Wszystko o:

fosfor w organizmie

podpis główki

Fosfor

W organizmie skumulowany jest w kościach i szkliwie zębów. Kwas fosforowy stanowi składnik DNA i RNA. Fosfor współtworzy wiele enzymów, czyli substancji przyspieszających wiele podstawowych procesów w narządach. Bez niego ludzkie komórki nie są w stanie prawidłowo funkcjonować, dzielić się, wzrastać, odżywiać.

Nadmiar fosforu w organizmie prowadzi głównie do osteoporozy i zaburzeń wchłaniania żelaza.

Fosfor znajduje się niemal we wszystkich produktach spożywczych.

Dieta wegetariańska najlepsza dla nerek

Dieta wegetariańska najlepsza dla nerek

Samodzielne oddzielenie fosforu z diety wcale nie jest takie proste. Znajduje się on w wielu produktach składających się na dietę białkową. Osoby zmagające się z chorobami nerek, chcąc odpowiednio zadbać o swoje ciało, muszą ograniczyć spożycie fosforu. Jego wysoki poziomy w organizmie może, bowiem

Niektórych minerałów potrzebujemy niewiele, tyle, ile może dostarczyć np.

Podstawowe informacje: Jod jest jednym z podstawowych pierwiastków niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wchodzi w skład hormonów wydzielanych przez gruczoł tarczowy, które biorą udział w regulowaniu podstawowych funkcji życiowych: kontrolują temperaturę, układ nerwowy, mięśniowy

Fosfor

Fosfor

Dołącz do nas na Facebooku! Podstawowe informacje Fosfor jest podobnie jak wapń i żelazo niezbędnym pierwiastkiem potrzebnym do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Około 80-90 proc. fosforu występuje w organizmie w kościach i szkliwie zębów , zazwyczaj w połączeniu z wapniem. Fosfor w

Osteomalacja

Osteomalacja

skupiają się w obrębie dolnych kończyn. Wraz z postępem zmian dochodzą problemy z chodzeniem. Pacjenci nie tylko "kiwają się" na boki (tzw. kaczy chód), ale mają bardzo duże problemy z wchodzeniem po schodach. Niedobór wapnia oraz fosforu sprawia, że kości są nie tylko słabsze, ale tracą pewną

Ciecierzyca warzywo nie tylko dla wegetarian

Ciecierzyca warzywo nie tylko dla wegetarian

Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Ciecierzyca, dzięki bardzo dużej zawartość białka (jego budowa bardzo przypomina to występujące w mięsie), to nie tylko doskonały zastępnik mięsa w diecie wegetariańskiej. Zawiera cenne minerały, zwalcza niektóre dolegliwości bólowe. Powszechnie uważa się, że

Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią poza smakiem? Które warto wprowadzić do diety?

Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią poza smakiem? Które warto wprowadzić do diety?

nie tolerowanej przez nasz organizm substancji. Symbol ten funkcjonuje w użyciu zarówno w Europie, jak i na świecie (m.in. USA, Australia). Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie: http://www.przekreslonyklos.pl/ . Tabela produktów bezpiecznych i szkodliwych na diecie bezglutenowej

Kalcytonina

Kalcytonina

utrzymywania równowagi między poziomem wapnia i fosforu w organizmie jest metabolizm kości. Mimo że o jego stężeniu decyduje przede wszystkim przysadka mózgowa, to ostateczny wpływ na decyzje o wydzielaniu lub jego zahamowaniu ma poziom wapnia w osoczu krwi. Ilość hormonu określa się na podstawie próbki krwi

Makroelementy: minerały niezbędne do życia

Makroelementy: minerały niezbędne do życia

względu na zapotrzebowanie organizmu składniki mineralne podzielono więc na dwie grupy: makroelementy i mikroelementy, inaczej zwane pierwiastkami śladowymi. Dzienne zapotrzebowanie na makroelementy (wapń, magnez, potas, sód, fosfor i chlor) osoby dorosłej przekracza 100 mg. Na mikroelementy (w tym

Sałata - zielona moc witamin

Sałata - zielona moc witamin

strzeże organizm m.in. przed wolno rodnikami, a także korzystnie wpływa na działanie całego układu krążenia. Zjadana regularnie dostarcza, tak ważnego dla prawidłowego trawienia, błonnika oraz celulozy. Zdaniem niektórych badaczy ma to szczególnie znaczenie w profilaktyce raka okrężnicy. Co ciekawe

Nie bądź przedwcześnie wapniakiem: pamiętaj o wapniu

Nie bądź przedwcześnie wapniakiem: pamiętaj o wapniu

błędy. Nie dość, że musimy organizmowi dostarczyć sam wapń i witaminę D, to jego odpowiednie przyswojenie oraz przetworzenie zależy jeszcze od odpowiedniej ilości białka w organizmie, a także fosforu. Chociaż zapotrzebowanie na fosfor jest spore (u nastolatków nawet 1250 mg dziennie, u dorosłych ok. 700

Niedobór fosforu w organizmie

Jestem po przeszczepie nerki i mam nadczynność przytarczyc - wynik 120. Jak sobie poradzić z tym niedoborem?Niestety podane przez Pana/Panią informacje są niepełne (podany wynik to poziom PTH?) i trudno jest mi się ustosunkować do zadanego pytania. Ważne jest określenie czy nadczynność przytarczyc m

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Re: nadmiar fosforu w organizmie - co jeść?

oprócz kasz to chyba jeszcze brązowy ryż można jeść, makaron taki specjalny też widziałam w jednym hiprmarkecie - pytanie tylko jak bardzo specjalny;) -- http://www.suwaczek.pl/cache/ed9571e04b.png

nadmiar fosforu w organizmie - co jeść?

