosowe, majonez, zboża pełnoziarniste. Klasyczna potrawa z przewagą smaku słodkiego to według Chińczyków zupa jarzynowa z selerem, porem, cebulą i marchwią, ale i dania mięsne, duszone z warzywami. Produkty Ziemi mają przede wszystkim zapewnić

6 wrogów cholesterolu - co jeść, by z nim wygrać

6 wrogów cholesterolu - co jeść, by z nim wygrać

czy grejpfruty. Blokowaniem wchłaniania cholesterolu do krwi zajmują się także roślinne sterole i stenole, obecne w liściach warzyw. Marchew, botwinę, cykorię czy pora warto jeść ze względu na prowitaminę A. Ten antyoksydant jest ochroniarzem frakcji HDL, zwalczającym wolne rodniki. Przed utlenianiem

Odchudzanie bez diety? Sprawdź, jak to zrobić

Odchudzanie bez diety? Sprawdź, jak to zrobić

Warzywa, zero cukru, odpowiednie proporcje na talerzu - czy zdrowe odżywianie musi być takie nudne? A co z przyjemnością i z ulubionymi produktami spożywczymi, które najczęściej znajdują się na liście zakazanych? Czy naprawdę musisz rozstawać się na zawsze z mleczną czekoladą, ciastkami, makaronami

Zakwaszenie organizmu - realny problem czy kolejna głupia moda? Jak się objawia? Czym grozi?

Zakwaszenie organizmu - realny problem czy kolejna głupia moda? Jak się objawia? Czym grozi?

warzyw, a to właśnie większość z nich ma odczyn zasadowy. Niezdrowy sposób żywienia, towarzyszący nam najczęściej od dziecka, prędzej czy później prowadzi do chorób. Zarazem ludzki organizm ma wiele naturalnych mechanizmów buforowych, wspomagających utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej. By usprawnić

Jak owoc - to jabłko. Jak warzywo - to pomidor. Polak i źródła witamin

Jak owoc - to jabłko. Jak warzywo - to pomidor. Polak i źródła witamin

najbardziej potrzebne. Ma to zmienić kampania: "Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców", zainicjowana przez Agnieszkę Falbę, dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych. Popieramy całym sercem! Czytaj także: Morele, agrest, czereśnie - co w sobie

Dobra profilaktyka - dieta wspierająca odporność

Dobra profilaktyka - dieta wspierająca odporność

, które stymulują mikroflorę jelitową (poli- i oligosacharydy, laktuloza) oraz probiotyki, czyli bakterie, które wykazują korzystny wpływ dla zdrowia gospodarza. Naturalnie prebiotyki występują w większych ilościach w warzywach i owocach m.in: topinamburze, cykorii, czosnku, szparagach, porze, cebuli czy

Co zrobić z wiecznym poczuciem głodu?

prawidłowa - 10,5 kg i 77 cm wzrostu. Nie wiem co mogę zrobić - staram się jeść w tych samych porach co dziecko, ale nie wszystko da się zrobić kiedy on śpi. Proszę o poradę.Jesli masa ciała jest prawidłowa nie należy się tym martwić. Powinna Pani zadbać, aby jego dieta była bez słodyczy i słodkiego

Dieta po operacji zespolenia esicy z odbytnicą

poprawy samopoczucia po pewnym czasie od operacji dieta może być rozwijana do diety zdrowego człowieka. Na początku unikamy produktów: - które mogą działać wzdymająco i gazotwórczo: warzywa surowe, bób, kapusta, kalafiory, brokuły,cebula,pory, szparagi, gruszki,czereśnie,piwo, rośliny strączkowe

Wieczorne jedzenie

, który zapewnia nam energię na dalszą część dnia. Jeżeli nie mamy nigdy czasu na zrobienie posiłku rano można przygotować dzień wcześniej i schować do lodówki. Warto też przygotowywać drugie śniadanie, np. jogurt, jakiś owoc lub warzywo. Jeżeli mąż lubi jeść bardziej tłusto to najlepiej, żeby tłustszym

Trzustka: podwyższona lipaza trzustkowa

, choć go spożywam do obiadu, podobnie jak kawę. Staram się jeść umiarkowane ilości warzyw i mięsa. Prowadzę siedzący tryb życia. Raz na pół roku może zdarzy mi się niestrawność (do tej pory, po umiejsciowieniu bólu myślałem, że powodem bywa żołądek, czy to możliwe, że była to jednak trzustka?) ale

Ból serce i problem z głębszym oddechem

oddech. Atak nie jest poprzedzony wysiłkiem fizycznym, dlatego do tej pory (ok. roku temu) wykonałam tylko jedno EKG i to właśnie w fazie spoczynkowej. Badanie nic nie wykazało, a mimo to co jakiś czas mam ataki w czasie których mimo dużego, tępego bólu w sercu (jakby coś się skleiło i zassało) próbuję

