Wszystko o:

soczewica białko

kaole

Kiełki soczewicy - więcej niż kiełki?

Kiełki soczewicy - więcej niż kiełki?

Spośród kilkunastu rodzajów kiełków dużym zainteresowaniem cieszą się te pochodzące z soczewicy. I nic dziwnego. Są smaczne, zdrowe, bezpieczne dla każdego bez względu na wiek czy przebyte choroby. Co takie jeszcze w sobie mają i dlaczego warto po nie sięgać, zawsze, nie tylko wtedy gdy są modne?

Kiełki soi - prozdrowotny rarytas z kuchni azjatyckiej

Kiełki soi posiadają niezwykle delikatny smak, który w Azji został doceniony już wieki temu. Podobnie jak soja, są popularnym elementem kuchni wegetariańskiej ze względu na wysoką zawartość białka. Jednak oprócz walorów smakowych posiadają także cenne właściwości prozdrowotne. Ich regularne spożywanie może przyczynić się m.in. do obniżenie ciśnienia krwi, a także zredukowania poziomu cholesterolu.

Chleb bezglutenowy - kiedy należy włączyć go do diety?

Chleb bezglutenowy to obecnie bardzo popularny zamiennik tradycyjnego pieczywa. Dostępny w większości sklepów, jednak wiele osób przyrządza go samodzielnie. To dosyć trudna procedura, gdyż mąka bezglutenowe z reguły trudniej wyrasta i jest bardzo miałka. Jednak efekt końcowy działa zazwyczaj mobilizująco, gdyż chleb bezglutenowy domowej roboty jest zdrowszy od tego ze sklepu, a dodatkowo lepiej smakuje.

Postaw na strączki i zredukuj cholesterol!

Postaw na strączki i zredukuj cholesterol!

strączkowe to również bogate źródło białka (wzmacnia kości i tkankę mięśniową), które doskonale wypełnia braki m.in. u osób stosujących dietę wegetariańską. Aby dodatkowo zwiększyć ich odżywczą moc zaleca się łączenie strączków ze zbożami (tj. fasolki z ryżem, soczewicy z jęczmieniem, kaszy jaglanej i

Korzeń maca - wzmacniający skarb Inków

Korzeń maca - wzmacniający skarb Inków

całego świata, jako pożywienie o wysokich walorach odżywczych. I nic dziwnego.   Bogata w białko, ale i węglowodany   Maca uznawana jest przede wszystkim za dobre źródło wartościowego białka. W 100 g znajduje się od nawet około 14 g protein, w tym niemal wszystkie niezbędne aminokwasy. Ze

Kiełki fasoli mung - azjatycki przysmak

Kiełki fasoli mung - azjatycki przysmak

sięgamy m.in. po kiełki rzeżuchy, rzodkiewki, soczewicy, słonecznika, soi i fasoli mung. Kiełki są nie tylko bardzo zdrowe, ale także mało kaloryczne. To, co wyróżnia je to łatwo przyswajalne elementy odżywcze – ich zawartość jest większa niż w takiej samej porcji  roślin w pełni rozwiniętych

Kiełki - zdrowie w zarodku

Kiełki - zdrowie w zarodku

są również dobrym źródłem białka, a także błonnika. Warto w nich szukać cennych minerałów, zwłaszcza wapnia oraz fosforu - budulców naszych kości i zębów, a także żelaza, potrzebnego do właściwego działania układu krwionośnego. Po kiełki soczewicy powinny sięgać szczególnie te osoby, które

Tauryna

Tauryna

funkcję neuroprzekaźnika. Jej obecność sprzyja rozwojowi mózgu. Tauryna, pożywienie sportowca Niezbędnych elementów diety każdego sportowca jest białko. Syntetyczna tauryna stanowi jeden z podstawowych składników większości napojów energetycznych. Wchodzi również w skład mleka modyfikowanego oraz odżywek

Dieta Montignaca - naprawdę skuteczny sposób na walkę z nadwagą?

Dieta Montignaca - naprawdę skuteczny sposób na walkę z nadwagą?

