Wszystko o:

marchew jakie witaminy

Czy gotowanie warzyw rzeczywiście niszczy zawarte w nich witaminy? Sposób przyrządzania a właściwości zdrowotne

Czy gotowanie warzyw rzeczywiście niszczy zawarte w nich witaminy? Sposób przyrządzania a właściwości zdrowotne

, E i K) oraz polifenole. Groszek konserwowy i marchew z puszki zawiera od 85 do nawet 95 proc. mniej witaminy C niż w postaci surowej. Wysoka temperatura niszczy również trzy czwarte zawartości witaminy C w szpinaku. Wiele zależy jednak od sposobu gotowania. Na przykład zbyt długie gotowanie powoduje

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

Dołącz do serwisu Zdrowie na Facebooku! Marchewka jest jednym z pierwszych pokarmów podawanych dzieciom i najczęściej zalecanym warzywem dla osób starszych. Nieprzypadkowo mówi się, że jest dobra na wszystko. Jej najcenniejszym skarbem jest beta-karoten (prowitamina A). Więcej o marchwi i jej

Znakomite koktajle - nie tylko źródło orzeźwienia

Znakomite koktajle - nie tylko źródło orzeźwienia

witaminy C. Na nic jednak się zda, jeśli ostre wychłodzenie gardła spowoduje chwilowe zachwianie termoregulacji, w jej wyniku spadek odporności i przebudzenie "uśpionych" mikrobów. Truskawki z kiwi i gruszkami (gruszki niekonieczne, ale poprawiają smak, a zarazem dodają jeszcze cennej

Kiszonki - dlaczego warto je jeść?

Kiszonki - dlaczego warto je jeść?

Warzywa powinny stanowić obowiązkowy element naszej codziennej diety ze względu na zawartość witamin, minerałów czy błonnika. Niestety tylko w sezonie letnim dostęp do świeżych i smacznych warzyw jest prosty. Jak poradzić sobie w okresie zimowym i wczesnowiosennym? Najlepiej sięgać po warzywa

Dużo minerałów, mało kalorii - zalety marchewki

Dużo minerałów, mało kalorii - zalety marchewki

Wchodzisz do ciemnej sali kinowej. Zanim Twój wzrok przyzwyczai się do ciemności, mija kilka sekund. Ale jeśli potrwa to dłużej, kilkanaście, kilkadziesiąt sekund... Oj, jest źle. Po prostu brakuje Ci witaminy A. Oczy jako pierwsze w Twoim organizmie reagują na jej brak. Jeśli więc źle widzisz w

Dobra profilaktyka - dieta wspierająca odporność

Dobra profilaktyka - dieta wspierająca odporność

stanów zapalnych oskrzeli. Dobrym źródłem tej witaminy są tłuste ryby, masło, mięso. Organizm ludzki wytwarza ją również z ß- karotenu, który występuje w warzywach i owocach. Dobrym źródłem są liście pietruszki, kopru, szczypiorek, szpinak, por, morele, marchew, śliwki. Warzywa i owoce to także

Udar mózgu - dzięki diecie można go uniknąć! Sprawdź, co jeść, aby mu zapobiec

Udar mózgu - dzięki diecie można go uniknąć! Sprawdź, co jeść, aby mu zapobiec

, izoprenoidy. Sporo ich w warzywach i owocach: morelach, wiśniach, winogronach, jagodach, żurawinie, selerze naciowym, naci pietruszki, cebuli. Inne składniki działające profilaktycznie to witaminy z grupy B: B6, B12, kwas foliowy. Pierwszą można znaleźć w warzywach (brokuły, marchew, brukselka) i owocach

Jakich witamin potrzebuje mężczyzna?

Jakich witamin potrzebuje mężczyzna?

skomplikowane. Zapobieganie bywa przyjemne. Dobre źródła witaminy A to nabiał, jaja i ryby, a także wiele warzyw i owoców (np. marchew, sałata, pomidory, zielony groszek, fasola szparagowa, wiśnie, morele, pomarańcze). Te pochodzenia zwierzęcego najczęściej dostarczają także witaminę D i wapń, zbawienne dla

6 wrogów cholesterolu - co jeść, by z nim wygrać

6 wrogów cholesterolu - co jeść, by z nim wygrać

możemy wchłaniać w jelicie tłuszcze. Potrzebujemy go, by przyswoić witaminę D. Po co zatem go ograniczać, czy obniżać? Cholesterol cholesterolowi nierówny, a co za dużo, to niezdrowo. Za mało? Też źle Niedobory cholesterolu zdarzają się bardzo rzadko, gdyż prawidłowo funkcjonujący organizm może go

Indeks glikemiczny - jak się nim posługiwać?

