Wszystko o:

soczewica białko

Wreszcie mamy sezon na strączki. Ktoś się oprze?

Wreszcie mamy sezon na strączki. Ktoś się oprze?

aminokwasów rośliny strączkowe tworzą wraz ze zbożami, stąd polecane połączenia w menu, np. fasolki z ryżem, soczewicy z jęczmieniem czy kaszy jaglanej z ciecierzycą. Wartościowe białko ze strączków jest tak pożywne, a zarazem zdrowe, że poleca się je nawet w dziecięcej diecie. Zwłaszcza, że poza

Postaw na strączki i zredukuj cholesterol!

Postaw na strączki i zredukuj cholesterol!

strączkowe to również bogate źródło białka (wzmacnia kości i tkankę mięśniową), które doskonale wypełnia braki m.in. u osób stosujących dietę wegetariańską. Aby dodatkowo zwiększyć ich odżywczą moc zaleca się łączenie strączków ze zbożami (tj. fasolki z ryżem, soczewicy z jęczmieniem, kaszy jaglanej i

Kiełki - zdrowie w zarodku

Kiełki - zdrowie w zarodku

są również dobrym źródłem białka, a także błonnika. Warto w nich szukać cennych minerałów, zwłaszcza wapnia oraz fosforu - budulców naszych kości i zębów, a także żelaza, potrzebnego do właściwego działania układu krwionośnego. Po kiełki soczewicy powinny sięgać szczególnie te osoby, które

Korzeń maca - wzmacniający skarb Inków

Korzeń maca - wzmacniający skarb Inków

. Organizacja polecała ją ludności całego świata, jako pożywienie o wysokich walorach odżywczych. I nic dziwnego.   Bogata w białko, ale i węglowodany   Maca uznawana jest przede wszystkim za dobre źródło wartościowego białka. W 100 g znajduje się od nawet około 14 g protein, w tym niemal wszystkie

Dieta Montignaca - naprawdę skuteczny sposób na walkę z nadwagą?

Dieta Montignaca - naprawdę skuteczny sposób na walkę z nadwagą?

(z wyjątkiem tych młodych), białą mąkę, kukurydzę , białe pieczywo, piwo, cukier, ciasta, słodycze, konfitury, miód, banany, winogrona , suszone owoce, frytki, biały ryż. Za dopuszczalne uchodzą soja, soczewica, fasola, groch, ryż brązowy, chleb z otrębami, makaron razowy, ryby, chude mięso

Tauryna

Tauryna

funkcję neuroprzekaźnika. Jej obecność sprzyja rozwojowi mózgu. Tauryna, pożywienie sportowca Niezbędnych elementów diety każdego sportowca jest białko. Syntetyczna tauryna stanowi jeden z podstawowych składników większości napojów energetycznych. Wchodzi również w skład mleka modyfikowanego oraz odżywek

Żelazo - nie tylko dla kobiet w ciąży i chorych na niedokrwistość

Żelazo - nie tylko dla kobiet w ciąży i chorych na niedokrwistość

Chcesz mieć stały dostęp do naszych treści? Dołącz do serwisu Zdrowie na Facebooku! Żelazo to jeden z najważniejszych mikroelementów w naszym ciele. Jako składnik hemoglobiny (białka wchodzącego w skład czerwonych krwinek) i mioglobiny (białka obecnego w mięśniach) jest niezbędne w procesach

Dieta zwierząt domowych - czego nie powinien jeść twój pies?

Dieta zwierząt domowych - czego nie powinien jeść twój pies?

gruboziarnista. Jest słabo trawiona i obciąża przewód pokarmowy, szczególnie młodych zwierzaków. ZIEMNIAKI- są słabo trawione przez zwierzaki. Najlepiej zrezygnować z ich podawania lub podawać je dokładnie rozgniecione w małych ilościach. ROŚLINY STRĄCZKOWE- fasola, groch, soczewica, cieciorka to ciężkostrawne i

Dieta bezglutenowa: tabela produktów bezpiecznych i szkodliwych

Dieta bezglutenowa: tabela produktów bezpiecznych i szkodliwych

Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Produktami naturalnie bezglutenowymi są: kukurydza, ryż, ziemniaki, soja, proso, gryka, tapioka, amarantus, maniok, soczewica, fasola, sago, sorgo, teff i wszystkie ich przetwory, orzechy, a także mięso, owoce i warzywa. Za bezglutenowe uznaje się również produkty

