Wszystko o:

jakie witaminy mają brokuły

why

Masz pytanie do lekarza?

Niepokoją cię objawy? Chcesz skonsultować dokuczliwy problem? Niezrozumiałe wyniki badań? A może po prostu coś jest niejasne?

Zobacz o co pytali inni. Może znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię od dawna pytania:

Witamina K - dla dobrej krzepliwości, mocnych kości i nie tylko

Witamina K - dla dobrej krzepliwości, mocnych kości i nie tylko

Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Witamina K odkryta została w 1930 roku przez duńskiego biochemika Henrika Dama. Badając kurczaki zauważył on, iż dieta uboga w tłuszcze i sterole przyczyniała się u nich do występowania rozległych krwawień. Winą za to obarczył związek rozpuszczalny w tłuszczach

Jarmuż - modny, ale czy naprawdę taki zdrowy?

Jarmuż - modny, ale czy naprawdę taki zdrowy?

europejskich talerzach gościł już prawdopodobnie w średniowieczu.   Współcześnie zaliczany jest (podobnie, jak borówka amerykańska czy brokuły) do tzw. "superfoods", czyli żywności, która nie tylko odżywia, ale również wspomaga nasz organizm w walce z niektórymi dolegliwościami, a nawet może

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

wpływie na zdrowie Można jeszcze 'ulepszyć' cudowne warzywo. Wystarczy niewielka ilość tłuszczu dodana pod koniec gotowania albo już na talerzu, aby prowitamina zawarta w marchewce, dyni, szpinaku czy brokułach, przekształciła się w cenną witaminę A. Sam beta-karoten wzmacnia system odpornościowy

Witaminy - gdzie ich szukać i na co działają?

Witaminy - gdzie ich szukać i na co działają?

, brokułach czy sałacie. Jeśli na talerzu ci się zazieleni, najprawdopodobniej witaminy K masz na nim pod dostatkiem (czytaj więcej o właściwościach pożywienia w zielonym kolorze) . Osobom obłożnie chorym oraz będącym na terapii antybiotykowej zaleca się zwiększenie jej spożycia. Bywa, że jest podawana

Czy gotowanie warzyw rzeczywiście niszczy zawarte w nich witaminy? Sposób przyrządzania a właściwości zdrowotne

Czy gotowanie warzyw rzeczywiście niszczy zawarte w nich witaminy? Sposób przyrządzania a właściwości zdrowotne

jest bardziej korzystne w przypadku marchwi, cukinii oraz brokułów aniżeli gotowanie na parze, a nawet spożywanie na surowo. Nie ulega tylko wątpliwości, że najbardziej niekorzystną metodą przyrządzania warzyw jest ich smażenie. Kuchenka mikrofalowa - mniejsza strata witamin Przyrządzenie potraw w

Witamina A - przyjaciółka oczu i urody

Witamina A - przyjaciółka oczu i urody

Witamina A to skuteczna broń w walce z kurzą ślepotą. Witamina ta odpowiada za prawidłowość widzenia, zwłaszcza po zmroku, ponieważ wpływa na adaptację wzroku w ciemności. Jej niedobory mogą wywoływać zgrubienie rogówki, czyli zewnętrznej warstwy gałki ocznej. Działa nie tylko na wzrok, ale również

Kiwi, czyli chiński agrest z Nowej Zelandii

Kiwi, czyli chiński agrest z Nowej Zelandii

przychyla się do pierwszej opcji. Kiwi: ze skórką czy bez? Chociaż owoce kiwi dojrzewają najczęściej w październiku i listopadzie, warto je jeść przez cały rok. Odpowiednio przechowywane zatrzymują skutecznie przez wiele miesięcy wartości odżywcze, nawet substancje często "ulotne", jak witamina C

Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm

Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm

Na co działa? Dba o prawidłowe działanie układu nerwowego. Chroni nas m. in. przed problemami z pamięcią, koncentracją i uwagą. Łagodzi rozjuszone od stresu emocje. To na dobry początek. Co jeszcze zawdzięczamy witaminie B1, zwanej także tiaminą? Jest konieczna do metabolizmu węglowodanów. Co to

Nadchodzi menopauza? Uważaj, co jesz! Coraz łatwiej przytyć, coraz trudniej zrzucić

Nadchodzi menopauza? Uważaj, co jesz! Coraz łatwiej przytyć, coraz trudniej zrzucić

dość, że poprawią nastrój, to mają dobry wpływ na wygląd skóry i włosów, a nawet poprawiają pamięć. Soja to fitoestrogenowa bomba, ale są i inne dobre źródła: rośliny strączkowe, szpinak, otręby owsiane, słonecznik, brokuły, szparagi. Więcej o soi Więcej o strączkach Dla mocnych kości Soja zawiera

Kasza jęczmienna - przyjaciółka układu krwionośnego

Kasza jęczmienna - przyjaciółka układu krwionośnego

uszczelniania naczyń krwionośnych. Chcesz dostarczyć jej sobie więcej? Połącz kaszę jęczmienną z zielonymi warzywami, np. szpinakiem, brokułami lub brukselką. W kaszy jęczmiennej, oprócz witamin, znajdziemy ponadto wiele cennych składników mineralnych. Przede wszystkim, spośród innych kasz zawiera ona najwięcej

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

W przypadku osteoporozy odpowiednia dieta ma ...

W przypadku osteoporozy odpowiednia dieta ma duże znaczenie. Warto wiedzieć, co powinny zawierać codzienne posiłki, aby dostarczać kościom potrzebnych składników. Główną rolę odgrywają: wapń, witamina D oraz witamina K. Wapń, podstawowy budulec kości, znaleźć można przede wszystkim w produktach

Re: Dlaczego Polki się nie badają

roślinach): szpinaku, soczewicy, brokułów, brukselki, szparagów W innej książce Państwa Udo Pollmera, Adrei Fock, Ulriki Gonder i Karin Haug:?Smacznego! Chorzy z powodu zdrowego jedzenia? znalazłem cały rozdział :?Rozdział 2.Witamina ? gra ze zdrowiem?. Autorzy w dużej części tego rozdziału udowadniają, że

Re: Brak mleka w jadłospisie dwulatka

Kompletnie nie musi. Mleko jednak zawiera witaminy rozpuszczalne w tłuszczach i wapń - dlatego dziecku możesz podmienić mleko na sezam, brokuły, masło itd. -- Zorganizuj się!

Re: menu alergika 10 m-cy

. Wycofaj wszystkie witaminy - dziecku nic nie będzie. Dodatki do witamin często uczulają. Żadnych owoców - alergikowi nie są potrzebne, tym bardziej soczki i herbatki (nota bene maliny to silny alergen). Do picia tylko woda. Jak opanujesz sytuację wprowadzaj po jednym składniku - przez 7 dni, jak nic się

Re: leczenie homeopatią skazy białkowej?

jem chleb typu bio z pastami warzywnymi domowej roboty czyli np brokul plus marchew na parze do tego olej lniany/konopny do tego kasze jaglane/ryż/makaron z warzywami (ziemniak,marchew,brokuł,pietruszka,groszek, fasola itp) i czasami z indykiem plus olej Homeopatka powiedziala zeby tylko odstawic

Re: Wege-mit: człowiek jest roślinożercą

Witamina B12? Rozumiem, że robisz sobie regularne badania na poziom tejże w organizmie? Jeśli masz ją w normie, to jesteś jednym z nielicznych (oprócz ludzi suplementujących B12). D3? Jest D2 oraz mnogość ze słońca, które przeistacza ją w D3. Witamina A? wszelkie zielone warzywa (jarmuż, brokuły

