Wszystko o:

ile błonnika dziennie można jeść

Eliza Dolecka

Cała prawda o błonniku pokarmowym

Cała prawda o błonniku pokarmowym

Niemal wszyscy o nim słyszeli, wiedzą, że usprawnia pracę układu pokarmowego i jest zdrowy. A tak konkretnie? Czym np. różni się celuloza od ligniny i czy obie substancje są nam potrzebne? Czy błonnik pochodzący tylko z codziennej diety można przedawkować? Gdzie którego szukać?

Błonnikowi liderzy - produkty, które mają najwięcej błonnika

Błonnik syci, ułatwia trawienie, działa niczym szczotka usuwająca zbędne substancje. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca, aby w naszym menu znalazło się od 20 do 40 g błonnika dziennie. Czy jednak poza sztucznymi suplementami na pewno wiemy, gdzie się kryje?

Domowe sposoby na ZAPARCIA - pozbądź się ich skutecznie

Problemy z wypróżnieniem, przynajmniej od czasu do czasu, mogą się zdarzyć każdemu z nas. Zwykle przyczyną bywa niewłaściwy styl życia, w tym zła dieta oraz brak ruchu. Z pomocą przyjdą domowe sposoby na zaparcia.

Dietetyczne triki: które działają, a które nie?

Dietetyczne triki: które działają, a które nie?

od 25 do 35 gramów błonnika dziennie - dotyczy to kobiet i mężczyzn. Przy czym większość z nas dostarcza sobie go mniej niż 15 gramów - mówi Sonthe Burge, dietetyczka, członkini Academy of Nutrition and Dietetics. Jeśli starasz się stracić na wadze, twoje dzienne menu powinno zawierać około 30 g

Jak pić podczas odchudzania, żeby rozkręcić metabolizm i zachować dobrą formę?

Jak pić podczas odchudzania, żeby rozkręcić metabolizm i zachować dobrą formę?

odżywianie. Jeśli pił mało czy nie ćwiczył tak intensywnie, a teraz ćwiczy albo nie spożywał produktów bogatych w błonnik, a teraz to robi, rzeczywiście powinien zwiększyć ilość wypijanych płynów. W innych okolicznościach nie ma takiej konieczności" - przekonuje dietetyczka. Nawadnianie kontra

Jedz chleb, dla zdrowia!

Jedz chleb, dla zdrowia!

pokarmowym Amarantus - prastara alternatywa dla pszenicy. Nowa moda czy powrót do naturalnego jedzenia? Awitaminoza, czyli brak witamin (Hipowitaminoza) 3 posiłki dziennie i jem co chcę, czyli niezdrowe nawyki żywieniowe

KOKOS - orzech do zadań specjalnych

KOKOS - orzech do zadań specjalnych

. Tymczasem w 100 gramach wiórków kokosowych kryje się około 21 g błonnika, co pokrywa niemal całe nasze dzienne zapotrzebowanie na to włókno. Osoby walczące z nadmiarem kilogramów na pewno dobrze go znają, bo z jednej strony zapewnia sytość, a z drugiej poprawia trawienie i pomaga usuwać z organizmu zbędne i

Migdały - oprzesz im się w święta?

Migdały - oprzesz im się w święta?

wszystkim kulinarnej. Medycyna ludowa ceni je także jako lek wykrztuśny, korzystny dla dróg żółciowych i moczowych. Migdały: źródło młodości... W zdrowej diecie nie powinno zabraknąć migdałów ze względu na obfitość błonnika. W 100 g nasion migdałowca jest ok. 13 g błonnika - wśród popularnych orzechów

Nasiona chia - z czym to się je?

Nasiona chia - z czym to się je?

dokładniej kwasów tłuszczowych omega 3 (powstający z nich olej w ponad 60 proc. składa się właśnie z kwasów tłuszczowych). W 100 g znajdziemy ich aż 18,5 g. Obok cennych kwasów nasiona są doskonałym źródłem błonnika pokarmowego (ok. 35 g, czyli więcej niż dzienne zapotrzebowanie) oraz białka (ok. 21,2 g/100

Domowe sposoby na BIEGUNKĘ

Domowe sposoby na BIEGUNKĘ

jeść mniej więcej pięć niewielkich posiłków dziennie, starając się dokładnie je przeżuwać. Warto również unikać produktów, które mogą nam zaszkodzić. Należą do nich zwłaszcza potrawy: bardzo tłuste, ciężkostrawne, a także słodkie i pikantne. Nie powinniśmy jeść również pokarmów bogatych w błonnik

Jak podkręcić metabolizm? Dietetyk radzi

Jak podkręcić metabolizm? Dietetyk radzi

Stres i problemy z jedzeniem - jak sobie radzić?

3 kawy dziennie, czasami się zmuszę aby zjeść jedna kanapkę. Dzisiaj ważę 49kg przy wzroście 165cm, mój wiek to 25 lat. Wszystko zaczęło się od tego ze przyjaciel mnie zostawił dla innej, skomplikowana relacja, ale byłam z nim szczęśliwa. Próbowałam dzisiaj cos zjeść, ale zajrzałam do lodówki i

Zaparcia - co robić?

