Wszystko o:

tabela zawartość cukru w owocach

Małgorzata Skorupa

Ananas - egzotyczny sprzymierzeniec odchudzania?

Ananas - egzotyczny sprzymierzeniec odchudzania?

Czasem jeden kęs tego widowiskowego owocu wystarczy, aby przenieść się myślami z szarej rzeczywistości do najbardziej egzotycznych zakątków świata. Ananas słynie nie tylko z walorów smakowych, ale też z mocy wyciągania z nas nadprogramowych kilogramów i dodawania witalności. Jakie zalety rzeczywiście skrywa? Jak kupować, by wybrać odpowiednią, dojrzałą sztukę?

5 najsłynniejszych trucicieli w żywności. W pełni zasłużyli na złą sławę?

Niektórych substancji zawartych w żywności boimy się jak ognia. Chociaż są jadalne, a nawet należą do składników niezbędnych do życia: białek, cukrów, tłuszczów, minerałów, wzbudzają silne emocje i mają swoich zagorzałych wrogów. Tylko czy słusznie? Zawsze szkodzą? Jak bardzo i od czego to zależy?

Ryż biały kontra brązowy - porównanie właściwości

Choć to te same ziarenka, różnią się nie tylko kolorem. Brązowy, powszechnie uznany za zdrowszy i bardziej wartościowy, nie jest jednak bez wad. Biały natomiast to nie "samo zło".

Jak obliczyć wartość energetyczną posiłku, czyli ile to ma kalorii?

Jak obliczyć wartość energetyczną posiłku, czyli ile to ma kalorii?

kalorycznością są warzywa, natomiast owoce z uwagi na większą zawartość cukrów mają wyższą wartość energetyczną. Na przykład jeden średni ogórek dostarcza ok. 15 kcal, zaś średnia gruszka - ok. 60 kcal. Świeże i mrożone warzywa oraz owoce na ogół cechują się niską kalorycznością. Ale już wartość energetyczna ich

Dieta Pięciu Przemian - w poszukiwaniu harmonii ciała i ducha

Dieta Pięciu Przemian - w poszukiwaniu harmonii ciała i ducha

czysty cukier to wróg człowieka. Niezalecane są też tłuszcze zwierzęce, mięso wędzone, potrawy ciężkostrawne. Te wszystkie prawdy zawarte są w filozofii z krainy smoka, czyli Diecie Pięciu Przemian . To nie tylko kuchnia, to sposób na życie. Stawia ona na to, co naturalne, uwzględniające porę roku, a

Świąteczne menu: smaczne i zdrowe? Wystarczy znać parę trików

Świąteczne menu: smaczne i zdrowe? Wystarczy znać parę trików

układu krążenia, a nawet nowotwory, czy depresja. Zwiększenie ich zawartości w diecie kosztem tłuszczów nasyconych (mięso, masło, nabiał) zmniejsza ryzyko zawału , w pewnym stopniu zmniejsza zmiany miażdżycowe, wycisza stany zapalne w organizmie, zwiększa odporność. Niemalże dla każdego najzdrowszą

Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią poza smakiem? Które warto wprowadzić do diety?

Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią poza smakiem? Które warto wprowadzić do diety?

mniej. Dzięki zawartości błonnika oraz stosunkowo niskiemu indeksowi glikemicznemu (równemu 55) zapewnia dłuższe poczucie sytości i niewielkie wahania poziomu cukru we krwi. Warto zatem włączyć go do jadłospisu, jeśli chcemy zrzucić nieco zbędnych kilogramów, ale nie tylko. Dieta bogata w błonnik

Najlepsze źródła białka dla osób, które nie jedzą mięsa [9 PRODUKTÓW]

Najlepsze źródła białka dla osób, które nie jedzą mięsa [9 PRODUKTÓW]

nam ok. 17 do 20 g białka. Najwięcej go co prawda w twarogu chudym, jednak jeśli nie jesteśmy na ścisłej diecie, lepiej wybrać półtłusty lub tłusty. Są o wiele bogatsze w dobrze przyswajalne witaminy, w tym zwłaszcza witaminę A. Zaletą sera jest również wysoka zawartość wapnia. Obok białka to jeden z

Co znajdziemy na etykietach produktów spożywczych?

Co znajdziemy na etykietach produktów spożywczych?

: Wartość energetyczna: 8400kJ/2000kcal Tłuszcz: 70 g Kwasy tłuszczowe nasycone: 20 g Węglowodany: 260 g Cukry: 90 g Białko: 50 g Sól: 6 g Producenci powinni umieszczać informacje dotyczące wartości odżywczej w czytelnym formacie (zwykle w formie tabeli, wielkość czcionki min. 1,2 mm), w ustalonej

Chcesz wreszcie schudnąć? Upewnij się, że jesteś zdrowy. Nadmiar kilogramów bywa skutkiem konkretnej choroby

Chcesz wreszcie schudnąć? Upewnij się, że jesteś zdrowy. Nadmiar kilogramów bywa skutkiem konkretnej choroby

funkcjonującym organizmie wystarczy dostarczenie niewielkiej ilości prostych cukrów (zawartych np. w owocach), by i nastrój był dobry, i uczucie sytości pełne. U osób żyjących w stresie mechanizm ten bywa zachwiany. Więcej o serotoninie i mechanizmie Jeśli masz poczucie winy z powodu nadwagi , nerwy koisz

Cukrzyca a dieta

wybierać te, których indeks lub ładuenk glikeczminy nie jest wysoki. Wracając do kwestii pieczywa - zalecane są pieczywa z pełnego ziarna i razowe, warto przyjżeć się etykiecie czy składzie nie wystepuje cukier, słód lub karmel, które zwiększą zawartość węglowodanów łatwoprzyswajalnych (cukrów

