Wszystko o:

czy makaron jest zdrowy

Jak "nauczyć" mózg zdrowego żywienia?

Jak "nauczyć" mózg zdrowego żywienia?

  Naukowcy, pod przewodnictwem dr Susan B. Roberts oraz dr Sai Krupa Das, sprawdzali czy możliwe jest, aby wytrenować mózg tak, byśmy zamiast niezdrowych, przetworzonych i kalorycznych produktów, preferowali potrawy zdrowe i niskokaloryczne. W tym celu przebadali trzynaście osób otyłych lub z

Makarony tuczą? Wcale nie!

Makarony tuczą? Wcale nie!

gotował, zimną wodę. Straci nieco smak, ale nie będzie się sklejał. SKARBNICA WIEDZY Statystyczny Włoch zjada aż 28 kg makaronu rocznie, Polacy zaś zaledwie 5 kg... Polska Izba Makaronu postanowiła to zmienić, realizując kampanię edukacyjną pod hasłem "Makaron rządzi zdrowo". Jej celem jest

Indeks glikemiczny - jak się nim posługiwać?

Indeks glikemiczny - jak się nim posługiwać?

zdrowych lub zmagających się z nadwagą. Jest to idealny sposób odżywiania się dla osób, które potrzebują dużo energii, a nie powinny obciążać układu pokarmowego - np. podczas przeziębienia, niektórych chorób układu pokarmowego, osłabienia organizmu itp. Dieta lekkostrawna ma na celu ułatwienie organizmowi

Czy twoja kuchnia sprzyja tyciu?

Czy twoja kuchnia sprzyja tyciu?

twierdzi, że wieczorem po powrocie z pracy jest dużo bardziej prawdopodobne, iż zjesz pierwszą rzecz, którą zobaczysz niż np. piątą czy dziesiątą. Jaki z tego wniosek? Jeśli kładziemy niezdrową żywność: chipsy, makarony w ciężkich sosach czy słodycze na froncie półek kuchennych, lodówki, to właśnie je

Nowa piramida zdrowego żywienia

Nowa piramida zdrowego żywienia

podkreślają, że win czy piwo do posiłku to nic złego. Nie należy jednak zapominać o umiarze - mężczyźni 2-3 kieliszki, kobiety dwa, osoby starsze tylko kieliszek. Niestety zdrowa dieta i zmiana stylu życia - jednym z jego nowych elementów powinna być codzienna aktywność fizyczna, zaleca się aby poświęcać na

Dietetyczne triki: które działają, a które nie?

Dietetyczne triki: które działają, a które nie?

raczej dyskomfort, nie przyjemną sytość? Warto pamiętać, że z błonnikiem nie należy przesadzać. W tym przypadku więcej wcale nie znaczy lepiej. Zwiększenie jego dawek do 50-60 g dziennie powoduje biegunki, wzdęcia i bóle brzucha, a to ani nie jest przyjemne, ani nie jest receptą na zdrowe odchudzanie

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

śródziemnomorskiej sosy, ale i zupy. Al dente i brąz Pomidorowa dostarczy przyjaznego sercu potasu. Jeśli wywar nie będzie za tłusty, nie przytyjesz na tej zupie. Pomidory są niskokaloryczne, a zarazem obfitują w błonnik i zapewniają szybko uczucie sytości. Z makaronem czy ryżem? Kwestia upodobań. Warto przy tym

Jak odchudzić mężczyznę? Zmotywuj go mądrze!

Jak odchudzić mężczyznę? Zmotywuj go mądrze!

udział. Fakt, on jest dorosły i wie, co robi, jednak zazwyczaj po prostu zjada to, co podsuniesz mu pod nos lub co znajdzie w lodówce. Nieważne, czy jest znerwicowanym człowiekiem korporacji, typem brata łaty czy miłośnikiem domowych obiadków. Czas na zmiany. Nie chodzi przecież tylko o to, by lepiej się

Jarmuż - modny, ale czy naprawdę taki zdrowy?

Jarmuż - modny, ale czy naprawdę taki zdrowy?

europejskich talerzach gościł już prawdopodobnie w średniowieczu.   Współcześnie zaliczany jest (podobnie, jak borówka amerykańska czy brokuły) do tzw. "superfoods", czyli żywności, która nie tylko odżywia, ale również wspomaga nasz organizm w walce z niektórymi dolegliwościami, a nawet może

Wielkość porcji: sprawdź, czego jesz za dużo, a czego za mało

Wielkość porcji: sprawdź, czego jesz za dużo, a czego za mało

jako dodatek do sałatek czy makaronów. Jako jedną porcję należy traktować: - 17 sztuk migdałów - 5 sztuk orzechów włoskich - 2- 3 łyżki słonecznika Uwaga! Dokładna wielkość zalecanych porcji jest kwestią indywidualną, zależną m. in. od masy ciała, wzrostu czy płci. Podane w tekście porcje dotyczą osób

Mam niedowagę: jak przytyć?

