Wszystko o:

fosfor w diecie

podpis główki

Fosfor

W organizmie skumulowany jest w kościach i szkliwie zębów. Kwas fosforowy stanowi składnik DNA i RNA. Fosfor współtworzy wiele enzymów, czyli substancji przyspieszających wiele podstawowych procesów w narządach. Bez niego ludzkie komórki nie są w stanie prawidłowo funkcjonować, dzielić się, wzrastać, odżywiać.

Nadmiar fosforu w organizmie prowadzi głównie do osteoporozy i zaburzeń wchłaniania żelaza.

Fosfor znajduje się niemal we wszystkich produktach spożywczych.

Pestki i nasiona - dlaczego warto je chrupać?

Pestki i nasiona - dlaczego warto je chrupać?

zawartości dobrych tłuszczów. Spośród pozostałych pestek, mają w sobie najwięcej wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Znajdziemy w nich przede wszystkim sporo tych o nazwie omega-6, w szczególności zaś kwasu linolowego. W wielu badaniach wykazano, iż jego obecność w diecie wiąże się z obniżeniem poziomu

Dieta wegetariańska najlepsza dla nerek

Dieta wegetariańska najlepsza dla nerek

Samodzielne oddzielenie fosforu z diety wcale nie jest takie proste. Znajduje się on w wielu produktach składających się na dietę białkową. Osoby zmagające się z chorobami nerek, chcąc odpowiednio zadbać o swoje ciało, muszą ograniczyć spożycie fosforu. Jego wysoki poziomy w organizmie może, bowiem

Osteomalacja

Osteomalacja

kostna jest znacznie słabsza, a tym samym bardziej podatna na uszkodzenia. Czasem zmiany związane są nieprawidłową dietą, ubogą w produkty zawierające tak cenny dla kości wapń. Ryzyko wystąpienia osteomalacji rośnie w przypadku osób z marskością, uszkodzeniem wątroby, zmianami w nerkach prowadzącymi do

Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią poza smakiem? Które warto wprowadzić do diety?

Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią poza smakiem? Które warto wprowadzić do diety?

nie tolerowanej przez nasz organizm substancji. Symbol ten funkcjonuje w użyciu zarówno w Europie, jak i na świecie (m.in. USA, Australia). Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie: http://www.przekreslonyklos.pl/ . Tabela produktów bezpiecznych i szkodliwych na diecie bezglutenowej

Ciecierzyca warzywo nie tylko dla wegetarian

Ciecierzyca warzywo nie tylko dla wegetarian

Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Ciecierzyca, dzięki bardzo dużej zawartość białka (jego budowa bardzo przypomina to występujące w mięsie), to nie tylko doskonały zastępnik mięsa w diecie wegetariańskiej. Zawiera cenne minerały, zwalcza niektóre dolegliwości bólowe. Powszechnie uważa się, że

Ryż biały kontra brązowy - porównanie właściwości

Ryż biały kontra brązowy - porównanie właściwości

krwi. Warto zatem włączyć go do jadłospisu, jeśli chcemy zrzucić nieco zbędnych kilogramów, ale nie tylko. Dieta bogata w błonnik przyczynia się również do obniżenia poziomu tzw. "złego" cholesterolu (LDL) oraz ciśnienia krwi, opóźnia wchłanianie trójglicerydów oraz poprawia trawienie

Makroelementy: minerały niezbędne do życia

Makroelementy: minerały niezbędne do życia

dość. Skąd czerpać witaminę D? Czytaj! By odpowiednio przyswoić i przetworzyć wapń, konieczna jest też aktywność fizyczna, zapewnienie odpowiedniej ilości białka, a także ograniczenie w diecie fosforu. Bywa go za dużo, gdy spożywamy w nadmiarze żywność znacznie przetworzoną: wędliny, koncentraty zup i

Awokado - 220 zdrowych kilokalorii

Awokado - 220 zdrowych kilokalorii

bardzo dobrze przyswajalne i nie powinno ich zabraknąć w diecie osób chorujących na miażdżycę czy nadciśnienie. Co ciekawe dojrzały owoc jest bardzo miękki i bardzo łatwo daje się rozsmarować, dlatego też z powodzeniem może zastąpić nie do końca zdrowe masło. Duża zawartość tłuszczów przekłada się na

Wreszcie mamy strączkowy sezon. Ktoś się oprze?

Wreszcie mamy strączkowy sezon. Ktoś się oprze?

strączkowe tworzą wraz ze zbożami, stąd polecane połączenia w menu, np. fasolki z ryżem, soczewicy z jęczmieniem czy kaszy jaglanej z ciecierzycą. Wartościowe białko ze strączków jest tak pożywne, a zarazem zdrowe, że poleca się je nawet w dziecięcej diecie. Zwłaszcza, że poza materiałem budulcowym dla kości

Dieta osób starszych, czyli jak powinno wyglądać prawidłowo skomponowane menu dla seniora

Dieta osób starszych, czyli jak powinno wyglądać prawidłowo skomponowane menu dla seniora

słowy wysoką gęstość odżywczą diety. Zwłaszcza że trawienie i wchłanianie, a także metabolizm mogą być słabsze niż u osób młodych. Może to być wynikiem zmian zanikowych w błonie śluzowej żołądka, przez co zmniejsza się wydzielanie kwasu żołądkowego. Powodem mogą też być zmiany w wątrobie czy trzustce

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

2,5 miesiąca - za dużo fosforu, poci się, dieta?

