Wszystko o:

dieta o niskim indeksie glikemicznym

dieta

Dieta

„Dieta” zwykle kojarzy się z odchudzaniem, ze stosowaniem rygoru, rezygnacją z ulubionych potraw i spożywaniem niesmacznych posiłków. Jednak "dieta" to sposób odżywiania, w skład który wchodzi to co i ile jemy oraz pijemy w ciągu dnia. Każdy człowiek stosuje jakąś dietę. Racjonalna dieta dorosłego człowieka powinna być różnorodna i zapewniać dziennie 2000-3000 kalorii. Odpowiednia dieta powinna opierać się o zasady zdrowego żywienia.

Zasady racjonalnej diety: różnorodność spożywanych produktów, w tym produkty jak najmniej przetworzone, dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilość błonnika pokarmowego, spożywanie codziennie dużej ilości warzyw i owoców, ograniczenie jedzenia produktów bogatych w tłuszcze zwierzęce oraz pokarmów bogatych w cukry proste, ograniczenie spożycia soli oraz odpowiednie nawadnianie organizmu.

Należy pamiętać, że zdrowa dieta wraz z aktywnością fizyczną jest niezwykle ważna dla utrzymania dobrego stanu zdrowia. Pozwala uniknąć wielu chorób, które niejednokrotnie rozwijają się przez wiele lat w organizmie, jako skutek spożywania zbyt dużej lub niewystarczającej ilości określonych składników pokarmowych. Odpowiednia dieta bywa również często podstawową metodą leczenia wielu chorób i dolegliwości.

Ksylitol - cukier na zdrowe zęby i mocne kości

Ksylitol - cukier na zdrowe zęby i mocne kości

mają nie tylko znacznie mniejszy indeks glikemiczny (w tym przypadku wynosi on zaledwie 8), ale o niemal połowę mniej kalorii (w 100 g zwykłego cukru mieści się ok. 405 kcal). Z tego powodu zaleca się go osobom walczącym z nadmiarem kilogramów oraz z cukrzycą. Nie podnosi poziomu glukozy, a

Ryż biały kontra brązowy - porównanie właściwości

Ryż biały kontra brązowy - porównanie właściwości

jak prawidłowo przechowywać żywność?   Ryż brązowy - nie tylko dla odchudzających się   Krótki termin przydatności do spożycia to jednak jedna z niewielu wad brązowego ryżu. Przede wszystkim, dzięki zawartości błonnika oraz stosunkowo niskiemu indeksowi glikemicznemu (równemu 55) zapewnia

Hormony lubią słodycze. Szczególnie jesienią i zimą

Hormony lubią słodycze. Szczególnie jesienią i zimą

lub otyłości. Głównym ich źródłem w diecie są słodycze, napoje gazowane, pieczywo półcukiernicze (np. chałki, drożdżówki, bułki maślane), soki owocowe. Specjaliści przypominają, że w tym okresie warto postawić na węglowodany złożone o niskim indeksie glikemicznym. Powodują one stopniowe uwalnianie

Batat - więcej niż słodki ziemniak?

Batat - więcej niż słodki ziemniak?

na zawartość witamin, minerałów czy przeciwutleniaczy (mają więcej karotenoidów niż dynia, brokuły czy szpinak). Niski indeks glikemiczny sprawia, że warzywo doskonale sprawdzi się w diecie diabetyka, pomaga bowiem ustabilizować poziom cukru we krwi i zmniejszyć insulinooporność. Mimo że jest

Ciecierzyca warzywo nie tylko dla wegetarian

Ciecierzyca warzywo nie tylko dla wegetarian

potwierdzają badania, zmniejszają ryzyko wystąpienia choroby nowotworowej. Dodatkowo ma bardzo niski indeks glikemiczny . Dla oczu, odporności i kości To odrobinę zapomniane warzywo to również bogactwo mikroelementów. Ciecierzyca zawiera fosfor, miedź, magnez, potas, cynk, wapń oraz żelazo . Tego

Postaw na strączki i zredukuj cholesterol!

