Wszystko o:

tłuszcze przyswajalne

Zasady zdrowego żywienia

Zasady zdrowego żywienia

tłuszczów takich jak masło, olej oraz tych zawartych np. w ciastach, batonach, tłustych gatunkach mięs. Konieczna jest rezygnacja ze słodzenia napojów, spożywania dań typu fast food i słodyczy. Osoby z nadwagą powinna więcej jeść warzyw i owoców, unikać potraw smażonych lub pieczonych tradycyjnie, z powodu

Indeks glikemiczny - jak się nim posługiwać?

Indeks glikemiczny - jak się nim posługiwać?

oliwy. W ten sposób sprawisz również, że beta-karoten i witamina E zawarte w marchwi będą lepiej przyswajalne (rozpuszczają się one w tłuszczach). Dodawaj do posiłków produkty bogate w błonnik, zwłaszcza frakcje rozpuszczalne w wodzie, które pęcznieją w żołądku i pomagają ograniczać wchłanianie

Awokado - 220 zdrowych kilokalorii

Awokado - 220 zdrowych kilokalorii

bardzo dobrze przyswajalne i nie powinno ich zabraknąć w diecie osób chorujących na miażdżycę czy nadciśnienie. Co ciekawe dojrzały owoc jest bardzo miękki i bardzo łatwo daje się rozsmarować, dlatego też z powodzeniem może zastąpić nie do końca zdrowe masło. Duża zawartość tłuszczów przekłada się na

Potrawy wielkanocne - czy są zdrowe, ile mają kalorii?

Potrawy wielkanocne - czy są zdrowe, ile mają kalorii?

Jajko, symbol Wielkanocy, to nie tylko element tradycji, ale też istna skarbnica pełnowartościowego i łatwo przyswajalnego białka. W jednym ważącym 50 g jajku ponad 6 g to właśnie aminokwasy. W dodatku w proporcjach uznanych przez dietetyków i żywieniowców za wzorcowe.  Na białku jednak jajko

Mnóstwo wapnia bez laktozy - gdzie go szukać? [TOP 10 produktów spożywczych]

Mnóstwo wapnia bez laktozy - gdzie go szukać? [TOP 10 produktów spożywczych]

, które zadbają zarówno o kondycję skóry, jak i prawidłową pracę układu nerwowego. Tak, jak inne orzechy, są również dobrym źródłem zdrowych tłuszczów i magnezu. Choć są smaczne, lepiej nie jeść ich w nadmiarze. Co prawda sporo w nich błonnika (około 9 g na każde 100 g orzeszków), są jednak dosyć

Śniadanie dla zestresowanych i osłabionych. Co jeść rano i dlaczego?

Śniadanie dla zestresowanych i osłabionych. Co jeść rano i dlaczego?

(produkty o mniejszej zawartości tłuszczu będą mniej energetyczne, o większej natomiast - bardziej). Wersja bez dodatku cukru i stosunkowo niskiej zawartości tłuszczu (do1,5 proc.) to wersja optymalna. Jako że jogurt jest napojem fermentowanym jest lepiej tolerowany przez układ pokarmowy niż zwykłe mleko i

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

wpływie na zdrowie Można jeszcze 'ulepszyć' cudowne warzywo. Wystarczy niewielka ilość tłuszczu dodana pod koniec gotowania albo już na talerzu, aby prowitamina zawarta w marchewce, dyni, szpinaku czy brokułach, przekształciła się w cenną witaminę A. Sam beta-karoten wzmacnia system odpornościowy

Wspomagacze metabolizmu - składniki, które rozpędzą przemianę materii

Wspomagacze metabolizmu - składniki, które rozpędzą przemianę materii

czy tłuszczów. Są różne źródła białek. Za najlepiej przyswajalne przez organizm uchodzą te pochodzenia zwierzęcego. Zaleca się sięganie po chudy drób, wołowinę czy ryby (podroby nie są tak bogate w białko). Dietetycy chwalą także jajka - zawartymi w nich zestawieniu aminokwasów najbliżej do ideału. Co

Mak - zdrowy, ale może zaszkodzić

Mak - zdrowy, ale może zaszkodzić

; Makowy olej - na zdrowie i dla urody   Ponieważ nasiona zawierają sporo tłuszczu (ok. 40%), tłoczy się z nich również - tzw. metodą "na zimno" - olej makowy. Jego spożycie zaleca się przede wszystkim osobom, które muszą w swojej diecie uzupełniać kwasy tłuszczowe z grupy omega-6. Olej ten