(z wyjątkiem tych młodych), białą mąkę, kukurydzę , białe pieczywo, piwo, cukier, ciasta, słodycze, konfitury, miód, banany, winogrona , suszone owoce, frytki, biały ryż. Za dopuszczalne uchodzą soja, soczewica, fasola, groch, ryż brązowy, chleb z otrębami, makaron razowy, ryby, chude mięso

5 zmian w diecie, za które podziękuje Ci Twoje ciało

5 zmian w diecie, za które podziękuje Ci Twoje ciało

i miedzi. Ponadto zawiera też lecytynę, która usprawnia pamięć.Natomiast ziarna komosy ryżowej są bogatym źródłem białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, witamin z grupy B oraz E, a także minerałów: żelaza, magnezu, potasu, miedzi, selenu, manganu i cynku. Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią

Różnica w badaniach choroby Durhinga a celiakią

często współistnieje z celiakią. Co do objawów w postaci biegunki po spożyciu ryb lub tranu raczej nie mają one związku z celiakią, ponieważ jest to choroba wywołana nietolerancją glutenu - białka zawartego w zbożach. Jak już wspomniałem potwierdzenie diagnozy celiakii opiera się na badaniu

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: kasze/kaszki/kleiki

Podpowiem Ci tyllko, że mięso codziennie to nie jest dobry wybór, mimo niedoboru żelaza. My w Polsce jemy mięsa stanowczo za dużo. Lepiej jest podawać dziecku też inne źródła białka, w tym roślinne. Tydzień może wyglądać tak, że na obiad podajesz dziecku np. 2x mięso, 2x rybę, 2x białko roślinne

Re: Naprawdę rosnącym dzieciom wystarczy

Moje dzieci też potrzebują białka, jedzą sporo mięsa, ale jogurt to też białko, warzywa strączkowe to też białko (ja często robię zupy kremy z soczewicą albo ciecierzycą), jajka to też białko, orzechy i pestki to też białko. Jeżeli chodzi o wędlinę ze sklepu, to bym jej o specjalne wartości

Re: 2 latek nie chce jesc mięsa w ogole. martwic

jest wegetarianką i podrzuca mi pomysły na dania bezmięsne. Syn bardzo lubi kotlety z soczewicy, z fasoli, makaron ze szpinakiem i fetą, gulasz warzywny z fasolą, kotlety jajeczne czy ziemniaczane z warzywami, jada też ryby w formie pieczonej i w formie kotlecików. Spróbuj włączyć do diety więcej

Re: Soczewica - czy to jest białko czy węglowodan

Tu piszą, że białko: medycyna.linia.pl/soczewic.html A tu, że więcej węglowodanów: wiem.onet.pl/wiem/00b06f.html Intrygujące ;-)

Re: Rośnie mi mała wegetarianka

Byłam ostatnio na ciekawym spotkaniu z doradczynią laktacyjną i dietetyczką. Mówiły, żeby w ogóle się nie przejmować dziećmi kp, które nie ją mięsa, bo białka i tak mają pod dostatkiem, a to w mięsie dla niemowlaków jest trudno przyswajalne. Mój synek (21 miesięcy) dopiero od bardzo niedawna zajada

Re: Jakie kasze na początek rozszerzania diety

- kasza/płatki owsiane gotowane na wodzie i musie z owoców (można też odrobinę mleka roślinnego dodać np ryżowego) Obiad - warzywa plus białko niekoniecznie pochodzenie zwierzęcego! Czyli na przemian mięso/ryba/ rośliny strączkowe (soczewica jest super) Podwieczorek - drobna przekąska Kolacja - dodatkowa

potrzebuję wskazówek co do diety

niespokojny sen. Napiszę co wyszło w testach i po cichu liczę na wskazówki e-kasi;) lub innych doświadczonych mam. Ige- gdy miał 1,5 roku-26 i wtedy też panel pokarmowy- białko jaja, żółtko, roztocza 0,36 ku/I, mleko krowie 0,47, mrt - na czerwono: czarna porzeczka, wiśnia, sacharyna, pomidor, kalafior, na

Re: Co bedzie najbardziej wartosciowe?

Strączkowe są bogate w białko. Np pasztet z soczewicy, zupa z soczewicy. Fasola jest źródłem żelaza, soja białka. Buraki ćwiklowe, szpinak, brokuły. -- http://lb1m.lilypie.com/WWJCp2.png

Re: co zamiast mięsa?

myślę, że tłusty twaróg, fasolka, soczewica mogą załatwić kwestię białka. mięso i wędliny zbyt polecane i tak nie są, więc nawet masz lepiej, że Cię odrzuca :)

Re: ##########NASZE CHOROBY############

W sezonie letnim skuś się na bób! Ten strączek, podobnie jak soja czy soczewica, jest doskonałym źródłem białka o wysokiej wartości biologicznej (w bobie jest go ok. 20 proc.), nie zawiera też tłuszczu! Jakie korzyści zdrowotne odniesiemy, zajadając się bobem, jak go najlepiej przyrządzać i kiedy