Wszystko o:

dzienne zapotrzebowanie kaloryczne

Orzechy - mają w sobie to coś

Orzechy - mają w sobie to coś

dodatków, a szczególne uznanie powinny znaleźć u tych, którzy marzą o młodzieńczym wyglądzie. Dla płodności Wystarczy garść orzechów laskowych, by ze sporą nawiązką zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na witaminę E, nieprzypadkowo nazywaną witaminą młodości i seksapilu. Nie dość, że usuwa ona z organizmu

Wielkość porcji: sprawdź, czego jesz za dużo, a czego za mało

Wielkość porcji: sprawdź, czego jesz za dużo, a czego za mało

Warzyw nie powinniśmy sobie żałować. Nie dość, że w większości są niskokaloryczne, to jeszcze dostarczają cennych składników mineralnych i witamin. "Zakłada się, że powinniśmy spożywać co najmniej 5 porcji warzyw dziennie. Jedna porcja nie zawsze oznacza jedną sztukę. Wyznacznikiem jest

Kiełki - zdrowie w zarodku

Kiełki - zdrowie w zarodku

magnezu, fosforu i kwasu foliowego niż sama rzodkiewka. Najwięcej w nich witaminy A - 100 g, czyli około 12 łyżek kiełków, to ponad połowa naszego dziennego zapotrzebowania na ten składnik. Kiełki lucerny są najmniej kalorycznymi spośród wszystkich korzonków - 100 g, czyli mniej więcej 12 łyżek

Sałata - zielona moc witamin

Sałata - zielona moc witamin

antyoksydantów chroni organizm przed szkodliwym działaniem wolno rodników. Usprawnia i pobudza układ trawienny, a także zapobiega zakwaszeniu organizmu. Najlepiej smakuje z innymi warzywami, serami oraz mięsem. W 100g ramach sałaty maślanej znajdziemy: wartość kaloryczna: 14 kcal/100 g sód 4 mg (dzienna dawka to

Jak dożyć setki? Poznaj receptę na długowieczność

Jak dożyć setki? Poznaj receptę na długowieczność

- twierdzą badacze. Oznacza to, że przy zapotrzebowaniu kalorycznym wynoszącym 2 tys. kcal, powinniśmy jeść od 400 do 1000 kalorii mniej. Kalorie stanowią dla ciebie zagadkę? 400 kcal to dla przykładu jogurt owocowy, małe jabłko i 2 kromki chleba. Co zyskujemy, redukując spożycie nawet o połowę? W wyniku

Cała prawda o błonniku pokarmowym

Cała prawda o błonniku pokarmowym

błonnik, to gwarancja zdrowia. Skąd najłatwiej go pozyskać? Wśród owoców najbogatsze w błonnik są: - marakuja - ten egzotyczny owoc zawiera w 100 g ok. 15,9 g błonnika, więc wystarczy zjeść dwa dorodne owoce, by pokryć zalecane przez WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) dzienne zapotrzebowanie na błonnik

Najbardziej tuczące wakacyjne przysmaki - lista grzechów głównych lata

Najbardziej tuczące wakacyjne przysmaki - lista grzechów głównych lata

witamina C. Wartość energetyczna równie znikoma  - jeden pomidor to średnio 25 kcal (15 kcal w 100 g). Kolejne warzywa prezentowałyby się podobnie: duży zysk, mało kalorii. A sos majonezowy? Wartość kaloryczna: od 200 do nawet 600 kcal w 100 g (równowartość 6 kromek chleba). W łyżce majonezu o wadze

Błonnikowi liderzy - poznaj produkty, które mają najwięcej błonnika

Błonnikowi liderzy - poznaj produkty, które mają najwięcej błonnika

, człowiek potrzebuje do życia. Zresztą nie bez powodu. Zawartość błonnika w kokosie Suszony miąższ z orzecha kokosowego ma trochę ponad 23 g błonnika w 100 g, czyli pokrywa niemal całe zapotrzebowanie dzienne organizmu na to włókno. Łatwo dostępne niemal w każdym sklepie wiórki kokosowe wcale nie mają go

Magnez: makroelement ważniejszy niż myślisz. Gdzie go szukać? Tabela

Magnez: makroelement ważniejszy niż myślisz. Gdzie go szukać? Tabela

zapotrzebowanie rośnie. Dojrzewający chłopiec powinien spożywać aż 410 mg dziennie, dziewczęta 360 mg. Osoby dorosłe potrzebują dziennie niewiele mniej: mężczyźni ok. 400 mg, kobiety 320 mg. Nie wolno przy tym zapominać, że pod wpływem stresu magnez błyskawicznie dosłownie "wyparowuje" z organizmu

Jesteś wodą, a co o niej wiesz?

