Wszystko o:

dzienne zapotrzebowanie kaloryczne

Jak dożyć setki? Poznaj receptę na długowieczność

Jak dożyć setki? Poznaj receptę na długowieczność

zapotrzebowaniu kalorycznym wynoszącym 2 tys. kcal, powinniśmy jeść od 400 do 1000 kalorii mniej. Kalorie stanowią dla ciebie zagadkę? 400 kcal to dla przykładu jogurt owocowy, małe jabłko i 2 kromki chleba. Co zyskujemy, redukując spożycie nawet o połowę? W wyniku cięć kalorycznych spada poziom glukozy we krwi

Wielkość porcji: sprawdź, czego jesz za dużo, a czego za mało

Wielkość porcji: sprawdź, czego jesz za dużo, a czego za mało

Warzyw nie powinniśmy sobie żałować. Nie dość, że w większości są niskokaloryczne, to jeszcze dostarczają cennych składników mineralnych i witamin. "Zakłada się, że powinniśmy spożywać co najmniej 5 porcji warzyw dziennie. Jedna porcja nie zawsze oznacza jedną sztukę. Wyznacznikiem jest

Kiełki - zdrowie w zarodku

Kiełki - zdrowie w zarodku

czterokrotnie więcej magnezu, fosforu i kwasu foliowego niż sama rzodkiewka. Najwięcej w nich witaminy A - 100 g, czyli około 12 łyżek kiełków, to ponad połowa naszego dziennego zapotrzebowania na ten składnik. Kiełki lucerny są najmniej kalorycznymi spośród wszystkich korzonków - 100 g, czyli mniej więcej

Cała prawda o błonniku pokarmowym

Cała prawda o błonniku pokarmowym

przez WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) dzienne zapotrzebowanie na błonnik, czyli 20-40 g, - daktyle - w 100 g jest 8,7 g błonnika, zatem powinna wystarczyć szklanka owoców. Wśród rodzimych owocowych specjałów, szczęśliwie, także nie brakuje dobrych źródeł błonnika. Doskonałe są porzeczki (czarne: 7,9

Indeks glikemiczny - jak się nim posługiwać?

Indeks glikemiczny - jak się nim posługiwać?

dojrzałych winogron to ok. 800 kcal - pochłaniając je spożywamy większość dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Osoby z cukrzycą, ale również odchudzające się powinny pamiętać, żeby unikać słodkich, dojrzałych owoców, zwłaszcza winogron, które składają się głownie z wody i cukru. Tabela indeksu

Magnez: makroelement ważniejszy niż myślisz. Gdzie go szukać?

Magnez: makroelement ważniejszy niż myślisz. Gdzie go szukać?

magnezu nam trzeba? Najmniejsze dzieci potrzebują ok. 80 mg magnezu dziennie, ale z czasem zapotrzebowanie rośnie. Dojrzewający chłopiec powinien spożywać aż 410 mg dziennie, dziewczęta 360 mg. Osoby dorosłe potrzebują dziennie niewiele mniej: mężczyźni ok. 400 mg, kobiety 320 mg. Nie wolno przy tym

Sałata - zielona moc witamin

Sałata - zielona moc witamin

antyoksydantów chroni organizm przed szkodliwym działaniem wolno rodników. Usprawnia i pobudza układ trawienny, a także zapobiega zakwaszeniu organizmu. Najlepiej smakuje z innymi warzywami, serami oraz mięsem. W 100g ramach sałaty maślanej znajdziemy: wartość kaloryczna: 14 kcal/100 g sód 4 mg (dzienna dawka to

Błonnikowi liderzy - produkty, które mają najwięcej błonnika

Błonnikowi liderzy - produkty, które mają najwięcej błonnika

, człowiek potrzebuje do życia. Zresztą nie bez powodu. Popraw metabolizm i pracę jelit: 5 doskonałych źródeł błonnika Zawartość błonnika w kokosie Suszony miąższ z orzecha kokosowego ma trochę ponad 23 g błonnika w 100 g, czyli pokrywa niemal całe zapotrzebowanie dzienne organizmu na to włókno. Łatwo

Orzechy - samo zdrowie nie tylko w święta. Czym się różnią?

Orzechy - samo zdrowie nie tylko w święta. Czym się różnią?

