Wszystko o:

jakie witaminy mają brokuły

why

Masz pytanie do lekarza?

Niepokoją cię objawy? Chcesz skonsultować dokuczliwy problem? Niezrozumiałe wyniki badań? A może po prostu coś jest niejasne?

Zobacz o co pytali inni. Może znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię od dawna pytania:

Lecz się dietą. Witaminy - gdzie ich szukać i na co działają?

Lecz się dietą. Witaminy - gdzie ich szukać i na co działają?

, brukselce, brokułach czy sałacie. Jeśli na talerzu ci się zazieleni, najprawdopodobniej witaminy K masz na nim pod dostatkiem (czytaj więcej o właściwościach pożywienia w zielonym kolorze) . Osobom obłożnie chorym oraz będącym na terapii antybiotykowej zaleca się zwiększenie jej spożycia. Bywa, że jest

Witamina K - dla dobrej krzepliwości, mocnych kości i nie tylko

Witamina K - dla dobrej krzepliwości, mocnych kości i nie tylko

Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Witamina K odkryta została w 1930 roku przez duńskiego biochemika Henrika Dama. Badając kurczaki zauważył on, iż dieta uboga w tłuszcze i sterole przyczyniała się u nich do występowania rozległych krwawień. Winą za to obarczył związek rozpuszczalny w tłuszczach

Nadchodzi menopauza? Uważaj, co jesz! Coraz łatwiej przytyć, coraz trudniej zrzucić

Nadchodzi menopauza? Uważaj, co jesz! Coraz łatwiej przytyć, coraz trudniej zrzucić

mile widziane w twoim menu. Nie dość, że poprawią nastrój, to mają dobry wpływ na wygląd skóry i włosów, a nawet poprawiają pamięć. Soja to fitoestrogenowa bomba, ale są i inne dobre źródła: rośliny strączkowe, szpinak, otręby owsiane, słonecznik, brokuły, szparagi. Więcej o soi Więcej o strączkach

Jarmuż - modny, ale czy naprawdę taki zdrowy?

Jarmuż - modny, ale czy naprawdę taki zdrowy?

europejskich talerzach gościł już prawdopodobnie w średniowieczu.   Współcześnie zaliczany jest (podobnie, jak borówka amerykańska czy brokuły) do tzw. "superfoods", czyli żywności, która nie tylko odżywia, ale również wspomaga nasz organizm w walce z niektórymi dolegliwościami, a nawet może

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

wpływie na zdrowie Można jeszcze 'ulepszyć' cudowne warzywo. Wystarczy niewielka ilość tłuszczu dodana pod koniec gotowania albo już na talerzu, aby prowitamina zawarta w marchewce, dyni, szpinaku czy brokułach, przekształciła się w cenną witaminę A. Sam beta-karoten wzmacnia system odpornościowy

Czy gotowanie warzyw rzeczywiście niszczy zawarte w nich witaminy? Sposób przyrządzania a właściwości zdrowotne

Czy gotowanie warzyw rzeczywiście niszczy zawarte w nich witaminy? Sposób przyrządzania a właściwości zdrowotne

jest bardziej korzystne w przypadku marchwi, cukinii oraz brokułów aniżeli gotowanie na parze, a nawet spożywanie na surowo. Nie ulega tylko wątpliwości, że najbardziej niekorzystną metodą przyrządzania warzyw jest ich smażenie. Kuchenka mikrofalowa - mniejsza strata witamin Przyrządzenie potraw w

Witamina A - przyjaciółka oczu i urody

Witamina A - przyjaciółka oczu i urody

Witamina A to skuteczna broń w walce z kurzą ślepotą. Witamina ta odpowiada za prawidłowość widzenia, zwłaszcza po zmroku, ponieważ wpływa na adaptację wzroku w ciemności. Jej niedobory mogą wywoływać zgrubienie rogówki, czyli zewnętrznej warstwy gałki ocznej. Działa nie tylko na wzrok, ale również

