Wszystko o:

kwasy jednonienasycone

Oliwa z oliwek - śródziemnomorski "pokarm bogów"

Oliwa z oliwek - śródziemnomorski "pokarm bogów"

serca kwasów tłuszczowych jednonienasyconych. Uważa się, iż przyczyniają się one do zmniejszenia ilości tzw. złego (LDL), a zwiększenia dobrego cholesterolu (HDL). Choć zawiera mniej cennej witaminy E niż olej rzepakowy, to - w przeciwieństwie do niego - znajdziemy w niej także nieco żelaza (ważnego

Najpopularniejsze oleje - co w sobie mają i kiedy warto po nie sięgać?

Najpopularniejsze oleje - co w sobie mają i kiedy warto po nie sięgać?

olejów charakteryzuje się jedną z największych zawartości kwasów tłuszczowych jednonienasyconych. Uważa się, że w organizmie przyczyniają się one między innymi do zmniejszenia ilości tzw. złego (LDL), a zwiększenia dobrego cholesterolu (HDL), zapobiegając chociażby rozwojowi miażdżycy. Przy tym jest on

Olej rzepakowy - oliwa Północy pełna cennych właściwości

Olej rzepakowy - oliwa Północy pełna cennych właściwości

uszlachetniony, odmian podwójnie uszlachetnionych, tzw. "00", o śladowej (nieszkodliwej) zawartości kwasu erukowego. Bogaty w cenne kwasy tłuszczowe Olej rzepakowy spośród wszystkich olejów charakteryzuje się jedną z największych zawartości kwasów tłuszczowych jednonienasyconych. Uważa się, że w

Potrawy wigilijne - ile w nich kalorii, ile zdrowia?

Potrawy wigilijne - ile w nich kalorii, ile zdrowia?

wspomagającej kościec i układ nerwowy witaminy D (organizm potrafi ją sam wytwarzać w skórze pod wpływem promieni słonecznych, jednak zimą, gdy słońca brak, warto uzupełnić jej zasoby poprzez dietę). Ryba jest źródłem kwasów jednonienasyconych i wielonienasyconych (choć w mniejszym stopniu niż tłustsze ryby

Zielone koktajle - witaminowy zastrzyk energii

Zielone koktajle - witaminowy zastrzyk energii

pełnowartościowy posiłek. Szczególnie jeśli dodamy do niego źródeł dobrych tłuszczów takich jak pełne kwasów jednonienasyconych awokado czy siemię lniane czy orzechy. Te zdrowe tłuszcze w umiarkowanych dawkach chronią nas przed odkładaniem się tkanki tłuszczowej w okolicach talii, zbawiennie działają na układ

Nasze oleje to powód do dumy. Rzepakowy jest zdrowszy niż oliwa

Nasze oleje to powód do dumy. Rzepakowy jest zdrowszy niż oliwa

dodatku czy przyprawy, a nie jako środka leczniczego na łyżki. Jednonienasycone kwasy tłuszczowe w nim zawarte są korzystne dla zdrowia pod względem ochrony przed chorobami układu krążenia, ale znacznie lepszym rozwiązaniem jest wybieranie produktu nieprzetworzonego, z którego tłoczono olej, np

Seksualne wspomaganie - jak dietą zwiększać libido, sprawność seksualną i przyjemność?

Seksualne wspomaganie - jak dietą zwiększać libido, sprawność seksualną i przyjemność?

Łosoś, makrela, sardynki, tuńczyk, śledź - te ryby koniecznie powinny się znaleźć w jadłospisie zadowolonych kochanków. Kwasy tłuszczowe omega 3: DHA oraz EPA zawarte w tłustych rybach z jednej strony powodują wzrost poziomu dopaminy w mózgu, hormonu, który ma udział w powstaniu podniecenia

Dieta może obniżyć ryzyko astmy i alergii

Dieta może obniżyć ryzyko astmy i alergii

. Ryzyko świstów spadało o prawie 80 proc. u noworodków, których matki podczas ciąży stosowały dietę śródziemnomorską opartą przede wszystkim na warzywach, rybach, orzechach i jednonienasyconych kwasach tłuszczowych (występujących m.in. w oliwie z oliwek). Badania nie potwierdziły natomiast wpływu witaminy

Choroby, w których dieta jest lekiem

Choroby, w których dieta jest lekiem

tłuszczowe: olej słonecznikowy, sojowy czy kukurydziany. Zaleca się również, by tłuszcze zawierające kwasy jednonienasycone, jak olej rzepakowy czy oliwa z oliwek, były podawane na zimno czyli głównie do sałatek czy surówek. Z pozostałych produktów będących źródłami tłuszczu należy rezygnować. Powinno się

Tłuszcze trans: wszechobecne i zabójcze

Tłuszcze trans: wszechobecne i zabójcze

nawet zupki z torebki i potrawy usmażone na oleju w domu. Rak i otyłość Naukowcy dowodzą, że tłuszcze trans (a precyzyjnie mówiąc: izomery trans kwasów tłuszczowych) stoją za całą masą problemów ze zdrowiem, zwłaszcza za chorobami cywilizacyjnymi. Mają zdolność zlepiania tętnic w sposób prowadzący do

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: na czym zdrowiej smażyć?