Witaminy na wiosnę

Witaminy na wiosnę

Ich zalety dostrzegamy zwłaszcza wczesną wiosną, gdy nie ma jeszcze wartościowych pod względem odżywczym warzyw, a wyczerpany zimą organizm domaga się witamin. Młode kiełki zawierają białka, cukry, naturalny błonnik i witaminy. Kiełki pszenicy są źródłem cynku, witamin C, E, B i karotenu. Kiełki

Różnica w badaniach choroby Durhinga a celiakią

często współistnieje z celiakią. Co do objawów w postaci biegunki po spożyciu ryb lub tranu raczej nie mają one związku z celiakią, ponieważ jest to choroba wywołana nietolerancją glutenu - białka zawartego w zbożach. Jak już wspomniałem potwierdzenie diagnozy celiakii opiera się na badaniu

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: ##########NASZE CHOROBY############

W sezonie letnim skuś się na bób! Ten strączek, podobnie jak soja czy soczewica, jest doskonałym źródłem białka o wysokiej wartości biologicznej (w bobie jest go ok. 20 proc.), nie zawiera też tłuszczu! Jakie korzyści zdrowotne odniesiemy, zajadając się bobem, jak go najlepiej przyrządzać i kiedy

Re: ##########NASZE CHOROBY############

Rodzina warzyw strączkowych jest pokaźna. Należą do niej m.in. soczewica, fasola, bób, ciecierzyca, groch i soja. Wybór jest naprawdę duży i każdy powinien bez trudu znaleźć swoje ulubione odmiany. Nie od dzisiaj wiadomo, że są one doskonałym źródłem białka, z tego też względu stanowią ważny

Re: Soczewica - czy to jest białko czy węglowodan

Tu piszą, że białko: medycyna.linia.pl/soczewic.html A tu, że więcej węglowodanów: wiem.onet.pl/wiem/00b06f.html Intrygujące ;-)

Re: Co bedzie najbardziej wartosciowe?

Strączkowe są bogate w białko. Np pasztet z soczewicy, zupa z soczewicy. Fasola jest źródłem żelaza, soja białka. Buraki ćwiklowe, szpinak, brokuły. -- http://lb1m.lilypie.com/WWJCp2.png

Re: Wegetarianizm - trudne początki lub zakończen

fasolami, soczewicami. Jestem wegatarianka od 20 lat i po prostu nie jem mięsa. Jem dużo warzyw, jeszcze więcej owoców, dużo nabiału (staram się o produkty naturalne i nie z masowej hodowli), full orzechów, ale tylko zimą. Białko roślinne ze dwa razy w tygodniu i tyle. Nie staram się jakos specjalnie. Na

Re: co zamiast mięsa?

myślę, że tłusty twaróg, fasolka, soczewica mogą załatwić kwestię białka. mięso i wędliny zbyt polecane i tak nie są, więc nawet masz lepiej, że Cię odrzuca :)

Re: jak w tytule...

aha, i z pewnością odstawienie mięsa to nie jest dobry pomysł. pierś z kurczaka, indyk, ryby są niemal niezbędne przy odchudzaniu, szczególnie jeśli ćwiczysz. albo ciecierzyca, soczewica - też bardzo ok. białko jest potrzebne.

Re: Moje nowe wyniki

senciak napisał(a): > Składniki > > woda, skrobia kukurydziana, zakwas (mąka ryżowa, woda), mąka ryżowa, błonnik ro > ślinny, syrop ryżowy, skrobia ryżowa, nieutwardzony tłuszcz roślinny, drożdże, > izolat białka sojowego, cukier, substancja zagęszczająca

Re: 3-latek nie je mięsa

O jego rozwój można by się bać jakby jadł mięso, jak nie je to super. W produktach, które wymieniłaś brakuje mi roślin strączkowych (ciecierzyca, soczewica, soja) oraz produktów bogatych w żelazo (warzywa zielone, m.in. szpinak, jarmuż). Szpinak bardzo dobrze można "ukryć" w owocowym

Re: Moje dziecko nie ma co jeść:(

Alergia na mleko krowie nie jest jednoznaczna z alergia na wołowinę. Nie wszyscy uczuleni na mleko reaguję na wołowinę. Mięso królika nie ma wspólnych alergenów z mlekiem. Orzechy ( laskowy, ziemny, pistacje, ziemny, włoski) ziarno sezamu, słonecznika, rzepa, gryka, groszek, soczewica, soja

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!