Indeks glikemiczny - jak się nim posługiwać?

oliwy. W ten sposób sprawisz również, że beta-karoten i witamina E zawarte w marchwi będą lepiej przyswajalne (rozpuszczają się one w tłuszczach). Dodawaj do posiłków produkty bogate w błonnik, zwłaszcza frakcje rozpuszczalne w wodzie, które pęcznieją w żołądku i pomagają ograniczać wchłanianie

Ciągłe zmęczenie, zawroty głowy, otyłość itd.

może znajdować się około 300 kcal, tabliczka czekolady ma około 550 kcal, tradycyjny kebab w bułce, to aż około 900 kcal! 4. Staraj się jeść więcej warzyw (najlepiej w każdym posiłku) i owoców (1-2 razy dziennie). Warzywa są niskokaloryczne i mają mnóstwo witamin. Np. średni pomidor ma ok. 30 kcal

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: alergia pokarmowa

Akurat marchew jest najczęściej uczulającym warzywem z grupy potencjalnie bezpiecznych. Ryż również często uczula. Już lepsza jest kasza jaglana i gryczana. Byłam kilkanaście lat temu w podobnej sytuacji. Jadłam już tylko ryż, marchew, jabłko, wieprzowinę i buraki. Potem okazało się że z tego

Re: A pomidory???

Staram się jeść to, co akurat daje natura. Jeśli natura nie daje pomidorów w styczniu, to ich nie jem, a te sztuczne dostępne w sklepach nie mają smaku i więcej w nich chemii niż witamin. Wystarczą mi przeciery pomidorowe lub pomidory suszone ze słoika. Zimą możesz jeść to co leżakuje (marchew

sokowirówkowywanie górą

roztartej. In minus, oczywiście. Sokiem tak nie płaczą, nie dają się potem skutecznie zaprawić tłuszczem, by udostępnić kiszkom witaminę... Mimo tu j.w. zarzutów, że powstaje za mocna „pacia", przedkładam nad rozdrabnianie robotem marchwi jednak sokowirówkę - sok i mus, musowo, na powrót razem

Re: Co na trzeszczenie stawów

Mirosław, w zyciu nie wyleczysz się preparatami w tabletkach. Przejdź na odpowiednie żywienie. Jeśli brakuje Ci mazi w stawach to jedz np. galarety, obgryzaj chrząstki, kurze łapki, wszystko trzeba długo gotować. Brakuje Ci witamin to pij soki np, z buraka, marchwi , jabłek itp. Biorąc te

Re: III trymestr , jaki macie poziom hemoglobiny

buraka (2 buraki, pęczek natki pietruszki, 4-5 jabłek, można dodać marchew), sok z pomarańczy z natką pietruszki (3 pomarańcze, pęczek natki pietruszki). Mięso czerwone, rośliny strączkowe, mięso z królika, z gęsi, (2 razy w tygodniu chyba wystarczy), ryby gotowane, pieczone 2 razy w tygodniu (łosoś

Re: Śluz w kupie - powinien zacząć niepokoić?

> Lekarka w przychodni zaleciła przez dobę podawać marchwiankę zamiast karmienia > piersią, Teraz doczytalam.. 2.5 miesiecznemu dziecku rozrzedzona marchew przez dobe zamiast mleka. Czy ktos takie 'zalecenia' monitoruje w ogole? Przez dobe pozbawiac dziecko mleka, witamin i calej reszty? -- -----------------------------------------

Re: Z cyklu -oszczędzający wiedzą wszystko:)

Lepiej zwyczajnie ugotuj marchewkę. Okazuje się, że gotowana na parze traci najwięcej witaminy C : 100 g gotowanej marchwi zawiera aż 28 mg witaminy C. Jest to znikoma strata wobec surowej marchwi (31 mg). Najciekawsze jest jednak to, że największe straty tej witaminy powstają podczas gotowania jej

Re: Bardzo chude niemowlę

podwieczorek kanapka + np. surowa marchew, pomidor, ogórek kiszony. Kwaśne zaostrza apetyt i poprawia przyswajanie żelaza. Na moje oko za dużo dostaje węglowodanów ze zbóż a za mało warzyw, które są źródłem witamin. Co do kaszek - to dajesz jakieś pełnoziarniste, niesłodzone? Jeżeli nie, to w ogóle jest

Re: leczenie homeopatią skazy białkowej?

jem chleb typu bio z pastami warzywnymi domowej roboty czyli np brokul plus marchew na parze do tego olej lniany/konopny do tego kasze jaglane/ryż/makaron z warzywami (ziemniak,marchew,brokuł,pietruszka,groszek, fasola itp) i czasami z indykiem plus olej Homeopatka powiedziala zeby tylko odstawic

Re: Czy wiesz, że...

Warzywa o twardych włóknach np. marchew trzeba bardzo dokładnie rozdrobnić, w ten sposób łatwiej zostanie uwolniona witamina A. Niezbędna jest także odrobina tłuszczu w potrawie. -- http://forum.gazeta.pl/forum/f,49353,Nikiszowiec.html MADOHORA FORUM NIKISZOWIEC