Wszystko o:

potas w jedzeniu

podpis główki

Potas

Potas to minerał, który wraz z chlorem i sodem tworzy skład elektrolitów, które rozpuszczają się w wodzie, transportują składniki odżywcze do wnętrza komórek i pomagają w pozbyciu się zbędnych produktów przemiany materii. Pobudza wydzielanie insuliny, uczestniczy w spalaniu węglowodanów i białek. Jest niezbędny do właściwego funkcjonowania systemu nerwowego, pracy mięśni, bierze udział w dotlenianiu mózgu, poprawiając zdolność myślenia i koncentrację. Najważniejszą funkcją potasu jest regulowanie gospodarki wodnej, kontrola ciśnienia krwi i pracy nerek.

Niedobór potasu powoduje m.in.: zaburzenia nastroju, rytmu serca., chroniczne zmęczenie, bóle mięśni, zmiany skórne, zwolnienie procesów trawiennych (wzdęcia, zaparcia), omdlenia.

Źródła potasu w pokarmach: znaleźć go można niemal we wszystkich produktach spożywczych (ziemniaki, banany, figi suszone, kiwi, pomidory, drób, brokuły, sardynki).

Potas - niedobór i nadmiar nie zawsze łatwo rozpoznać

Potas - niedobór i nadmiar nie zawsze łatwo rozpoznać

wyniku upośledzenia funkcji nerek i nadnerczy (np. w niewydolności nerek, zespole Cushinga, czy aldosteronizmie), a także działania leków regulujących ciśnienie krwi i substancji moczopędnych (w tym leków diuretycznych). Z tego powodu osoby je przyjmujące powinny regularnie kontrolować poziom potasu

Czarna rzepa, kalarepa, wężymord - zapomniane warzywa, które warto odkryć na nowo

Czarna rzepa, kalarepa, wężymord - zapomniane warzywa, które warto odkryć na nowo

przede wszystkim bogactwo soli mineralnych i pierwiastków. Zawiera sód, potas (dla serca), magnez, wapń (dla mocnych kości), magnez, mangan, żelazo (konieczne do przeprowadzenia procesów krwiotwórczych), miedź , fosfor, chlor, jod (wpiera działanie tarczycy). Regularne jedzenie kalarepy, za sprawą

Kasza bulgur - więcej niż kasza?

Kasza bulgur - więcej niż kasza?

dotleniony. Wapń odpowiada przede wszystkim za skurcze serca, dodatkowo poprawia przepływ i "pompowanie" krwi. Magnez nie tylko rozszerza tętnice, chroniąc je przed powstawaniem zatorów. Obecność magnezu jest konieczna by potas oraz wapń mogły się prawidłowo wchłonąć. Za jego sprawą obecna w

Granat - więcej niż eliksir młodości

Granat - więcej niż eliksir młodości

chroniony jest układ krążenia, tym samym jedzenie granatu zmniejsza ryzyko wystąpienia schorzeń mięśnia sercowego oraz naczyń. Dodatkowo łagodzi stany zapalne organizmu. Napar z kory granatowca ma działanie odrobaczające oraz przeciwbiegunkowe. W opinii niektórych badaczy korzystnie wpływają na leczenie

Kiwi, czyli chiński agrest z Nowej Zelandii

Kiwi, czyli chiński agrest z Nowej Zelandii

oczekiwanie na przystanku na autobus, raczej nie jedz ich na śniadanie. Zimno na zewnątrz może okazać się bardziej dokuczliwe niż zwykle. Przyjaciel serca Imponująca jest także w kiwi zawartość potasu. Niektóre odmiany mają go nawet więcej niż słynące z potasu banany (nie do końca słusznie, można znaleźć

Rabarbar - coś więcej niż składnik kompotu

Rabarbar - coś więcej niż składnik kompotu

niezbędny do prawidłowego rozwoju, i nie tylko, wapń i magnez. Niestety ze względu na szkodliwy kwas szczawianowy nie mogą być one prawidłowo i w pełni przyswojone. Nadmiar tej groźnej substancji osłabia kości i zęby (jedzenie rabarbaru odradza się przy osteoporozie oraz artretyzmie) oraz sprzyja tworzeniu

Sałata - zielona moc witamin

Sałata - zielona moc witamin

(wspiera walkę ze stanem zapalnym organizmu), magnez, miedź, żelazo, cynk i potas. Doskonale sprawdza się jako składnik sałatek. Ponieważ jej liście mają ostry i gorzki smak, aby go złagodzić można poddać je krótkiemu blanszowaniu. W 100 gramach cykorii sałatowej znajdziemy blisko połowę dziennego

Śledziem w depresję

Śledziem w depresję

uczestniczy w produkcji tzw. prostaglandyn, grupy hormonów, które odpowiadają m.in. za regulację ciśnienia krwi oraz prawidłowy rytm serca. Natomiast miedź ma działanie przeciwbakteryjne. Śledź poprawi ci samopoczucie, ale... Jedzenie śledzi poprawia pamięć i koncentrację, sprzyja wytwarzaniu serotoniny

Pomidor - niedocenione źródło zdrowia

Pomidor - niedocenione źródło zdrowia

oraz zmniejsza stan zapalny organizmu. Metoda na raka? Wielu badaczy podkreśla istotny związek między konsumpcją pomidorów a zmniejszeniem ryzyka zachorowania na raka, w tym raka prostaty, odbytu, płuc, żołądka czy piersi.| Dzięki wysokiej zawartości m.in. potasu, błonnika zapobiega występowaniu chorób

Ryby - nie tylko dla zdrowego serca

Ryby - nie tylko dla zdrowego serca

serca. Natomiast miedź ma działanie przeciwbakteryjne. Na pamięć i koncentrację Jedzenie śledzi poprawia pamięć i koncentrację, sprzyja wytwarzaniu serotoniny, hormonu odpowiedzialnego za dobry nastrój. Trzeba jednak uważać na śledzie marynowane. Duża zawartość sodu zatrzymuje wodę w organizmie. Może

Hipokalemia - co jeść?