Hipokalemia - co jeść?

jest przede wszystkim unikanie pokarmów bogatowęglowodanowych (bogatych w cukry) oraz pokarmów solonych i z dużą zawartością sodu. Napady porażenia mogą być wywołane przez zimno, stres emocjonalny, bardzo duży wysiłek fizyczny jak również przez alkohol, dlatego zalecane jest ograniczenie jego spożycia

Jakie produkty dodadzą mi energii?

cukru we krwi, co w dużym stopniu warunkuje uczucie sytości/głodu Jeśli jednak "pokusa na słodycze" jest nie do odparcia warto wybrać: - owoce lub chudy nabiał np: jogurt naturalny z dodatkiem świeżych owoców lub suszonych. - wybrać się na kawę z chudym lub półtłustym mlekiem z dodatkiem miodu

Winna dieta?

jeść owoców. Bezwzględnie nie wolno też jeść jabłek na noc zamiast mycia zębów. To kolejny przesąd wynikający z niezrozumienia. Prawdą jest, że twarde owoce, takie jak jabłka, w trakcie gryzienia mechanicznie oczyszczają kpowierzchnię zębów, ale jednocześnie zostawiają w jamie ustnej cukier i kwas

Dieta po operacji kamicy nerek

mięsa, orzechów, czekolady, mocnej kawy i herbaty), dbać o prawidłową zawartość wapnia w diecie (normowapniowa), ograniczyć spożycie soli i białka oraz dosładzanie potraw i płynów.Dieta po operacji nowotworu odbytnicy zależy od czasu jaki minął od operacji. Zakładam, że mówimy o okresie późnym, gdy od

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: bo wy wszystko wiecie o odchudzaniu :)

Miałam cukrzycę ciążową. Mierzyłam przez kilka miesięcy cukier po głównych posiłkach. Wywalało mi w kosmos cukier nawet po ryżu brązowym, razowym makaronie, razowym pieczywie. Produktów z białej mąki i słodyczy nawet nie tykałam. Owoce mogłam jeśc w ilościach mikroskopijnych typu 5 malin, bo po

Re: Jak tu kształtowac wlasciwe nawyki zywieniowe

mozesz dac banana do lapy, kawalek pieczywa miodem lub czymkolwiek badz miekkie owoce - brzoskiwnie np ja szczerze powiem nie korzystalam z polskich norm zywieniowych bo te polskie tabele sa od czapy i mocno pod wplywem koncernow, zamiast sztucznej witaminy d dawalam tran np, i pamietam, ze

Re: Jak odchudzic dziecko

nie o to chodzi. 2.duży udział powiny stanowić warzywa i owoce o małej zawartości cukru-dostarczają witamin,składników mineralnych ,zawieraja błonnik.Wypełniając dużą masą przewód pokarmowy zmniejszaja uczucie głodu, reguluja trawienie, przyspieszaja perystaltykę. Wybierajcie warzywa, owoce2-3 w ciągu

Re: Chudniemy zdrowo

Tabele kaloryczności Olikk , tu chyba nie maja zastosowania, bo nie kalorie sa wazne w tej diecie, Niemniej, zawartość białka, węgli powinna cos rozjaśniać. Jednak ten podział na grupy poza zawartością poszczególnych składników, bierze pod uwagę też czas trawienia poszczególnych. Kiedy zaczynałam

Re: Pierwiastki a dieta?

Gość portalu: hydrogen napisał(a): > > Na niekorzyść owoców (i soków) przemawia wysoka zawartość cukrów prostych. Ich > zaletą jest ponoć wysoka zawartość witamin i mikroelementów. Ale to jest > nieprawda. Poczytaj sobie odpowiednie tabele i porównaj mięso i ryby z owocami: >

Re: Pierwiastki a dieta?

Brenya, zastanów się dlaczego uważasz, że owoce są zdrowe. Pewnie dlatego, że wszyscy tak mówią. Czy nie warto się chwilę zastanowić czy jest to prawda (a nie tylko życzenie sadowników)? Na niekorzyść owoców (i soków) przemawia wysoka zawartość cukrów prostych. Ich zaletą jest ponoć wysoka

Re: Czy ta teoria się sprawdzi????

Jeśli chodzi o owoce to wg najnowszej tabeli żywieniowej nie są one wcale tak bardzo zalecane ze względu na dużą zawartość cukru. Właśnie warzywa są polecane jako te mniej słodkie. Jeśli zaś chodzi o dietę to ja nie twierdzę, że jest z założenia zła, natomiast po prostu zauważyłam taką

ile waży jedzenie

Każdy, kto liczy kalorie miewa problemy z określeniem wagi jedzenia. Jest na to kilka sposobów. Popierwsze niektóre tabele kaloryczne zawierają oprócz ilości kcal na 100g produktu, podaną ich zawartość i masę np 1 łyżeczki. No i oczywiście dla owoców i warzyw podaja kalorie dla jednej sztuki

Re: dieta bez skrobii

najbardziej pilnować cukrów prostych i dwucukrów-czyli owoce bogate w sok, i cukier z buraka cukrowego=popularnie cukier we wszystkich możliwych produktach, suszone słodkie owoce zwłaszcza kandyzowane,słodzone napoje i soki itp. do diety chyba trzeba nieco bardziej indywidualnie podchodzić pod względem

Re: za aniczka - o wapniu

orzechy brazylijskie oraz różne nasiona, w tym sezam oraz Tahiti (pasta z ziaren sezamu). Dobrym źródłem wapnia są ponadto strączkowe – groch, fasola, soczewica oraz niektóre gatunki tofu (ser z ziaren soi). Ile wapnia zawierają te produkty? Poniższa tabela przedstawia zawartość wapnia w różnych