w ostatnich badanich krwi wyszedł synkowi (22 mieś) za wysoki fosfor nieorganiczny: 5,01mg/dl gdzie norma jest 2,5 - 4,5. pani doktor powiedział aby ograniczyć produkty takie jak: sery, twarożki, deserki, jaja, ryż, kukurydze,makarony, indyka, kurczaka... dziaciak mi sie zagłodzi na śmierć w

Re: nadmiar fosforu w organizmie - co jeść?

dobrze, że weekend tuz tuż bo tylko wtedy ma czas na zakupy, i napewno zajżę do sklepu ze zdrową żywnością po kaszki i mąki. synek tez alergik i jest na diecie bezmelcznej i bezglutenowej jeszcze miesiąc ( a na diecie obserwacyjnej jest od października) potem zaczynamy powoli wprowadzac te produkt

Re: nadmiar fosforu w organizmie - co jeść?

Mój synek ze względu na alergie wogóle nie je nabiału, żadnych jogurtów i serków i żyje. Jest dużo kasz: jaglana, z amarantusa, jęczmienna, orkiszowa, możesz takie dodawać do zup lub do mleka. Zupy wcale nie musisz robić na mięsie ale jak się uprzesz to jest jeszcze cielęcina, jagnięcina, wołowi

Re: Ciąża ....ale jak?...

Możesz przed wizytą powtórzyć najwyżej wapń i fosfor, tamtych bym nie powtarzała. Dobra ferrytyna, niska hemoglobina i hematokryt to wg mnie sygnał, że w wyniku ciąży organizmowi zaczyna żelaza brakować. Najlepiej dietą, a jak to nie pomoże, to dodatkowo suplementami trzeba to poprawić, bo

Re: Jak wygasić laktację niefarmakologicznie?

Dodatkowe podawanie D3 spowodowało akumulację wapnia i fosforu w organizmie, bo to właśnie ta witamina ułatwia przyswajanie przez organizm tych minerałów. Jak jest jej zbyt dużo, to przyswajalność wapnia/fosforu też jest zbyt duża, a to może np. doprowadzić do kamicy nerkowej.

Re: Jej wysokość truskawka

Zjadając 100 gramów truskawek (bez cukru i innych dodatków) pochłaniasz jedynie 27 kalorii. Zarazem zapewniasz organizmowi sporo cennego błonnika, potasu, fosforu, żelaza, magnezu, witamin z grupy B, witaminę E i C... Co to oznacza w praktyce? Skutecznie wspierasz odporność, wzmacniasz kości i zęby

Re: A może wątek kulinarny V

Zjadając 100 gramów truskawek (bez cukru i innych dodatków) pochłaniasz jedynie 27 kalorii. Zarazem zapewniasz organizmowi sporo cennego błonnika, potasu, fosforu, żelaza, magnezu, witamin z grupy B, witaminę E i C... Co to oznacza w praktyce? Skutecznie wspierasz odporność, wzmacniasz kości i zęby

Re: Slodycze

Lizak? Bleee :D Ale bez czekolady życia bym sobie nie wyobrażała :) Tym bardziej, że czekolada jest dobrym źródłem żelaza, potasu, magnezu i fosforu. Czyli jak widać jest idealna dla dzieci, zwłaszcza tych z powracającą anemią. Według mnie nie powinno się zabraniać całkowicie słodyczy, bo organizm

Re: Grota solna inchalacyjna

Biopierwistki co to są? Jest kilka mineralnych biopierwiastków podstawowych wapń,magnez,potas,sód,fosfor,siarka,chlor,żelazo,cynk,miedż,mangan,jod ten ostatni ulatnia się najszybciej więc nie ma mowy o jego nadmiarze, a już na pewno nie w soli kuchennej gdzie po otwarciu za chwilę

Pierwiastki biofilne

Pierwiastki biofilne, pierwiastki biogenne, nutrienty, biopierwiastki, bioelementy – niezbędne do życia pierwiastki chemiczne występujące w każdym organizmie żywym, pełniące wyjściową rolę do przemiany materii, prawidłowego rozwoju i budowy tegoż organizmu. Zalicza się do nich m.in.: węgiel

Makroelementy

Makroelementy, makrominerały, makroskładniki, pierwiastki główne, makropierwiastki – pierwiastki chemiczne, których zawartość w danym środowisku (także organizmie) jest stosunkowo duża. Ponieważ między różnymi typami środowisk i grupami organizmów występują pod tym względem różnice, różnie

Składniki odżywcze

, galaktoza) złożone: dwucukry (laktoza, sacharoza, maltoza), wielocukry (skrobia, błonnik, pektyny) witaminy sole mineralne makroskładniki (wapń, fosfor, potas, magnez, chlor, siarka, sód) mikroskładniki (żelazo, cynk, miedź, molibden, jod, mangan, kobalt, fluor, selen, chrom) woda Składniki odżywcze

Trucizna

Trucizna – substancja organiczna lub nieorganiczna, która po dostaniu się do organizmu, w stosunkowo niewielkiej dawce, powoduje niekorzystne zaburzenia w jego funkcjonowaniu, inne niekorzystne zmiany w organizmie lub śmierć. Może to być ciało stałe, ciecz lub gaz. Trucizny mogą działać

GFAJ-1

swoich cząsteczek inny, niż pozostałe organizmy, zestaw (węgiel, azot, tlen, wodór, siarka, fosfor) podstawowych pierwiastków.Od samego ich ogłoszenia eksperymenty te i wnioski stały się obiektem krytyki naukowej. Kilkanaście miesięcy później niezależnie prowadzone badania z wykorzystaniem odmiennych

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Zdjęcia - fosfor w organizmie

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!