Wszystko o:

gdzie jest najwięcej witaminy a

Niech moc witamin będzie z tobą

Niech moc witamin będzie z tobą

szkodzą głównie witaminie B2. Promieniowanie słoneczne powoduje też jełczenie tłuszczów, a to zwiększa straty witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, czyli A, D, E, K. Produkty, w których sporo jest witaminy B2 (m.in. fasola, groch, makaron, ryż, mąka) oraz witamin rozpuszczalnych w tłuszczach A, D, E, K

Witamina D - życiodajna cząstka

Witamina D - życiodajna cząstka

na około 15 minut dwa lub trzy razy w tygodniu między godziną 10 rano, a 15.00. Trzeba pamiętać, że chodzi tu o wystawianie się na pełne słońce, a nie przemykanie w cieniu. Jeśli danego dnia mamy widoczne zachmurzenie to synteza witaminy nie jest optymalna. - Do tego dochodzi rosnące zanieczyszczenie

Rabarbar - coś więcej niż składnik kompotu

Rabarbar - coś więcej niż składnik kompotu

łodydze poświęca się najwięcej uwagi. Jest nie tylko nisko kaloryczny (16 kcal/100g), ale i bogaty w witaminy. Znajdziemy w nim przede wszystkim witaminę E, A i C. Ta ostatnia wzmacnia odporność, jednak niemal całkowicie ginie w bardzo wysokiej temperaturze. Zawiera także niezbędne dla naszego organizmu

Czy gotowanie warzyw rzeczywiście niszczy zawarte w nich witaminy? Sposób przyrządzania a właściwości zdrowotne

Czy gotowanie warzyw rzeczywiście niszczy zawarte w nich witaminy? Sposób przyrządzania a właściwości zdrowotne

zewnątrz i wtedy w większej ilości może być wykorzystany przez organizm. Dlatego w ketchupie jest więcej likopenu aniżeli w surowych pomidorach. Witaminy rozpuszczalne w wodzie nie lubią ciepła Gotowanie niekorzystnie wpływa na witaminy rozpuszczalne w wodzie, takie jak witamina C i B (wszystkie poza A, D

Nasiona słonecznika - dla urody i układu krwionośnego

Nasiona słonecznika - dla urody i układu krwionośnego

. Tłuszczów tych nie powinniśmy się obawiać również z innego powodu. Dzięki nim możemy bowiem przyswajać część niezbędnych witamin, w tym wspominaną już E oraz A, D i K (więcej informacji na temat poszczególnych witamin znajdziesz w materiale: Witaminy - gdzie ich szukać i na co działają? ). Dla układu

Witaminy - gdzie ich szukać i na co działają?

Witaminy - gdzie ich szukać i na co działają?

się, a naskórek może się łuszczyć. Ze względu na swoje działanie witamina ta zrobiła karierę nie tylko w dietetyce czy nauce, ale i w kosmetologii, gdzie z powodzeniem jest wykorzystywana przy produkcji różnego rodzaju kremów, balsamów i maseczek. Witamina E dba jednak nie tylko o urodę. Jest bezcenna

Malpigia granatolistna (acerola, Malpighia glabra L.)

Malpigia granatolistna (acerola, Malpighia glabra L.)

Aktywne składniki Acerola zawiera bardzo duże ilości witaminy C. Spośród wszystkich uprawianych owoców ma jej najwięcej (w 100 g jest jej 1400-2500 mg). Dodatkowo zawiera antyoksydanty, witaminy z grupy B, błonnik, żelazo oraz śladowe ilości fosforu i wapnia. Opis Acerola to nieduże drzewo lub

Śledziem w depresję

Śledziem w depresję

dobrego cholesterolu HDL i obniżają poziom złego. Śledzie są również źródłem witamin A, D, E: - w 100g jest 53 μg witaminy A, dzienna norma to 800 μg - w 100g jest ok. 25 μg witaminy D, dorosła osoba potrzebuje jej ok. 5 μg - w 100g jest ok. 1mg witaminy E, dzienne zapotrzebowanie to 10mg

Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm

Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm

najważniejszej pompy. Ma korzystny wpływ również na układ moczowy: przeciwdziała tworzeniu się kamieni nerkowych, ułatwia leczenie chorób nerek. Może też mieć wpływ na łagodzenie bólu, a nawet objawów zespołu napięcia przedmiesiączkowego. Gdzie jej szukać? Gdzie jest jej najwięcej? W produktach z ciemnej mąki

Wreszcie mamy strączkowy sezon. Ktoś się oprze?

