Wszystko o:

olej

Olej słonecznikowy - bogactwo witaminy E

Olej słonecznikowy - bogactwo witaminy E

Olej słonecznikowy to drugi (po oleju rzepakowym) najczęściej spożywany przez Polaków olej roślinny. Wytwarzany jest z nasion słonecznika, zarówno z wykorzystaniem metody tłoczenia na zimno, jak i rafinacji. Charakteryzuje się jasnożółtą barwą oraz łagodnym smakiem i zapachem. Dla pięknej skóry

Olej z pestek winogron - dobry nie tylko do jedzenia

Olej z pestek winogron - dobry nie tylko do jedzenia

Olej ten, jak wskazuje jego nazwa, wytwarza się z pestek winogron. Często powstaje on z pestek owoców, które zostały wykorzystane do produkcji wina. Ma jasnozielony kolor, bardzo łagodny smak, a przy tym jest niemal bezwonny - co może być zaletą dla osób nie przepadających za intensywnym smakiem

Olej rzepakowy - swojski tłuszcz najlepszy do smażenia!

Olej rzepakowy - swojski tłuszcz najlepszy do smażenia!

Chcesz mieć stały dostęp do naszych treści? Dołącz do nas na Facebooku! W naszej świadomości olej rzepakowy wciąż zajmuje odległe miejsca, a szkoda. Ma wśród popularnych w Polsce olejów najwyższą temperaturę utleniania, a dodatek witaminy E jeszcze ją zwiększa - zauważają naukowcy z zabrzańskiego

Olej rzepakowy - oliwa Północy pełna cennych właściwości

Olej rzepakowy - oliwa Północy pełna cennych właściwości

Olej rzepakowy, zwany także "oliwą Północy", jest jednym z najczęściej spożywanych tłuszczów roślinnych w naszym kraju. Tłoczony jest z nasion rzepaku należącego do rodziny roślin kapustowatych. Charakteryzuje go jasnożółty kolor oraz delikatny zapach i smak. Niegdyś olej rzepakowy

Najpopularniejsze oleje - co w sobie mają i kiedy warto po nie sięgać?

Najpopularniejsze oleje - co w sobie mają i kiedy warto po nie sięgać?

Chcesz mieć stały dostęp do naszych treści? Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Olej rzepakowy, zwany także " oliwą Północy", jest jednym z najczęściej spożywanych tłuszczów roślinnych w naszym kraju, choć nie zawsze cieszył się dobrą renomą. Niegdyś uważany był bowiem za niezbyt zdrowy, ze

Dolej oleju do sałatki!

Dolej oleju do sałatki!

badaczy z Purdue University. - Jeżeli chcesz lepiej skorzystać z właściwości owoców i warzyw, powinieneś łączyć je we właściwy sposób z tłuszczami - przekonują specjaliści. Do sałatki: masło, olej rzepakowy czy sojowy? Naukowcy testowali wchłanianie przez ludzi substancji odżywczych i witamin z sałatek

Olej lniany - złoto wśród olejów

Olej lniany - złoto wśród olejów

Olej lniany powstaje poprzez tłoczenie na zimno nasion lnu zwyczajnego - rośliny oleistej pochodzącej z Bliskiego Wschodu. O jej zbawiennych właściwościach przekonali się już starożytni Egipcjanie, którzy wykorzystywali ją w celach leczniczych i zdrowotnych. Olej z niej wytwarzany stosowany był

Nasze oleje to powód do dumy. Rzepakowy jest zdrowszy niż oliwa

Nasze oleje to powód do dumy. Rzepakowy jest zdrowszy niż oliwa

- Fenomenalny jest olej rzepakowy z pierwszego tłoczenia, np. z Góry Św. Wawrzyńca, olej lniany budwigowy do dodawania na zimno: do śledzi, ziemniaków, twarogów, kefirów, wszelkiego rodzaju dressingów, olej rydzowy z lnianki siewnej, który ma podobne zastosowanie do oleju lnianego - Łapanowski

Oliwa z oliwek - śródziemnomorski "pokarm bogów"

Oliwa z oliwek - śródziemnomorski "pokarm bogów"

serca kwasów tłuszczowych jednonienasyconych. Uważa się, iż przyczyniają się one do zmniejszenia ilości tzw. złego (LDL), a zwiększenia dobrego cholesterolu (HDL). Choć zawiera mniej cennej witaminy E niż olej rzepakowy, to - w przeciwieństwie do niego - znajdziemy w niej także nieco żelaza (ważnego

