Wszystko o:

cukier po jedzeniu

Aleksandra Kilen-Zasieczna, ms

Nadmierny apetyt na słodycze - skąd się bierze i jak mu przeciwdziałać?

Nadmierny apetyt na słodycze - skąd się bierze i jak mu przeciwdziałać?

Nie wyobrażasz sobie dnia bez słodyczy? Nie możesz funkcjonować bez codziennej dawki cukru? Możesz być uzależniony od jedzenia słodkich produktów. Sprawdź, skąd bierze się apetyt na słodycze i jak sobie z nim radzić.

Jak jemy w pracy, czyli grzechy pracownika biurowego

Co druga osoba je śniadania i obiady za biurkiem. Co 10. natomiast spożywa tam wszystkie trzy posiłki. Do tego wszystkiego dochodzą przekąski - zazwyczaj niezbyt zdrowe, bogate w cukry. W końcu mają postawić na nogi i pozwolić jakoś przetrwać dzień. Jak odżywiają się współcześni pracownicy biurowi i jak reaguje na to ich waga i zdrowie?

„Jesteś gorszą osobą, bo nie jesz fit” – Nigella przestrzega przed zawstydzaniem z powodu sposobu odżywiania

Nigella opowiada się przeciwko trendowi na restrykcyjnie zdrową dietę. Ostrzega, że jej promowanie często łączy się z zawstydzaniem z powodu odmiennego sposobu jedzenia. Może też być przykrywką dla rozwijających się zaburzeń odżywiania.

Hipoglikemia (atak cukrzycowy) - jak pomagać?

Hipoglikemia (atak cukrzycowy) - jak pomagać?

stronę policzków dżemem bądź miodem, a następnie delikatnie masować je od zewnątrz. Osobie nieprzytomnej nie wolno podawać żadnych płynów, ani jedzenia. Układamy ją jedynie w pozycji bocznej, bezpiecznej. Nie udzielenie pomocy może skutkować tzw. śpiączką cukrzycową, która niejednokrotnie stanowi

Ksylitol - cukier na zdrowe zęby i mocne kości

Ksylitol - cukier na zdrowe zęby i mocne kości

się osoby na diecie oraz te, które zwracają dużą uwagę na to, co jedzą. Zastępując nim zwykły cukier nie tracą walorów smakowych (pozostawia jedynie lekki miętowy posmak), bowiem cukier brzozowy, nie różni się od tradycyjnego cukru. Taka zamiana zalecana jest osobom chorującym na cukrzycę. Wprawdzie

Stewia - najsłodsza roślina na świecie. Poznaj naturalny zamiennik cukru

Stewia - najsłodsza roślina na świecie. Poznaj naturalny zamiennik cukru

oryginalny słodki smak, który nie jest jednak tak sam, jak smak cukru. Liście rośliny mogą być składnikiem sałatek. Dodaje się je także do przetworów owocowych. Stewia to naturalny zamiennik cukru polecany w szczególności dla osób chorych na cukrzycę i zmagających się z nadwagą. Jednak nic nie stoi na

Erytrytol, czyli cukier (prawie) idealny?

Erytrytol, czyli cukier (prawie) idealny?

, jego indeks glikemiczny to jeden. Nic więc dziwnego, że spotkał się ogromnym uznaniem nie tylko u osób na diecie, ale i tych dbających o to, by ich menu było zdrowe i wartościowe. Co ciekawe, jedzenie wzbogacone o erytrytol nie traci wartości smakowych. Posiada bowiem 70-80 proc. słodyczy, którą ma

Dieta Montignaca - naprawdę skuteczny sposób na walkę z nadwagą?

Dieta Montignaca - naprawdę skuteczny sposób na walkę z nadwagą?

namnażają się. W opinii Montignaca problemem nie jest kaloryczność jedzenia, ale tzw. indeks glikemiczny . Jedz i chudnij - niezawodne triki, dzięki którym zjesz mniej Indeks glikemiczny, czyli co? Opracowany przez Michaela Montignaca, dawnego pracownika firmy farmaceutycznej, plan utraty wagi zakłada

"Light" odchudzanie - nie daj się zapędzić w dietetyczną pułapkę

"Light" odchudzanie - nie daj się zapędzić w dietetyczną pułapkę

presji z zewnątrz. Panie czują, że powinny być szczuplejsze, odchudzać się, żeby zasłużyć na akceptację. Starają się zrzucić to i owo, ale nie zawsze starcza im siły, ulegają pokusie. Jedzenie - potrzeba fizjologiczna czy emocjonalna? Jedzenie, które służy zaspokajaniu jednej z najbardziej podstawowych

Sezon na grypę i przeziębienie. Co jeść, żeby nie zachorować? (Dzień Dobry TVN/x-news)

Sezon na grypę i przeziębienie. Co jeść, żeby nie zachorować? (Dzień Dobry TVN/x-news)

Hipokalemia - co jeść?

jest przede wszystkim unikanie pokarmów bogatowęglowodanowych (bogatych w cukry) oraz pokarmów solonych i z dużą zawartością sodu. Napady porażenia mogą być wywołane przez zimno, stres emocjonalny, bardzo duży wysiłek fizyczny jak również przez alkohol, dlatego zalecane jest ograniczenie jego spożycia

Senność a cukrzyca

Odczuwam senność po jedzeniu. Czy to może być cukrzyca?Jednym z objawów cukrzycy jest uczucie senności i zmęczenia, które są wywoływane odwodnieniem, które z kolei spowodowane jest pojawieniem się glukozy (cukru) w moczu i zwiększonym jego wydalaniem. Tak więc na tak zadane pytanie należy

Jakie produkty dodadzą mi energii?

