Wszystko o:

jakie witaminy mają brokuły

why

Masz pytanie do lekarza?

Niepokoją cię objawy? Chcesz skonsultować dokuczliwy problem? Niezrozumiałe wyniki badań? A może po prostu coś jest niejasne?

Zobacz o co pytali inni. Może znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię od dawna pytania:

Czy gotowanie warzyw rzeczywiście niszczy zawarte w nich witaminy? Sposób przyrządzania a właściwości zdrowotne

Czy gotowanie warzyw rzeczywiście niszczy zawarte w nich witaminy? Sposób przyrządzania a właściwości zdrowotne

jest bardziej korzystne w przypadku marchwi, cukinii oraz brokułów aniżeli gotowanie na parze, a nawet spożywanie na surowo. Nie ulega tylko wątpliwości, że najbardziej niekorzystną metodą przyrządzania warzyw jest ich smażenie. Kuchenka mikrofalowa - mniejsza strata witamin Przyrządzenie potraw w

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

zdrowie Można jeszcze 'ulepszyć' cudowne warzywo. Wystarczy niewielka ilość tłuszczu dodana pod koniec gotowania albo już na talerzu, aby prowitamina zawarta w marchewce, dyni, szpinaku czy brokułach, przekształciła się w cenną witaminę A. Sam beta-karoten wzmacnia system odpornościowy organizmu

Witaminy - gdzie ich szukać i na co działają?

Witaminy - gdzie ich szukać i na co działają?

, brokułach czy sałacie. Jeśli na talerzu ci się zazieleni, najprawdopodobniej witaminy K masz na nim pod dostatkiem (czytaj więcej o właściwościach pożywienia w zielonym kolorze) . Osobom obłożnie chorym oraz będącym na terapii antybiotykowej zaleca się zwiększenie jej spożycia. Bywa, że jest podawana

Kasza jęczmienna - przyjaciółka układu krwionośnego

Kasza jęczmienna - przyjaciółka układu krwionośnego

uszczelniania naczyń krwionośnych. Chcesz dostarczyć jej sobie więcej? Połącz kaszę jęczmienną z zielonymi warzywami, np. szpinakiem, brokułami lub brukselką. W kaszy jęczmiennej, oprócz witamin, znajdziemy ponadto wiele cennych składników mineralnych. Przede wszystkim, spośród innych kasz zawiera ona najwięcej

Udar mózgu - dzięki diecie można go uniknąć! Sprawdź, co jeść, aby mu zapobiec

Udar mózgu - dzięki diecie można go uniknąć! Sprawdź, co jeść, aby mu zapobiec

, naci pietruszki, cebuli. Inne składniki działające profilaktycznie to witaminy z grupy B: B6, B12, kwas foliowy. Pierwszą można znaleźć w warzywach (brokuły, marchew, brukselka) i owocach (kiwi, banan), ale także w produktach zbożowych (kaszach, pieczywie pełnoziarnistym, otrębach pszennych, zarodkach

Nadchodzi menopauza? Uważaj, co jesz!

Nadchodzi menopauza? Uważaj, co jesz!

dość, że poprawią nastrój, to mają dobry wpływ na wygląd skóry i włosów, a nawet poprawiają pamięć. Soja to fitoestrogenowa bomba, ale są i inne dobre źródła: rośliny strączkowe, szpinak, otręby owsiane, słonecznik, brokuły, szparagi. Więcej o soi Więcej o strączkach Dla mocnych kości Soja zawiera

Dieta dla osób po udarze, a także tych, którzy chcą go uniknąć w przyszłości

Dieta dla osób po udarze, a także tych, którzy chcą go uniknąć w przyszłości

, izoprenoidy. Sporo ich w warzywach i owocach: morelach, wiśniach, winogronach, jagodach, żurawinie, selerze naciowym, naci pietruszki, cebuli. Inne składniki działające profilaktycznie to witaminy z grupy B: B6, B12, kwas foliowy. Pierwszą można znaleźć w warzywach (brokuły, marchew, brukselka) i owocach

Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm

Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm

Na co działa? Dba o prawidłowe działanie układu nerwowego. Chroni nas m. in. przed problemami z pamięcią, koncentracją i uwagą. Łagodzi rozjuszone od stresu emocje. To na dobry początek. Co jeszcze zawdzięczamy witaminie B1, zwanej także tiaminą? Jest konieczna do metabolizmu węglowodanów. Co to

Witamina A - przyjaciółka oczu i urody

Witamina A - przyjaciółka oczu i urody

Witamina A to skuteczna broń w walce z kurzą ślepotą. Witamina ta odpowiada za prawidłowość widzenia, zwłaszcza po zmroku, ponieważ wpływa na adaptację wzroku w ciemności. Jej niedobory mogą wywoływać zgrubienie rogówki, czyli zewnętrznej warstwy gałki ocznej. Działa nie tylko na wzrok, ale również

Kiwi, czyli chiński agrest z Nowej Zelandii

Kiwi, czyli chiński agrest z Nowej Zelandii

;, jak witamina C. W kiwi jest jej wyjątkowo dużo. Jeden dorodny owoc (ok. 90 g) powinien zaspokoić nasze dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę. Także wtedy, gdy obierzemy go ze skórki. Skórkę właściwie jeść można (obfituje w cenne składniki), chociaż najlepiej wtedy, gdy jesteśmy na egzotycznych

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Re: Brak mleka w jadłospisie dwulatka

Kompletnie nie musi. Mleko jednak zawiera witaminy rozpuszczalne w tłuszczach i wapń - dlatego dziecku możesz podmienić mleko na sezam, brokuły, masło itd. -- Zorganizuj się!

Re: Wege-mit: człowiek jest roślinożercą

Witamina B12? Rozumiem, że robisz sobie regularne badania na poziom tejże w organizmie? Jeśli masz ją w normie, to jesteś jednym z nielicznych (oprócz ludzi suplementujących B12). D3? Jest D2 oraz mnogość ze słońca, które przeistacza ją w D3. Witamina A? wszelkie zielone warzywa (jarmuż, brokuły

Re: a czego unikacie- zywnosc

Ortodoksja zywieniowa nikomu nie wyjdzie na dobre... Brokuły, kalafior, szpinak, groszek- warzywa nieobrane, zamrazane w dużych kawałkach (no, groszek nie:) )- nie widze tu najmniejszych powodów do paniki. Oddzielenie różyczek kalafiora od łodygi nie pozbawia go wartości odżywczych ani witamin. A

Re: nie chce mleka i nie tylko!!!

Ja próbowałam mieszanki, ja! Pyszna, słodziutka jest :P Do autorki watku: wapń jest w jajkach, rybach, brokułach, sezamie i wielu innych miejscach. Wapniem wzbogacane jest mleko sojowe. Istnieje możliwość, że dziecku krowie mleko szkodzi - mm to przecież krowie - i się broni. Ja bym odpuściła

Re: jakie bierzecie zestawy witamin

to tak, ale jeszcze przed ciążą i w pierwszych tygodniach, poza tym jesli ktoś wcina kalafiory, szparagi, szpinak, brokuły, awokado, banany, pomarańcze, jabłka, truskawki i nabiał to ma ciągłą dostawę kwasu foliowego. Oczywiście brokuły czy szparagi muszą być na wpół surowe, bo inaczej kwas foliowy

Re: Konflikt z teściową - kto ma rację?

iwles napisała: > > brokuły na surowo ? jak dla mnie niezjadalne, ale ugotowane na parze 6-7 minut > - pycha :) > na surowo to uwielbiam kalafior. > roznica miedzy brokulami I kalafiorem niewielka (w smaku na surowo) smak brokula na surowo to prawie to samo, co smak