Wystarczy garść orzechów laskowych, by ze sporą nawiązką zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na witaminę E, nieprzypadkowo nazywaną witaminą młodości i seksapilu. Nie dość, że usuwa ona z organizmu wolne rodniki, to jeszcze wzmacnia przydatki skóry, pomaga przy produkcji spermy, chroni przed poronieniami. Dla

Najbardziej tuczące wakacyjne przysmaki - lista grzechów głównych lata

Najbardziej tuczące wakacyjne przysmaki - lista grzechów głównych lata

witamina C. Wartość energetyczna równie znikoma  - jeden pomidor to średnio 25 kcal (15 kcal w 100 g). Kolejne warzywa prezentowałyby się podobnie: duży zysk, mało kalorii. A sos majonezowy? Wartość kaloryczna: od 200 do nawet 600 kcal w 100 g (równowartość 6 kromek chleba). W łyżce majonezu o wadze

Jak podkręcić metabolizm? Dietetyk radzi

Jak podkręcić metabolizm? Dietetyk radzi

Walka z otyłością

muszę zjeść coś bardziej kalorycznego, obiad - ok 600 kcal, kolacji jako takiej nie jem, bo obiad mam ok 17., później zanim pójdę spać pożywiam się jakimiś drobnymi posiłkami, ograniczyłem colę do 200 ml dziennie, wcześniej potrafiłem wypić 2000 ml. Nie wiem czemu często po wodzie drapie mnie w gardle

Przedawkowanie magnezu

Ponieważ drżała mi powieka, stosowałam preparaty z magnezem bez recepty. Boję się, że przedawkowałam. Jakie są objawy przedawkowania? Czym przedawkowanie może grozić i jak sprawdzić, że do niego doszło?Dzienne zapotrzebowanie magnezu jest bardzo duże, ponieważ wynosi około 300-400mg. Magnez

Calcium a ciąża

Calcium a ciąża: czy, kiedy i ile stosować. Czy nadmiar wapnia może zaszkodzić w ciąży? Dzienne zapotrzebowanie na wapń człowieka dorosłego wynosi ok. 900mg, w ciąży natomiast wzrasta do ok. 1200 - 1500mg. Jednak dobrze dobrana, zbilansowana dieta jest w stanie w pełni zaspokoić zwiększone

Mam niedowagę: jak przytyć?

/ Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska ,Witam Aby zwiększyć masę ciała należy stosować dobrze zbilansowaną dietę z dodatnim bilansem kalorycznym (czyli więcej kalorii niż nas organizm potrzebuje) z odpowiednim rozłożeniem białek, węglowodanów i tłuszczów. Tylko pełnowartościowe białko (chude mięsa, jaja

Zatrucie aluminium?

dziennie zapotrzebowanie i wyrównać wodę traconą przez biegunki i wymioty). Jeżeli dolegliwości będą się utrzymywać lub do objawów ze strony przewodu pokarmowego dojdą objawy neurologiczne (zaburzenia świadomości, splątanie, drgawki lub zaburzenia czucia lub ruchu) powinien Pan natychmiast zgłosić się do

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Chudnie się w kuchni, a nie na bieżni...

U mnie - wysiłek fizyczny powoduje zmniejszenie wagi, a sama kuchnia (ilość kalorii przyjętych mniejsza od dziennego zapotrzebowania kalorycznego) już nie. Może kuchnia nie działała ze względu na np. zakwaszenie organizmu.

dzienne zapotrzebowanie kaloryczne

witam, mam jedno zasadnicze pytanie odnosnie dziennego zapotrzebowanie kalorycznego, przeczytalam o tym na innym forum i chcialabym wiedziec czy to rzeczywiscie tak jest, otoz: "kilogram tłuszczu ludzkiego ma około 7 000 kalorii. Żeby je spalić należy tak ograniczyć ilość kalorii, jaka

Re: 7 miesieczne dziecko

W innym wątku w tematyce rozszerzania diety dziewczyny pisały, że jak niemowlę zapychane jest dorosłym jedzeniem, a wciąż jego główne zapotrzebowanie kaloryczne stanowi kp, to maluch może nadrabiać w nocy, kiedy podaż kp w dzień maleje. Do tego kwestia zębów bądź/i systemu drzemek dziennych/rutyny.