Pokarmy szczęścia, czyli dieta na dobry nastrój

Pokarmy szczęścia, czyli dieta na dobry nastrój

. Popicie wybitnie ostrych dań napojami na bazie wody może spowodować efekt przeciwstawny od zamierzonego - płyn rozprzestrzeni związek chemiczny po całej jamie ustnej i przełyku. Tłuszcz szkodzi zdrowiu? Nie w tym przypadku. Kwasy tłuszczowe omega-3, w które obfitują tłuste ryby, tj. łosoś, makrela

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Pomocy! Odczytanie wynikow

Sztywność stawów i bóle to od niedoboru D3 ;) - naprawdę bardziej opłacalne i dla portfela i dla organizmu jest przyjmowanie tej witaminy w formie olejowej ( przyswajalna tylko w obecności tłuszczu, przy takiej dawce konieczne jest przyjmowanie wit K2. Badałaś B12? Ten wynik to B12, nie widze

Re: kwasy tłuszczowe dla kota

Najwięcej i najlepiej przyswajalnych zawierają tłuszcze zwierzęce, mięso łososia, tran. Zwykle koty to lubią... -- Moje koty do adopcji ... i tutaj kocięta Koci Azyl w Konstancinie

Re: Jak jesć mniej kalorii?

W ubiegłym roku świat obiegło dietetyczne odkrycie, jak w prosty sposób pozbawić makaron znaczącej części jego przyswajalnych kalorii. Okazuje się, że wystarczy po ugotowaniu go schłodzić, a następnie zostawić w lodówce na 12 godzin. Po tym czasie nawet odgrzany będzie mieć o połowę kalorii mniej

Re: Gluten w niczym nie jest człowiekowi potrzebn

demodee napisała: > Ale kotletów to chyba nie należy jadać w nadmiernych ilościach? A małe dzieci p > otrzebują białka... Mięso to najlepiej przyswajalne źródło białka - to po pierwsze. Nie jest też tak szkodliwe, jak to wmawiają nam wegianci różnej maści - to po drugie. A po trzecie wcale

Re: Niosę kaganek oświaty, kto chce niech czyta.

granicach np. dobowego zapotrzebowania (a choćby i dwa razy większej), w łatwo i szybko przyswajalnej postaci, jednorazowo lub na raty. Czy to będzie tłuszcz, czy białko, witaminy czy minerały. A węglowodany tak. Jeśli np. dzienne zapotrzebowanie na tłuszcz wynosi np. 80g (jeśli wierzyć oficjalnej dietetyce

Re: W jakim wieku Wasze dziecko odstawiło sie sam

Mleka roślinne nie są dobrym substytutem mleka matki. Zupełnie inne proporcje składników odżywczych: Mleko sojowe ma w 100ml: 33 kcal 1.7 g węglowodanów, w tym 0.4 g cukrów 1.6 g tłuszczu 2.8 g białka Mleko z piersi ma w 100 ml: ok. 70 kcal 7.5 g węglowodanów, z czego 7 g to cukier mleczny

Re: Szkoła podstawowa fundacji Varsovia Wilanów

będą wypiekane w naszej kuchni, by zawierały jak najmniej tłuszczu i cukru. Zakupiony piec konwekcyjno-parowy pozwoli gotować na parze oraz smażyć z niewielką ilością tłuszczu. Dzięki temu posiłki będą zdrowe i łatwo przyswajalne, a ziemniaki zmienią się w smakowite, pieczone talarki i frytki bez

Re: Po 10 latach mam sposób na migrenę!

- co do fałszywego tuńczyka...Okazało się również że w amerykańskich restauracjach sushi za tuńczyka często robi "escolar". Escolar (nie mogę znaleźć polskiej nazwy), jest dosyć kontrowersyjną rybą. W smaku jest ponoć całkiem dobra. Niestety, zawiera tłuszcze nieprzyswajalne przez człowieka i jej

Re: spalacz tłuszczu TermLine

Jako nie mam przekonania do produktów Olimpa. A tak w ogóle to po co Ci tzw. spalacze? Jeśli nie zbijasz tłuszczu np z 12% na 10% a jesteś w początkowej fazie tracenia wagi to dobrze ułożona dieta plus odpowiedni trening da dobre efekty. Wpływ spalaczy na tym etapie jest tak naprawdę znikomy

Schładzajmy, będziemy jedli mniej kalorii

enzymy trawienne nie są w stanie rozłożyć. Z biochemicznego punktu widzenia jest to tak zwana skrobia oporna, która jest rodzajem błonnika. W ubiegłym roku świat obiegło dietetyczne odkrycie, jak w prosty sposób pozbawić makaron znaczącej części jego przyswajalnych kalorii. Okazuje się, że wystarczy po