: - regularne posiłki - chęć słodyczy jest mniejsza, jeśli będziemy jeść regularnie, tzn co 3-4 godziny. Wydłużające się przerwy między posiłkami nasilają uczucie głodu (spadek cukru we krwi) i sprzyjają dokonywaniu przez nas tak zwanych "szybkich" decyzji, to znaczy wybieraniu produktów gotowych do spożycia

Burczenie w brzuchu

dużych ilości pokarmów wzdymających, cukrów prostych, mimowolnego łykania powietrza (np. w trakcie równoczesnego rozmawiania i jedzenia). Jeżeli burczeniu towarzyszą biegunki, naprzemienne z zaparciami, wzdęcia to wtedy może być to spowodowane zespołem jelita drażliwego. Samo burczenie nie ma wpływu

Problemy z wypróżnianiem

boli jeszcze bardziej. Ból przypomina coś na wzór bólu obicia lub siniaka (trudno to opisać). Również od pewnego czasu wprowadziłam zdrowy tryb życia odżywianie i ćwiczenia. W tym czasie zauważyłam, że mój stan znacznie się poprawił, ponieważ eliminowałam ze swojej diety jedzenie smażone, słodycze

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Jemy za duzo cukru ...

W szwedzkiej prasie tez o tym pisano ... ale rekomendowano nie 10 łyżeczek cukru, tylko 6 ... Kiedy zobaczyłam, ze do każdego kubka kawy wsypuję 2 łyżeczki cukru, a takich kubków kawy pije cztery dziennie (ca 1 litr) to stwierdziłam, ze już przy tym przekraczam normę o 2 łyżeczki ... Z drugiej

Re: Nie jedzenie cukru

W necie jest mnóstwo recept na stopniowe ograniczenie z końcowym efektem rezygnacji z cukru. Na poczatek proponuję zastapienie słodyczy warzywami w różnej postaci. U mnie działa :-) -- Rzeczy dla których warto żyć nie sposób wymyśleć - trzeba je czuć :-)

Dużo węglowodanów - mało cukru. Można jeść?

Niektóre produkty zawierają dużo węglowodanów, np. 70g na 100g, ale mało w tym cukrów - np. poniżej 10g. Można spokojnie je jeść? Czytałam wiele razy, że węglowodany nie są złe same w sobie, ale zawarte w nich cukry. Podpowiedzcie, bo trochę się pogubiłam... -- http://img265.imageshack.us/img265

Re: Dużo węglowodanów - mało cukru. Można jeść?

to tak jak mi :P burczy w brzuchu za każdym razem, gdy cokolwiek zjem...wprawdzie jem mniej - bo dopiero od kilkunastu dni nie jem cukru, mleka i białej mąki...to może z głodu :D -- Nie mów o sobie źle....inni zrobia to znacznie lepiej ;)

Re: Dużo węglowodanów - mało cukru. Można jeść?

Węglowodany rozkładają się do cukrów, nie na wszystkich działają źle. Np. ziemniaki - na mnie negatywnie nie działały. Makaron na początku jadłem tylko żytni a potem zauważyłem że zwykły nie szkodzi więc jadłem. Nie ma stosować jakiś wymyślnych teorii tylko sama na sobie poczujesz czy szkodzą czy

Re: Jemy za duzo cukru ...

Ostatnio kupuję śłodziki - stewię, ponoć nieszkodliwe. A gorzkiej kawy pić nie będę, herbatkę i owszem... -- mieć w górze niebo a w sobie spokój...

Re: Jemy za duzo cukru ...

No tak,niech dalej rodzice wypisują swoim dzieciom zwolnienia z lekcji wf. Rosną nie dość że grubasy to jeszcze kaleki.

Re: Jemy za duzo cukru ...

Nie słodzę kawy, herbaty, ale często piekę drożdżówkę :), większą jej część rozdaję zostawiając sobie niewielki kawałek. -- http://podrozepopieknejpolsce.blox.pl/html Podróże po Polsce

Re: Jemy za duzo cukru ...

room208 napisał(a): Cukier to samo zło, szczególnie w późniejszym wieku. Cukier dodawany jest wszęd > zie nawet do chleba. Ja wyznaje taka zasadę: zero cukru, zero mąki i zero nabia > łu. Jest ciężko, ale daję jakoś radę. Czuję się świetnie, tryskam humorem i nie > zauważyłam, że

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!