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

jakie owoce i warzywa o tej porze roku?

maśle małej nic nie jest), bez surowych warzyw i owoców (gotowane jak najbardziej, np. marchew, brokuły, cukinia, buraki, kompoty owocowe, ale też nie wszystkie,), teraz chciałabym rozszerzać powoli swoja dietę o inne warzywa i owoce - proszę o poradę co będzie w miarę bezpieczne o tej porze roku

Re: Zupa jarzynowa/warzywna - przepis

Pokrojone w kostkę ziemniaki i kalarepę dusisz na odrobinie masła (wcześniej podsmażasz na maśle cebulę i do niej dodajesz warzywa). Wcześniej gotujesz bulion z białych warzyw - pietruszka, seler, cebula, por. Warzywa zalewasz bulionem i gotujesz do miękkości. Możesz zmiksować na krem i zjeść z

Re: warzywa na patelnie- jak to z nimi jest?

z warzywami, bo zadne naturalne mrozonki nie sa chrupiace. Resztka na pateli zamienia sie w dziwna konsystencje. Wydaje mi sie, ze normalnie zamrozone warzywa, prawidlowo przechowywane sa o tej porze roku najzdrowsze, bo albo mamy do wyboru dostawy z drugiego konca swiata (fasolka z Kenii!), albo

Re: Fajny artykuł o oszczędzaniu. Zgadzacie się?

Wędlin praktycznie nie jadam, na pewno da się kupić lepsze niż w Lidlu. Ale te twoje eko warzywa naprawdę sprzedają teraz ogórki? Też kupuję czasem eko warzywa z dostawą (Lokalny Rolnik), ale o tej porze roku to można kupić ogórki najwyżej kiszone.

Re: Nie je obiadów.. 15 m-cy

omletach mięso i warzywa, kanapki, wyciskałam soki warzywno-owocowe. Teraz ma ponad 2 lata i zaczęła jeść lepiej. Zup nie je do tej pory, ale zje ziemniaki z kotletem, zje niektóre gotowane warzywa. Ten bunt jedzeniowy trzeba chyba przeczekać, proponować różne smaki.

Re: warzywa na patelnie- jak to z nimi jest?

podczas transportu 'trochę' się rozmrożą, to słupek marchwi pożycza trochę zapachu od plasterka pora, por od kalafiora, kalafior od selera itd, niestety. Stąd ten smrodek, trochę jak z dawno nieczyszczonej lodówki. Jednorodne mrożone warzywa raczej nie mają tego smrodku. -- Wiara w kompleks braku

Re: pamiętasz sałatki

Dla mnie sałatka z pora to jakieś barbarzyństwo - mnóstwo warzywa o bardzo intensywnym smaku i aromacie - imo kompletny niewypał, tego sie nie da jeść, nawet jeśi por będzie z jablkiem (a widziałam sałatki z pora solo: por + majo). Z oldschoolowych sałatek z sentymentem wspominam przebój wczasów

krupnik z kiełbasą

150g kasza jeczmienna 50g seler korzenny 100g seler naciowy 200g por 150g marchew 300g ziemniaki warzywa podsmazone, dodalam galareta z nozek wieprzowych(mialam nadmiar) pieprz, sol, kielbaski na koniec -- "leben und leben lassen"

Por (roślina)

Por (Allium ampeloprasum L.) – gatunek rośliny dwuletniej z rodziny amarylkowatych (podrodzina czosnkowe). Pochodzi z Azji Mniejszej, uprawiano ją w celach konsumpcyjnych w starożytnym Egipcie, Grecji i Rzymie. Na tereny Polski trafiła w średniowieczu. Jest także jednym z symboli narodowych

Warzywa

gatunków, z czego ok. 50 spożywanych jest w Polsce. Warzywo a jarzynaZ czasem zatarta została różnica w znaczeniu obu terminów i w różnych źródłach „warzywa” i „jarzyny” oznaczane są jako synonimy. W innych mianem jarzyn określa się rośliny jadalne, wysiewane w okresie wiosennym

Walijczycy

(Walijskiego Związku Rugby Union) i został umieszczony na strojach reprezentantów Walii w rugby union. Por i żonkil Geneza poru jako symbolu Walii sięga czasów dynastii Tudorów. Warzywo to występuje w tradycyjnych potrawach kuchni walijskiej. Do spopularyzowania żonkila przyczynił się David Lloyd George

Polskie nazwiska

właściwego) odpowiedniej końcówki, tj. -owa (np.: Podsiadło – Podsiadłowa, Rychło – Rychłowa, Wilk – Wilkowa itd.), a do nazwisk zakończonych samogłoską – końcówki -ina lub -yna (np. Zaremba – Zarembina (por. Ewa Szelburg-Zarembina), Kościuszko – Kościuszczyna). Obecne

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.