Wszystko o:

tiamina

podpis główki

Witamina B1 (tiamina)

Rola w organizmie: wpływa na metabolizm węglowodanów, tłuszczów i aminokwasów. Zapewnia właściwe funkcjonowanie tkanki nerwowej, przewodu pokarmowego i układu krążenia.

Źródło witaminy: nasiona zbóż i produkty pełnoziarnisty, otręby, kasze, drożdże piwne, chuda wieprzowina, orzechy, mleko.

Skutki niedoboru: zaburzenia układu nerwowego i koncentracji, brak łaknienia, osłabienie serca, drżenie i osłabienie mięśni, degeneracja stawów, bóle nóg.

Tiamina - B1

Tiamina - B1

Dołącz do nas na Facebooku! Podstawowe informacje Tiamina, czyli witamina B1 jest naturalnym składnikiem diety. W organizmie bierze udział między innymi w procesie spalenia cukrów, co zapewnia dostarczenie odpowiedniej ilości energii. Dawki: Dzieci - 0,7-1,2 mg dziennie. Mężczyźni - 1,5 mg

Choroba Beri-beri

Choroba Beri-beri

Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Choroba Beri-beri spowodowana jest niedoborem witaminy B1, czyli tiaminy. Jej obecność jest niezbędna do prawidłowego spalania glukozy oraz rozkładu węglowodanów. Uczestniczy w procesie wydzielania niektórych hormonów, przyspiesza gojenie się ran oraz zmniejsza

O witaminach z grupy B

Witamina B1, czyli tiamina, uczestniczy w przemianie węglowodanów, jest bardzo nietrwała - ulega rozpadowi pod wpływem ogrzewania, tlenu, przetwarzania i gotowania żywności. Znajdziemy ją przede wszystkim w produktach pochodzenia roślinnego - drożdżach, pieczywie lub orzechach. Ważną rolę w

Kram z witaminami

Kram z witaminami

trawienia i psychiczne mogą oznaczać brak witaminy B1 (tiamina). Pękanie kącików ust i łojotok skóry to objaw zbyt małej ilości witaminy B2. Zapalenie błony śluzowej jamy ustnej, biegunka oraz zaburzenia układu nerwowego mogą być spowodowane niedoborem witaminy PP. Brak witaminy A to niedowidzenie o

Rabarbar - coś więcej niż składnik kompotu

Rabarbar - coś więcej niż składnik kompotu

- węglowodany - 3,7 g - błonnik (celuloza) - 1,8 g - witaminę A (beta-karoten) - 61 mcg - witaminę B1 (tiaminy) - 0,02 mg - witaminę B2 (ryboflawina) - 0,03 mg - niacynę (witamina B3 lub witaminy PP) - 0,3 mg - witaminę B6 (pirydoksyna) - 0,024 mg - kwas foliowy (witamina B9) - 7 mg - witaminę C (kwas

Sezam - dla dobra układu nerwowego i krwionośnego

Sezam - dla dobra układu nerwowego i krwionośnego

sercowo naczyniowego (więcej na ten temat: Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm). Znajdziemy w nim zwłaszcza sporo: witaminy B1, znanej również jako tiamina - ważnej m.in. dla metabolizmu węglowodanów. To również dobre źródło witamin: B2 (czyli ryboflawiny) - dbającej o kondycję skóry i

Siarka

Siarka

Dołącz do nas na Facebooku! Podstawowe informacje Organizm ludzki wykorzystuje siarkę jako składnik witaminy B1 (tiaminy), metioniny niezbędnej do budowy aminokwasów. Siarka stabilizuje połączenia białkowe, szczególnie wchodzi w skład tych białek, które budują włosy, paznokcie , skórę. Nie ma

Potrawy wigilijne - ile w nich kalorii, ile zdrowia?

Potrawy wigilijne - ile w nich kalorii, ile zdrowia?

, ale też pomaga pozbyć się nadmiaru tłuszczu przyswojonego wraz z innymi potrawami. Pozbawione wody przysmaki to skoncentrowana zawartość witamin (m. in. beta karotenu, witaminy C, tiaminy) oraz minerałów (np. potasu, magnezu), ale też cukru. I o ile przy okazji świąt tego z owoców nie będziemy się już

Suplementy a zespół Gilberta

), nikotynamid (wit. B3), octan tokoferylu (wit. E), pantotenian wapnia (wit. B5), azotan tiaminy (wit. B1), ryboflawina (wit. B2), chlorowodorek pirydoksyny (wit. B6), kwas foliowy (folacyna), biotyna, cyjanokobalamina (wit. B12). Creatyna - składniki w: 3g (1 porcji): kreatyna 2,98g, witaminy, niacyna 18 mg

Suplementy a zespół Gilberta

tokoferylu (wit. E), pantotenian wapnia (wit. B5), azotan tiaminy (wit. B1), ryboflawina (wit. B2), chlorowodorek pirydoksyny (wit. B6), kwas foliowy (folacyna), biotyna, cyjanokobalamina (wit. B12). Creatyna - składniki w: 3g (1 porcji): kreatyna 2,98g, witaminy, niacyna 18 mg (100%), witamina B6 2,0 mg