Mak - zdrowy, ale może zaszkodzić

Mak - zdrowy, ale może zaszkodzić

; Makowy olej - na zdrowie i dla urody   Ponieważ nasiona zawierają sporo tłuszczu (ok. 40%), tłoczy się z nich również - tzw. metodą "na zimno" - olej makowy. Jego spożycie zaleca się przede wszystkim osobom, które muszą w swojej diecie uzupełniać kwasy tłuszczowe z grupy omega-6. Olej ten

Czy olej rzepakowy jest zdrowszy niż oliwa z oliwek? (Dzień Dobry TVN/x-news)

Czy olej rzepakowy jest zdrowszy niż oliwa z oliwek? (Dzień Dobry TVN/x-news)

Dieta bez glutenu

roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie soli i słodyczy (źródła pustych kalorii). 9. Pij

Nadmierny apetyt, napady głodu

więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie soli i słodyczy

Mam niedowagę: jak przytyć?

, nabiał), tłuszcze nienasycone (oliwa z oliwek, olej rzepakowy, lniany, orzechy i migdały, pestki słonecznika i dyni) oraz węglowodany złożone ( ryż, makaron, kasza, pieczywo pełnoziarniste) zapewnią nam zdrowe przyrosty masy ciała. Zbyt duża ilość tłuszczów nasyconych lub węglowodanów prostych negatywnie

Nie potrafię schudnąć - jaka może być przyczyna?

najmniej dwa razy spożywaj mleko i jego przetwory: jogurty, kefiry, sery. 6. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych (smalec, tłuste mięsa), a więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np

Cholesterol

warzywa w szczególności jabłka, gruszki, pomidory. 5. Oliwa z oliwek stosowana w ilości około 2 łyżek dziennie (do warzyw i sałatek) a także, jako zamiennik olejów do smażenia. Oczywiście oprócz wprowadzenia do diety wymienionych produktów konieczne jest ograniczenie spożywania pokarmów bogatych w

olej kokosowy

Olej kokosowy jest rewelacyjny. Nawilża skórę i jest tani 9,50 za 190ml www.ekologicznytarg.pl/produkt/olej-kokosowy-ekologiczny-190g-bio-food -- 27.03.2008 -Julka 29.11.2010 -Karolina POMÓŻ OLDZE W WALCE Z NOWOTWOREM: www.olgakostka.pl

Olej wybory!!!

To motto od wielu lat... ... aktualne! -- Ostrzezenie! Czytanie mych postów i stosowanie ich w zyciu może być powodem strat finansowych oraz uszczerbku na ciele i umysle! Wybór należy do Ciebie! PRECZ Z TV!!! OLEJ WYBORY!!!

Olej rydzowy

Olej rydzowy - już wiem, że to nie olej z rydzów :) tylko olej tłoczony na zimno z rośliny o nazwie lnianka siewna, której ludowa nazwa brzmi „rydz”, „rydzyk”, „ryżyk” lub też, choć rzadziej, „lennica” Nie jest drogi (6zł za 200ml) ale zanim kupię

Re: olej Arganowy?

No to tak. Olej na pewno pomaga, potrzeba tylko troszkę czasu. Możesz go stosować na włosy, skórę ciała i twarzy. Ja stosuję już ponad rok i widzę efekty ( szczególnie na włosach i twarzy). Sklepów internetowych jest dużo wystarczy wpisać w google. Nie polecałabym allegro bo można tam znaleźć

Re: Olej kokosowy

oleje wielonienasycone np. lniany. Trzeba popróbować, co lepiej się na naszych włosach sprawdzi:)

Re: olej lniany

Ćwiczenia owszem, dieta również, a w niej olej lniany jak najbardziej powinien się znaleźć, bo naprawdę dobrze reguluje procesy trawienne. Wiadomo, że sam olej lniany nie sprawi, że od razu schudniemy, ale na pewno pomoże. Ja tam więc zawsze dodaję trochę oleju lnianego Oleofarm (dobry w smaku

Re: Olej rydzowy

Mi smakuje bardziej olej lniany ale to też zależy od jakiego producenta. Wg mnie najsmaczniejszy jest Bioflax produkowany przez Instytut Roślin Zielarskich. Warto spróbować jeszcze Linolie - olej lniany niskolinolenowy. Ma takie orzechowy posmak.