Postaw na strączki i zredukuj cholesterol!

niski indeks glikemiczny (co oznacza, że energia po ich spożyciu uwalniana jest stopniowo i powoli) oraz zdolność do "wypierania" tzw. złych tłuszczów, m.in. szkodliwych tłuszczów trans . - Rośliny strączkowe mogą być dodatkiem do potraw, ale nie tylko. Fasola, groch, soczewica i

Kasza bulgur - więcej niż kasza?

Kasza bulgur - więcej niż kasza?

by na stałe wprowadziły ją do swojej diety. Niedobory kwasu foliowego mogą poważnie odbić się na zdrowiu dziecka, prowadząc nawet do rozwoju wad rozwojowych. Niski indeks glikemiczny (tj. 46) nie powoduje wyrzutu insuliny i może być bez większych obaw spożywana przez osoby chorujące na cukrzycę. Na

Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią poza smakiem? Które warto wprowadzić do diety?

Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią poza smakiem? Które warto wprowadzić do diety?

mniej. Dzięki zawartości błonnika oraz stosunkowo niskiemu indeksowi glikemicznemu (równemu 55) zapewnia dłuższe poczucie sytości i niewielkie wahania poziomu cukru we krwi. Warto zatem włączyć go do jadłospisu, jeśli chcemy zrzucić nieco zbędnych kilogramów, ale nie tylko. Dieta bogata w błonnik

Nie możesz opanować chęci na "coś słodkiego"? Jest na to sposób!

Nie możesz opanować chęci na "coś słodkiego"? Jest na to sposób!

stosunkowo mało szkodliwych kwasów tłuszczowych, mają niski indeks glikemiczny, jak również dostarczają cennych składników mineralnych. Dobrym pomysłem na przekąskę jest koktajl owocowy, który może okazać się zdrowym i niskokalorycznym substytutem "czegoś" słodkiego. Zero słodyczy? To możliwe

Jak "nauczyć" mózg zdrowego żywienia?

Jak "nauczyć" mózg zdrowego żywienia?

węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym, 40 g błonnika. Pięcioro pozostałych uczestników badania nie korzystało z programu.   Przed rozpoczęciem programu oraz tuż po jego zakończeniu uczestnikom badania wykonano skany mózgu metodą rezonansu magnetycznego (MRI). Okazało się, że u osób, które brały

Cukrzyca a dieta

i ryb, w przypadku diet wegetariańskich ich zamienników np. warzywa strączkowe. Pomocne w wyborze produktów mogą być tabele wartości indeksu glikemicznego lub ładunku glikeczmicznego, które można znaleźć w różnych publikacjach. Produkty podzielone są na różne grupy spożywcze, z których należy

Cholesterol, a dieta wegetariańska

Mam pytanie odnośnie cholesterolu. Otóż, czy zdrowa dieta, wegetariańska, bazująca tylko na tłuszczach roślinnych, może doprowadzić do zbyt niskiego cholesterolu? Czy w konsekwencji, może to być przyczyną zaburzeń w produkcji hormonów płciowych u kobiet?Prawidłowa zrównoważona dieta nie powinna

DNA moczanowa - dieta

szczególną uwagę zwracamy na puryny. Dieta powinna zawierać produkty o niskiej zawartości puryn. Trzeba wykluczyć produkty bogate w puryny tj. mięsa, podroby ( wątróbka, nerki, móżdżek), wywary mięsne, sosy mięsne, galarety mięsne, sardynki, śledzie, suche rośliny strączkowe (groch, fasola, soczewica, bób

Zbyt niska waga

Jestem Ola, mam 16 lat. Moi nauczyciele martwią się o mnie ponieważ za mało ważę i ciągle wysyłają mnie na badania. Mam 175cm wzrostu, przy czym moja waga waha się od 48 do 50kg. chciałabym przytyć, ale boję się o moje zdrowie. Czy jest specjalna dieta na przytycie? Proszę o pomocPrzy wzroście

Niski poziom cholesterolu całkowitego

zdrowo, tzn.nie unikam tłuszczu, nabiału. W mojej diecie mają miejsce też orzech, pestki słonecznika itp. Poziom trójglicerydów jest w porządku, glukoza we krwi 78, a zwykle miałam ok.100. Co może oznaczać taki poziom cholesterolu? Czy to oznaka jakiejś choroby? Niepokoję się. Proszę o odpowiedź. Z

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Odchudzanie duzo kosztuje.

