Wszystko o:

dieta o niskim indeksie glikemicznym

dieta

Dieta

„Dieta” zwykle kojarzy się z odchudzaniem, ze stosowaniem rygoru, rezygnacją z ulubionych potraw i spożywaniem niesmacznych posiłków. Jednak "dieta" to sposób odżywiania, w skład który wchodzi to co i ile jemy oraz pijemy w ciągu dnia. Każdy człowiek stosuje jakąś dietę. Racjonalna dieta dorosłego człowieka powinna być różnorodna i zapewniać dziennie 2000-3000 kalorii. Odpowiednia dieta powinna opierać się o zasady zdrowego żywienia.

Zasady racjonalnej diety: różnorodność spożywanych produktów, w tym produkty jak najmniej przetworzone, dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilość błonnika pokarmowego, spożywanie codziennie dużej ilości warzyw i owoców, ograniczenie jedzenia produktów bogatych w tłuszcze zwierzęce oraz pokarmów bogatych w cukry proste, ograniczenie spożycia soli oraz odpowiednie nawadnianie organizmu.

Należy pamiętać, że zdrowa dieta wraz z aktywnością fizyczną jest niezwykle ważna dla utrzymania dobrego stanu zdrowia. Pozwala uniknąć wielu chorób, które niejednokrotnie rozwijają się przez wiele lat w organizmie, jako skutek spożywania zbyt dużej lub niewystarczającej ilości określonych składników pokarmowych. Odpowiednia dieta bywa również często podstawową metodą leczenia wielu chorób i dolegliwości.

kaole

Ksylitol - cukier na zdrowe zęby i mocne kości

Ksylitol - cukier na zdrowe zęby i mocne kości

25 gramów, czyli 5 łyżeczek to optymalna i dopuszczalna dawka cukru jaką może spożyć dorosła osoba. Dla miłośników słodkiej kawy czy herbaty nie przekroczenie tego limitu może okazać się trudne. Nie znaczy to jednak, że trzeba pożegnać się ze słodyczą. Jednym z zamienników tradycyjnego cukru jest ksylitol. Dlaczego warto po niego sięgnąć?

Batat - więcej niż słodki ziemniak?

Ma o połowę więcej składników odżywczych niż ziemniak, obniża ciśnienie i pomaga regulować poziom cukru we krwi. Dzięki zawartości żelaza wspiera procesy krwiotwórcze, za sprawą potasu kontroluje gospodarkę elektrolitową organizmu. Mimo zalet i ewidentnej przewagi nad rodzimym kartoflem, jest u nas mało popularny, a szkoda.

Ryż biały kontra brązowy - porównanie właściwości

Choć to te same ziarenka, różnią się nie tylko kolorem. Brązowy, powszechnie uznany za zdrowszy i bardziej wartościowy, nie jest jednak bez wad. Biały natomiast to nie "samo zło".

Hormony lubią słodycze. Szczególnie jesienią i zimą

Hormony lubią słodycze. Szczególnie jesienią i zimą

lub otyłości. Głównym ich źródłem w diecie są słodycze, napoje gazowane, pieczywo półcukiernicze (np. chałki, drożdżówki, bułki maślane), soki owocowe. Specjaliści przypominają, że w tym okresie warto postawić na węglowodany złożone o niskim indeksie glikemicznym. Powodują one stopniowe uwalnianie

Zboża i produkty zbożowe z glutenem - które są najzdrowsze?

Zboża i produkty zbożowe z glutenem - które są najzdrowsze?

substancje rakotwórcze. Sprzyja także prawidłowej florze bakteryjnej w jelitach. Pieczywo żytnie na zakwasie ma znacznie niższy (niemal o połowę) indeks glikemiczny od pszennego na drożdżach. Więcej o indeksie glikemicznym Za sprawą niskiej zawartości glutenu , substancji nie tylko odżywczych, ale i

Kasza bulgur - więcej niż kasza?

Kasza bulgur - więcej niż kasza?

