Wszystko o:

cukier po jedzeniu

Nadmierny apetyt na słodycze - skąd się bierze i jak mu przeciwdziałać?

Nadmierny apetyt na słodycze - skąd się bierze i jak mu przeciwdziałać?

;, których nasz organizm nie wykorzystuje do celów budulcowych, czy regulujących, ale odkłada je praktycznie w całości w postaci tkanki tłuszczowej. Natychmiast po spożyciu słodyczy poziom cukru we krwi bardzo gwałtownie rośnie (w przeciwieństwie do pełnowartościowego posiłku, po którym cukier wzrasta powoli

Jak jemy w pracy, czyli grzechy pracownika biurowego

Jak jemy w pracy, czyli grzechy pracownika biurowego

utrzymać efektywność pracy. Brzmi dziwnie znajomo? 5 godzin 40 minut za biurkiem Pracownicy biurowi spędzają przy biurku co najmniej 5 godzin 40 minut. Jedzenie przed komputerem wydłuża, i tak już znaczną, ilość czasu spędzonego w pozycji siedzącej. Dlaczego zatem nie odchodzimy, by spokojnie skonsumować

Hipoglikemia (atak cukrzycowy) - jak pomagać?

Hipoglikemia (atak cukrzycowy) - jak pomagać?

stronę policzków dżemem bądź miodem, a następnie delikatnie masować je od zewnątrz. Osobie nieprzytomnej nie wolno podawać żadnych płynów, ani jedzenia. Układamy ją jedynie w pozycji bocznej, bezpiecznej. Nie udzielenie pomocy może skutkować tzw. śpiączką cukrzycową, która niejednokrotnie stanowi

Dieta Montignaca - naprawdę skuteczny sposób na walkę z nadwagą?

Dieta Montignaca - naprawdę skuteczny sposób na walkę z nadwagą?

namnażają się. W opinii Montignaca problemem nie jest kaloryczność jedzenia, ale tzw. indeks glikemiczny . Jedz i chudnij - niezawodne triki, dzięki którym zjesz mniej Indeks glikemiczny, czyli co? Opracowany przez Michaela Montignaca, dawnego pracownika firmy farmaceutycznej, plan utraty wagi zakłada

"Light" odchudzanie - nie daj się zapędzić w dietetyczną pułapkę

"Light" odchudzanie - nie daj się zapędzić w dietetyczną pułapkę

presji z zewnątrz. Panie czują, że powinny być szczuplejsze, odchudzać się, żeby zasłużyć na akceptację. Starają się zrzucić to i owo, ale nie zawsze starcza im siły, ulegają pokusie. Jedzenie - potrzeba fizjologiczna czy emocjonalna? Jedzenie, które służy zaspokajaniu jednej z najbardziej podstawowych

Ksylitol - cukier na zdrowe zęby i mocne kości

Ksylitol - cukier na zdrowe zęby i mocne kości

się osoby na diecie oraz te, które zwracają dużą uwagę na to, co jedzą. Zastępując nim zwykły cukier nie tracą walorów smakowych (pozostawia jedynie lekki miętowy posmak), bowiem cukier brzozowy, nie różni się od tradycyjnego cukru. Taka zamiana zalecana jest osobom chorującym na cukrzycę. Wprawdzie

Myślisz, że szpinak ma najwięcej żelaza, a brązowy cukier jest lepszy niż biały? Błądzisz!

Myślisz, że szpinak ma najwięcej żelaza, a brązowy cukier jest lepszy niż biały? Błądzisz!

Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Osoby, które zmuszano do jedzenia szpinaku, z powodu bogactwa witamin, mogą odetchnąć z ulgą. - Szpinak od czasu do czasu należy zjeść, ale nie należy go gloryfikować jako wspaniałego źródła żelaza - powiedziała dr hab. Małgorzata Drywień ze Szkoły Głównej

Cukier nie musi być biały, by szkodzić!

Cukier nie musi być biały, by szkodzić!

mamy świadomość, że to źródła tych "niedobrych" cukrów. A co, kiedy jemy bułeczki, bagietki, gotowe sosy pełne węglowodanów? To także źródła "złego" cukru. Węglowodany w orzechach czy roślinach strączkowych rzeczywiście są złożone, czyli wolniej przyswajane, zapewniające regularnie

3 posiłki dziennie i jem co chcę, czyli niezdrowe nawyki żywieniowe

3 posiłki dziennie i jem co chcę, czyli niezdrowe nawyki żywieniowe

absolutnie niemożliwa. Drugim czynnikiem znacząco wpływającym na wygląd i skład diety jest wciąż żywe przekonanie, że zdrowe jedzenie jest po prostu niedobre i pozbawione wszelkich walorów smakowych. I tu zaczyna się problem. Bardzo często stojąc przed wyborem zdrowe a smacznie i niekoniecznie zdrowe

Sezon na grypę i przeziębienie. Co jeść, żeby nie zachorować? (Dzień Dobry TVN/x-news)

Sezon na grypę i przeziębienie. Co jeść, żeby nie zachorować? (Dzień Dobry TVN/x-news)