Jesteś wodą, a co o niej wiesz?

przelicznikiem: 30 ml na każdy kilogram masy ciała dziennie w warunkach normalnych. W upalne dni, ktoś, kto bardzo się poci: nawet 4 litry. Sportowcy na treningu, osoby, które się intensywnie pocą pod wpływem stresu, a także wszyscy, którzy pracują w klimatyzowanych pomieszczeniach i odczuwają negatywne skutki

Jak podkręcić metabolizm? Dietetyk radzi

Jak podkręcić metabolizm? Dietetyk radzi

Walka z otyłością

muszę zjeść coś bardziej kalorycznego, obiad - ok 600 kcal, kolacji jako takiej nie jem, bo obiad mam ok 17., później zanim pójdę spać pożywiam się jakimiś drobnymi posiłkami, ograniczyłem colę do 200 ml dziennie, wcześniej potrafiłem wypić 2000 ml. Nie wiem czemu często po wodzie drapie mnie w gardle

Przedawkowanie magnezu

Ponieważ drżała mi powieka, stosowałam preparaty z magnezem bez recepty. Boję się, że przedawkowałam. Jakie są objawy przedawkowania? Czym przedawkowanie może grozić i jak sprawdzić, że do niego doszło?Dzienne zapotrzebowanie magnezu jest bardzo duże, ponieważ wynosi około 300-400mg. Magnez

Calcium a ciąża

Calcium a ciąża: czy, kiedy i ile stosować. Czy nadmiar wapnia może zaszkodzić w ciąży? Dzienne zapotrzebowanie na wapń człowieka dorosłego wynosi ok. 900mg, w ciąży natomiast wzrasta do ok. 1200 - 1500mg. Jednak dobrze dobrana, zbilansowana dieta jest w stanie w pełni zaspokoić zwiększone

Mam niedowagę: jak przytyć?

/ Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska ,Witam Aby zwiększyć masę ciała należy stosować dobrze zbilansowaną dietę z dodatnim bilansem kalorycznym (czyli więcej kalorii niż nas organizm potrzebuje) z odpowiednim rozłożeniem białek, węglowodanów i tłuszczów. Tylko pełnowartościowe białko (chude mięsa, jaja

Zatrucie aluminium?

dziennie zapotrzebowanie i wyrównać wodę traconą przez biegunki i wymioty). Jeżeli dolegliwości będą się utrzymywać lub do objawów ze strony przewodu pokarmowego dojdą objawy neurologiczne (zaburzenia świadomości, splątanie, drgawki lub zaburzenia czucia lub ruchu) powinien Pan natychmiast zgłosić się do

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

dzienne zapotrzebowanie kaloryczne

witam, mam jedno zasadnicze pytanie odnosnie dziennego zapotrzebowanie kalorycznego, przeczytalam o tym na innym forum i chcialabym wiedziec czy to rzeczywiscie tak jest, otoz: "kilogram tłuszczu ludzkiego ma około 7 000 kalorii. Żeby je spalić należy tak ograniczyć ilość kalorii, jaka

Re: Waga leci w dół....

Witam, Utrata wagi w Pani przypadku może wynikać z kilku przyczyn. Najbardziej prawdopodobna to ujemny bilans kaloryczny. Kobieta karmiąca ma dziennie zapotrzebowanie kaloryczne większe o 500 kcal. To biorąc pod uwagę - w uproszczeniu standardową kobietę o niskiej aktywności fizycznej w okolicach

Re: Rozszerzanie diety - nareszcie nowe wytyczne!

O ile mi wiadomo to who przestrzega przed dawaniem zbyt dużych kawałków małym dzieciom bo te nie radząc sobie z ich zjedzeniem nie będą w stanie zjeść wystarczająco dużo by pokryć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Wg ich broszury samo mleko nie wystarczy. -- http

Re: Dieta a nieregularny tryb życia....

to_ja_tola napisała: > a co jest??? Utrzymanie ujemnego bilansu kalorycznego, a po zakończeniu odchudzania nie przekraczanie progu dziennego zapotrzebowania na kalorie. -- Sygnaturka wykonała nieprawidłową operację i nastąpi jej zamknięcie.