. Niski indeks glikemiczny (tj. 46) nie powoduje wyrzutu insuliny i może być bez większych obaw spożywana przez osoby chorujące na cukrzycę. Kasza bulgur: a zszargane nerwy Do niewątpliwych zalet kaszy bulgur należy bogactwo witamin z grupy B. Przy współpracy z magnezem (ich obecność sprawia, że jest

Postaw na strączki i zredukuj cholesterol!

Postaw na strączki i zredukuj cholesterol!

niski indeks glikemiczny (co oznacza, że energia po ich spożyciu uwalniana jest stopniowo i powoli) oraz zdolność do "wypierania" tzw. złych tłuszczów, m.in. szkodliwych tłuszczów trans . - Rośliny strączkowe mogą być dodatkiem do potraw, ale nie tylko. Fasola, groch, soczewica i

Ciecierzyca warzywo nie tylko dla wegetarian

Ciecierzyca warzywo nie tylko dla wegetarian

potwierdzają badania, zmniejszają ryzyko wystąpienia choroby nowotworowej. Dodatkowo ma bardzo niski indeks glikemiczny . Dla oczu, odporności i kości To odrobinę zapomniane warzywo to również bogactwo mikroelementów. Ciecierzyca zawiera fosfor, miedź, magnez, potas, cynk, wapń oraz żelazo . Tego

Korzeń maca - wzmacniający skarb Inków

Korzeń maca - wzmacniający skarb Inków

względu na ich zawartość maca podobna jest np. do fasoli, soi czy soczewicy.   Choć bywa polecana jako środek wspomagający odchudzanie, włączenie jej do diety może nie dać pożądanych rezultatów. To prawda - zawiera nieco błonnika (ok. 7%), a przy tym ma stosunkowo niski indeks glikemiczny (IG = 43

Nie możesz opanować chęci na "coś słodkiego"? Jest na to sposób!

Nie możesz opanować chęci na "coś słodkiego"? Jest na to sposób!

stosunkowo mało szkodliwych kwasów tłuszczowych, mają niski indeks glikemiczny, jak również dostarczają cennych składników mineralnych. Dobrym pomysłem na przekąskę jest koktajl owocowy, który może okazać się zdrowym i niskokalorycznym substytutem "czegoś" słodkiego. Zero słodyczy? To możliwe

Cukrzyca a dieta

i ryb, w przypadku diet wegetariańskich ich zamienników np. warzywa strączkowe. Pomocne w wyborze produktów mogą być tabele wartości indeksu glikemicznego lub ładunku glikeczmicznego, które można znaleźć w różnych publikacjach. Produkty podzielone są na różne grupy spożywcze, z których należy

Cholesterol, a dieta wegetariańska

Mam pytanie odnośnie cholesterolu. Otóż, czy zdrowa dieta, wegetariańska, bazująca tylko na tłuszczach roślinnych, może doprowadzić do zbyt niskiego cholesterolu? Czy w konsekwencji, może to być przyczyną zaburzeń w produkcji hormonów płciowych u kobiet?Prawidłowa zrównoważona dieta nie powinna

DNA moczanowa - dieta

szczególną uwagę zwracamy na puryny. Dieta powinna zawierać produkty o niskiej zawartości puryn. Trzeba wykluczyć produkty bogate w puryny tj. mięsa, podroby ( wątróbka, nerki, móżdżek), wywary mięsne, sosy mięsne, galarety mięsne, sardynki, śledzie, suche rośliny strączkowe (groch, fasola, soczewica, bób

Zbyt niska waga

Jestem Ola, mam 16 lat. Moi nauczyciele martwią się o mnie ponieważ za mało ważę i ciągle wysyłają mnie na badania. Mam 175cm wzrostu, przy czym moja waga waha się od 48 do 50kg. chciałabym przytyć, ale boję się o moje zdrowie. Czy jest specjalna dieta na przytycie? Proszę o pomocPrzy wzroście

Niski poziom cholesterolu całkowitego

zdrowo, tzn.nie unikam tłuszczu, nabiału. W mojej diecie mają miejsce też orzech, pestki słonecznika itp. Poziom trójglicerydów jest w porządku, glukoza we krwi 78, a zwykle miałam ok.100. Co może oznaczać taki poziom cholesterolu? Czy to oznaka jakiejś choroby? Niepokoję się. Proszę o odpowiedź. Z

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: dlaczego niektórzy po dojsciu do eutrozy wrac

indeks HOMA to nie wszystko - zdarza się, że jest w normie, a kłopot z insuliną oczywisty, czasem mimo niskiego HOMA jest tez insulinooporność. u watkodajki widzę spory wyrzut insuliny - hiperinsulinemia jak nic. i to sie powinno leczyć - po pierwsze dietą o niskim indeksie glikemicznym, po

Re: Odchudzanie duzo kosztuje.