, nabiał), tłuszcze nienasycone (oliwa z oliwek, olej rzepakowy, lniany, orzechy i migdały, pestki słonecznika i dyni) oraz węglowodany złożone ( ryż, makaron, kasza, pieczywo pełnoziarniste) zapewnią nam zdrowe przyrosty masy ciała. Zbyt duża ilość tłuszczów nasyconych lub węglowodanów prostych negatywnie

Dieta a cholesterol

Zawsze miałam wysoki poziom cholesterolu. Po ostatnich badaniach jakie wykonałam norma 190 a u mnie 230. Trochę mnie to martwi, ponieważ staram się zdrowo odżywiać, dużo się ruszam... Myślę, że to wina jakiś rodzinnych tendencji do podwyższonego poziomu cholesterolu oraz tego, że od dziecka mam

Zakwaszenie organizmu?

Można powiedzieć, że jestem amatorem-sportowcem. Trenuję na siłowni od kilku lat, stosuję dietę, pomagającą utrzymać swoje ciało w odpowiedniej formie - jem zdrowo, zbilansowanie. Jakiś czas temu podejrzewałem zakwaszenie organizmu objawiające się u mnie kaszlem. Trochę historii - gdy stosowałem

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: bez laktozy, glutenu, jajek...

Ukwaszona żytnia pełnoziarnista jest zdrowa. Natomiast nikt nie robi makaronu ani placków z ukwaszonej

Re: Bieganie/odchudzanie/ niedoczynność - porady

zdrowe węglowodany złożone czyli np. na śniadanie owsianka nie codziennie oczywiście bo się znudzi, albo pełnoziarniste pieczywo do kanapek, do obiadu jednak jakieś kasze, bądź makarony pełnoziarniste...

Re: co dajecie dzieciom do jedzenia 2 :D

Nie wiem skąd pomysł, że tofu albo miso jest takie mega zdrowe. Albo kuskus- przecież to makaron jest... -- Z okazji 95. rocznicy niepodległości sto lat życzy Władimir Putin.

Re: Grudniowo zimowo

No i dobrze, zdrowa jest. Raz rób z ryżem, raz z makaronem, już ci dwie różne zupy wyjdą. :) Chyba ściera, znowu nie mam czasu, niech sobie będzie. Pieczarkowa!

Re: czy kuchnia włoska jest zdrowa ??

Zdrowe potrawy to rzecz względna. Jakie te makarony? Jaka ta pizza?

Re: bez laktozy, glutenu, jajek...

Ale wiesz o tym, że mąka żytnia jest zdrowa tylko w formie ukwaszonej (i to chyba powinno być co najmniej kilka godzin kwaszenia), w przeciwnym razie jest wręcz szkodliwa? Tak więc makaron żytni to raczej niezbyt dobry pomysł.

Re: Czy są szczęsliwe?

Dla mojego są wyjątkowo dobre :) Cóż jest niezdrowego w makaronach (Rany, już gdzieś czytałam podobne zdanie :P)? Szczególnie robionych... Ach... Ślinka mi leci. Zrobię dziś makaron. O!

Szybkie, tanie zdrowe obiady dla dzieci

Czy da się to pogodzić? Dziewczyny poratujcie bo ja pomysłów nie mam już. Trójka ich teraz w domu, męża brak jak pracuję z domu i musze ogarnąć obiady. Maja być tanie zdrowe i szybkie Dzieci lubią makarony, zupy, nalesniki Takie obiady stołówkowe nie bardzo im podchodzą

zdrowy makaron

Chciałabym się dowiedzieć, który makaron jest zdrowszy: - z mąki pszennej (durum) - z mąki razowej (np.: firmy Biobalscy) - z mąki pełnoziarnistej (Fit Lubella). Który jest polecany dla osób na lekkostrawnej diecie?

Re: Jak jesć mniej kalorii?

To są same pierdoły. Przestań liczyć kalorie. Ogranicz do minimum cukry(ale wszystkie)i będziesz zdrowa. Ludzie najczęściej za cukier uważają cukier biały krystaliczny. A chleb, makarony, mąka, miód.,owoce itd?Przecież , to wszystko cukier. Jedz tłuszcz z warzywami. -- http://i60.tinypic.com/n6