Wszystko o:

sezam i jego właściwości

Sezam - dla dobra układu nerwowego i krwionośnego

Sezam - dla dobra układu nerwowego i krwionośnego

Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Sezam to nasiona jednorocznej rośliny oleistej, zwanej sezamem indyjskim lub wschodnim. Niegdyś uznawano go za pokarm bogów, a także panaceum na wiele dolegliwości i środek wzmacniający. I rzeczywiście - te drobne ziarenka to nie tylko świetny surowiec do produkcji

Pestki i nasiona - dlaczego warto je chrupać?

Pestki i nasiona - dlaczego warto je chrupać?

wszystkim osobom, które muszą w swojej diecie uzupełniać kwasy tłuszczowe z grupy omega-6. Ma również delikatny, lekko orzechowy smak. Najlepiej spożywać go na zimno, np. jako dodatek do sałatek i surówek, gdyż wtedy nie traci swych cennych właściwości. Zewnętrznie używa się go natomiast do pielęgnacji

Olej sojowy - na "zły" cholesterol i problemy skórne

Olej sojowy - na "zły" cholesterol i problemy skórne

flawonoidach Na "zły" cholesterol i poprawę koncentracji Olej sojowy (przede wszystkim ten tłoczony na zimno, nierafinowany) jest także jednym z produktów bardzo bogatych w fitosterole - podobnie jak nasiona słonecznika czy sezam . Roślinne sterole dobrze znamy z margaryn, zwanych

Fitosterole - "tłuszcz", który pokocha twoje serce

Fitosterole - "tłuszcz", który pokocha twoje serce

także pieczywie żytnim. Jak to działa? Liczne badania naukowe tylko potwierdzają wyjątkowe właściwości steroli roślinnych. Dzięki zmniejszeniu zdolności przyswajania cholesterolu, przede wszystkim przez jelita, wartość jego "złego" odpowiednika znacznie spada. Zdaniem naukowców zmiana diety i

Mnóstwo wapnia bez laktozy - gdzie go szukać? [TOP 10 produktów spożywczych]

Mnóstwo wapnia bez laktozy - gdzie go szukać? [TOP 10 produktów spożywczych]

grupy B, szczególnie B9 (czyli kwasu foliowego ), B1 i B2. Do spółki z zawartą w soi lecytyną, wspomogą funkcjonowanie układu nerwowego, a także poprawią pamięć. Lecytyna utrudnia ponadto wzrost stężenia tzw. "złego" cholesterolu (frakcja LDL) we krwi, zapobiegając jednocześnie jego

Kiełki - zdrowie w zarodku

Kiełki - zdrowie w zarodku

Dołącz do serwisu Zdrowie na Facebooku! Tradycja jedzenia kiełków pochodzi z Dalekiego Wschodu i liczy sobie najpewniej około 5000 lat. W dawnej medycynie chińskiej były one uważane za pożywienie o właściwościach leczniczych, a nawet zapobiegające starzeniu. W Europie zwyczaj ich jedzenia

Cała prawda o błonniku pokarmowym

Cała prawda o błonniku pokarmowym

jego roli. "Jego", a właściwie "ich". Popraw metabolizm i pracę jelit: 5 doskonałych źródeł błonnika Błonnik nie jest jedną substancją, a całą grupą o wspólnej nazwie. Działanie i właściwości frakcji błonnika również nie jest identyczne. Stąd zapewne biorą się nieporozumienia i mity

Mleka roślinne - dobra alternatywa dla mleka krowiego?

Mleka roślinne - dobra alternatywa dla mleka krowiego?

, sezam czy nasiona słonecznika. Obecnie napotkać można również mleka na bazie kasz, np. jaglanej i gryczanej, a także quinoi i amarantusa.   Choć w UE nazwa "mleko" odnosi się jedynie do wydzieliny gruczołów mlecznych samic ssaków, przyjęło się, że napoje roślinne, które mają je zastępować

Masło czy margaryna?

