Wszystko o:

w czym jest najwięcej błonnika

Jak pić podczas odchudzania, żeby rozkręcić metabolizm i zachować dobrą formę?

Jak pić podczas odchudzania, żeby rozkręcić metabolizm i zachować dobrą formę?

świetnie, jednak oznacza to, że aby prawidłowo to wszystko strawić jeszcze bardziej niż dotąd potrzebujesz wody. Dlaczego? "Radykalna zmiana sposobu żywienia na ten prawidłowy często wiąże się ze zwiększoną ilością błonnika w diecie, którego prawidłowe działanie uzależnione jest od wody - w przeciwnym

Sezon na szparagi w pełni! Co tak naprawdę w sobie mają?

Sezon na szparagi w pełni! Co tak naprawdę w sobie mają?

67,8 mg). Tej ostatniej najwięcej jest w główce warzywa. Można w nich znaleźć także beta-karoten, wapń, fosfor oraz witaminę A (najwięcej jest jej w zielonych szparagach ok. 700 μg). Witaminy to nie jedyne dobro siedzące w tych warzywach. Dzięki zawartości żelaza oraz potasu wzmacniają

Owocowa lista przebojów lata

Owocowa lista przebojów lata

porzeczki czarne, które zarazem są najbardziej cierpkie i lekko gorzkawe, ale inne odmiany też zasługują na uwagę. Dla figury W czarnych porzeczkach jest najwięcej błonnika, ale i pozostałe w tym zakresie wypadają całkiem dobrze (mają go więcej od kaszy gryczanej). Czarne są bardziej kaloryczne, ale, umówmy

Wreszcie mamy strączkowy sezon. Ktoś się oprze?

Wreszcie mamy strączkowy sezon. Ktoś się oprze?

strączkowe tworzą wraz ze zbożami, stąd polecane połączenia w menu, np. fasolki z ryżem, soczewicy z jęczmieniem czy kaszy jaglanej z ciecierzycą. Wartościowe białko ze strączków jest tak pożywne, a zarazem zdrowe, że poleca się je nawet w dziecięcej diecie. Zwłaszcza, że poza materiałem budulcowym dla kości

Cytryny, pomarańcze, pomelo i inne cytrusy. Czym się różnią, poza smakiem i wyglądem?

Cytryny, pomarańcze, pomelo i inne cytrusy. Czym się różnią, poza smakiem i wyglądem?

powstawanie komórek nowotworowych. Pomarańcze obfitują w błonnik pokarmowy (czytaj: wszystko o błonniku) , który poprawia perystaltykę jelit, a nawet zapobiega nadwadze. Nie są wprawdzie liderem w tej dziedzinie, ale ilość błonnika jest nie do pogardzenia. Chociaż można znaleźć produkty, które mają mniej

Orzechy - samo zdrowie nie tylko w święta. Czym się różnią?

Orzechy - samo zdrowie nie tylko w święta. Czym się różnią?

przeżyć szok. Okazuje się, że garść orzechów to nie tylko solidna porcja białka, minerałów czy witamin, ale przede wszystkim tłuszczu. To kaloryczna bomba. Bywa, że porcja orzechów mieszcząca się w twojej dłoni dostarcza ci kilkaset kilokalorii. Jest się czego bać? Niezupełnie. Tłuszcze z orzechów to

Pora jedzenia ma znaczenie! Dlaczego warto trzymać się dobowego cyklu organizmu?

Pora jedzenia ma znaczenie! Dlaczego warto trzymać się dobowego cyklu organizmu?

Najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, bez wątpienia jest śniadanie. Kiedy najlepiej je zjeść? Tu teorie są różne, jednak zdaniem specjalistów odpowiednia pora na pierwszy posiłek jest między 6.00 a 9.00 rano. Ważne jest by było bogate w węglowodany. Podstawowym zadaniem śniadania jest nie tylko

Ogórek to kiler witaminy C. Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Jesienne warzywa i ich tajemnice

Ogórek to kiler witaminy C. Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Jesienne warzywa i ich tajemnice

kapusty kiszonej. Jest niskokaloryczna (kapusta biała: 28 kcal/100 g, kiszona 16 kcal), a zarazem, głównie dzięki błonnikowi, szybko zapewnia uczucie sytości. Uwaga! Znaczenie ogromne ma to, z czym kapustę jemy. Zasmażona z boczkiem, ze sporą ilością tłuszczu w bigosie przestaje być już daniem

Kiełki - zdrowie w zarodku

Kiełki - zdrowie w zarodku

na tle pozostałych korzonków. Ich niewątpliwą zaletą jest to, że są o wiele mniej kaloryczne od kiełków innych roślin strączkowych, zwłaszcza soi i soczewicy, a za to zawierają sporo błonnika. Najlepiej jeść je po zblanszowaniu (kiełki wrzucamy do wrzątku na ok. 4 minuty, po czym przelewamy lodowatą

Polaku nie bój się nabiału! Dlaczego i skąd się biorą niedobory wapnia?

Polaku nie bój się nabiału! Dlaczego i skąd się biorą niedobory wapnia?

dorosłej. Najwięcej wapnia spożywają młodzi mężczyźni aktywnie uprawiający sporty. Najniższe spożycie produktów bogatych w wapń odnotowano w województwie dolnośląskim. Zdarza się, że deficyt przekracza tu nawet 70 proc.! Główną przyczyną niedostatecznej, w stosunku do zaleceń, zawartości wapnia w dietach

Zaparcia - co robić?