Kiwi, czyli chiński agrest z Nowej Zelandii

Kiwi, czyli chiński agrest z Nowej Zelandii

przychyla się do pierwszej opcji. Kiwi: ze skórką czy bez? Chociaż owoce kiwi dojrzewają najczęściej w październiku i listopadzie, warto je jeść przez cały rok. Odpowiednio przechowywane zatrzymują skutecznie przez wiele miesięcy wartości odżywcze, nawet substancje często "ulotne", jak witamina C

Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm

Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm

Na co działa? Dba o prawidłowe działanie układu nerwowego. Chroni nas m. in. przed problemami z pamięcią, koncentracją i uwagą. Łagodzi rozjuszone od stresu emocje. To na dobry początek. Co jeszcze zawdzięczamy witaminie B1, zwanej także tiaminą? Jest konieczna do metabolizmu węglowodanów. Co to

Kasza jęczmienna - przyjaciółka układu krwionośnego

Kasza jęczmienna - przyjaciółka układu krwionośnego

uszczelniania naczyń krwionośnych. Chcesz dostarczyć jej sobie więcej? Połącz kaszę jęczmienną z zielonymi warzywami, np. szpinakiem, brokułami lub brukselką. W kaszy jęczmiennej, oprócz witamin, znajdziemy ponadto wiele cennych składników mineralnych. Przede wszystkim, spośród innych kasz zawiera ona najwięcej

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Jak się przekonać do green smoothie?

,\ zabierazm się do zrobienia z samych zielonych czyli szpinak, brokuły, ogórek, pietruszka...nie wiem co by tam jeszcze dać ale chyba poczekam aż urosną na słoncu, bo te ze szklarni to z witaminami chyba niewiele wspólnego mają... na zdrowie -- czym się zajmuję w wolnych chwilach... :D mojafilcowabiżu

W przypadku osteoporozy odpowiednia dieta ma ...

W przypadku osteoporozy odpowiednia dieta ma duże znaczenie. Warto wiedzieć, co powinny zawierać codzienne posiłki, aby dostarczać kościom potrzebnych składników. Główną rolę odgrywają: wapń, witamina D oraz witamina K. Wapń, podstawowy budulec kości, znaleźć można przede wszystkim w produktach

Re: Brak mleka w jadłospisie dwulatka

Kompletnie nie musi. Mleko jednak zawiera witaminy rozpuszczalne w tłuszczach i wapń - dlatego dziecku możesz podmienić mleko na sezam, brokuły, masło itd. -- Zorganizuj się!

Re: Dlaczego Polki się nie badają

roślinach): szpinaku, soczewicy, brokułów, brukselki, szparagów W innej książce Państwa Udo Pollmera, Adrei Fock, Ulriki Gonder i Karin Haug:?Smacznego! Chorzy z powodu zdrowego jedzenia? znalazłem cały rozdział :?Rozdział 2.Witamina ? gra ze zdrowiem?. Autorzy w dużej części tego rozdziału udowadniają, że

Re: menu alergika 10 m-cy

. Wycofaj wszystkie witaminy - dziecku nic nie będzie. Dodatki do witamin często uczulają. Żadnych owoców - alergikowi nie są potrzebne, tym bardziej soczki i herbatki (nota bene maliny to silny alergen). Do picia tylko woda. Jak opanujesz sytuację wprowadzaj po jednym składniku - przez 7 dni, jak nic się

Re: leczenie homeopatią skazy białkowej?

jem chleb typu bio z pastami warzywnymi domowej roboty czyli np brokul plus marchew na parze do tego olej lniany/konopny do tego kasze jaglane/ryż/makaron z warzywami (ziemniak,marchew,brokuł,pietruszka,groszek, fasola itp) i czasami z indykiem plus olej Homeopatka powiedziala zeby tylko odstawic

