Wszystko o:

brak żelaza co jeść

Paulina Zduniak

Żelazo - nie tylko dla kobiet w ciąży i chorych na niedokrwistość

Żelazo - nie tylko dla kobiet w ciąży i chorych na niedokrwistość

Dokucza ci ciągłe przemęczenie, senność, nadmierna bladość, obniżona odporność? To może być niedobór żelaza - jednego z mikroelementów kluczowych dla funkcjonowania naszego organizmu. Skąd biorą się deficyty, kto jest na nie najbardziej narażony oraz jak do nich nie dopuścić?

Anemia do tablicy: wszystko, co warto o niej wiedzieć

Anemia - bagatelizowana, źle leczona, uważana głównie za "babską sprawę" i skutek złej diety. Wokół niedokrwistości narosło sporo mitów. Wiara w nie może być naprawdę groźna dla zdrowia. Zwłaszcza, że nawet "zwykła" anemia z niedoboru żelaza może doprowadzić do wyniszczenia organizmu.

Batat - więcej niż słodki ziemniak?

Ma o połowę więcej składników odżywczych niż ziemniak, obniża ciśnienie i pomaga regulować poziom cukru we krwi. Dzięki zawartości żelaza wspiera procesy krwiotwórcze, za sprawą potasu kontroluje gospodarkę elektrolitową organizmu. Mimo zalet i ewidentnej przewagi nad rodzimym kartoflem, jest u nas mało popularny, a szkoda.

Korzeń maca - wzmacniający skarb Inków

Korzeń maca - wzmacniający skarb Inków

towarzyszące menopauzie, np. uderzenia gorąca. Ze względu na wysoką zawartość białka, żelaza i wapnia, maca przyda się również osobom, które nie jedzą produktów pochodzenia zwierzęcego, m.in. wegetarian i wegan.   Jedzenie macy nie dla każdego jest jednak korzystne. Uważać powinny przede wszystkim osoby z

Myślisz, że szpinak ma najwięcej żelaza, a brązowy cukier jest lepszy niż biały? Błądzisz!

Myślisz, że szpinak ma najwięcej żelaza, a brązowy cukier jest lepszy niż biały? Błądzisz!

Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Osoby, które zmuszano do jedzenia szpinaku, z powodu bogactwa witamin, mogą odetchnąć z ulgą. - Szpinak od czasu do czasu należy zjeść, ale nie należy go gloryfikować jako wspaniałego źródła żelaza - powiedziała dr hab. Małgorzata Drywień ze Szkoły Głównej

Mikroelementy bez których nie da się żyć

Mikroelementy bez których nie da się żyć

spowodowana akurat przez brak żelaza. Częsta przyczyna to również niedobór witamin z grupy B (kwas foliowy, B12) czy witaminy C, odpowiedzialnej za wchłanianie żelaza. Skutek? Anemia to problem co piątej kobiety (i tylko jednego na 100 mężczyzn). Ponieważ "słaba krew" uniemożliwia prawidłowe

Sezon na szparagi czas zacząć! Co tak naprawdę w sobie mają?

Sezon na szparagi czas zacząć! Co tak naprawdę w sobie mają?

potencję czy na wyobraźnię? Niekiedy szparagom przypisuje się właściwości pobudzające i zachęcające do seksualnych zabawa. Niestety nie do końca wiadomo co odpowiada za tę szczególną właściwość. Brak badań i jednoznacznych dowodów pozwala przypuszczać, że na miano afrodyzjaka zasłużyły sobie jedynie ze

Potrawy wigilijne - ile w nich kalorii, ile zdrowia?

Potrawy wigilijne - ile w nich kalorii, ile zdrowia?

poszczycić jeszcze większą niż karp zawartością takich witamin i minerałów jak witamina D, potas, wapń, żelazo i selen. Dostarcza również witaminy E, zwanej witaminą młodości, dzięki której skóra, włosy i paznokcie są bardziej odżywione, mocniejsze. Śledź w oleju, pod pierzynką, w śmietanie - co świąteczny

Jedz chleb, dla zdrowia!

Jedz chleb, dla zdrowia!

pokarmowym Amarantus - prastara alternatywa dla pszenicy. Nowa moda czy powrót do naturalnego jedzenia? Awitaminoza, czyli brak witamin (Hipowitaminoza) 3 posiłki dziennie i jem co chcę, czyli niezdrowe nawyki żywieniowe

Najlepsze źródła białka dla osób, które nie jedzą mięsa [9 PRODUKTÓW]

Najlepsze źródła białka dla osób, które nie jedzą mięsa [9 PRODUKTÓW]

potrafi sam wytworzyć, a zatem musimy ich sobie dostarczyć wraz z pożywieniem. Do pełnowartościowych i łatwo przez nas przyswajalnych białek zalicza się przede wszystkim te, pochodzące z mięsa (także drobiu, ryb i owoców morza). Co jednak jeśli go nie jemy? Wciąż mamy alternatywy, ponieważ wśród innych

Problem z niedoborem żelaza

Już od paru dobrych lat, mam problem z niedoborem żelaza. Krew próbowałam oddawać już wielokrotnie, lecz nie byłam dopuszczona. Uważam, że odżywiam się dobrze, jem duzo warzyw owoców, wątróbkę wieprzową, natkę pietruszki, zakwaszam posiłki cytryna, bądź kapustą kiszona. Moje miesiączki też nie są

Brak apetytu u niemowlęcia

leczone? Czy może w tej chwili zostać zaszczepione? Od momentu choroby nie chce jeść, to co je to porcje 60 ml i tylko jak śpi - inaczej do ust nie weźmie. Martwię się.