. Aby utrzymywać odpowiednio wysoki poziom potasu powinien Pan włączyć do swoich posiłków warzywa i owoce bogate w ten pierwiastek fasolę, szpinak, banany, pomidory. Jako profilaktykę napadów, oprócz stosowania diety ubogosodowej i ubogowęglowodanowej wskazane jest również stosowanie leków

Wymioty koloru ciemnego i biegunka

, Concor2,5, Tritace i od wczoraj magnez z potasem. Mam 60 lat, jestem kobietą. Co mi może dolegać?Jeżeli wymioty i biegunka szybko ustąpiły najprawdopodobniej było to związane z nieżytem żołądkowo-jelitowym. Bardzo jest ważna informacja czy w treści pokarmowej nie było widocznych fusowatych wymiotów. Jeżeli

Ból palców u stopy

nieprawidłowym ukrwieniem lub uciskiem na nerw (w przypadku najpowszechniejszej przyczyny skurczów, czyli niedoboru magnezu i potasu, skurcze występowałyby obustronnie). Proponuję udać się do ortopedy, który będzie mógł wykonać badania przedmiotowe i ewentualnie skierować Panią na badania obrazowe (RTG lub USG

Sok z burków - czy może mi zaszkodzić?

było zdrowo?Buraki to dobre źródło betainy, która ułatwia przyswajanie białek, ponadto to dobre źródło betacyjanin, które według licznych badań, mają działanie przeciwnowotworowe. Prócz tego zawierają wiele składników mineralnych (m.in. potas, żelazo, magnez, miedź), błonnika i witamin (zwłaszcza z gr

Problemy z koncentracją

i potas ale to nic nie pomaga. Jestem bezradny, dosłownie będę wdzięczny jak nigdy za jakąkolwiek pomoc, jakieś ćwiczenia na koncentrację, leki, cokolwiek Z góry niezmiernie dziękujęWitaj, mogę poradzić Ci ćwiczenie obecności, które wydatnie poprawia koncentrację. Zajmie Ci ono kilka minut

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re:*potas w jedzeniu*

*Jago, wlasnie, ile by trzeba zjesc pietruszki, ale jak sie je co dzien z w/w produktow, to chyba utrzyma sie potas na odpowiednim poziomie. -- Serce miej otwarte dla wszystkich, zaufaj niewielu W. Shakespeare

Co jeść przy niedoborze potasu?

Walczę cały czas z niedoborem potasu. Kupiłam sobie bez recepty katelin, ale mam wielką słabość do diety. Diety brak, niestety za dużo jem słodyczy, które raczej w potas bogate nie są... co jeść rano, co wieczorem żeby czuć się lepiej? I żeby zwalczać niedobór?

Re: Co jeść przy niedoborze potasu?

najlepiej wybrać sie do dietetyka to opracuje ci odpowiedni jadłospis. ja też miałam kłopoty z potasem. jadłam sporo suszonych moreli, fig, bananów ziemniaków ryb i osławionego ,oku pomidorowego. jako uzupełnienie też przyjmowałam Katelin. teraz mam wyniki w normie.

Re: nadczynnosc tarczycy rady

Diety nie stosuję staram się tylko nie jeść potraw tłustych i ciężkich.Spada mi potas i uzupelniam go tabletkami.W kierunku celiakia nigdy nie byłam badana.

Pomidory maja barzdzo dużo potasu i powinno się je

być " jedzcie pomidodory"... > jeść , szczególnie cukrzycy i nadciśnieniowzy -- No niesprawiedliwe, żeby odwalić taki numer: tiny.pl/htd75 I nie dostać co najmniej tytułu idioty roku?

Re: Rezultaty bardzo zadowalające...

jedzenie za wiele owoców, warzyw kapustnych,zielonych części naziemnych roślin, bo krew robi się za gęsta, chyba tworzy się nadmiar czerwonych krwinek. Dziękuję za cenną informację na temat spożywania fig i ich dobroczynnych właściwościach na poprawę pracy jelit i szybszego przesuwania mas kałowych w

Re: Dieta odkwaszająca organizm

Mam nowy nick, więc odpowiem poważnie. Jeśli pali cię zgaga - jedz produkty bogate w wapń, magnez i potas, a unikaj sodu. Jeśli natomiast tylko uwierzyłaś w jakieś mity internetowe - to idź skopać ogródek.

Re: 2pack w domu... doradźcie, bo załamanie blisk

Dzięki za słowa wsparcia. Podobną opinię wyraził dziś młody pediatra z przychodni. Maluchy się poprawiły z jedzeniem, przyrosty teraz w normie, ale młodszy przez swoje wcześniejsze niejadkowanie dorobił się skoków bilirubiny i potasu :( jak się nie poprawi, to szpital... Czy pamiętasz może, przy

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!