Wszystko o:

tłuszcze roślinne olej

Najpopularniejsze oleje - co w sobie mają i kiedy warto po nie sięgać?

Najpopularniejsze oleje - co w sobie mają i kiedy warto po nie sięgać?

Chcesz mieć stały dostęp do naszych treści? Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Olej rzepakowy, zwany także " oliwą Północy", jest jednym z najczęściej spożywanych tłuszczów roślinnych w naszym kraju, choć nie zawsze cieszył się dobrą renomą. Niegdyś uważany był bowiem za niezbyt zdrowy, ze

Olej jojoba - panaceum na problemy skórne

Olej jojoba - panaceum na problemy skórne

Dołącz do serwisu Zdrowie na Facebooku   Olej jojoba w rzeczywistości wcale nie jest olejem. To ciekły wosk, pozyskiwany z nasion krzewu simondsii kalifornijskiej, niewielkiego krzewu rosnącego w Ameryce Południowej, południowych rejonach Azji oraz Afryce.   Już Indianie zauważyli, że

Olej słonecznikowy - bogactwo witaminy E

Olej słonecznikowy - bogactwo witaminy E

Olej słonecznikowy to drugi (po oleju rzepakowym) najczęściej spożywany przez Polaków olej roślinny. Wytwarzany jest z nasion słonecznika, zarówno z wykorzystaniem metody tłoczenia na zimno, jak i rafinacji. Charakteryzuje się jasnożółtą barwą oraz łagodnym smakiem i zapachem. Dla pięknej skóry

Olej rzepakowy - oliwa Północy pełna cennych właściwości

Olej rzepakowy - oliwa Północy pełna cennych właściwości

Olej rzepakowy, zwany także "oliwą Północy", jest jednym z najczęściej spożywanych tłuszczów roślinnych w naszym kraju. Tłoczony jest z nasion rzepaku należącego do rodziny roślin kapustowatych. Charakteryzuje go jasnożółty kolor oraz delikatny zapach i smak. Niegdyś olej rzepakowy

Olej z pestek winogron - dobry nie tylko do jedzenia

Olej z pestek winogron - dobry nie tylko do jedzenia

miejsce). Prawie jak olej słonecznikowy Olej z pestek winogron ze względu na proporcje kwasów tłuszczowych przypomina olej słonecznikowy. Należy zatem do tłuszczów roślinnych najbogatszych w kwasy tłuszczowe wielonienasycone omega-6. Najzdrowszych dla nas kwasów omega-3 znajdziemy w nim zaś zaledwie

Nasze oleje to powód do dumy. Rzepakowy jest zdrowszy niż oliwa

Nasze oleje to powód do dumy. Rzepakowy jest zdrowszy niż oliwa

inne, w tym zwierzęce, źródła tłuszczu. W XX w. olej lniany, wyparty przez tańsze oleje, nieco odszedł w zapomnienie. Dziś mimo utrzymującej się stosunkowo wysokiej ceny - olej lniany jest 3 lub 4-krotnie droższy od rzepakowego - obserwuje się ponowny wzrost zainteresowania tym produktem

Olej z orzechów makadamia - recepta na regenerację

Olej z orzechów makadamia - recepta na regenerację

miejscu i chronić przed oddziaływaniem światła słonecznego oraz powietrza. Zwykle nie jest konieczne przechowywanie w lodówce. Producenci zalecają najczęściej, aby zużyć go w ciągu mniej więcej 12 miesięcy.     Ciekawostki   Olej z orzeszków makadamia jest roślinnym zamiennikiem dla oleju z

Olej kokosowy - nietypowy tłuszcz dla sportowców i chorych na Alzheimera

Olej kokosowy - nietypowy tłuszcz dla sportowców i chorych na Alzheimera

).   Ponieważ świeży olej kokosowy dosyć szybko jełczeje, zwykle poddaje się go procesowi rafinacji, który pozwala przedłużyć jego trwałość. W tej postaci wykorzystuje się go na przykład w farmacji m.in. do produkcji czopków doodbytniczych i globulek dopochwowych) oraz przemyśle spożywczym. Podobnie