Hipokalemia - co jeść?

jest przede wszystkim unikanie pokarmów bogatowęglowodanowych (bogatych w cukry) oraz pokarmów solonych i z dużą zawartością sodu. Napady porażenia mogą być wywołane przez zimno, stres emocjonalny, bardzo duży wysiłek fizyczny jak również przez alkohol, dlatego zalecane jest ograniczenie jego spożycia

Senność a cukrzyca

Odczuwam senność po jedzeniu. Czy to może być cukrzyca?Jednym z objawów cukrzycy jest uczucie senności i zmęczenia, które są wywoływane odwodnieniem, które z kolei spowodowane jest pojawieniem się glukozy (cukru) w moczu i zwiększonym jego wydalaniem. Tak więc na tak zadane pytanie należy

Jakie produkty dodadzą mi energii?

: - regularne posiłki - chęć słodyczy jest mniejsza, jeśli będziemy jeść regularnie, tzn co 3-4 godziny. Wydłużające się przerwy między posiłkami nasilają uczucie głodu (spadek cukru we krwi) i sprzyjają dokonywaniu przez nas tak zwanych "szybkich" decyzji, to znaczy wybieraniu produktów gotowych do spożycia

Burczenie w brzuchu

dużych ilości pokarmów wzdymających, cukrów prostych, mimowolnego łykania powietrza (np. w trakcie równoczesnego rozmawiania i jedzenia). Jeżeli burczeniu towarzyszą biegunki, naprzemienne z zaparciami, wzdęcia to wtedy może być to spowodowane zespołem jelita drażliwego. Samo burczenie nie ma wpływu

Problemy z wypróżnianiem

boli jeszcze bardziej. Ból przypomina coś na wzór bólu obicia lub siniaka (trudno to opisać). Również od pewnego czasu wprowadziłam zdrowy tryb życia odżywianie i ćwiczenia. W tym czasie zauważyłam, że mój stan znacznie się poprawił, ponieważ eliminowałam ze swojej diety jedzenie smażone, słodycze

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Jemy za duzo cukru ...

W szwedzkiej prasie tez o tym pisano ... ale rekomendowano nie 10 łyżeczek cukru, tylko 6 ... Kiedy zobaczyłam, ze do każdego kubka kawy wsypuję 2 łyżeczki cukru, a takich kubków kawy pije cztery dziennie (ca 1 litr) to stwierdziłam, ze już przy tym przekraczam normę o 2 łyżeczki ... Z drugiej

Re: Nie jedzenie cukru

W necie jest mnóstwo recept na stopniowe ograniczenie z końcowym efektem rezygnacji z cukru. Na poczatek proponuję zastapienie słodyczy warzywami w różnej postaci. U mnie działa :-) -- Rzeczy dla których warto żyć nie sposób wymyśleć - trzeba je czuć :-)

Dużo węglowodanów - mało cukru. Można jeść?

Niektóre produkty zawierają dużo węglowodanów, np. 70g na 100g, ale mało w tym cukrów - np. poniżej 10g. Można spokojnie je jeść? Czytałam wiele razy, że węglowodany nie są złe same w sobie, ale zawarte w nich cukry. Podpowiedzcie, bo trochę się pogubiłam... -- http://img265.imageshack.us/img265

Re: Dużo węglowodanów - mało cukru. Można jeść?

to tak jak mi :P burczy w brzuchu za każdym razem, gdy cokolwiek zjem...wprawdzie jem mniej - bo dopiero od kilkunastu dni nie jem cukru, mleka i białej mąki...to może z głodu :D -- Nie mów o sobie źle....inni zrobia to znacznie lepiej ;)

Re: Dużo węglowodanów - mało cukru. Można jeść?

Węglowodany rozkładają się do cukrów, nie na wszystkich działają źle. Np. ziemniaki - na mnie negatywnie nie działały. Makaron na początku jadłem tylko żytni a potem zauważyłem że zwykły nie szkodzi więc jadłem. Nie ma stosować jakiś wymyślnych teorii tylko sama na sobie poczujesz czy szkodzą czy

Re: Jemy za duzo cukru ...

Ostatnio kupuję śłodziki - stewię, ponoć nieszkodliwe. A gorzkiej kawy pić nie będę, herbatkę i owszem... -- mieć w górze niebo a w sobie spokój...

Re: Jemy za duzo cukru ...

No tak,niech dalej rodzice wypisują swoim dzieciom zwolnienia z lekcji wf. Rosną nie dość że grubasy to jeszcze kaleki.

Re: Jemy za duzo cukru ...

Nie słodzę kawy, herbaty, ale często piekę drożdżówkę :), większą jej część rozdaję zostawiając sobie niewielki kawałek. -- Podróże po Polsce

Re: Jemy za duzo cukru ...

room208 napisał(a): Cukier to samo zło, szczególnie w późniejszym wieku. Cukier dodawany jest wszęd > zie nawet do chleba. Ja wyznaje taka zasadę: zero cukru, zero mąki i zero nabia > łu. Jest ciężko, ale daję jakoś radę. Czuję się świetnie, tryskam humorem i nie > zauważyłam, że