Re: Wege-mit: człowiek jest roślinożercą

. Pozostali mają ją podczas jednego miesiąca w roku, podczas urlopu. Jeśli dobrze trafią i akurat nie pada. > Witamina A? wszelkie zielone warzywa (jarmuż, brokuły, kapusta, szpinak, > botwina...), pomidory, bataty, marchew i nie chce mi się wymieniać dalej. I bardzo dobrze, bo nie wymieniłaś ani

Re: skaza białkowa

jabłka o tej porze to jeszcze zeszłoroczne, kompletnie bezwartościowe. W ogóle jabłko nie jest jakimś cudem jeśli chodzi o wartości. Podobnie banan. Lepiej jeść to co ma witaminy. Nie ma powodu unikać owoców pestkowych. Skaza białkowa, jeśli to skaza, a wątpię - to uczulenie na białko. Nie ma

Re: ludzkie zdolności umysłowe oraz poczucie szcz

Menu stymulujące mózg: Przystawka: sałatka z makreli (bogata w białko i tłuszcze); Danie główne: Pieczona jagnięcina z soczewicą i brokułami (niewiele węglowodanów, dużo białka, witamin i minerałów); Deser: mieszanka owoców leśnych (bogatych we flawonoidy poprawiające przepływ krwi do mózgu

Re: wege ciąża

Podziękuj za dobre rady i za troskę, w końcu o to im chodzi mimno że robią to na swój sposób, który Ciebie może denerwować. Powiedz im, że mięso nie jest niezbędne do życia, witaminy, szczególnie wiosną i latem można czerpać z innych źródeł (wręcz się powinno), żelazo - tak potrzebne w

Centrum Informacji o Leku - Publikacje - Interakcje lek-żywność

skuteczność leków przeciwkrzepliwych. Zaleca się ograniczenie ilości żywności z dużą zawartością witaminy K (takiej jak: brokuły, szpinak, kapusta włoska, rzepa, kalafior, brukselka) Wysokie dawki witaminy E (400 IU lub więcej) mogą wydłużyć czas krzepnięcia i zwiększyć ryzyko krwawienia. Jeżeli masz zamiar

Witaminy

Witaminy – grupa organicznych związków chemicznych o różnorodnej budowie, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu żywego. Mogą być pochodzenia naturalnego lub otrzymywane syntetycznie. Dla człowieka witaminy są egzogenne (ludzki organizm ich nie syntezuje), w związku z czym muszą

Witamina K

Witaminy K - grupa związków chemicznych, będących pochodnymi 2-metylo-1,4-naftochinonu. Organizm człowieka potrzebuje około 2 mg witaminy K na dobę. W organizmie podlega ona procesowi regeneracji w wątrobie w cyklu witaminy K. Może być również produkowana przez bakterie znajdujące się w jelicie

Kwas pantotenowy

-naczyniowego, przyspieszenie czynności serca.Skutki nadmiaru – nie jest toksyczna, ale nadmiar może powodować biegunki.Źródła witaminy – wątróbka, otręby pszenne, ryby (np. śledzie, makrele, pstrągi), grzyby, mleko pełne, mięso kurczaka, mleczko pszczele, pestki słonecznika, sery, orzechy, jajka

Jarmuż

, które u niektórych odmian są pomarszczone (odmiany strzępiaste). Kwiaty Pęd kwiatostanowy wytwarza w drugim roku. Korzeń Silnie rozwinięty. Wartość odżywczaJarmuż jest uważany za bardzo pożywne warzywo zawierające silne przeciwutleniacze i właściwości przeciwzapalne. Jest bogatym źródłem witaminy K, witaminy C

Karoteny

z wiązań podwójnych między atomami węgla.Karoten jest prowitaminą dla witaminy A (2 części karotenu to równowartość 1 części witaminy A). Występuje głównie jako ?-karoten i ?-karoten. Istnieją także: ?-, ?- i ?-karoten. W 1928 roku Szwajcar Paul Karrer stwierdził, że ?-karoten jest głównym prekursorem

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!