Wszystko o:

marchew jakie witaminy

Eliza Dolecka

Jakich witamin potrzebuje mężczyzna?

Jakich witamin potrzebuje mężczyzna?

Zapotrzebowanie na witaminy różni się w zależności od płci. Zatem, gdy u mężczyzn dochodzi do niedoborów spowodowanych dietą, bywają one inne niż u kobiet, z którymi dzielą kuchnię.

Kiszonki - dlaczego warto je jeść?

Są niskokaloryczne, pomagają uporać się z problemami trawiennymi, to doskonały lek na kaca i wspomagacz odporności. Warto sięgać po nie zwłaszcza w sezonie jesienno - zimowym, gdy dostęp do świeżych warzyw jest ograniczony. Co dokładnie zyskujesz, jedząc kiszonki?

Jagody goji - na pewno wiesz, co jesz?

Jagody goji mają być dietetycznym panaceum na wiele problemów ze zdrowiem. Trudno zrozumieć ich rosnącą popularność. Nie dość, że brakuje dowodów na uzdrawiającą moc jagód goji, to nawet zawartość składników odżywczych okazuje się dyskusyjna.

Mrożonki: co zyskasz, a co stracisz, wprowadzając je do diety?

Mrożonki: co zyskasz, a co stracisz, wprowadzając je do diety?

Mrożonki pozwalają oszczędzać (sezonowe warzywa i owoce są najtańsze) i cieszyć się ulubionymi produktami cały rok. Podczas mrożenia ubytek witamin czy biopierwiastków jest minimalny, praktycznie bez znaczenia dla zdrowia. Nie dochodzi też do zmian struktury białek produktów. W niskiej temperaturze

Czy gotowanie warzyw rzeczywiście niszczy zawarte w nich witaminy? Sposób przyrządzania a właściwości zdrowotne

Czy gotowanie warzyw rzeczywiście niszczy zawarte w nich witaminy? Sposób przyrządzania a właściwości zdrowotne

, E i K) oraz polifenole. Groszek konserwowy i marchew z puszki zawiera od 85 do nawet 95 proc. mniej witaminy C niż w postaci surowej. Wysoka temperatura niszczy również trzy czwarte zawartości witaminy C w szpinaku. Wiele zależy jednak od sposobu gotowania. Na przykład zbyt długie gotowanie powoduje

Dobra profilaktyka - dieta wspierająca odporność

Dobra profilaktyka - dieta wspierająca odporność

stanów zapalnych oskrzeli. Dobrym źródłem tej witaminy są tłuste ryby, masło, mięso. Organizm ludzki wytwarza ją również z ß- karotenu, który występuje w warzywach i owocach. Dobrym źródłem są liście pietruszki, kopru, szczypiorek, szpinak, por, morele, marchew, śliwki. Warzywa i owoce to także

Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Seler uspokaja. Jesienne warzywa i ich tajemnice

Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Seler uspokaja. Jesienne warzywa i ich tajemnice

ciało, piękne włosy i paznokcie, ładną cerę. Słynące z dbałości o wygląd Francuzki zwą marchewkę najtańszym i najlepszym kosmetykiem. Z pewnością nie przesadzają. Marchewka: prawie jak lek Silny przeciwutleniacz, jakim jest witamina A, wspiera odporność i opóźnia procesy starzenia. Marchew z pomocą

Znakomite koktajle - nie tylko źródło orzeźwienia

Znakomite koktajle - nie tylko źródło orzeźwienia

witaminy C. Na nic jednak się zda, jeśli ostre wychłodzenie gardła spowoduje chwilowe zachwianie termoregulacji, w jej wyniku spadek odporności i przebudzenie "uśpionych" mikrobów. Truskawki z kiwi i gruszkami (gruszki niekonieczne, ale poprawiają smak, a zarazem dodają jeszcze cennej

Dużo minerałów, mało kalorii - zalety marchewki

Dużo minerałów, mało kalorii - zalety marchewki

Wchodzisz do ciemnej sali kinowej. Zanim Twój wzrok przyzwyczai się do ciemności, mija kilka sekund. Ale jeśli potrwa to dłużej, kilkanaście, kilkadziesiąt sekund... Oj, jest źle. Po prostu brakuje Ci witaminy A. Oczy jako pierwsze w Twoim organizmie reagują na jej brak. Jeśli więc źle widzisz w

Udar mózgu - dzięki diecie można go uniknąć! Sprawdź, co jeść, aby mu zapobiec

Udar mózgu - dzięki diecie można go uniknąć! Sprawdź, co jeść, aby mu zapobiec

, izoprenoidy. Sporo ich w warzywach i owocach: morelach, wiśniach, winogronach, jagodach, żurawinie, selerze naciowym, naci pietruszki, cebuli. Inne składniki działające profilaktycznie to witaminy z grupy B: B6, B12, kwas foliowy. Pierwszą można znaleźć w warzywach (brokuły, marchew, brukselka) i owocach

Pomarańczowe jak marchewka? Jej pierwotny kolor był zupełnie inny!