Jest dieta cud, jest to dieta o niskim indeksie glikemicznym. A właściwie jest to jedyny zdrowy, normalny sposób żywienia. Ale na najtańszym chlebie z najtańszą wędliną, ziemniakach i białej mące tej diety nie zastosujesz.

Re: ODPOWIEDŹ SPECA

jest indeks glikemiczny. Ja oprócz warzyw zjadam tylko te produkty, które są poniżej lub równy 35. dietamm.com/indeks-glikemiczny#tabela-niski-indeks-glikemiczny Taką dietę

Re: in vitro wrzesien/październik'15 wątek szczęś

oksanna trzymaj sie:) ciecierzyca jest bardzo dobra przy diecie cukrzycowej wiec mozesz sobie np nalesniki z maki z ciecierzycy robic, albo z maki gryczanej (tez ma niski indeks glikemiczny) Jesty masa pysznosci ktora nadaje sie na taka dizetke wiec nei smuc sie:) J

Re: dieta

, które dostałam to: 1. dieta dla diabetyków - niski i średni indeks glikemiczny 2. odstawienie WSZYSTKICH cukrów - laktozy, maltozy, sacharozy, fruktozy,... ; także słodzików 3. odstawienie glutenu 4. jedzenie większej ilości czerwonego mięsa zamiast drobiu Nie było łatwo zastosować się do powyższych

Re: "Niski indeks glikemiczny"

Dobroczynne działanie regularnie spożywanych posiłków o niskim indeksie glikemicznym to nie ściema. Specjalnie piszę "posiłków", a nie produktów, bo niektórzy traktują tę dietę jak jedną z wielu diet eliminacyjnych, a to zupełnie nie o to chodzi. Wszyscy jesteśmy cywilizacyjnie zagrożeni cukrzycą

Re: jak sobie radzicie z utrzymaniem wagi?

odpowiednia ilosc ruchu i kontrola porcji. moja dieta ogolnie jest kombinacja niskiego indeksu glikemicznego i paleo. bialko, warzywa, duzo blonnika, wolno trawione weglowodany. imprezy z jedzeniem po prostu sa wlaczane jako jeden z posilkow a nie dodatkowy ladunek kaloryczny i znowu kontrola

Re: Polećcie dietę!

Ja rozumiem, że raz. Ale po co ten raz? To kompletnie bezsensowne i niezbyt zdrowe wygłupy. Dieta powinna być zbilansowana, o w miarę niskim indeksie glikemicznym i pełnowartościowa. Wszystkie ograniczenia w niezbędnych składnikach odbiją się wcześniej czy później na zdrowiu a zamiast 6 na minusie

Re: Kilka chrób wspólna dieta?

nadczynności. Wg mnie najlepiej odstaw cukier we wszelkich postaciach i białą mąkę, efekt murowany, dodatkowo zlecane są produkty o niskim indeksie glikemicznym, i bez glutenu i laktozy. Jak masz też dnę to dodatkowo zdecydowanie odpadają wszystkie czerwone mięsa. Więc najlepiej jedz różne kasze, warzywa

Re: emamy z niedoczynnością tarczycy

,że może coś jest na rzeczy z tą insulinoopornością... Stosujecie dietę opartą na niskim indeksie glikemicznym? Próbowałam na własną rękę stosować różne diety: odstawiałam nabiał, pszenicę, przez jakiś czas jadłam w ogóle bezglutenowo. Przez parę tygodni jadłam tylko produkty o niskim indeksie glikemicznym

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!