Masło kakaowe - smaczny kosmetyk

Masło kakaowe - smaczny kosmetyk

Dołącz do serwisu Zdrowie na Facebooku   Masło kakaowe (znane także jako olej kakaowy) to tłuszcz roślinny, otrzymywany z dojrzałych owoców kakaowca właściwego. Aby je pozyskać, owoce najpierw poddaje się fermentacji. W jej wyniku otrzymuje się ziarna, które następnie tłoczy się na ciepło. Po

Dieta antycellulitowa - jak jeść, by pozbyć się pomarańczowej skórki?

Dieta antycellulitowa - jak jeść, by pozbyć się pomarańczowej skórki?

przede wszystkim ryby, zwłaszcza tłuste ryby morskie (makrela, łosoś, śledź), tran oraz olej roślinne (lniany, rzepakowy, sojowy). Kwasy tłuszczowe omega-6 możemy znaleźć w olejach roślinnych, pestkach słonecznika, dyni oraz w orzechach. Natomiast w kwasy tłuszczowe omega-9 bogate są oliwa z oliwek

Dieta bez glutenu

. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych (smalec, tłuste mięsa), a więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. W

Nadmierny apetyt, napady głodu

więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie soli i słodyczy

Nie potrafię schudnąć - jaka może być przyczyna?

najmniej dwa razy spożywaj mleko i jego przetwory: jogurty, kefiry, sery. 6. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych (smalec, tłuste mięsa), a więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np

Cholesterol, a dieta wegetariańska

Mam pytanie odnośnie cholesterolu. Otóż, czy zdrowa dieta, wegetariańska, bazująca tylko na tłuszczach roślinnych, może doprowadzić do zbyt niskiego cholesterolu? Czy w konsekwencji, może to być przyczyną zaburzeń w produkcji hormonów płciowych u kobiet?Prawidłowa zrównoważona dieta nie powinna

Ciągłe zmęczenie, zawroty głowy, otyłość itd.

, otręby żytnie, oleje roślinne (w małych ilościach), owoce i warzywa, wody mineralne, soki, herbaty, różnorodne przyprawy ziołowe. Jeśli nie gotujesz sam, podziel się powyższymi wskazówkami z osobą która je przygotowuje. Zapraszam również na moją stronę internetową www.diet-coaching.xaa.pl Znajdziesz

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: rozpuszczanie czekolady na polewę

Te czekolady mają w sobie dużo poza-czekoladowego tłuszczu roślinnego, wiec na jedno wychodzi - tyle, ze lepiej samemu wybrać, czy woli się jakiś utwardzony trans, czy zdrowy olej. -- śpiewali kiepsko, ale bronili swego prawa do fałszowania

Re: Co jeszcze odstawić????Mleko,gluten,pszenica,

Wiem,że olej czy tłuszcz roślinny to może być cały skład,ale właśnie szukając informacji o składzie tych paluszków w internecie znalazłam wypowiedź producenta,który sprecyzował,że olej użyty w tych paluszkach a nie określone na opakowaniu jaki to właśnie olej palmowy.Nie podejrzewam,że syn ma

Re: Jaka dieta jest najlepsza?

). Wykluczone są tłuszcze roślinne przerobione przemysłowo, a więc wszelkiego typu margaryny, masła roślinne i olej sojowy, ponieważ soja w postaci naturalnej jest niejadalna i dlatego podlega zaawansowanej obróbce chemicznej.

Re: Macie w domu słodycze?

Nie, nie kupuję słodyczy, odkąd zaczęłam eliminować z diety olej palmowy i nienazwane tłuszcze roślinne, a te znajdują się prawie we wszystkich słodyczach.

Re: Niosę kaganek oświaty, kto chce niech czyta.

W każdym poradniku dietetycznym jest napisane, ogranicz czerwone mięso i tłuszcze zwierzęce, jedz produkty pełnoziarniste (owszem, trochę mniej szkodliwe niż biała mąka) i oleje roślinne. Takie też zalecenia widzę na forum i dostaję od lekarzy. -- www.pajacyk.pl/

Re: Śledzie w oliwie (???)

