Wszystko o:

czy makaron jest zdrowy

Beata Prasałek

Makaron tuczy? Wcale nie!

Makaron tuczy? Wcale nie!

Mąka, woda, jajka. Tyle wystarczy, by zrobić makaron. Czy makaron tuczy? Nie - przekonują dietetycy. Makaron daje nam energię i poprawia humor.

„Jesteś gorszą osobą, bo nie jesz fit” – Nigella przestrzega przed zawstydzaniem z powodu sposobu odżywiania

Nigella opowiada się przeciwko trendowi na restrykcyjnie zdrową dietę. Ostrzega, że jej promowanie często łączy się z zawstydzaniem z powodu odmiennego sposobu jedzenia. Może też być przykrywką dla rozwijających się zaburzeń odżywiania.

Jak "nauczyć" mózg zdrowego żywienia?

Dieta i odstawienie ulubionych, niezdrowych smakołyków, to dla wielu osób droga przez mękę. Z najnowszych badań wynika, że można wytrenować mózg tak, aby zamiast nich preferował zdrowe, niskokaloryczne jedzenie.

Orkisz - gwarancja dobrej formy. Poznaj właściwości i działanie

Orkisz - gwarancja dobrej formy. Poznaj właściwości i działanie

śniadania. Kasza orkiszowa: Jest ciepła termicznie, dzięki czemu ogrzewa organizm. Może być elementem zdrowego jadłospisu, jako zamiennik ziemniaków, ryżu lub makaronu. Łączona także z daniami na słodko. Kawa orkiszowa: zamiennik tradycyjnej kawy polecany dla osób, które mają problemy z niedoborem magnezu w

Czy twoja kuchnia sprzyja tyciu?

Czy twoja kuchnia sprzyja tyciu?

twierdzi, że wieczorem po powrocie z pracy jest dużo bardziej prawdopodobne, iż zjesz pierwszą rzecz, którą zobaczysz niż np. piątą czy dziesiątą. Jaki z tego wniosek? Jeśli kładziemy niezdrową żywność: chipsy, makarony w ciężkich sosach czy słodycze na froncie półek kuchennych, lodówki, to właśnie je

Indeks glikemiczny - jak się nim posługiwać?

Indeks glikemiczny - jak się nim posługiwać?

zdrowych lub zmagających się z nadwagą. Jest to idealny sposób odżywiania się dla osób, które potrzebują dużo energii, a nie powinny obciążać układu pokarmowego - np. podczas przeziębienia, niektórych chorób układu pokarmowego, osłabienia organizmu itp. Dieta lekkostrawna ma na celu ułatwienie organizmowi

5 zmian w diecie, za które podziękuje Ci Twoje ciało

5 zmian w diecie, za które podziękuje Ci Twoje ciało

ziemniaki. Bardzo dobrym pomysłem jest tu różnorodność – nie ma potrzeby całkowitej rezygnacji z ziemniaków, jednak warto odkrywać bogactwo smaków różnych rodzajów kasz, a ryż i makaron wybierać pełnoziarniste – tak samo jak ciemne pieczywo, dostarczają one nie tylko kalorii, ale także ważnych

Dieta bezglutenowa - co to jest i kiedy jej stosowanie ma sens?

Dieta bezglutenowa - co to jest i kiedy jej stosowanie ma sens?

Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Gluten to mieszanka białek roślinnych. Najwięcej jest go w pszenicy i jęczmieniu. To dzięki niemu wyrabiając ciasto wszystkie składniki doskonale łączą się ze sobą. Ale nie tylko produkty zbożowe zawierają to cenne białko. Można je znaleźć w składzie wielu produktów

Dietetyczne triki: które działają, a które nie?

Dietetyczne triki: które działają, a które nie?

raczej dyskomfort, nie przyjemną sytość? Warto pamiętać, że z błonnikiem nie należy przesadzać. W tym przypadku więcej wcale nie znaczy lepiej. Zwiększenie jego dawek do 50-60 g dziennie powoduje biegunki, wzdęcia i bóle brzucha, a to ani nie jest przyjemne, ani nie jest receptą na zdrowe odchudzanie

Chleb bezglutenowy - kiedy należy włączyć go do diety?

Chleb bezglutenowy - kiedy należy włączyć go do diety?

tabele zawierające składniki produktów żywieniowych możemy dojść do wniosku, że gluten jest dosłownie wszędzie. Pieczywo, makaron, pierogi, pizza – z tych dań musimy niestety zrezygnować, jeśli rozpoznano u nas alergię na to białko. Eliminacja z jadłospisu produktów zawierających gluten to jedyny

Mam niedowagę: jak przytyć?