. Ogółem mam stwierdzone jelito drażliwe, jednak czy nagła zmiana oddawania stolca może mieć związek z tą chorobą? Zespól jelita drażliwego mam od prawie roku i do tej pory wypróżniałam się normalnie, nie miałam ani biegunek ani zaparć. Czym mogą spowodowane być zaparcia? Co jeść, aby się ich pozbyć

Dieta a cholesterol

roślinnymi. Istotne jest również ograniczenie spożycia soli. Dobrze, że je Pani dużo warzyw, ich ilość wraz z owocami powinna być >400 g/dziennie. To dobre źródło błonnika, witamin, składników mineralnych i flawonoidów. Udowodniono również korzystne działanie na wysoki poziom cholesterolu, kwasów

Cholesterol

Jakie produkty skutecznie obniżają zły cholesterol?Do pokarmów najbardziej skutecznych w obniżaniu frakcji LDL cholesterolu (złego cholesterolu) należą przede wszystkim: 1. Pokarmy bogate w błonnik owies (płatki owsiane), jęczmień (kasza jęczmienna), fasola. 2. Ryby powinny być spożywane co

Problemy żołądkowe, nadprodukcja gazów

probiotyki - polepszyło się i humor się poprawił. Ale gazy pozostały. Potrafiłem jeść bardzo mało błonnika/warzyw a i tak miałem gazy - na pewno lżejsze ale były. Objawy nawracały więc wykonałem badania: Gastroskopia wykazała lekko zaczerwienioną błonę śluzową w trzonie i w części przedodźwiernikowej żołądka

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: nie radzę sobie-mam wilczy apetyt!

Stosuję dietę 100 kcal i nie mam wilczego apetytu . Początki były trudne,ale już po 2-tyg.organizm przestawił się na regularne posiłki i inną dietę . Tajemnica leży w tym co jemy i jak jemy. Zasada- 5-6 posiłków dzienni o stałych porach, węglowodany złożone w postaci jak najmniej przetworzonej

Re: ##########NASZE CHOROBY############

Badania opublikowane na łamach "American Journal of Gastroenterology" ujawniły, że regularne jedzenie kaszy gryczanej może przeciwdziałać powstawaniu kamieni żółciowych. Kasza gryczana dostarcza błonnika pokarmowego – w 100 gramach produktu znajduje się go ok. 6 gramów, co w 25 proc

Re: herbalife odchudzanie - macie jakieś doświadc

komórek. Wszystko jest 100% naturalne i nie ma jak zastąpić tego dobrze zbilansowanym żywieniem. Chudnę nawet za szybko, że musiałem zmniejszyć do jednego raza dziennie jedzenie tego wszystkiego. A po za tym, to w ogóle nie chce mi się jeść, że muszę mieć budzik nastawiony, żeby jeść co 2-3 godziny. Takie

Re: liposukcja kawitacyjna, ultradzwiekowa

jeżdże na rowerze, pływam, dużo chodzę, dieta mało tłuszczu, chleba, ziemniaków, za to zboża, błonnik, woda mineralna, herbata zielona, czerwona, praktycznie wcale cukru, jem mało, 4 razy dziennie troche zgubilam, ale reszty nie moge ruszyć, robie co moge

Re: Błonnik witalny, firmy Mapa Zdrowia .... opin

Ja go używam! Postanowienia Noworoczne ;-) Pomógł mi na zaparcia ale jeszcze dodatkowo nie podjadam i zauważyłam poprawę skóry twarzy. Jem dwa razy dziennie i czuję się świetnie. Jak chcesz mogę Ci napisać parę przepisów na koktajle z tym błonnikiem - rewelacja. Pozdrawiam Anka

Re: Dieta paleo

, hemoglobina glikowana; w ciąży żadnej anemii); przy okazji osiągnęłam prawidłowe BMI. Uważam też, że bez paleo ciąży pewnie nadal nie byłoby. Ogólnie lekarze po początkowym niepopkoju (jesz sam cholesterol, a gdzie błonnik ze zbóż?itd), gdy oglądają wyniki przed i po, dają mi swoje błogosławieństwo. Trochę

Re: Porady potrzebne

Witam, Jest kilka trików, które usprawniają metabolizm. Wszyscy je zazwyczaj znamy, ale różnie bywa ze stosowaniem. Młode mamy często nieświadomie lub "żeby nie wyrzucać" dojadają posiłki po dzieciach. A więc pierwsza zasada to 3-5 posiłków dziennie, o stałych porach, a pomiędzy nic. Ważne jest

Re: czy popełniam błdy w diecie?

Oprócz tego widać jeszcze, że mało błonnika jesz. Dzienna porcja warzyw w postaci pół szklanki burczków i zupy z proszku (czy sie mylę i rzeczywiście była gotowana na warzywach i prawdziwych grzybach?) to mało. Dorzuć więcej kalorii, więcej węglowodanów złożonych, więcej dobrych tłuszczy i sporo

Re: ankieta do pracy inżynierskiej

Proszę bardzo :) Ale mam pytanko... "produkty sojowe, kukurydzę, truskawki, grejpfrut" Jeśli nie jem produktów sojowych wcale, a truskawki w sezonie nawet i trzy razy dziennie, to jak mam odpowiedzieć? Tego się nie da uśrednić... Jakie kryteria kazały te produkty połączyć w jedną kategorię

Re: Przykry skutek uboczny antydepresantów... Pom

witalny) - nawet z 2-3 razy dziennie. Kawa zbożowa ale taka prawdziwa, ponoć działa (wg lekarza), ale dla mnie była nie do przełknięcia smakowo. Słyszałam, że bardzo dojrzałe, takie niemal rozpadające się kiwi na czczo może pomóc. Mi nie pomogło. poza tym ogólnie jem dużo mięsa i mało warzyw i nic na