Wszystko o:

fosfor w diecie

podpis główki

Fosfor

W organizmie skumulowany jest w kościach i szkliwie zębów. Kwas fosforowy stanowi składnik DNA i RNA. Fosfor współtworzy wiele enzymów, czyli substancji przyspieszających wiele podstawowych procesów w narządach. Bez niego ludzkie komórki nie są w stanie prawidłowo funkcjonować, dzielić się, wzrastać, odżywiać.

Nadmiar fosforu w organizmie prowadzi głównie do osteoporozy i zaburzeń wchłaniania żelaza.

Fosfor znajduje się niemal we wszystkich produktach spożywczych.

Pestki i nasiona - dlaczego warto je chrupać?

Pestki i nasiona - dlaczego warto je chrupać?

wszystkim sporo tych o nazwie omega-6, w szczególności zaś kwasu linolowego. W wielu badaniach wykazano, iż jego obecność w diecie wiąże się z obniżeniem poziomu złego, a podwyższeniem stężenia dobrego cholesterolu we krwi. Tłuszczów tych nie powinniśmy się obawiać również z innego powodu. Dzięki nim

Dieta wegetariańska najlepsza dla nerek

Dieta wegetariańska najlepsza dla nerek

Samodzielne oddzielenie fosforu z diety wcale nie jest takie proste. Znajduje się on w wielu produktach składających się na dietę białkową. Osoby zmagające się z chorobami nerek, chcąc odpowiednio zadbać o swoje ciało, muszą ograniczyć spożycie fosforu. Jego wysoki poziomy w organizmie może, bowiem

Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią poza smakiem? Które warto wprowadzić do diety?

Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią poza smakiem? Które warto wprowadzić do diety?

nie tolerowanej przez nasz organizm substancji. Symbol ten funkcjonuje w użyciu zarówno w Europie, jak i na świecie (m.in. USA, Australia). Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie: http://www.przekreslonyklos.pl/ . Tabela produktów bezpiecznych i szkodliwych na diecie bezglutenowej

Ryż biały kontra brązowy - porównanie właściwości

Ryż biały kontra brązowy - porównanie właściwości

dłuższe poczucie sytości i niewielkie wahania poziomu cukru we krwi. Warto zatem włączyć go do jadłospisu, jeśli chcemy zrzucić nieco zbędnych kilogramów, ale nie tylko. Dieta bogata w błonnik przyczynia się również do obniżenia poziomu tzw. "złego" cholesterolu (LDL) oraz ciśnienia krwi

Ciecierzyca warzywo nie tylko dla wegetarian

Ciecierzyca warzywo nie tylko dla wegetarian

Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Ciecierzyca, dzięki bardzo dużej zawartość białka (jego budowa bardzo przypomina to występujące w mięsie), to nie tylko doskonały zastępnik mięsa w diecie wegetariańskiej. Zawiera cenne minerały, zwalcza niektóre dolegliwości bólowe. Powszechnie uważa się, że

Kiełki soczewicy - więcej niż kiełki?

Kiełki soczewicy - więcej niż kiełki?

  Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Kiełki soczewicy, podobnie jak sama soczewica cieszą się bardzo dużym uznaniem osób na diecie wegetariańskiej. Brak mięsa w diecie sprawia, że często cierpią oni na niedobory cennych minerałów a także białka. To, dzięki znacznej zwartości tego ostatniego jest

Czarna rzepa, kalarepa, wężymord - zapomniane warzywa, które warto odkryć na nowo

Czarna rzepa, kalarepa, wężymord - zapomniane warzywa, które warto odkryć na nowo

, B2 i B3 (PP). Patisony są bogate w wapń, fosfor, żelazo, magnez oraz potas, ten ostatni korzystnie wpływa na pracę serca i reguluje szalejące nadciśnienie tętnicze . Jego stała obecność w diecie pozwala usprawnić trawienie i przyśpieszyć przemianę materii . Czytaj także: Dynia: nie tylko

Osteomalacja

Osteomalacja

kostna jest znacznie słabsza, a tym samym bardziej podatna na uszkodzenia. Czasem zmiany związane są nieprawidłową dietą, ubogą w produkty zawierające tak cenny dla kości wapń. Ryzyko wystąpienia osteomalacji rośnie w przypadku osób z marskością, uszkodzeniem wątroby, zmianami w nerkach prowadzącymi do

Nasiona chia - z czym to się je?