, nabiał), tłuszcze nienasycone (oliwa z oliwek, olej rzepakowy, lniany, orzechy i migdały, pestki słonecznika i dyni) oraz węglowodany złożone ( ryż, makaron, kasza, pieczywo pełnoziarniste) zapewnią nam zdrowe przyrosty masy ciała. Zbyt duża ilość tłuszczów nasyconych lub węglowodanów prostych negatywnie

Dieta a cholesterol

Zawsze miałam wysoki poziom cholesterolu. Po ostatnich badaniach jakie wykonałam norma 190 a u mnie 230. Trochę mnie to martwi, ponieważ staram się zdrowo odżywiać, dużo się ruszam... Myślę, że to wina jakiś rodzinnych tendencji do podwyższonego poziomu cholesterolu oraz tego, że od dziecka mam

Zakwaszenie organizmu?

Można powiedzieć, że jestem amatorem-sportowcem. Trenuję na siłowni od kilku lat, stosuję dietę, pomagającą utrzymać swoje ciało w odpowiedniej formie - jem zdrowo, zbilansowanie. Jakiś czas temu podejrzewałem zakwaszenie organizmu objawiające się u mnie kaszlem. Trochę historii - gdy stosowałem

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Jakie potrawy z PRL-u lubią Wasze dzieci?

"makaron z truskawkami (potrawa na szczycie listy ulubionych, wmiksowuję twaróg, żeby miała w sobie cokolwiek zdrowego)" Ty, no bez przesady! makaron durum ugotowany al dente jest zdrowy, truskawki - zdrowe jak kazde inne owoce, zamiast śmietany i cukru daj do tego jogurt i troche miodu i co tu

Re: Słusznie i naukowo!!!

osolony i popieprzony. Mniam. Tak, ale z lekką korektą nowych czasów: makaron pełnoziarnisty (nie "bo taki zdrowy", ale "bo dobry jest", szczególnie z twarogiem); niepodkręcony - bez skwarek (nie "bo niezdrowe", ale "bo niedobre"); zamiast soli - z przeproszeniem - vegeta (tak, lubię glutaminian :P

Re: Odchudzanie, zdrowe jedzenie a oszczedzanie

razowy nie jest zdrowy. Zamień pełnoziarnistym. Podejrzewam, że makaron pełnoziarnisty raz na jakiś czas też nie zaszkodzi

Re: Jakie potrawy z PRL-u lubią Wasze dzieci?

Moje dzieci uwielbiają: - makaron (cienkie niteczki) smażony z jajkiem - leniwe (choć robię z pelnoziarnistej mąki, więc nie 1 do 1 z tamtych lat) - sałatkę jarzynową (jak babcia zrobi) - naleśniki (co najmniej raz w tygodniu byc muszą) - placki z jabłkami - kopytka - makaron z truskawkami (potrawa

Re: odchudzanie a rodzina

tylko że my jemy raczej zdrowo, robię te kasze, zupy warzywne, duszone miesa, makarony z sosem, surówki, nie piję słodkiego i nie namaszczam swoich ziemniaków masełkiem. Ale ja chcę schudnąć, a nie tylko zdrowo jeść, bo u mnie nie ma tam znaku równości. Jestem już w wieku, gdzie metabolizm spada i

Re: 10-miesięczniak odrzuca pierś

Dokladnie - kaszki na mm na bok rob na wodzie zdrowe kasze bez dodatkow i cukru (gora raz dziennie), niech dziecko samo sie karmi lyzeczka, wczesnije piers. Deserkow nie dajemy, zamiast tego owoc do lapki. Jedzenie ogolnie dziecko je takie jakie ono jest, czyli warzywa, owoce, mieso, ryby, makarony

zdrowy makaron

Chciałabym się dowiedzieć, który makaron jest zdrowszy: - z mąki pszennej (durum) - z mąki razowej (np.: firmy Biobalscy) - z mąki pełnoziarnistej (Fit Lubella). Który jest polecany dla osób na lekkostrawnej diecie?

Re: bez laktozy, glutenu, jajek...

Ukwaszona żytnia pełnoziarnista jest zdrowa. Natomiast nikt nie robi makaronu ani placków z ukwaszonej

Re: co bezmięsnego na obiad do termosu?

. Druga opcja - makaron z lososiem, cukinia i porem, odrobina pesto. Trzecia opcja - makaron z pesto pomidorowym, do tego pomidorki koktajlowe i orzechy nerkowca. Czwarta opcja - makaron z pesto z pietruszki. Piata opacja - mlode ziemniaczki gotowane z lupince razem z brukselka, do tego troche masla

Re: Akademia Uśmiechu Hlonda

Dzięki, ważne żeby jedzenie było różnorodne i przede wszystkim zdrowe :) ja pamiętam an mojej stołówce w szkole w każdy piątek był makaron z serem, śmietaną i dużą ilością cukru...

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!