Jest dieta cud, jest to dieta o niskim indeksie glikemicznym. A właściwie jest to jedyny zdrowy, normalny sposób żywienia. Ale na najtańszym chlebie z najtańszą wędliną, ziemniakach i białej mące tej diety nie zastosujesz.

Re: "Niski indeks glikemiczny"

Dobroczynne działanie regularnie spożywanych posiłków o niskim indeksie glikemicznym to nie ściema. Specjalnie piszę "posiłków", a nie produktów, bo niektórzy traktują tę dietę jak jedną z wielu diet eliminacyjnych, a to zupełnie nie o to chodzi. Wszyscy jesteśmy cywilizacyjnie zagrożeni cukrzycą

Re: ODPOWIEDŹ SPECA

jest indeks glikemiczny. Ja oprócz warzyw zjadam tylko te produkty, które są poniżej lub równy 35. dietamm.com/indeks-glikemiczny#tabela-niski-indeks-glikemiczny Taką dietę

Re: Glukoza - znow - dziwne wyniki

jedyne zalecenie to dieta oparta na produktach o niskim indeksie glikemicznym (czyli taka, jaką cały czas mam - pełnoziarniste pieczywo, makarony, ryż, dużo warzyw - poczytaj w necie), żeby nie dopuścić do napadów głodu. I kontrola cukru z pół roku po porodzie. -- http://lilypie.com http://lb3f

Re: "Niski indeks glikemiczny"

utrzymuje się długo, nie ma napadów głodu krótko po posiłku. Dieta oparta na produktach o średnim i niskim indeksie glikemicznym pomaga w naturalny sposób (tzn. przez pobudzanie ośrodków głodu i sytości w mózgu) regulować ilość spożywanych pokarmów tak, by ich wartość energetyczna odpowiadała

Re: dieta morz poludniowych a kp

Ja mam niedoczynność, stosuję dietę cukrzycową, tzn opieram się na produktach o niskim indeksie glikemicznym, węglowodany są konieczne, jem z nich kasze ryż ciemny, makaron pełnoziarnisty i chleb probody, nie jem owoców, ziemniaków, białego pieczywa, nie słodzę, dużo surowych warzyw

Re: Inseminacja - czy robić przy endo?

No ja tez mam trochę tych drobnych pęcherzyków i dlatego to amh podwyższone. Mi mowili niektorzy ze to pco a niektorzy ze nie. W każdym razie owulacje mam i to jest ok;) mozesz na wszrlelki wypadek zbadać sobie czy nie masz insulinoopornosci i jeśli jest to trzeba wtedy dietę z niskim indeksem

Re: nie radzę sobie-mam wilczy apetyt!

Wypróbuj dietę złożoną z produktów z niskim indeksem glikemicznym np. dieta Montignaca -- tnijkalorie.pl - strona o odchudzaniu. Polecam!

Re: To jest akurat dość proste

Powiem ci tak - jedzenie z tabelkami i sprawdzanie, czy dany produkt ma niski czy wysoki indeks glikemiczny jakoś odbiera mi apetyt. Przecież to jakaś paranoja. To jakbym była na diecie, choć żadna nie jest mi potrzebna. -- Psia mać!

Re: schudnąć !!!!!

ja myślę że podstawa to zmiana nawyków zywieniowych i lepiej poświęcić na to więcej czasu, ale za to zroić to zdrowo i długotrwale - wg mnie dieta z produktami z niskim Indeksem glikemicznym jest najlepsza pod tym względem. Szybsza jest dieta niskowęglanowa - ale wymagą więcej wysiłku. http

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!