Wszystko o:

warzywa bez potasu

Potas - niedobór i nadmiar nie zawsze łatwo rozpoznać

Potas - niedobór i nadmiar nie zawsze łatwo rozpoznać

. Jednak, gdy gotujemy je bez skórki, mogą stracić znaczne ilości tego cennego pierwiastka, ponieważ łatwo przechodzi on do wody. Aby ograniczyć jego utratę zaleca się gotowanie ziemniaków w łupinach ("mundurkach") lub na parze. Dietę bogatą w potas (przede wszystkim w postaci surowych warzyw i

Ciecierzyca warzywo nie tylko dla wegetarian

Ciecierzyca warzywo nie tylko dla wegetarian

potwierdzają badania, zmniejszają ryzyko wystąpienia choroby nowotworowej. Dodatkowo ma bardzo niski indeks glikemiczny . Dla oczu, odporności i kości To odrobinę zapomniane warzywo to również bogactwo mikroelementów. Ciecierzyca zawiera fosfor, miedź, magnez, potas, cynk, wapń oraz żelazo . Tego

Ogórek to kiler witaminy C. Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Jesienne warzywa i ich tajemnice

Ogórek to kiler witaminy C. Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Jesienne warzywa i ich tajemnice

ciemne (im ciemniejsze, tym więcej antocyjanów), ma miękką skórkę i błyszczący miąższ, bez zdrewnień (taki burak jest najtrudniejszy do strawienia). Nie kupuj przerośniętych warzyw, tylko takie o średnicy do 8 cm. Zazwyczaj to właśnie największe egzemplarze mają liczne celulozowe włókna. Wprawdzie

Owoce i warzywa: o czym świadczy ich kolor?

Owoce i warzywa: o czym świadczy ich kolor?

). Czerwone warzywa i owoce zawierają też barwniki antocyjany, wzmacniające naczynia krwionośne. Więcej ich jednak w grupie niebieskiej i granatowej. Kolejnym bogactwem roślin z tej grupy jest potas, znany przyjaciel serca: przede wszystkim reguluje rytm jego pracy i ciśnienie krwi (czytaj: jak poskromić

Sezon na szparagi w pełni! Co tak naprawdę w sobie mają?

Sezon na szparagi w pełni! Co tak naprawdę w sobie mają?

67,8 mg). Tej ostatniej najwięcej jest w główce warzywa. Można w nich znaleźć także beta-karoten, wapń, fosfor oraz witaminę A (najwięcej jest jej w zielonych szparagach ok. 700 μg). Witaminy to nie jedyne dobro siedzące w tych warzywach. Dzięki zawartości żelaza oraz potasu wzmacniają

Sałata - zielona moc witamin

Sałata - zielona moc witamin

sałata maślana. Bez względu na to, którą lubimy najbardziej regularne "przemycanie" sałat do codziennych posiłków zapewni pożądaną dawkę witamin. Natomiast dzięki niewielkiej kaloryczności cieszy się dużym uznaniem wśród osób odchudzających się czy stosujących dietę. W 100 g sałaty znajdziemy

Pomidor - niedocenione źródło zdrowia

Pomidor - niedocenione źródło zdrowia

podstawowych składników warzywa jest także likopen - organiczny związek chemiczny z grupy karotenów, zaliczany do antyoksydantów. To właśnie on nadaje pomidorowi czerwony kolor, a ponadto, podobnie jak witamina C, pomaga zwalczać wolne rodniki. Nie bez znaczenia pozostaje również cholina (organiczny związek

Wreszcie mamy strączkowy sezon. Ktoś się oprze?

Wreszcie mamy strączkowy sezon. Ktoś się oprze?

Warzywa strączkowe to przede wszystkim skarbnica znakomitego białka. Pozwalają dorosłym wegetarianom skonstruować bezmięsną dietę bez ryzyka dla zdrowia. Dla wszystkich są źródłem budulca, które nie jest zarazem otoczone ciężkim tłuszczem. Dobre połączenie Optymalny kompleks aminokwasów rośliny

Nowalijki: samo zdrowie?