Re: Wege-mit: człowiek jest roślinożercą

Witamina B12? Rozumiem, że robisz sobie regularne badania na poziom tejże w organizmie? Jeśli masz ją w normie, to jesteś jednym z nielicznych (oprócz ludzi suplementujących B12). D3? Jest D2 oraz mnogość ze słońca, które przeistacza ją w D3. Witamina A? wszelkie zielone warzywa (jarmuż, brokuły

Re: Najlepiej być weganinem

; Wikipedia: > "Głównym źródłem aktywnych form witaminy A w organizmie jest spożywana z pokarm > em pochodzenia roślinnego prowitamina A (głównie β-karoten). Innym bogatym > źródłem witaminy A jest wątroba zwierząt. Najwięcej prowitaminy A zawierają: m > archew, liście brokułu, słodkie

Re: Problem z jedzeniem 1,5 roku i je tylko mleko

odpowiednich ilości substancji odzywczych, a za to, jeśli mleko jest modyfikowane, możesz bardzo przedawkowywać witaminy, szczególnie D3. Nie daj sobie też wmówić SI i nadwrażliwości na smaki, to teraz bardzo modne wytłumaczenie wszelkich dolegliwości, ale nie ma podstaw teoretycznych i akurat w przypadku

Re: jakie bierzecie zestawy witamin

to tak, ale jeszcze przed ciążą i w pierwszych tygodniach, poza tym jesli ktoś wcina kalafiory, szparagi, szpinak, brokuły, awokado, banany, pomarańcze, jabłka, truskawki i nabiał to ma ciągłą dostawę kwasu foliowego. Oczywiście brokuły czy szparagi muszą być na wpół surowe, bo inaczej kwas foliowy

Centrum Informacji o Leku - Publikacje - Interakcje lek-żywność

skuteczność leków przeciwkrzepliwych. Zaleca się ograniczenie ilości żywności z dużą zawartością witaminy K (takiej jak: brokuły, szpinak, kapusta włoska, rzepa, kalafior, brukselka) Wysokie dawki witaminy E (400 IU lub więcej) mogą wydłużyć czas krzepnięcia i zwiększyć ryzyko krwawienia. Jeżeli masz zamiar

Witaminy

Witaminy – grupa organicznych związków chemicznych o różnorodnej budowie, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu żywego. Mogą być pochodzenia naturalnego lub otrzymywane syntetycznie. Dla człowieka witaminy są egzogenne (ludzki organizm ich nie syntezuje), w związku z czym muszą

Kwas pantotenowy

-naczyniowego, przyspieszenie czynności serca.Skutki nadmiaru – nie jest toksyczna, ale nadmiar może powodować biegunki.Źródła witaminy – wątróbka, otręby pszenne, ryby (np. śledzie, makrele, pstrągi), grzyby, mleko pełne, mięso kurczaka, mleczko pszczele, pestki słonecznika, sery, orzechy, jajka

Witamina K

Witaminy K - grupa związków chemicznych, będących pochodnymi 2-metylo-1,4-naftochinonu. Organizm człowieka potrzebuje około 2 mg witaminy K na dobę. W organizmie podlega ona procesowi regeneracji w wątrobie w cyklu witaminy K. Może być również produkowana przez bakterie znajdujące się w jelicie

Jarmuż

, witaminy C, karotenoidów (?-karotenu, luteiny, zeaksantyny), a także wapnia. Podobnie jak brokuły i inne warzywa kapustowate zawiera sulforafan, związek posiadający właściwości przeciwnowotworowe. Jarmuż jest również doskonałym źródłem żelaza. PochodzenieDo końca średniowiecza jarmuż był jednym

Karoteny

z wiązań podwójnych między atomami węgla.Karoten jest prowitaminą dla witaminy A (2 części karotenu to równowartość 1 części witaminy A). Występuje głównie jako ?-karoten i ?-karoten. Istnieją także: ?-, ?- i ?-karoten. W 1928 roku Szwajcar Paul Karrer stwierdził, że ?-karoten jest głównym prekursorem

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!