Wszystko o:

płatki żytnie czy owsiane

Eliza Dolecka

Zboża i produkty zbożowe z glutenem - które są najzdrowsze?

Zboża i produkty zbożowe z glutenem - które są najzdrowsze?

Pieczywo pełnoziarniste, mąka z pełnego przemiału - niby znamy już przepis na zdrowie. Zarazem od czasu obalenia tradycyjnej piramidy żywienia zboża przestały być bezwzględną podstawą naszej diety, a specjaliści podkreślają, że i przy ich wyborze należy kierować się zasadą różnorodności. Owies, jęczmień, pszenica, żyto, orkisz - które z tych źródeł węglowodanów jest najlepsze? Na które lepiej uważać? Czego brakuje w naszym menu?

7 pomysłów na zdrową przekąskę w pracy

W pracy spędzamy zazwyczaj co najmniej połowę dnia. Nawet jeśli zjemy lunch, to i tak często dopada nas głód, senność i spadek wydajności, a wraz z nimi ochota na batonika z automatu. Jeśli zastąpimy ten zwyczaj zdrową przekąską - wzrośnie nasza efektywność pracy, a na koniec dnia będziemy mniej zmęczeni.

Dieta bezglutenowa: tabela produktów bezpiecznych i szkodliwych

W diecie bezglutenowej zabronione jest spożywanie produktów zawierających pszenicę, żyto, jęczmień oraz, w polskich warunkach, owies, a także pszenżyto i orkisz oraz wszelkich wyrobów z ich dodatkiem. Trzeba zarazem pamiętać, że nawet niewielka domieszka białka tych zbóż może być niebezpieczna dla osoby wymagającej bezwzględnej diety bezglutenowej, np. z powodu choroby trzewnej.

Błonnikowi liderzy - produkty, które mają najwięcej błonnika

Błonnikowi liderzy - produkty, które mają najwięcej błonnika

polecenia produkty zbożowe zawierające znaczne pokłady błonnika to: - płatki żytnie - 11,5 g w 100 g - płatki pszenne - 10 g w 100 g - płatki jęczmienne - 9,5 w 100 g - płatki owsiane - prawie 7 g w 100 g - płatki kukurydziane - około 6,5 g w 100 g Czerwona fasola, tak lubiana w Meksyku i dodawana do

Dieta bogatoresztkowa

Dieta bogatoresztkowa

bogatoresztkowej jest zastąpienie dotychczas wykorzystywanych produktów np. opartych na mące kukurydzianej, tymi pochodzenia pszennego lub żytniego. Do grupy zalecanych produktów należą: - mąka pszenna i żytnia niskiego przemiału - pieczywo: ryżowe, żytnie (najlepiej czerstwe), mieszane, chrupkie lub z domieszką

Śniadanie po polsku - kanapki z wędliną i herbata górą?

Śniadanie po polsku - kanapki z wędliną i herbata górą?

przetworzone, tym lepsze. Najlepszym wyborem będą np. zwykłe płatki owsiane, żytnie bądź własnoręcznie przygotowane bez dodatku cukru mieszanki musli. Czy od niejedzenia śniadań się tyje? Niektórzy eksperci straszą, że niejedzenie śniadań kończy się nadwagą, jednak badania przeprowadzone na ten temat nie są

Licz do 12 i chudnij, czyli dieta Omega

Licz do 12 i chudnij, czyli dieta Omega

razowy chlebek pitta lub ciabata, - 4 ciasteczka owsiane lub 6 żytnich grzanek, - szklanka (przed gotowaniem) makaronu razowego, - 3 łyżki (przed gotowaniem) ryżu dzikiego lub brązowego, - 8 łyżek płatków owsianych, - 5 łyżek muesli (bez cukru i soli), - 3 młode ziemniaki ze skórką. 11. Jednostka wapnia

Cynk - mikroelement dla zdrowia, urody i męskości

Cynk - mikroelement dla zdrowia, urody i męskości

- 9 mg - otręby żytnie - 8 mg - chleb żytni razowy - 3 mg - kasza gryczana - 3 mg - kasza jaglana - 3 mg - kasza jęczmienna - 3 mg - otręby owsiane - 3 mg - płatki owsiane - 3 mg - grahamki - 2 mg - ryż biały - 2 mg Orzechy, ziarna i nasiona - pestki dyni - 8 mg - orzechy nerkowca - 6 mg - siemię

Potas - niedobór i nadmiar nie zawsze łatwo rozpoznać

Potas - niedobór i nadmiar nie zawsze łatwo rozpoznać

Otręby pszenne - 1120 mg Kasza gryczana - 440 mg Płatki jęczmienne - 390 mg Płatki owsiane - 380 mg Chleb żytni pełnoziarnisty - 360 mg Orzechy i nasiona Pistacje - 1090 mg Mak niebieski - 960 mg Pestki dyni - 810 mg Nasiona słonecznika - 790 mg Migdały - 780 mg Orzechy arachidowe - 720 mg Wiórki

JOD: przereklamowany, niezbędny, a może szkodliwy? Mikroelement, o którym wciąż głośno

JOD: przereklamowany, niezbędny, a może szkodliwy? Mikroelement, o którym wciąż głośno

morza, mleka i jego przetworów, chudego mięsa wołowego czy wieprzowego, jaj, ryżu, pieczywa żytniego, płatków owsianych, sałaty, szpinaku, jabłek gruszek, itd.) i sól jodowana (nie stosuj jej na siłę: ok. 5g soli kuchennej łącznie na dobę to ilość zalecana, więcej szkodzi). Na pewno warto raz w roku