Nowalijki: samo zdrowie?

bez sensu? Wiadomo, że najpełniejszy smak mają jarzyny dojrzewające w pełnym słońcu, w rytmie natury. Dowiedziono także, że warzywa i owoce uprawiane na polach zazwyczaj mają większą zawartość witamin i antyoksydantów (przeciwutleniaczy). Różnice te nie są jednak tak znaczące, jak można sądzić. Warto

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

na ten temat ). Drób (najlepiej bez skóry) to znakomite źródło białka i witamin z grupy B ( po co ci one? - czytaj ). Temperatura ma znaczenie Lepsza zupa ciepła czy przestudzona? To zależy. Jak przekonuje lek. med. Aleksandra Kapała przewodnicząca Sekcji Dietetyki Polskiego Towarzystwa Żywienia

Dieta bez glutenu

głównym źródłem energii. 4. Pamiętaj o codziennym spożywaniu warzyw i owoców. Zalecana jest przewaga warzyw nad owocami. 5. Każdego dnia co najmniej dwa razy spożywaj mleko i jego przetwory: jogurty, kefiry, sery. 6. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych (smalec, tłuste mięsa), a więcej tłuszczów

Wysoki poziom potasu, mocznika i kreatyniny

Mam wysoki poziom potasu we krwi, mocznik i kreatynina w normie (wyniki robiłam dwa razy), biorę leki na nerwicę PROPRANOLOL WZF 10 mg, ARKETIS 20 mg, TRITTICO CR 75 mg. Czy te leki mogą mieć wpływ na podwyższenie potasu? Wiem że powinnam unikać spożywania owoców i warzyw ale bardzo proszę o poradę

Zbyt duża ilość potasu we krwi

Moja babcia ma za dużo potasu w krwi - wyniki są złe. Tato mi mówił, że może iść do szpitala. Moja babcia ma 79-80lat lecz trzyma się bardzo dobrze, nawet czyta bez okularów. Jak obniżyć chociaż troszeczkę potas z krwi? Są na to sposoby?Podwyższony poziom potasu we krwi najczęściej związany jest z

Skąpomocz

stosować dietę z ograniczonym spożyciem potasu, tzn. unikać orzechów, białej fasoli, łososia i warzyw takich jak pomidory lub szpinak.

Hipokalemia - co jeść?

. Aby utrzymywać odpowiednio wysoki poziom potasu powinien Pan włączyć do swoich posiłków warzywa i owoce bogate w ten pierwiastek fasolę, szpinak, banany, pomidory. Jako profilaktykę napadów, oprócz stosowania diety ubogosodowej i ubogowęglowodanowej wskazane jest również stosowanie leków

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Re: Jakie są wasze miesięczne wydatki na jedzenie

Ja nie gardzę mięsem i tłuszczami, bo wiem ze bez tego konieczne minerały nie przyswajając się (np wapno, magnes, potas itd). Oprócz naturalnego jedzenia interesuje mnie leczenie naturalne i wiele innych jeszcze....... Od kiedy mieszkam na południo, to mieszkam 65 mile od dwóch dużych miast i jest

Seler - odchudza i pobudza namiętność...

; tłumaczy Sandra Nowacka-Jaskólska, dietetyk z Kliniki Invicta w Warszawie. Na zdrowie Zarówno w postaci bulwy, jak i zielonych łodyg, warzywo przebojem wdarło się na salony. Mówi się, że amerykańskie celebrytki nie wyobrażają sobie dnia bez potrawy z selera. - Duża wartość odżywcza i mała zawartość

Re: Kalia

dzidziusia a ja bałam się niedoborów... ziemniaki daję, bo tak kazała nasza pani alergolog, powiedziała, że dziecko ma bardzo wysokie ige całkowite i wszystko będzie u niej wychodziło wysoko i nie trzeba na to zwracać aż tak dużej uwagi.... herbatę Córeczka pije zwykłą, bez cukru wit d, bioaron smaruję ją

Re: dieta BARF

;czystego" (bez kości) - 1,34 kg żołądki (nie mam dostepu do tych niepłukanych z zawartością, więc będa czyste z supermarketu), - 1,01 kg podroby inne (tzn poza żołądkami. Wątroba, flaczki, serca), - 1,26 kg warzyw (marchew, buraki, cukinia, pomidor, papryka itd.) - 0,42 kg owoców (jabłka, banany, sliwki, gruszki

Re: Czy odżywiacie się zdrowo?

zwolenników i której podstawą jest spożywanie określonych produktów, które aktywują neuroprzekaźniki mózgowe odpowiedzialne za odczuwanie przyjemności i za dobry humor (tu pomijam fragment wprowadzający do książki*) Czy można osiągnąć poczucie szczęśliwości poprzez jedzenie? Bez wątpienia. Nie tylko

Re: Nie chudne nawet na 400-500kcal Ă??wiczĂ??c 1-2

wapn,fosfor,potas i witaminy sa tez w tabletkach,a tabletki tluszczu nie maja. Zreszta witaminy sa tez w warzywach na patelnie,a cala paczka warzyw ugotowana lub upieczona bez tluszczu ma tylko ok.100kalorii. Od tluszczu sie tylko tyje.

