Wszystko o:

soczewica białko

kaole

Kiełki soczewicy - więcej niż kiełki?

Kiełki soczewicy - więcej niż kiełki?

Spośród kilkunastu rodzajów kiełków dużym zainteresowaniem cieszą się te pochodzące z soczewicy. I nic dziwnego. Są smaczne, zdrowe, bezpieczne dla każdego bez względu na wiek czy przebyte choroby. Co takie jeszcze w sobie mają i dlaczego warto po nie sięgać, zawsze, nie tylko wtedy gdy są modne?

Najlepsze źródła białka dla osób, które nie jedzą mięsa [9 PRODUKTÓW]

Najwięcej dobrze przyswajalnego białka dostarczą nam produkty pochodzenia zwierzęcego, zwłaszcza mięso. Co jednak, gdy go nie jemy? Istnieje wiele alternatyw. Prezentujemy 9 bogatych w białko produktów, które - łączone w codziennym menu - zapewnią nam odpowiednią dawkę aminokwasów.

Wreszcie mamy sezon na strączki. Ktoś się oprze?

Bób, fasolka szparagowa, wkrótce zielony groszek... Strączki świeże, zielone, pyszne. Przede wszystkim zdrowe. Ten, kto wierzy, że ich rola to przede wszystkim produkcja gazów w naszych jelitach, grubo się myli. Jedz i dbaj o zdrowie

Postaw na strączki i zredukuj cholesterol!

Postaw na strączki i zredukuj cholesterol!

strączkowe to również bogate źródło białka (wzmacnia kości i tkankę mięśniową), które doskonale wypełnia braki m.in. u osób stosujących dietę wegetariańską. Aby dodatkowo zwiększyć ich odżywczą moc zaleca się łączenie strączków ze zbożami (tj. fasolki z ryżem, soczewicy z jęczmieniem, kaszy jaglanej i

Korzeń maca - wzmacniający skarb Inków

Korzeń maca - wzmacniający skarb Inków

całego świata, jako pożywienie o wysokich walorach odżywczych. I nic dziwnego.   Bogata w białko, ale i węglowodany   Maca uznawana jest przede wszystkim za dobre źródło wartościowego białka. W 100 g znajduje się od nawet około 14 g protein, w tym niemal wszystkie niezbędne aminokwasy. Ze

Kiełki - zdrowie w zarodku

Kiełki - zdrowie w zarodku

są również dobrym źródłem białka, a także błonnika. Warto w nich szukać cennych minerałów, zwłaszcza wapnia oraz fosforu - budulców naszych kości i zębów, a także żelaza, potrzebnego do właściwego działania układu krwionośnego. Po kiełki soczewicy powinny sięgać szczególnie te osoby, które

Tauryna

Tauryna

funkcję neuroprzekaźnika. Jej obecność sprzyja rozwojowi mózgu. Tauryna, pożywienie sportowca Niezbędnych elementów diety każdego sportowca jest białko. Syntetyczna tauryna stanowi jeden z podstawowych składników większości napojów energetycznych. Wchodzi również w skład mleka modyfikowanego oraz odżywek

Dieta Montignaca - naprawdę skuteczny sposób na walkę z nadwagą?

Dieta Montignaca - naprawdę skuteczny sposób na walkę z nadwagą?

(z wyjątkiem tych młodych), białą mąkę, kukurydzę , białe pieczywo, piwo, cukier, ciasta, słodycze, konfitury, miód, banany, winogrona , suszone owoce, frytki, biały ryż. Za dopuszczalne uchodzą soja, soczewica, fasola, groch, ryż brązowy, chleb z otrębami, makaron razowy, ryby, chude mięso

5 zmian w diecie, za które podziękuje Ci Twoje ciało

5 zmian w diecie, za które podziękuje Ci Twoje ciało

i miedzi. Ponadto zawiera też lecytynę, która usprawnia pamięć.Natomiast ziarna komosy ryżowej są bogatym źródłem białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, witamin z grupy B oraz E, a także minerałów: żelaza, magnezu, potasu, miedzi, selenu, manganu i cynku. Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią

Żelazo - nie tylko dla kobiet w ciąży i chorych na niedokrwistość

Żelazo - nie tylko dla kobiet w ciąży i chorych na niedokrwistość

Chcesz mieć stały dostęp do naszych treści? Dołącz do serwisu Zdrowie na Facebooku! Żelazo to jeden z najważniejszych mikroelementów w naszym ciele. Jako składnik hemoglobiny (białka wchodzącego w skład czerwonych krwinek) i mioglobiny (białka obecnego w mięśniach) jest niezbędne w procesach

Różnica w badaniach choroby Durhinga a celiakią

często współistnieje z celiakią. Co do objawów w postaci biegunki po spożyciu ryb lub tranu raczej nie mają one związku z celiakią, ponieważ jest to choroba wywołana nietolerancją glutenu - białka zawartego w zbożach. Jak już wspomniałem potwierdzenie diagnozy celiakii opiera się na badaniu

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Naprawdę rosnącym dzieciom wystarczy

Moje dzieci też potrzebują białka, jedzą sporo mięsa, ale jogurt to też białko, warzywa strączkowe to też białko (ja często robię zupy kremy z soczewicą albo ciecierzycą), jajka to też białko, orzechy i pestki to też białko. Jeżeli chodzi o wędlinę ze sklepu, to bym jej o specjalne wartości

Re: Rośnie mi mała wegetarianka

Byłam ostatnio na ciekawym spotkaniu z doradczynią laktacyjną i dietetyczką. Mówiły, żeby w ogóle się nie przejmować dziećmi kp, które nie ją mięsa, bo białka i tak mają pod dostatkiem, a to w mięsie dla niemowlaków jest trudno przyswajalne. Mój synek (21 miesięcy) dopiero od bardzo niedawna zajada

Re: Jakie kasze na początek rozszerzania diety

- kasza/płatki owsiane gotowane na wodzie i musie z owoców (można też odrobinę mleka roślinnego dodać np ryżowego) Obiad - warzywa plus białko niekoniecznie pochodzenie zwierzęcego! Czyli na przemian mięso/ryba/ rośliny strączkowe (soczewica jest super) Podwieczorek - drobna przekąska Kolacja - dodatkowa

Re: Soczewica - czy to jest białko czy węglowodan

Tu piszą, że białko: medycyna.linia.pl/soczewic.html A tu, że więcej węglowodanów: wiem.onet.pl/wiem/00b06f.html Intrygujące ;-)

Re: Co bedzie najbardziej wartosciowe?

Strączkowe są bogate w białko. Np pasztet z soczewicy, zupa z soczewicy. Fasola jest źródłem żelaza, soja białka. Buraki ćwiklowe, szpinak, brokuły. -- http://lb1m.lilypie.com/WWJCp2.png

Re: ##########NASZE CHOROBY############

W sezonie letnim skuś się na bób! Ten strączek, podobnie jak soja czy soczewica, jest doskonałym źródłem białka o wysokiej wartości biologicznej (w bobie jest go ok. 20 proc.), nie zawiera też tłuszczu! Jakie korzyści zdrowotne odniesiemy, zajadając się bobem, jak go najlepiej przyrządzać i kiedy

Re: co zamiast mięsa?

myślę, że tłusty twaróg, fasolka, soczewica mogą załatwić kwestię białka. mięso i wędliny zbyt polecane i tak nie są, więc nawet masz lepiej, że Cię odrzuca :)

Re: ##########NASZE CHOROBY############

Rodzina warzyw strączkowych jest pokaźna. Należą do niej m.in. soczewica, fasola, bób, ciecierzyca, groch i soja. Wybór jest naprawdę duży i każdy powinien bez trudu znaleźć swoje ulubione odmiany. Nie od dzisiaj wiadomo, że są one doskonałym źródłem białka, z tego też względu stanowią ważny

Re: dziewczyny,dajcie przepis na fajny pasztet

pieprzem, chili w proszku, majerankiem, czosnkiem, gałką muszkatołową, dodajemy 3 żółtka, dokładnie mieszamy uderzając kilka, kilkanaście razy mocno ręką, żeby napowietrzyć masę, na koniec dajemy pianę z 3 białek, delikatnie mieszamy do połączenia. Pieczemy w 200 stopniach (180 termoobieg) w formie

Re: jak w tytule...

aha, i z pewnością odstawienie mięsa to nie jest dobry pomysł. pierś z kurczaka, indyk, ryby są niemal niezbędne przy odchudzaniu, szczególnie jeśli ćwiczysz. albo ciecierzyca, soczewica - też bardzo ok. białko jest potrzebne.