Co jeść po treningu?

z owocami 3. omlet z płatkami owsianymi 4. makaron pełnoziarnisty z gotowanymi warzywami i kurczakiem 5. Żytni chleb pełnoziarnisty z łososiem wędzonym 6. serek wiejski

Ciągłe zmęczenie, zawroty głowy, otyłość itd.

smażone zawierają dużo tłuszczu, który jest najbardziej kaloryczny. 6. Produkty zalecane przy odchudzaniu to m.in.: chude wędliny np. kurczak, indyk bez skóry, chude twarożki, chude jogurty naturalne, chude serki wiejskie, chude mleko, kasza gryczana, ryż brązowy, płatki owsiane, pieczywo pełnoziarniste

Cholesterol

Jakie produkty skutecznie obniżają zły cholesterol?Do pokarmów najbardziej skutecznych w obniżaniu frakcji LDL cholesterolu (złego cholesterolu) należą przede wszystkim: 1. Pokarmy bogate w błonnik owies (płatki owsiane), jęczmień (kasza jęczmienna), fasola. 2. Ryby powinny być spożywane co

Zaparcia - co robić?

? Dodam, że jestem osobą szczupłą i młodą.Witam serdecznie, Najczęstszą przyczyną pojawiania się zaparć jest nieodpowiednie żywienie. Osoby cierpiące na zaparcia powinny spożywać duże ilości błonnika. Znajdziemy go w produktach tj. otręby, płatki owsiane, pieczywo pełnoziarniste, kasza gryczana, ryż

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

płatki owsiane, żytnie - bezkarnie;)?

-- Mam pytanko, czy codzienne jedzenie płatków owsianych lub żytnich faktycznie powoduje odwapnienie organizmu? Na śniadanie i kolację jem żytnie - ok 4 łyżek na wodę. No i czy płatki żytnie są tuczące w takich ilościach? Dzięki, pozdrawiam forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=25684

Re: Jak odstawić pieczywo?

Pieczywo zarówno białe jak i czarne. Na śniadanie płatki owsiane, żytnie. Dużo owoców - jabłek i warzyw. Dużo orzechów i wody - zrezygnować z cukru i soli.Dużo wody Po miesiącu 5 kg

Re: Jak to możliwe - wartość odżywcza płatków

Ja jem zwykłe płatki (owsiane, jęczmienne, żytnie), zalewane gorącym mlekiem, nic nie trzeba gotować.

Czy istnieją zdrowsze płatki do mleka?

Z góry zaznaczam - nie chodzi mi o typowe płatki owsiane, jaglane, żytnie itp. tylko o jak najbardziej przypominające płatki typu corn flakes, cherios. Chrupiące i bez owoców suszonych, bez tłuszczu palmowego i syropu glukozowo-fruktozowego. Szukałam po sklepach "eko" i kicha, przykładowe płatki

Re: Wymaz z języka: Candida sp: dodatni, co znacz

-wana mąka pszenna, inne, Chleb 4 Chleb Jakubkowy -skład: mąka żytnia razowa 72%, woda, słonecznik 10%, siemię lniane 8%, żyto krojone 5%, sezam 1%, płatki owsiane, sól, drożdże. Chleb 5 Chleb na naturalnym zakwasie, pełnoziarnisty, żytni -skład; mąka żytnia, pszenna, woda, żyto krojone 15%,słonecznik 10

Re: Owsianka

Płatki żytnie, jaglane, owsiane po łyżce wrzucam do miski, zalewam gorącą wodą i odstawiam na pół godziny aż napuchną i zmiękną (przykryte). Do tego dorzucam orzechy, żurawinę suszoną i odrobinę miodu. Jak mi się spieszy to zalewam wodą i do mikrofali na minutę, wychodzą takie same jak po

Re: To zależy, co rozumiesz przez "musli"

Ja zawsze robiłam sama i mieszałam rózne płatki. Wydawało mi się, że im więcej gatunków tym lepiej bo to urozmaicenie wartości odżywczych jakie dostarczam. Po rozmowie z dietetyczką trochę musiałąm zweryfikowac skład ;) Teraz kupuję płatki owsiane (nie błyskawiczne), żytnie, gryczane i mieszam (1

Re: A kaszki dla dzieci?

Nie kupowałam, od zawsze gotowałam. Jest tego tyle, że można wybierać i przebierać: - kasza manna - kasza jaglana - kasza kukurydziana - płatki jaglane - płatki ryżowe - płatki owsiane - płatki jęczmienne - płatki żytnie - kuskus to tak na szybko przychodzi mi do głowy. Gotuje się chwilę, lepiej

Re: krępujący problem, zaparcia

dostać owsiane ale też są inne i należy je stosować - płatki jęczmienne, żytnie, pszenne. Najlepiej mieszać je ze sobą lub stosować zamiennie. Oczywiście trzeba pamiętać , że spora cześć ludzi ma uczulenie na pszenicę czy też gluten. Ale przy płatkach reakcje alergiczne zdarzają się rzadko. Jednak

Re: Z tym cukrem no żesz !

płatki (jaglane, owsiane, żytnie), błonnik i mieszam. Wczoraj moje dzieci się prawie pozabijały o owoce morwy białej. Możesz też robić desery z nasion chia - ja wlewam do małego słoika mleko, dosypuję nasion, wlewam trochę syropu klonowego i jest to naprawdę pyszne. Ja unikam cukru, gdyż gotowe