. Ogółem mam stwierdzone jelito drażliwe, jednak czy nagła zmiana oddawania stolca może mieć związek z tą chorobą? Zespól jelita drażliwego mam od prawie roku i do tej pory wypróżniałam się normalnie, nie miałam ani biegunek ani zaparć. Czym mogą spowodowane być zaparcia? Co jeść, aby się ich pozbyć

Jakie produkty dodadzą mi energii?

sobie energii i chęci do życia? Czym zastąpić słodycze? Ponadto żywność niskoprzetworzona: warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste, kasze, nabiał (naturalne smaki) mają dużo więcej składników odżywczych niż produkty wysokoprzetworzone. Dieta bazująca na produktach nieprzetworzonych umożliwia pokrycie

Zakwaszenie organizmu?

po treningu zauważyłem, że mój pot zmienił zapach na kwaśny, octowy. Kaszel jest rzadziej, nie odczuwam go tak jak poprzedni, gdzie występował codziennie (najwięcej rano i wieczorem). Teraz jest sporadycznie. Pojawiła się jakaś wysypka po prawej stronie szyi, coś jak przy różyczce, ale bardzo mało i

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: IN VITRO - program rządowy Poznań/Polna (cz.4

Ja też jem odwrotnie,w życiu bym nie pomyślała,że są warzywa,które szkodzą w tym temacie.o co chodzi z tym błonnikiem? Zalecają jabłka bez skórki a w niej najwięcej błonnika.w czym on szkodzi??? Może za głupia jestem by to ogarnąć.

Re: Ciasteczka maślane

robię w wersji pociągniętej białkiem i posypanej cukrem kryształem lub posypanej czekoladą i orzechami. Batoniki robię z przepisu Ewy Wachowicz, ale tu modyfikacji jest więcej, ponieważ chcę mojemu dziecku przemycić jak najwięcej błonnika. 80g - 100g masła 1/4 - 1/3 szkl. cukru 3 łyżki kakao 2 łyzki

Re: początek 131kg prosze o porady i wsparcie

Witaj Bea, pytasz na czym robić koktajl.Tutaj możliwości masz sporo. Można go robić na mleku,jogurcie naturalnym,kefirze, maślance.Tylko radzę Ci sprawdzać na opakowaniach ile te produkty mają białka i tłuszczu.Białka powinno być jak najwięcej a tłuszczu jak najmniej.Możesz też robić koktajle

Trele morele...

. Brzoskwinie są cennym źródłem beta-karotenu i błonnika. Zawierają też sporo witamin z grupy B, witaminę PP i nieco C. Tej ostatniej najwięcej jest w nektarynkach, choć ze względu na garbniki w miąższu, jest dość nietrwała. Warto zatem jeść bardzo świeże owoce ze skórką. Przy okazji rozwiewamy mit o

Niedobór żelaza - jak pomóc?

preparatów żelaza dla dzieci w kroplach ze względu na ząbki. A może nasze dzieci mogą łykać już tabletki? Ponadto od dwóch tygodni Mikołaj ma zaparcia - pewnie z powodu tak ubogiej w błonnik diety... Żelazo mu w tym nie pomoże :( A może specjalna dieta? Wiem, w czym jest najwięcej żelaza i z czym najlepiej

Re: Zdrowa wersja fish&chips

silosie, rzadko w chłodni o kontrolowanych warunkach) tracą coraz więcej wartości odżywczych im dłużej są przechowywane. Ziemniaki w zimie i na wiosnę są produktem mało wartościowym, pustym zapychaczem o wysokim indeksie glikemicznym i niskiej zawartości witamin i błonnika. Bazy danych, na które się

Składniki pożywienia

strawiona i zamieniona na energię w organizmie. Mimo to błonnik jest bardzo ważny dla naszego zdrowia. Mikroelementy, a więc witaminy i minerały, zawarte są w żywności w bardzo niewielkich ilościach. Nie dostarczają organizmowi energii, są natomiast niezbędne dla jego właściwego funkcjonowania. Czym jest

Re: jedzenie czekolady

urozmaicona i bogata w błonnik. No i oczywiście nie zapomnij o ruchu! Czekolada zmniejsza ryzyko zawału serca - PRAWDA Zbadano, że już kilka kostek czekolady dziennie sprawia, że płytki krwi wykazują mniejszą tendencję do zlepiania się, co zapobiega zakrzepom. Czekolada niszczy szkliwo - FAŁSZ

Re: Głos Gminy Starozakonnych nr.30 cd.

zazdroszczę Prof. Grossowi jego publiczności - amerykańskich Żydów. Niektórzy z nich pytali mnie nie tak dawno dlaczego my, europejscy Żydzi, gdy mieliśmy w czasie wojny kłopoty z Niemcami, nie korzystaliśmy z pomocy naszych adwokatów? Pytali też, za co byliśmy zamykani w obozach, na czym właściwie

Re: Przepisy na chleb po niemiecku - tłumacza szu

mąki, to jej wyciąg wynosi 70%. Wskaźnik ten daje również ważną, choć orientacyjną informację, która wynika z następującej zależności: im wyższy wyciąg mąki, tym większa w niej zawartość składników mineralnych, witamin i błonnika. Najwięcej składników mineralnych, witamin i błonnika występuje w