Pomarańczowe jak marchewka? Jej pierwotny kolor był zupełnie inny!

Ciągłe zmęczenie, zawroty głowy, otyłość itd.

może znajdować się około 300 kcal, tabliczka czekolady ma około 550 kcal, tradycyjny kebab w bułce, to aż około 900 kcal! 4. Staraj się jeść więcej warzyw (najlepiej w każdym posiłku) i owoców (1-2 razy dziennie). Warzywa są niskokaloryczne i mają mnóstwo witamin. Np. średni pomidor ma ok. 30 kcal

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Jakie witaminy brałyście w ciąży?

Nie ma sensu łykanie sztucznych witamin, bo raz, że niewiele się wchłania a dwa, że zaraz będzie pełno świeżych witamin. Teraz możesz popijać soki ze świeżych buraków, jabłek czy marchwi, jeść warzywa i owoce. Tak najlepiej pomożesz maluszkowi zamiast fundować mu chemię. -- Lidek mama Maćka /ur

Re: Jaką sokowirówkę polecicie ?

Mam wolnoobrotową wyciskarkę Berlinger. Lepsza niż sokowirówka jaką miałam wcześniej, cichsza a do tego w ten sposób wyciskane owoce i warzywa maja więcej witamin i enzymów. Robimy soki z surowych buraków, marchewki, selera naciowego, papryki, no i oczywiście owoców: jabłka, pomarańcze, melon itd

Re: Uczulenie na danonki?

, białka mleka, skrobia modyfikowana, wapń, koncentraty z: marchwi, czarnej marchwi; ekstrakt z rzodkiewki, naturalny aromat waniliowy, aromaty naturalne, witamina D. A w zwykłem jogurcie masz samo mleko (polecam jog naturalne bakomy lub serek bieluch) i większą zawartość wapnia niż w takim przepłaconym

Re: oszczędzamy

Skład kubusia (przykładowy): woda, przeciery z: marchwi (28%) i bananów (14%), sok jabłkowy z zagęszczonego soku (11%), cukier trzcinowy, regulator kwasowości - kwas cytrynowy, witamina C, aromat Skład bobofruta: sok jabłkowy (36,9 %) sok z białych winogron (35,3 %) jabłka (20

Re: Też poproszę o kocią poradę

go Purizonem z jagnięciną i rybą. Jego skład - świeże mięso jagnięce bez kości 28%, suszone mięso jagnięce 26%, ziemniaki 18%, tłuszcz zwierzęcy 5%, jajko w proszku 2%, świeży śledź bez ości 1,5%, suszony śledź 1,5%, olej ze śledzia, hydrolizowane białka zwierzęce, włókna grochowe, suszona marchew

Re: po jakim czasie pokarmy przenikają do mleka?

U nas wszystkie reakcje były opóźnione. Na proszki, na witaminy niemowlęce, na marchew (u starszaka) i na gluten u młodszego. Za każdym razem po eliminacji reakcja była znacznie szybsza niż za pierwszym razem. Np. wysypka od Loveli po ponownym wprowadzeniu pojawiła się na 2 dzień, a nie jak

Re: alergia pokarmowa

Akurat marchew jest najczęściej uczulającym warzywem z grupy potencjalnie bezpiecznych. Ryż również często uczula. Już lepsza jest kasza jaglana i gryczana. Byłam kilkanaście lat temu w podobnej sytuacji. Jadłam już tylko ryż, marchew, jabłko, wieprzowinę i buraki. Potem okazało się że z tego

Re: witamina A a sok z marchwi

Marchewkowa witamina A jest calkowicie nieszkodliwa. Moszesz jesc tyle marchewek ile zapragniesz, tym bardziej ze swietnie robi na cere. Szkodliwa jest witamina A typu retionol, ktora znajduje sie np. w watrobce i jej przetworach (pasztety). Pozrowienia, Gosia

Re: A pomidory???

Staram się jeść to, co akurat daje natura. Jeśli natura nie daje pomidorów w styczniu, to ich nie jem, a te sztuczne dostępne w sklepach nie mają smaku i więcej w nich chemii niż witamin. Wystarczą mi przeciery pomidorowe lub pomidory suszone ze słoika. Zimą możesz jeść to co leżakuje (marchew

Re: witamina A a sok z marchwi

Wit A w postaci beta-karotenu w ogóle nie jest szkodliwa, i o ile sok z marchweki nie jest dodatkowo wzbogacony (są takie, co mają sztuczny dodatek A+C+E), to możesz pić do woli :) Przynajmniej to powiedziała moja ginka. -- Kocianna i ChybaLidka gg 2665337

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!