Wszystko o:

warzywa bez potasu

Paulina Zduniak

Potas - niedobór i nadmiar nie zawsze łatwo rozpoznać

Potas - niedobór i nadmiar nie zawsze łatwo rozpoznać

Bez niego nie moglibyśmy funkcjonować. Potrzebny jest zarówno układowi nerwowemu, jak i mięśniom, w tym - przede wszystkim - sercu. Choć niedobór i nadmiar są równie groźne dla naszego zdrowia, czasami trudno je rozpoznać.

Czarna rzepa, kalarepa, wężymord - zapomniane warzywa, które warto odkryć na nowo

Mimo że są bardzo zdrowe i wciąż dostępne próżno szukać ich w przeciętnej kuchni. A szkoda! Dostarczają nie tylko bezcennych witamin czy minerałów, wspierają także walkę np. cukrzycą, nadciśnieniem. Co takiego w sobie mają i dlaczego warto wprowadzić je do menu?

Ciecierzyca warzywo nie tylko dla wegetarian

Z wyglądu niepozorna - mała, pomarańczowa. Ale zawartość cennych składników w ciecierzycy, nazywanej także włoskim grochem czy cieciorką, robi ogromne wrażenie. Dlaczego warto przyjrzeć jej się bliżej i dlaczego powinna znaleźć stałe miejsce w codziennej diecie?

Naturalne odmładzacze - te pokarmy odejmą ci lat

Naturalne odmładzacze - te pokarmy odejmą ci lat

nią, np. gdy warzywo gotujemy, wypłukuje z niego znaczną część dobroczynnej zawartości. W przypadku soku, problem ten odpada: wyciskasz z buraka to, co w nim najlepsze bez strat minerałów. A w buraku ich aż się roi. Potas, mangan, magnez, molibden, kobalt, wapń, żelazo, miedź, cynk, a nawet rubid i

Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Seler uspokaja. Jesienne warzywa i ich tajemnice

Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Seler uspokaja. Jesienne warzywa i ich tajemnice

; gotowania najmniej stracą, jeśli ugotujemy je w skórce i obierzemy dopiero potem. Burak: im bardziej, tym lepiej Dobre warzywo to takie, które jest ciemne (im ciemniejsze, tym więcej antocyjanów), ma miękką skórkę i błyszczący miąższ, bez zdrewnień (taki burak jest najtrudniejszy do strawienia). Nie kupuj

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

( więcej na ten temat ). Drób (najlepiej bez skóry) to znakomite źródło białka i witamin z grupy B ( po co ci one? - czytaj ). Temperatura ma znaczenie Lepsza zupa ciepła czy przestudzona? To zależy. Jak przekonuje lek. med. Aleksandra Kapała przewodnicząca Sekcji Dietetyki Polskiego Towarzystwa Żywienia

Sałata - zielona moc witamin

Sałata - zielona moc witamin

foliowy - strażnik układu nerwowego Czy gotowanie warzyw rzeczywiście niszczy zawarte w nich witaminy? Sposób przyrządzania a właściwości zdrowotne Odchudzanie bez diety? Sprawdź, jak to zrobić Pomidor - niedocenione źródło zdrowia Witamina C - gdzie jej szukać? Witamina E - więcej niż

Sezon na szparagi czas zacząć! Co tak naprawdę w sobie mają?

Sezon na szparagi czas zacząć! Co tak naprawdę w sobie mają?

znajdziemy 67,8 mg). Tej ostatniej najwięcej jest w główce warzywa. Można w nich znaleźć także beta-karoten, wapń, fosfor oraz witaminę A (najwięcej jest jej w zielonych szparagach ok. 700 μg). Witaminy to nie jedyne dobro siedzące w tych warzywach. Dzięki zawartości żelaza oraz potasu wzmacniają

Zamiast suplementów postaw na pestki dyni!

Zamiast suplementów postaw na pestki dyni!

również doskonałe źródło potasu, bez którego nie mogłyby funkcjonować układ nerwowy i mięśniowy. Znajdziemy w nich także sporo fosforu, który - podobnie jak wapń - dba przede wszystkim o kondycję kości i zębów. Nie można również zapomnieć o żelazie. Co prawda to, zawarte w roślinach jest dla nas gorzej

Pomidor - niedocenione źródło zdrowia

Pomidor - niedocenione źródło zdrowia

. Nie bez znaczenia pozostaje również cholina (organiczny związek chemiczny wchodzący w skład lecytyny). Substancja ta korzystnie wpływa na sen oraz wspomaga kurczenie się mięśni, naukę i pamięć. Odpowiada m.in. za prawidłową budowę błon komórkowych, przekazywanie impulsów nerwowych, absorpcję tłuszczy

Dieta bez glutenu

głównym źródłem energii. 4. Pamiętaj o codziennym spożywaniu warzyw i owoców. Zalecana jest przewaga warzyw nad owocami. 5. Każdego dnia co najmniej dwa razy spożywaj mleko i jego przetwory: jogurty, kefiry, sery. 6. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych (smalec, tłuste mięsa), a więcej tłuszczów

Wysoki poziom potasu, mocznika i kreatyniny

Mam wysoki poziom potasu we krwi, mocznik i kreatynina w normie (wyniki robiłam dwa razy), biorę leki na nerwicę PROPRANOLOL WZF 10 mg, ARKETIS 20 mg, TRITTICO CR 75 mg. Czy te leki mogą mieć wpływ na podwyższenie potasu? Wiem że powinnam unikać spożywania owoców i warzyw ale bardzo proszę o poradę

Zbyt duża ilość potasu we krwi

Moja babcia ma za dużo potasu w krwi - wyniki są złe. Tato mi mówił, że może iść do szpitala. Moja babcia ma 79-80lat lecz trzyma się bardzo dobrze, nawet czyta bez okularów. Jak obniżyć chociaż troszeczkę potas z krwi? Są na to sposoby?Podwyższony poziom potasu we krwi najczęściej związany jest z

Skąpomocz

stosować dietę z ograniczonym spożyciem potasu, tzn. unikać orzechów, białej fasoli, łososia i warzyw takich jak pomidory lub szpinak.