Nasiona chia - z czym to się je?

cenny dla skóry cynk, fosfor, a także żelazo, niezbędne by procesy krwiotwórcze mogły przebiegać prawidłowo. Jedzenie nasion dostarcza również witamin z grupy B oraz witaminy E, "dawka" (ok. 30 mg) tej ostatniej w 100 g znacznie przekracza dzienne zapotrzebowanie (wynosi ono ok. 10 mg). Te

Wielkanoc bez jajek? Nie przejdzie! Co z cholesterolem i salmonellą?

Wielkanoc bez jajek? Nie przejdzie! Co z cholesterolem i salmonellą?

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

2,5 miesiąca - za dużo fosforu, poci się, dieta?

poziom fosforu i wapnia. Wapń ok, fosforu dużo za dużo. Maciuś jest tylko na piersi, więc mam przejść na dietę. Każda strona internetowa podaje inny wykaz produktów, które zawierają fosfor. Powtarza się tylko ryż i jajka. Czy ktoś mógłby mi doradzić co jeść a czego nie? W jakimś archiwalnym wątku

dieta bogata w fosfor - proszę o radę

Moja córeczka (4 mies. skończone) ma niedobó fosforu, jak jej pomóc? Co będzie dobre w diecie? (ma zaparcia). Pytam o dziecko 4- miesięczne, ale również później, co będzie wskazane? Radzono nam postarać się o bebilon BMF,ale czy nie utuczymy małej? :-)

Re: dieta bogata w fosfor - proszę o radę

Witam, Uwazam,ze jesli naprawde w organiźmie są niedobory fosforu,to maluch powinien zostac objety opieką Poradni Metabolicznej - w celu wyjasnienia skad ten niedobór sie bierze. Przeciez obecnie dziecko jest na diecie bogatej w fosfor ( produkty mleczne) . Czy podaja Państwo wit D3? Co do

Fosfor a dieta i dr. Z

za wysoki , konieczne rozszerzenie diety. Mocno mi to krzyżuje plany bo zaparłam się, że do końca 6 miesiąca nic nie podam. Nie mogę dać mu ryżu, bo ma dużo fosforu. Mogę próbować jabłko (na pewno nie spróbuję, sama jestem uczulona), marchewkę (na pewno nie spróbuję, sama jestem uczulona). Myślę

Re: stosunek wapnia do fosforu w diecie

Normy Instytutu Żywności i Żywienia z 1969 roku zalecały, aby stosunek wapnia do fosforu wynosił w diecie jak 1:1. Najnowsze normy Instytutu z roku 1995 (Ziemlański i wsp.) również zalecają, aby stosunek wapnia do fosforu w diecie wynosił 1:1. Pozdrawiam.

Re: Tarczyca? Moje problemy.

wlosy, skora, problemy z miesiaczka moga byc tez wynikiem niedopowiedniej diety. Lekarz oprocz tsh, t3 i t4 powinien zlecic badanie poziomu zelaza, vit d, fosforu, potasu i czego jeszcze potrzeba.

Re: takie pytania o rozszerzanie diety

Ale syn ma alergię na gluten czy to Twój wybór na gluten free? My z kasz akurat ani amarantusa, ani komosy, ani kukurydzianej ze względu na b.wysoką zawartość wapnia/fosforu, ale amarantus mi się marzy ;-) z żurawiną suszoną i papają np. Spróbuj sobie właśnie zamiast wody tych mlek roślinnych- ja

Re: Proszę o interpretację wyników.

mam żelazo bez mięsa w diecie:)) Tak, jem białko: rybę, białko w proszku dla vege,soczewica czerwona, zielona, czarna, migdały i td, raczej się staram pilnować tego wszystkiego teraz. Ogólnie moja dieta jest w 80% lepsza teraz niż kiedyś. Badania B12 i D3 sobie zrobię, bo i endo zleciła, po za tym

Re: To zwykły błonnik, a reszta to bzdury marketi

!! Reklamują, ze ma pomagać w zrzucaniu kilogramów? Ja kupilam bratu i bratowej, bo chorują, teraz zima, niech wspomagają się preparatami. Magnez, wapń, fosfor, zelazo, błonnik- mam nadzieję, ze doladują odrobinę do wiosny organizmy. Kupilam im jeszcze spirulinę, jęczmień, zdrowe oleje. Zażywają od

Re: Fosfor a dieta i dr. Z

Patysko, nie wiem dokładnie o co chodzi z fosforem, Guguś ma małe ciemiączko, kazali zrobić krew na wapń i fosfor.Wapń wyszedł powiedzmy w normie tylko fosfor za duży.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!