Wysoki poziom żelaza we krwi

, ale nie będziemy tego diagnozować. Badanie mogę ewentualnie powtórzyć za 3-4 miesiące. Zaznaczam, że nie brałam żadnych preparatów, które mogłyby podwyższać poziom żelaza, nie jem czerwonego mięsa, zieleninę w umiarkowanych dawkach, itp. Czy mam czekać te 3-4 miesiące i ponowić badania czy też lepiej

Testy negatywne, okresu brak

Luteinę 100 i nie wiem już co mam myśleć, irytuje mnie czekanie na okres. Dodam jeszcze, że z objawów mam bóle i zawroty głowy, często oddaję mocz i mam mego zachcianki (jem nawet rzeczy, których wcześniej w ogóle nie jadłam).Objawy, o których Pani mówi nie potwierdzają ciąży. Jeśli w dalszym ciągu nie

Brak miesiączki, ból jajników?

Mam pytanie. Po około 2 tygodniach po miesiączce, która była mniej obfita niż zwykle, dostałam dziwne krwawienie. Określam je jako dziwne, bo była to brązowo-czarna wydzielina. Nie było jej dużo. Trwało to około tydzień. Jakiś czas temu miałam przeszywające bóle w dole podbrzusza-trwały kilka minut

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Niski poziom żelaza

sitniczek napisała: > Tardyferon. > Jest jeszcze Ascofer, ale ma duża mniejszą dawkę to raz, a dwa przyjmuje się ki > lka razy/24, a Tardy raz. Ascofer wystarcza, raz dziennie. Jeśli komuś to mało, powinien się przebadać a przede wszystkim dobrze przyjrzeć, co je. Żelazo zawsze spada

co zamiast mięsa?

No właśnie - chce bardzo ograniczyć mięso na rzecz ryb i... no właśnie, czego? Chodzi o proteiny, żelazo i co tam jeszcze. Jedyne co mi przychodzi do głowy to fasola i groszek. I nie są to względy ideologiczne tylko zdrowotne i z braku innej definicji nazwijmy je "obrzydliwościowe". Oczywiście

Re: Niski poziom żelaza

Z tą dietą jedzenia produktów i roślin zawierających żelazo jest problem taki, że tam gdzie powinno być teoretycznie, to go tam nie ma lub jest w minimalnej ilości, bo większość jest hodowana sztucznie i modyfikowana, a w glebie skażonej i wyjałowionej brakuje mikroelementów i innych składników

Re: Anemia-6 miesięcy brania żelaza i nic

rodzinnego o konieczności przyjmowania żelaza z uwagi na obfite miesiączki. Taką diagnozę mogłam sama sobie postawić... Opcja prywatna wg mnie jest lepsza, minus koszt. Co do diety to mi też nie podnosi żelaza W OGÓLE, dlatego trochę mnie irytuje jak jakiś lekarz mówi: po co pani tabletki, proszę jeść

Re: III trymestr , jaki macie poziom hemoglobiny

bogatym w żelazo obiedzie też. Ale już mleko kozie wspomaga walkę z anemią i przerw nie trzeba robić. Co jeszcze warto jeść: pestki dyni i słonecznika, suszone morele, rodzynki (byleby nie siarkowane), orzechy i oczywiście picie herbaty z pokrzywy 1 x dziennie, a odstawienie całkowite herbaty czarnej

Re: Moja historia i pytania do Was

tkwi w braku żelaza czy witaminy B12. Sprawdzamy ferrytnę,a nie żelazo we krwi. Sprawdzaj też regularnie wyniki tarczycycowe i TSH, bo moze twoja dawka nie jest jeszcze ustalona i dlatego TSH sie podnosi.

Re: Co powimien wiedzieć migreniarz

się, że robią badanie prospektywne. To trzeba było zrobić zupełnie inaczej. > Zastanawiam się, jaka jest zmienność stężenia metali ciężkich (np. żelaza bo je > st najczęściej oznaczane) w krwi w ciągu roku. Zmienność żelaza w ciągu roku? Żelazo spada przy jakimkolwiek stanie zapalnym

Re: Prośba o opinię

żelaza - patrz ferrytyna. Twoje dolegliwości to powyższe braki i pewnie niski poziom hormonów tarczycy FT4 i FT3. Kiedy je oznaczałaś? -- m.newsweek.pl/nietykalni-lekarze,104256,1,1.html "lekarze

Re: Niedobory żelaza

Ja i moje dzieci jesteśmy wege. My z synem mamy dobre wyniki krwi a córka niedobór żelaza. Ale ma skłonności do anemii od lat i czy jadła mięso czy nie musiała w zasadzie cały czas brać żelazo. Tak że brak żelaza nie musi być związany z jedzeniem tylko sałaty:)))

Prośba o interpretacje wyników.

/ml ( 0-34) anty TG 17,60 IU/ml (0-115) przeciwciała: antykoaugulant tocznia, ana, kardiolipinie, beta-2-glikoproteinie,antygenom łożyska UJEMNE wit. B12 311 pg/ml (191-663) wit.D 38,80 ng/ml ( 30-80) magnez 089 mmol/l (0,66-1,07) żelazo 19,5 umol/l (8,8-27) cholesterol 5,4 mmol/l BRAK NORMY ALE