Re: kawa wypłukuje magnez?

pokryć dzienne zapotrzebowanie na magnez, należy zjeść 3 tabliczki czekolady mlecznej. Czekolada gorzka o zawartości masy kakaowej 70% zawiera już 280 mg magnezu. W tym przypadku wystarczy już 1,5 tabliczki takiej czekolady. Kasza gryczana zawiera znacznie więcej magnezu, a jest mniej kaloryczna. W 100

Re: schudnąć,ale jak???

otyłej nalezy obudzic przemiane materii, gdyz zapotrzebowanie kaloryczne ma wieksze niz osoba szczupła, natomiast tempo spalania - mniejsze, czyli dokładnie na odwrot niz piszesz. 1600 kalorii dziennie u osoby ze znacznie większym zapotrzebowaniem kalorycznym SPOWODUJE gorsze skutki aniżeli normalne

Re: jak zatrzymać rozwój mięśni

wbijają do głów ludziom? Bo jasne jest, że człowiek aktywny fizycznie będzie przeważnie spalał więcej niż 2000kcal dziennie, ale to nie znaczy, ze ma tych kalorii dostarczać więcej. Moje przeciętne zapotrzebowanie kaloryczne w dni beztreningowe to ok 1800kcal, w dni treningowe musze dodać do tego średnio

Re: dzienne zapotrzebowanie kaloryczne

Wszystko to są rozważania czysto teoretyczne. Uśrednione wartości książkowe z reguły nie odpowiadają rzeczywistości jaką niesie ze sobą nasze życie codzienne. Każdy organizm jest inny i na każdy organizm wpływa masa czynników o różnym nasileniu. Powyższe dywagacje nie biorą pod uwagę 90% tych czynni

Re: Bieganie czy siłownia- co lepiej odchudza?

Odchudzanie jest banalne, tylko całe dietetyczne lobby i producenci supli, oraz trenerzy, chcą wcisnąć kit ludziom, że jest trudne. Po to, żeby czuli się potrzebni. A w rzeczywistości sprowadza się do prostej matematyki - musisz spalać więcej kalorii niż jesz. Są wzory na dzienne zapotrzebowanie

Re: Rozszerzanie diety - nareszcie nowe wytyczne!

O ile mi wiadomo to who przestrzega przed dawaniem zbyt dużych kawałków małym dzieciom bo te nie radząc sobie z ich zjedzeniem nie będą w stanie zjeść wystarczająco dużo by pokryć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Wg ich broszury samo mleko nie wystarczy. -- http

Re: Waga leci w dół....

Witam, Utrata wagi w Pani przypadku może wynikać z kilku przyczyn. Najbardziej prawdopodobna to ujemny bilans kaloryczny. Kobieta karmiąca ma dziennie zapotrzebowanie kaloryczne większe o 500 kcal. To biorąc pod uwagę - w uproszczeniu standardową kobietę o niskiej aktywności fizycznej w okolicach

Dzienne zapotrzebowanie energetyczne

Dzienne zapotrzebowanie energetyczne - oznacza ilość energii, którą należy dostarczyć każdego dnia organizmowi w pożywieniu, aby pokryć wydatki energetyczne wynikające z: podstawowej przemiany materii, na którą składają się procesy fizjologiczne tj. trawienie, oddychanie, krążenie, odnowa komórek

Zalecane dzienne spożycie

Zalecane dzienne spożycie (ZDS) – w dietetyce oznacza ilość składników odżywczych, w tym przede wszystkim witamin i składników mineralnych, które organizm przeciętnej osoby dorosłej potrzebuje przyswoić z pokarmem w ciągu dobyBall S.: Toksykologia Żywności bez tajemnic. Oficyna Medyk

Opalenizna

, na skórze może wystąpić oparzenie słoneczne. Jedną z zalet opalania się jest to, że pod wpływem odpowiedniej dawki promieniowania słonecznego w skórze dochodzi do zsyntetyzowania takiej ilości witaminy D3, która pokrywa dzienne zapotrzebowanie na nią praktycznie w 100%. ModaOpalona skóra uważana

Normy żywienia

używanych w Polsce: Średnie zapotrzebowanie dla grupy (EAR: ang. Estimated Average Requirement) – pokrywa zapotrzebowanie ok. 50% zdrowych, prawidłowo odżywionych osób wchodzących w skład grupy. Zalecane spożycie (RDA: ang. Recommended Dietary Allowances) – pokrywa zapotrzebowanie ok. 97,5

Chlorek sodu

w wielu procesach fizjologicznych od gospodarki wodnej, przez utrzymywanie stałego ciśnienia krwi, po działanie układu nerwowego. Stąd spożywanie soli kuchennej jest niezbędne do życia.Dzienne zapotrzebowanie na chlorek sodowy wynosi około 5 g. Dieta współczesnego człowieka dostarcza kilkukrotnie większą ilość soli

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.