Olej jest tradycyjnym tłuszczem roślinnym w Polsce. I. z jego popularnością PRL nie ma nicwspólnego. Bardziej klimat i szerokość geograficzna.

Re: Tluszcze w diecie itp.

emli7 w skrócie - unikamy tłuszczów trans czy roślinnych utwardzonych , jeżeli masz borelie im więcej masz tłuszczów o3 w diecie tym lepiej , o nadmiar nie musisz się artwić dlatego sugeruję olej lniany nieoczyszczony , nie jest taki drogi ok 22zł/0,5litra wystarczy na miesiąc do smażenia kokos

Re: Ty głupi cholesterolu!

Witam w klubie, ważę 48 kg, rozmiar 34/36, jestem aktywna, biegam, spaceruję. Zrobiłam dietę typu sałata i olej lniany, cholesterol wzrósł nawet do 270. Teraz wyeliminowałam z diety wszystkie produkty z tłuszczem roślinnym tym nienazwanym, czyli utwardzonym i po pół roku takiej diety (ciężko jest

Re: monotonna dieta i do tego uczula się na to co

dzidziuś jest uczulony na mleko uważajcie na lacibios femina Lekarze często zalecają po porodzie a potwornie uczula malucha I jeszcze jedno, mimo że mleko ryżowe, owsiane i inne roślinne nie uczula, podobnie jak np olej rzepakowy to częstym dodatkiem jest olej słonecznikowy I on już może uczulić A ukrywa

Re: Co jeszcze odstawić????Mleko,gluten,pszenica,

Nutramigen jest od 15 a pszenica jakoś od weekendu i wczoraj takie pogorszenie. Ale dałam mu też paluszki juniorki,bo kiedyś uwielbiał. Przeczytałam skład,że nie ma mleka i jajek, a dopiero teraz w internecie doszukałam się,że tajemniczy olej roślinny to tłuszcz palmowy,który może uczulać,ale sama

Tłuszcze

różne reszty kwasowe.Tłuszcze naturalne zawsze są mieszaninami różnych estrów glicerolu. W temperaturze pokojowej tłuszcze zwierzęce to zazwyczaj ciała stałe (wyjątkiem jest np. tran), tłuszcze roślinne są cieczami (wyjątki to np. masło kakaowe i olej kokosowy). Podział tłuszczówZe względu

Oleje roślinne

, to: kukurydza, oliwka, orzeszki ziemne, rzepak, słonecznik, soja. W przeważającej większości oleje roślinne wykorzystywane są jako tłuszcze jadalne, ale także jako składniki kosmetyków, a niektóre z nich jako środki lecznicze (np. olej z wiesiołka). Bywają także wykorzystywane jako surowce do produkcji

Olej kokosowy

Olej kokosowy (masło kokosowe, tłuszcz kokosowy) - olej roślinny otrzymywany poprzez tłoczenie i rozgrzanie kopry - twardego miąższu orzechów palmy kokosowej (Cocos nucifera). Spotykany najczęściej jako rafinowany, odkwaszany i wybielany. W postaci płynnej jest lekko żółty.Ma barwę białą. Topnieje

Olej migdałowy

Olej migdałowy (Oleum Amygdalae dulcium, Oleum amygdalarum (amararum) aethereum, Amigdalina oleum) – olej roślinny, który otrzymuje się dzięki wyciskaniu na zimno nasion drzewa migdałowego (migdałowiec pospolity, Amygdalus communis), popularnie zwanych migdałami, zawierających średnio od 40

Olej sezamowy

Olej sezamowy – olej roślinny otrzymywany poprzez tłoczenie na zimno nasion sezamowych (Sesamum Indicum). Ma jasno- po ciemnożółty do brązowego kolor i lekko orzechowy, łagodny zapach i smak. Odmiana stosowana w przemyśle spożywczym ma ciemno brązowy kolor i mocny aromat. Pochodzenie

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.