Smalec i oliwa akurat mają dosyć podobny skład. Oliwa zawiera około 55-80% jednonienasyconego kwasu oleinowego, ze względu na który jest tak zalecana, a smalec ma go ok. 40-50%.

Re: czy olej lniany zawiera wit d?

Cześć :) Olej lniany nie zawiera wspomnianych witamin ale za to : Kwasy tł. wielonienasycone : omega-3 (kwas alfa-linolenowy) omega-6 (kwas linolowy) Kwasy tł. jednonienasycone :) Te witaminki musisz suplementować . Tran to dobra opcja bo dostarczysz odpowiednia ilość witaminy A i E jednak

powiem dokładniej:

w 100 g smalcu gęsiego mamy: 58,1 g jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, 10,5 g wielonienasyconych oraz 28, 4 g nasyconych kwasów tłuszczowych. Reszta (3 g) to inny smalec, najczęściej wieprzowy, dodawany w celu utwardzenia. Smalec gęsi topi się już w 25 °C.

Re: Roznica miedzy tranem Moolers a Gal

Zawartosc skladnikow na 2,5 ml Kwasy tluszczowe nasycone - 543 mg kwasy tluszczowe jednonienasycone - 903 mg kwasy tluszczowe wielonienasycone - 848 mg w tym omega-3 - 764 mg kwas EPA - 207 mg kwas DHA - 253 mg Omega-6 - 84 mg Wit E - mg Wit A - 377 ug Wit D - 6 ug

Re: produkty lokalne, regionalne

Olej rzepakowy równie wartościowy co oliwa? Nie zgodzę się. W naszych warunkach klimatycznych ten olej rzepakowy, niskoerurkowy, dwuzerowy, jest najlepszym źródłem NNKT. Olej z oliwek zawiera głównie kwasy jednonienasycone, a nie wielo, jak rzepakowy. Naprawdę, uchodzisz za znawczynię, a podstaw

jestem w szoku-tluszcze jednonienasycone a rak

przeciez jednonienasycone tłuszcze miały przeciwdzialac nowotworum a tu czytam ze jest inaczej Duże spożycie tłuszczów omega-6 przy niedostatku tłuszczów wielonienasyconych omega-3 sprzyja rozwojowi raka piersi po menopauzie . W 2001 stwierdzono, że tłuszcze jednonienasycone (omega-9) oraz

Re: Oliwa Extra Virgin? przereklamowany produkt

Jak mozna pisac takie glupoty? Jak to niby jednonienasycone kwasy Omega-9 rozwalaja zyly? Czlowieku co ty pierd*?

Re: gęsi smalec

Smalec gęsi ma wspaniały smak. Oprócz walorów smakowych jest bardzo zdrowy- to najzdrowszy tłuszcz zwierzęcy przede wszystkim z uwagi na wysoką zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych. Dominuje jednonienasycony kwas oleinowy, który powinien być spożywany przede wszystkim w profilaktyce

Re: Avocado...

mózgu kwasy tłuszczowe omega-3 z naturalną witaminą E, co jest klinicznie potwierdzone jako prewencja przeciw rozwojowi choroby Alzheimer’a, a nawet cofaniu jej we wczesnym stadium. (2) Serce: awokado jest bogate w jednonienasycone tłuszcze, które budują zdrowie serca i pomagają obniżać ciśnienie

Kwasy tłuszczowe

nienasycone kwasy tłuszczowe to: kwasy jednonienasycone (monoenowe), zawierające jedno wiązanie podwójne: kwas oleopalmitynowy 16C (zawierający 16 atomów węgla w cząsteczce) kwas oleinowy 18C kwas erukowy 22C kwas nerwonowy 24C kwasy dwunienasycone (dienowe), zawierające 2 wiązania podwójne: kwas linolowy

Kwasy tłuszczowe omega-9

Kwasy tłuszczowe omega-9 (zwane też kwasami tłuszczowymi n-9 lub ?-9) – nienasycone kwasy tłuszczowe, których ostatnie wiązanie podwójne znajduje się przy dziewiątym od końca atomie węgla łańcucha węglowego. W postaci acylogliceroli wchodzą w skład tłuszczów. Przykładowe kwasy omega-9

Kwasy tłuszczowe omega-6

Kwasy tłuszczowe omega-6 (zwane też kwasami tłuszczowymi n-6 lub ?-6) – nienasycone kwasy tłuszczowe, których ostatnie wiązanie podwójne znajduje się przy szóstym od końca atomie węgla łańcucha węglowodorowego. W postaci acylogliceroli wchodzą w skład tłuszczów. Kwasy omega-6 należą

Masło klarowane

/lebensmittel/de/Q683000/Butterschmalz.php, w tym jednonienasycone kwasy tłuszczowe do 29 procent i 4,6 procent wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Reszta składa się z cholesterolu (278 mg), wody (100 mg), rozpuszczalnych w tłuszczach witamin (witamina A 0,93 mg, witamina D 1,6 mikrogramów, witamina E 2,4

Tłuszcze

fosfolipidy glikolipidy lipidy izoprenowe steroidy karotenowce pochodne kwasy tłuszczowe (nasycone, jednonienasycone, wielonienasycone) Ze względu na stan skupienia: stałe (tłuszcze zwierzęce z wyjątkiem tranu, np. łój, sadło), których głównymi składnikami są glicerydy wyższych nasyconych kwasów

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.