Hipokalemia - co jeść?

. Aby utrzymywać odpowiednio wysoki poziom potasu powinien Pan włączyć do swoich posiłków warzywa i owoce bogate w ten pierwiastek fasolę, szpinak, banany, pomidory. Jako profilaktykę napadów, oprócz stosowania diety ubogosodowej i ubogowęglowodanowej wskazane jest również stosowanie leków

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Czy ktoś miał ropień sutka?

zmień dietę na bez cukrową, usuń z jadłospisu cukier, mąki z glutenem, nabiał,a w szczególności żółte sery i słodkie mleko, mięsa czerwone. przejdź na kasze ( gryczana), strączkowe, bambus, i wszelakie warzywa plus troszkę mięska białego lub ryby, mniej owoców. Wprowadź mikroelementy do diety jak

Re: osłabienie

to parę lat temu miałam okres osłabienia całościowego właśnie wczesną wiosną najbardziej nasilony. Pomógł magnez z potasem,ruch na powietrzu,więcej snu(to akurat teraz np.byłoby dla mnie nierealne.ale wtedy bez malucha się udało) i pewnie dostęp do świeżych warzyw i owoców za chwilę.

Re: Suplementy, żele i inne cuda

Cześć, suplement dobra rzecz, ale dobra dieta wydaje się lepsza. Odstaw cukier i słodycze oprócz czekolady. Im ciemniejsza tym lepsza. W diecie dużo warzyw (surowe są lepsze)ale uważaj z owocami. Daruj sobie soki owocowe -sama fruktoza bez błonnika. Zadbaj o kolagen w diecie - najprościej ugotuj

Re: ##########NASZE CHOROBY############

ułatwia trawienie. Według niektórych specjalistów rzodkiewka jest w stanie łagodzić dolegliwości układu trawienia takie jak zgaga czy niestrawność. Nie bez powodu jest nazywana ?warzywem pięknych włosów?. Zawiera siarkę, czyli główny budulec łuski włosów i płytki paznokci. Regularne spożywanie rzodkiewki

Re: ##########NASZE CHOROBY############

. Cukinia Warzywo smaczne, niskokaloryczne i zdrowe. Zawiera m.in. beta-karoten, kwas foliowy, wapń, potas, magnez, witaminę C, PP i z grupy B oraz ważny przy odchudzaniu błonnik, który pełni nieocenioną rolę w pracy jelit. Dlatego cukinia usprawnia przemianę materii i doskonale syci, na długo niwelując

Re: Jak szybko i skutecznie schudnąć?

Moje zas doswiadzcenie mowi ze niestety ale bez liczenia kalori spzywanych dzinnie sie nie obejdzie.Trzeba zmniejszyc bezwzglednie ilosc kalorii spozywanych bo inaczwej organzim zawsze prztworzy je na "waleczki " wokol boder i brzuszka.!500 kcal to zdrowa norma dzienna i nie umrze sie z glodu

Re: Wczoraj jelitowka, dzis dziki krzyk o jedzeni

, to możesz jej z tego zrobić "sosik" - byle bez dodatku chemicznych przypraw. Daj jej też słone przekąski (paluszki, krakersy, czy bułkę cuenko posmarowaną masłem i posypaną szczypta soli) - też pomogą uzupełnić utracone elektrolity. Unikaj nabiału bogatego w laktozę (mleko, slodka śmietana

Czy to może być borelioza, czy choroba psychiczna?

musiałam trochę deptać w mule... Zastanawiam się czy możliwe było wtedy wniknięcie jakiegoś czegoś co mnie męczy od środka. :) W każdym razie rany zagoiły się raczej bez problemu. (2003 - 2011) Najpierw miałam problemy ze stawami. Niewytłumaczalne, trwające kilka tygodni bóle barków (nie mogłam podnosić

Wysypka u 5 miesięcznego bobasa

podziałem na dzieci zdrowe i chore i bez wyraźnej potrzeby nie chcę tam chodzić bo nic więcej się nie dzieje. Dziecko jest pogodne. Nie ma kataru, kaszlu itp. Kupy robi normalne. Wprowadziłyśmy już do diety warzywa, owoce oraz od kilku dni jemy indyczka.

Re: Jakie są wasze miesięczne wydatki na jedzenie

Ja nie gardzę mięsem i tłuszczami, bo wiem ze bez tego konieczne minerały nie przyswajając się (np wapno, magnes, potas itd). Oprócz naturalnego jedzenia interesuje mnie leczenie naturalne i wiele innych jeszcze....... Od kiedy mieszkam na południo, to mieszkam 65 mile od dwóch dużych miast i jest