Masło czy margaryna?

jełczenia, nie da się już go zatrzymać. Masło Za. Dostarcza witamin A, D i E, karotenoidów (mają właściwości antyoksydacyjne). Zgodnie z zaleceniami powinny je jeść małe dzieci, w wieku do około trzech lat. Ułatwia wchłanianie składników odżywczych zawartych w żywności. Wielu zwolenników wybiera je dla

Witaminy z korzonków

Witaminy z korzonków

zachodu wymagają korzonki gryki, lnu, gorczycy i sezamu. Zasiane ziarna nie mogą być zbyt suche ani zbyt wilgotne, żeby szybko nie wykiełkowały i nie spleśniały. Kiełki są gotowe po 3-5 dniach. Nasionka poszczególnych gatunków wkładamy do oddzielnych słoików do ok. jednej piątej wysokości, zakrywamy gazą

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Oleje roślinne z Amazonii

: bogaty w kwasy tłuszczowe nienasycone, chroni przed odwodnieniem i łagodzi skórę wrażliwą. - Olej z Sezamu: znany z właściwości antyoksydacyjnych i antyrodnikowych Ekia do usług dla Twojego piękna www.eko-profit.pl/ekia

Re: Brzydkie kupy i decyzja lekarza-Nutramigen.Po

Jak nie jesz jajek to czemu jesz kurczaka, wywal też kurę. Albo jedz jajka :) Chleb bez serwatki znajdziesz w swoim piekarniku :) Bierzesz 200g mąki pszennej, 200g mąki orkiszowej, drożdże świeże, ze 2 łyżki oliwy, szczyptę soli, dodajesz ziarenka jakie lubisz (siemię, słonecznik, dynię, sezam itp

śniadanie z kaszą jaglaną

Od pewnego czasu jadamy często na śniadanie kaszę jaglaną przygotowaną w następujący sposób: Kaszę (szklankę na 2 osoby) prażę na ojeju (lepsze masło sklarowane), dodaję do niej różne ziarna, np. słonecznik, dynia, sezam, siemię lniane, w garnku o grubym dnie, mieszkam od czasu do czasu - prażę

Re: :))))

czarny sezam jest bardzo zdrowy :P "Oriencie ceniony jest szczególnie jako element diety wspierającej rekonwalescencję. Stosowany jest również jako uzupełnienie kuracji wzmacniających. Bardzo popularny za względu na właściwości przyśpieszające wzrost włosów i ich odżywienie." -- Ally

Re: Śniadanie zdrowe na ciepło

Ja jem na ciepło kaszę jaglaną z dodatkami takimi jak suszone lub świeże owoce, bakalie, orzechy, np. jabłko z cynamonem i kardamonem, rodzynki, żurawina, daktyle, słonecznik itd. Czasem dodaję też siemienia lnianego lub sezamu. Można razem z kaszą zagotować trochę amarantusa, ale nie każdy lubi

Re: Chcecie pieknej cery-jedzcie słonecznik!!!!

zmielone ziarna nie jełczały i nie traciły swych właściwości. Najlepiej jeść 1-2 łyżki tego zmielonego proszku dziennie, popić jakimś napojem. Zrobiłam sobie taki słoiczek siemienia z sezamem, ale na razie nie mogę niczego powiedzieć o efektach kuracji, bo zapominam jeść. Metoda dobra dla cierpliwych i

kulki życia

Interwał Wszystkie składniki według przepisu miksować za pomocą kopystki do połączenia się składników - czas 30-40s/obr. poz. 6. Formować kulki wielkości orzecha włoskiego Obtoczyć w mielonych orzechach laskowych lub nasionach sezamu Przy przepisie są jeszcze uwagi o cennych właściwościach składników i na

Re: Pomóżcie mi proszę wyczyscić lodówkę

2000 pszenna 2000 otręby pszenne ryż basmati ryż brązowy makaron razowy płatki owsiane płatki orkiszowe jogurt 0% mleko 0% twaróg 0% syrop z agawy (nie znam właściwości, bo nie używam, ale ogólna zasada jest taka, że słodkie tylko do węgli) fruktoza dozwolony dżem bez cukru własnej roboty Wasa żytnia

Re: Anemia u 1,5 rocznego dziecka dużo cycającego

pełnoziarniste, dużo kaszy jaglanej. Nie wiem, ile jest żelaza w drobiu, ale najwięcej jest w czerwonym mięsie. Może warto by chociaż jej podawać takie mięso, jesli sami nie jadacie? Zielone warzywa - natka pietruszki, jarmuż, brokuły, sałata - zawierają dużo, sezam, buraczki, melasa, napar z pokrzywy, herbata

Re: "Kulki życia" - sprawdziłam

Obtoczyć w mielonych orzechach laskowych lub nasionach sezamu Przy przepisie są jeszcze uwagi o cennych właściwościach składników i na co dobrze działają, nie przeklepuję :). Zalecają zjadanie 3-4 kulek w stanie znużenia. Uwagi moje: morele moczyłam ze 2 godziny, robiłam wersję obtaczaną w orzechach