poziom fosforu i wapnia. Wapń ok, fosforu dużo za dużo. Maciuś jest tylko na piersi, więc mam przejść na dietę. Każda strona internetowa podaje inny wykaz produktów, które zawierają fosfor. Powtarza się tylko ryż i jajka. Czy ktoś mógłby mi doradzić co jeść a czego nie? W jakimś archiwalnym wątku

dieta bogata w fosfor - proszę o radę

Moja córeczka (4 mies. skończone) ma niedobó fosforu, jak jej pomóc? Co będzie dobre w diecie? (ma zaparcia). Pytam o dziecko 4- miesięczne, ale również później, co będzie wskazane? Radzono nam postarać się o bebilon BMF,ale czy nie utuczymy małej? :-)

Re: dieta bogata w fosfor - proszę o radę

Witam, Uwazam,ze jesli naprawde w organiźmie są niedobory fosforu,to maluch powinien zostac objety opieką Poradni Metabolicznej - w celu wyjasnienia skad ten niedobór sie bierze. Przeciez obecnie dziecko jest na diecie bogatej w fosfor ( produkty mleczne) . Czy podaja Państwo wit D3? Co do

Fosfor a dieta i dr. Z

za wysoki , konieczne rozszerzenie diety. Mocno mi to krzyżuje plany bo zaparłam się, że do końca 6 miesiąca nic nie podam. Nie mogę dać mu ryżu, bo ma dużo fosforu. Mogę próbować jabłko (na pewno nie spróbuję, sama jestem uczulona), marchewkę (na pewno nie spróbuję, sama jestem uczulona). Myślę

Re: Pomożecie zinterpretować mi wyniki córki

Dowiedz się w lab koniecznie, czy na fT3 i fosfor piszą takie same normy i dorosłym. Jeśli tak, to nie masz się co przejmować, że fT3 i fosfor są u córki powyżej normy, bo dzieci mają swoje, wyższe normy na te dwa parametry. Ogólnie wyniki wyglądają na niezłe. Tylko D3 do uzupełnienia. HDL nie

Re: Odstawiłybyście od piersi?

starałabym się dociagnac do min. 6-mca przerabiałam w wersji diety bez wapnia i fosforu do 7 m-ca-dluzej nie dalam rady -- ZSzM http://fotoforum.gazeta.pl/photo/7/aj/bi/e83n/A8WTTObXAoZ7NOGD9X.jpg

Re: Ciąża ....ale jak?...

Możesz przed wizytą powtórzyć najwyżej wapń i fosfor, tamtych bym nie powtarzała. Dobra ferrytyna, niska hemoglobina i hematokryt to wg mnie sygnał, że w wyniku ciąży organizmowi zaczyna żelaza brakować. Najlepiej dietą, a jak to nie pomoże, to dodatkowo suplementami trzeba to poprawić, bo

Re: stosunek wapnia do fosforu w diecie

Normy Instytutu Żywności i Żywienia z 1969 roku zalecały, aby stosunek wapnia do fosforu wynosił w diecie jak 1:1. Najnowsze normy Instytutu z roku 1995 (Ziemlański i wsp.) również zalecają, aby stosunek wapnia do fosforu w diecie wynosił 1:1. Pozdrawiam.

Re: Slodycze

Lizak? Bleee :D Ale bez czekolady życia bym sobie nie wyobrażała :) Tym bardziej, że czekolada jest dobrym źródłem żelaza, potasu, magnezu i fosforu. Czyli jak widać jest idealna dla dzieci, zwłaszcza tych z powracającą anemią. Według mnie nie powinno się zabraniać całkowicie słodyczy, bo organizm

Re: A propos mleka - zalecenia dietetyka

prowadzi do odwapnienia kości. Czytałam, że stosunek wapnia do fosforu powinien wynosić u dorosłych co najmniej 1:1 a u dzieci 1,5:1 i jak to się ma do diety bezmlecznej, czy ktoś mnie może oświecić. Bo moje dziecko też mleka i przetworów nie dostaje i się martwię o ten fosfor. -- www.pajacyk.pl/

Makroelementy

, a według niektórych ujęć również glin, fluor, krzem i fosfor. Niektóre z tych pierwiastków nie mają większego znaczenia biologicznego i nie są uznawane za makroelementy w biologii. W hydrochemii pojęcie makroskładników może odnosić się ponadto nie do samych pierwiastków, ale tworzonych prze nie jonów. Wówczas

Orzechy (bakalie)

wielonienasyconych kwasow tłuszczowych. Ważne składniki: białko, witaminy A, B1, B2, niacyna, E, PP, potas, żelazo, kobalt, fosfor, magnezhttp://www.mowimyjak.pl/zdrowie/diety/orzechy-w-diecie-jakie-wartosci-odzywcze-maja-orzechy-dlaczego-warto-jesc-orzechy,97_48235.html. orzechy laskowe, owoce leszczyny (Corylus

Tofu

odżywczeW tofu znajduje się białko sojowe, zawierające aminokwasy egzogenne. Ponad 80% znajdującego się w nim tłuszczu roślinnego to tłuszcze nienasycone, kwas linolowy oraz lecytyna, co stało się powodem rozpowszechnienia poglądu o atrakcyjności tofu jako ich źródła w diecie człowieka. Tofu

Brukiew

, kukurydza, kiełki bambusa, bataty, fasola półksiężycowata) uwalnia cyjanki przekształcane w tiocyjaniany, które hamują transport jodu w tarczycy, a w wyższych dawkach współzawodniczą z jodem w procesie jego wbudowywania w związki organiczne. Kiedy w diecie zachodzi brak równowagi tiocyjanianu spowodowany

Zapotrzebowanie energetyczne dla sportowców

, którzy muszą w wyniku treningu rozbudowywać swoją masę mięśniową, a potem ją stale odnawiać stosunek białka zwierzęcego (pełnowartościowego) do roślinnego (niepełnowartościowego) powinien wynosić 2:1. W konwencjonalnej diecie stosunek ten wynosi 1:1.Ustalenie zapotrzebowania na białko w sporcie

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!