Wreszcie mamy strączkowy sezon. Ktoś się oprze?

, a przede wszystkim uczucie sytości na dłużej. Dzięki temu jemy mniej i w efekcie bezpiecznie dla zdrowia oraz sylwetki. Witaminy B, w tym niacyna Spośród witamin z grupy B bób ma najwięcej niacyny (aż 3,2 mg na 100 gramów, przy zapotrzebowaniu dobowym osoby dorosłej ok. 15 mg, ale i zastrzeżeniu, że

Ciągłe zmęczenie, zawroty głowy, otyłość itd.

częstych posiłków. Najlepiej 4-6 posiłków dziennie co 2-4 godziny. Pamiętaj o śniadaniu i kolacji najpóźniej 2 godziny przed snem. 3. Uważaj na słodycze, słone przekąski, chipsy, słodkie napoje, dania typu Fast-food, sery żółte tłuste, smażone. Z nich pochodzi najwięcej kalorii! Np. w jednym batoniku

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Najwięcej witaminy...

www.youtube.com/watch?v=wYl9KPiiKQ8 -- http://img35.imageshack.us/img35/6533/koteko.gif "Be yourself, no matter what they say"

Najwięcej witaminy mają słowiańskie dziewczyny ;)

www.youtube.com/watch?v=rr1DSgjhRqE cytowany już tutaj Donatan jeszcze raz - tekst jak dla mnie to aktualna do obecnych czasów i tudzież możliwości technologicznych wersja hitu Andrzeja Rosiewicza

Re: Najwięcej witaminy...

Ile można witaminy jeść. Czasami ma się ochotę na coś konkretnego. Np na szwedzką łosinę.

Re: Najwięcej witaminy mają słowiańskie dziewczyn

Dokładnie. Właśnie dlatego podoba mi się Andie MacDowell, ma taką swojską polska urodę, przypomina mi trochę moją własną żonę!

Re: Najwięcej witaminy...

:) -- http://img35.imageshack.us/img35/6533/koteko.gif "Be yourself, no matter what they say"

Re: Najwięcej witaminy...

Oj tam! Mamy globalne ocieplenie. Ponoć (boja się pytam gdzie ono kur...a jest!?) się ociepli w domu.

Re: Najwięcej witaminy...

Nie będę sobie konkurencji robić :D -- http://img35.imageshack.us/img35/6533/koteko.gif "Be yourself, no matter what they say"

Witamina D

znaczenie mają dwie formy witaminy D, różniące się budową łańcucha bocznego: ergokalcyferol (witamina D2), naturalnie występujący w organizmach roślinnych/drożdżach cholekalcyferol (witamina D3), naturalnie występujący w organizmach zwierzęcych Witaminy D w organizmie człowieka tradycyjnie zalicza

Witamina A

(tretynoina). Źródła pokarmowe witaminy AGłównym źródłem aktywnych form witaminy A w organizmie jest spożywana z pokarmem pochodzenia roślinnego prowitamina A (głównie ?-karoten). Innym bogatym źródłem witaminy A jest wątroba zwierząt.Najwięcej prowitaminy A zawierają: marchew, liście brokułu, słodkie

Rodzynki

) aby cukier rozpuścić.Zawierają błonnik, żelazo, potas, cynk oraz związki mineralne. Zawarty w rodzynkach wapń i bor zapobiegają osteoporozie, dlatego powinny je spożywać kobiety po menopauzie. Duża zawartość błonnika pomaga zaś przy zaparciach. Magnez i witaminy z grupy B pomagają w utrzymaniu koncentracji

Rude włosy

of Europe. London: Times Books..W skali Fischera-Sallera I-IV. Na świecie rude włosy występują u 1-2% populacjiRed Alert! The Washington Post: Original Date 2002-03-19. Accessed 2007-02-06.National Geographic, September, 2007. Najwięcej w Udmurcji oraz Szkocji i Irlandii gdzie 46% tamtejszej

Pomarańcza

. ZastosowanieOwoce są jadalne. Zawierają dużo witamin, w tym najwięcej witaminy C. Smak słodko-kwaśny. Nadają się do bezpośredniego spożycia na surowo. Są powszechnie stosowane w produkcji soków owocowych. Gatunki te są uprawiane w krajach o klimacie tropikalnym i subtropikalnym. W pełni dojrzałe drzewo pomarańczowe

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!