Re: Znów moja wymiotująca córka

chociaz one maja cenny potas), pure z roznych squashes. Rybe gotowalam i robilam z niej pulpety, tez gotowane bez zadnych przypraw. Pyszne to nie bylo ale przyswajalne bez bolu. Bulki, chleby i wszelkie wyroby kupne wlasciwie zawsze maja "cos" (preserves, spices, soda, drozdze, cokolwiek

Re: oszczędzanie-nie oszczędzanie

surowe ale jednak-są zdrowe. Do tego białko jaja, śmietana, cynamon. Faktycznie, posiłek bez dużej ilości wartości odżywczych co nie znaczy że pozbawiony ich całkiem, czy niezdrowy ;) Dla porównania posiłek mający dużo wartości odżywczych, z którego mieso zostaje na drugi dzień ćwiartki kurczaka-8zł

Re: Wakacje czyli moja tężyczka i dlaczego zabrak

;) Więc teraz biorę wapń do śniadania i do kolacji, magnez do drugiego śniadania ale jak np. nie mam czasu go zjeść, to nie ma dramatu bo tego nie trzeba z jedzeniem i wieczorna porcja tuż przed położeniem się do łóżka. Po tych kilku tygodniach łykania magnezu widzę, że teraz mogę wapnia ile chcę - bez

Re: tanie przezdrowe i przepyszne potrawy wege

porównać cen, korzystać z promocji itd, to będzie przepłacał bez względu na rodzaj diety, jednak w przypadku osób oszczędnych różnica będzie zauważalna. > > Czyli niekoniecznie mięsko be, tylko cukier be, ale po co podciągasz to pod weg > etarianizm ? Odstawienie cukru nastąpiło stosunkowo

Nadjodan potasu

Nadjodan potasu (ściślej: metanadjodan potasu; nazwa Stocka: metajodan(VII) potasu), KIO4 – nieorganiczny związek chemiczny, sól potasu i kwasu nadjodowego. WłaściwościNadjodan potasu jest bezbarwnym lub białym ciałem stałym, bez zapachu. Jest rozpuszczalny w wodzie (7 g/l, 20 °C). pH

Nadsiarczan potasu

Nadsiarczan potasu (K2S2O8) – związek nieorganiczny, sól kwasu nadsiarkowego i potasu. WłaściwościNadsiarczan potasu jest bezbarwnym ciałem stałym bez zapachu. Jest silnym utleniaczem. Rozpuszczalność tej soli w wodzie wynosi 52 g/l w temperaturze 20°C. Nie rozpuszcza się w etanolu. pH

Jodan potasu

Jodan potasu – związek nieorganiczny związek chemiczny, sól potasowa kwasu jodowego. WłaściwościJodan potasu jest białym ciałem stałym, bez zapachu, umiarkowanie rozpuszczalnym w wodzie (4,7 g/100 g ). pH jego wodnych roztworów wynosi 5,0–8,0 (50 g/l , 20 °C).W temperaturze topnienia

Szpinak warzywny

z południowo-zachodniej Azji. Szpinak jest ceniony jako bogate źródło witamin, białka, błonnika, karotenoidów i soli mineralnych. Istotnym walorem tego warzywa są niskie koszty uprawy i jego dostępność niemal przez cały rok, zwłaszcza w okresach niedoboru świeżych warzyw. Ze względu na znaczną zawartość

Selery zwyczajne

Zazwyczaj 3-sieczne, częściowo pierzaste, z ząbkowanymi krawędziami na długich nagich łodygach. Błyszczące. Kwiaty Drobne, bladożółte, zebrane w kwiatostany (forma baldachu złożonego bez pokryw oraz pokrywek), złożone z 6 do 12 szypuł. Owoc Rozłupki. Biologia i ekologiaRoślina dwuletnia. Kwitnie od lipca

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!