Re: Dyskryminacja otyłych wreszcie ktoś głośno wa

3 miesiace 30 kg to kilogram w 3 dni. Czyli NIESPALONE 3000 kalorii dziennie. Rzadko ktora kobieta ma nawet takie zapotrzebowanie kaloryczne dzienne (ja mam 1350) wiec nawet jakbys NIC nie jadla a Twoj metabolizm spadl do zera czyli organizm zapadl w jakis letarg to wraz by nie zaoszczedzil tyle

Re: kwestia makaronu

Dobrze jest w ogole pamietac, ze weglowodany powinny stanowic 60-65% dziennego zapotrzebowania kalorycznego.

Re: dzienne zapotrzebowanie kaloryczne

Wszystko to są rozważania czysto teoretyczne. Uśrednione wartości książkowe z reguły nie odpowiadają rzeczywistości jaką niesie ze sobą nasze życie codzienne. Każdy organizm jest inny i na każdy organizm wpływa masa czynników o różnym nasileniu. Powyższe dywagacje nie biorą pod uwagę 90% tych czynni

Re: zapotrzebowanie kaloryczne

mniej. Tak, to zostalo napizane odnosnie zapotrzebowania kalorycznego przecientnej kobiety ktora ma malo ruchu. > "

Re: Kokosy

al-szamanka napisała: > Masło orzechowe to ja bez niczego... łyżeczkuję:) > A z olejem kokosowym dodatkowo, to kaloryczna bomba atomowa. Nie jest tak zle. To jest bardzo zdrowy olej, a ponadto daleko mi do przekroczenia dziennego zapotrzebowania na tluszcze.

Re: Dobra rada

Najważniejsza jest ilość makroskładników dostarczanych w siągu dnia. Przekraczając dzienne zapotrzebowanie kaloryczne na pewno nie schudniesz, jak i odwrotnie, nie dostarczając odpowiednich ilości kcal na pewno nie przytyjesz. Oczywiście Twoje zapotrzebowanie kaloryczne jest w dużym stopniu zależne

Dzienne zapotrzebowanie energetyczne

Dzienne zapotrzebowanie energetyczne - oznacza ilość energii, którą należy dostarczyć każdego dnia organizmowi w pożywieniu, aby pokryć wydatki energetyczne wynikające z: podstawowej przemiany materii, na którą składają się procesy fizjologiczne tj. trawienie, oddychanie, krążenie, odnowa komórek

Zalecane dzienne spożycie

Zalecane dzienne spożycie (ZDS) – w dietetyce oznacza ilość składników odżywczych, w tym przede wszystkim witamin i składników mineralnych, które organizm przeciętnej osoby dorosłej potrzebuje przyswoić z pokarmem w ciągu dobyBall S.: Toksykologia Żywności bez tajemnic. Oficyna Medyk

Opalenizna

, na skórze może wystąpić oparzenie słoneczne. Jedną z zalet opalania się jest to, że pod wpływem odpowiedniej dawki promieniowania słonecznego w skórze dochodzi do zsyntetyzowania takiej ilości witaminy D3, która pokrywa dzienne zapotrzebowanie na nią praktycznie w 100%. ModaOpalona skóra uważana

Normy żywienia

używanych w Polsce: Średnie zapotrzebowanie dla grupy (EAR: ang. Estimated Average Requirement) – pokrywa zapotrzebowanie ok. 50% zdrowych, prawidłowo odżywionych osób wchodzących w skład grupy. Zalecane spożycie (RDA: ang. Recommended Dietary Allowances) – pokrywa zapotrzebowanie ok. 97,5

Chlorek sodu

w wielu procesach fizjologicznych od gospodarki wodnej, przez utrzymywanie stałego ciśnienia krwi, po działanie układu nerwowego. Stąd spożywanie soli kuchennej jest niezbędne do życia.Dzienne zapotrzebowanie na chlorek sodowy wynosi około 5 g. Dieta współczesnego człowieka dostarcza kilkukrotnie większą ilość soli

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.