Re: Olej czy Oliwa?

jak olej to najlepiej kokosowy lub z orzechów, fajną alternatywą jest też olej z awokado ale jak wiadomo cena też ma znaczenie a te są wysokie ;) -------------------------------------------------------------------------- Profesjonalnie, skutecznie z łagodnym podejściem? tylko konsultacje z

Centrum Informacji o Leku - Indeks suplementów diety oraz wyrobów medycznych - CelluOFF

odżywienie tkanek, wzmacniając i uelastyczniając włosowate naczynia krwionośne Otoczkowany olej z ogórecznika lekarskiego ( Borago Officinalis L. ) zawiera kwas ? -linolenowy, który ujędrnia skórę i wpływa na jej odpowiednie nawilżenie Ekstrakt z liści pokrzywy i ekstrakt pozyskany z pędów bambusa zawierają

Centrum Informacji o Leku - Indeks suplementów diety oraz wyrobów medycznych - MEGA OMEGA 3

zawiera najwyższej jakości kanadyjski olej z ryb morskich EPA1T1600 MEG-3TM Fish Oil, będący źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych (EPA i DHA). Jakie znaczenie dla organizmu mają wielonienasycone kwasy tłuszczowe Omega-3? Organizm ludzki nie syntetyzuje wielonienasyconych kwasów tłuszczowych EPA

Centrum Informacji o Leku - Indeks suplementów diety oraz wyrobów medycznych - MEGA TRAN

suplement diety to olej z wątroby dorsza (Gadus morhua), który zawiera naturalne substancje odżywcze, korzystnie wpływających na zdrowie człowieka. Należą do nich niezbędne wielonienasycone kwasy tłuszczowe Omega 3 (EPA, DHA) oraz witaminy A, D 3 . Niezbędne wielonienasycone kwasy tłuszczowe Omega 3 są

Centrum Informacji o Leku - Indeks suplementów diety oraz wyrobów medycznych - Okolutin

30 kapsułek Masa 1 kapsułki - 640 mg. Skład: Olej rybi zawierający kwasy Omega 3 - 18% kwasu eikozapentaenowego (EPA) i 12% kwasu dokozaheksaenowego (DHA), żelatyna, olej sojowy rafinowany (substancja wypełniająca), glicerol (substancja utrzymująca wilgotność), suchy ekstrakt z kwiatów aksamitka

Centrum Informacji o Leku - Indeks suplementów diety oraz wyrobów medycznych - Vitacin 50+

zmęczenie i znużenie, narażonym na stres, odżywiającym się niewłaściwie lub nieregularnie. Opakowanie zawiera 30 kapsułek Skład: Olej rybi zawierający kwasy Omega 3 -18% kwasu eikozapentaenowego (EPA) i 12% kwasu dokozaheksaenowego (DHA), żelatyna, kwas L-askorbinowy (witamina C), olej sojowy rafinowany

Olej

Olej alizarynowy (olej turecki) Olej aloesowy Olej andiroba Olej antracenowy (karbolineum, olej zielony) Olej arachidowy Olej arganowy Olej arsynowy Olej bawełniany Olej bazowy Olej biały (olej wazelinowy) Olej bogaty (olej nasycony, olej wzbogacony) Olej calophyllum Olej chaulmugrowy, (olej

Olej lniany

Olej lniany (łac. Oleum Lini) – poprzez tłoczenie na zimno nasion lnu zwyczajnego (Linum usitatissimum) otrzymywany jest olej roślinny o żółtawym zabarwieniu i intensywnym, cierpkim zapachu. Znany już w starożytnym Egipcie, do niedawna szeroko wykorzystywany do celów spożywczych

Olej jojoba

Olej jojoba (wym. żożoba albo chochobaMaciej Malinowski. Jojoba to 'żożoba' albo 'chochoba') – ciekły wosk o złoto-żółtym zabarwieniu, otrzymywany z wycisku nasion krzewu simondsii kalifornijskiej, znanej też jako jojoba (Simmondsia chinensis). W niskich temperaturach (poniżej 7 °C

Olej migdałowy

Olej migdałowy (Oleum Amygdalae dulcium, Oleum amygdalarum (amararum) aethereum, Amigdalina oleum) – olej roślinny, który otrzymuje się dzięki wyciskaniu na zimno nasion drzewa migdałowego (migdałowiec pospolity, Amygdalus communis), popularnie zwanych migdałami, zawierających średnio od 40

Olej silnikowy

Olej silnikowy – czynnik smarujący w silnikach spalinowych. Podstawowymi składnikami olei silnikowych są frakcje destylacji ropy naftowej wrzące w temperaturze 350-500 °C lub syntetyczne ich odpowiedniki.Oleje silnikowe posiadają szereg dodatków polepszających ich właściwości: dodatki

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!