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

tiamina

witajcie, mam pytanie odnosnie unikania tiaminy, tj. wit. B1. Wyczytałam na mastokid.org, że należy jej unikać. Właśnie rozszerzam córeczce dietę o kaszki, kleiki ryżowe i w nich dodatkiem jest m.in. wit B1. Co to właściwie oznacza, że mamy jej unikać, przecież w wielu produktach ona jest zawarta

Re: tiamina

Nadmiar wit. B1 - (możliwe tylko w wypadku zastrzyków) – osłabienie, obrzęki, poty, nudności, zmęczenie, duszność, obrzęk krtani, zawroty głowy, drżenie mięśni, zaburzenia rytmu serca, reakcje alergiczne, a w skrajnych przypadkach może dojść do śmierci.

Re: Drzewo chusteczkowe i nie tylko

Liście morwy białej zawierają następujące substancje: Witaminy: - tiamina (B1) - ryboflawina (B2) - pirydoksyna (B6) - kwas nikotynowy (witamina PP) oraz kwasy palmitynowy i fumarowy.

Re: Długopis leczy psychę

, utwardzony kwas tłuszczowy nie może być "trans". Aby być "trans" to właśnie trzeba być NIEuwodornionym. Przecież są to podstawy chemii nauczane w powszechnych szkołach! Ty takie bzdury łykasz jak młody rekin oponę. Potem się dziwisz, że ci wątroba szwankuje. Hiperwitaminoza? Spróbuj otruć się tiaminą wit

Re: Czy można przedawkować witaminy?

tiaminy, hydroksypropylometyloceluloza (substancja glazurująca), poliwinylopirolidon (substancja wypełniająca), maltodekstryna (substancja wypełniająca, guma arabska (zagęstnik) ,kwas foliowy- kwas pteroilomonoglutaminowy, D-biotyna,witamina BI2-cyjanokobalamina. Informacje ze strony:

Re: ##########NASZE CHOROBY############

Wartości odżywcze jeżyn (w 100 g) Wartość energetyczna - 43 kcal Białko ogółem - 1.39 g Tłuszcz - 0.49 g Węglowodany - 9.61 g Błonnik - 5.3 g Witaminy Witamina C – 21 mg Tiamina – 0.020 mg Ryboflawina – 0.026 mg Niacyna - 0.646 mg Witamina B6 - 0.030 mg Kwas foliowy - 25 ug

Re: Czy wiesz, że...

Niedobór witaminy B1 (tiamina) może prowadzić do poważnej choroby mózgu zwanej encefalopatią Wernicke’ego objawiającej się m.in. halucynacjami, śpiączką, utratą koordynacji mięśni czy zaburzeniami widzenia. W krajach rozwiniętych choroba ta występuje najczęściej u osób narażonych na

Centrum Informacji o Leku - Indeks leków - Strona 3

układu nerwowego. Tiamina ( witamina B 1 ): pochodna pirymidyny i tiazolu. Aktywną formą jest koenzym - pirofosforan tiaminy biorący udział w przemianie węglowodanów. Niedobór tiaminy może być przyczyną choroby beri-beri, zapalenia wielonerwowego, niewydolności krążenia oraz atonii jelit. Ryboflawina

Centrum Informacji o Leku - Indeks suplementów diety oraz wyrobów medycznych - Vitacin 50+

tłuszczowe OMEGA 3, 18% kwasu eikozapentaenowego (EPA), 12% kwasu dokozaheksaenowego (DHA) 250,0 mg ** Witamina C 80 mg 100 Wyciąg suchy z korzenia żeń-szenia, zawierający 27% ginsenozydów 40 mg ** Witamina E 12 mg 100 Witamina B 6 1,4 mg 100 Ryboflawina (witamina B 2 ) 1,4 mg 100 Tiamina (witamina B 1 ) 1

Centrum Informacji o Leku - Indeks leków - Strona 3

. Tiamina może być uważana za formę transportową, natomiast difosforan tiaminy za wewnątrzkomórkową formę aktywną farmakologicznie. W krwi kokarboksylaza jest zlokalizowana głównie w erytrocytach. Zawierają one około 80 % całkowitej tiaminy znajdującej się w krwi, głównie w formie difosforanu tiaminy

Centrum Informacji o Leku - Indeks leków - Strona 2

natychmiast odstawić produkt leczniczy Cyclonamine 12,5%. Produkt leczniczy zawiera mniej niż 1 mmol (39 mg) sodu na dawkę, przez co uznaje się go za ?wolny od sodu". 4.5. Interakcje z innymi lekami i inne rodzaje interakcji powrót do listy Witamina B 1 (tiamina) jest unieczynniana przez siarczyny występujące

Centrum Informacji o Leku - Indeks leków - Strona 2

powrót do listy Jednoczesne stosowanie preparatu z lewodopą osłabia skuteczność działania lewodopy. 4.6. Ciąża i laktacja powrót do listy W zalecanych dawkach suplementacyjnych nie stwierdzono przeciwwskazań do stosowania Vitaminum B compositum w czasie ciąży oraz w okresie karmienia piersią. Tiamina

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!