Re: Najlepiej być weganinem

; Wikipedia: > "Głównym źródłem aktywnych form witaminy A w organizmie jest spożywana z pokarm > em pochodzenia roślinnego prowitamina A (głównie β-karoten). Innym bogatym > źródłem witaminy A jest wątroba zwierząt. Najwięcej prowitaminy A zawierają: m > archew, liście brokułu, słodkie

Re: Problem z jedzeniem 1,5 roku i je tylko mleko

odpowiednich ilości substancji odzywczych, a za to, jeśli mleko jest modyfikowane, możesz bardzo przedawkowywać witaminy, szczególnie D3. Nie daj sobie też wmówić SI i nadwrażliwości na smaki, to teraz bardzo modne wytłumaczenie wszelkich dolegliwości, ale nie ma podstaw teoretycznych i akurat w przypadku

Re: jakie bierzecie zestawy witamin

to tak, ale jeszcze przed ciążą i w pierwszych tygodniach, poza tym jesli ktoś wcina kalafiory, szparagi, szpinak, brokuły, awokado, banany, pomarańcze, jabłka, truskawki i nabiał to ma ciągłą dostawę kwasu foliowego. Oczywiście brokuły czy szparagi muszą być na wpół surowe, bo inaczej kwas foliowy

Re: a czego unikacie- zywnosc

Ortodoksja zywieniowa nikomu nie wyjdzie na dobre... Brokuły, kalafior, szpinak, groszek- warzywa nieobrane, zamrazane w dużych kawałkach (no, groszek nie:) )- nie widze tu najmniejszych powodów do paniki. Oddzielenie różyczek kalafiora od łodygi nie pozbawia go wartości odżywczych ani witamin. A

Centrum Informacji o Leku - Publikacje - Interakcje lek-żywność

skuteczność leków przeciwkrzepliwych. Zaleca się ograniczenie ilości żywności z dużą zawartością witaminy K (takiej jak: brokuły, szpinak, kapusta włoska, rzepa, kalafior, brukselka) Wysokie dawki witaminy E (400 IU lub więcej) mogą wydłużyć czas krzepnięcia i zwiększyć ryzyko krwawienia. Jeżeli masz zamiar

Witaminy

Witaminy – grupa organicznych związków chemicznych o różnorodnej budowie, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu żywego. Mogą być pochodzenia naturalnego lub otrzymywane syntetycznie. Dla człowieka witaminy są egzogenne (ludzki organizm ich nie syntezuje), w związku z czym muszą

Kwas pantotenowy

-naczyniowego, przyspieszenie czynności serca.Skutki nadmiaru – nie jest toksyczna, ale nadmiar może powodować biegunki.Źródła witaminy – wątróbka, otręby pszenne, ryby (np. śledzie, makrele, pstrągi), grzyby, mleko pełne, mięso kurczaka, mleczko pszczele, pestki słonecznika, sery, orzechy, jajka

Witamina K

Witaminy K - grupa związków chemicznych, będących pochodnymi 2-metylo-1,4-naftochinonu. Organizm człowieka potrzebuje około 2 mg witaminy K na dobę. W organizmie podlega ona procesowi regeneracji w wątrobie w cyklu witaminy K. Może być również produkowana przez bakterie znajdujące się w jelicie

Jarmuż

, witaminy C, karotenoidów (?-karotenu, luteiny, zeaksantyny), a także wapnia. Podobnie jak brokuły i inne warzywa kapustowate zawiera sulforafan, związek posiadający właściwości przeciwnowotworowe. Jarmuż jest również doskonałym źródłem żelaza. PochodzenieDo końca średniowiecza jarmuż był jednym

Karoteny

z wiązań podwójnych między atomami węgla.Karoten jest prowitaminą dla witaminy A (2 części karotenu to równowartość 1 części witaminy A). Występuje głównie jako ?-karoten i ?-karoten. Istnieją także: ?-, ?- i ?-karoten. W 1928 roku Szwajcar Paul Karrer stwierdził, że ?-karoten jest głównym prekursorem

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!