Wszystko o:

banan jakie witaminy

Paulina Zduniak

Baobab - superjedzenie wprost z drzewa życia

Baobab - superjedzenie wprost z drzewa życia

Badacze są zgodni - baobab to prawdziwy rekordzista, jeśli chodzi o zawartość witamin i minerałów. Miąższ z jego owoców zawiera 6 razy więcej witaminy C niż pomarańcza, 3 razy tyle potasu co banan i dwukrotnie więcej wapnia niż mleko. Nic dziwnego, że zyskał już miano „superjedzenia”.

Kiwi, czyli chiński agrest z Nowej Zelandii

Choć niepozorny, to z pewnością jeden z najbardziej pożywnych owoców. Rekordzista pod względem zawartości witaminy C i potasu. Przyspiesza metabolizm, wzmacnia odporność. Brzmi zachęcająco? Zalet kiwi jest znacznie więcej

Batat - więcej niż słodki ziemniak?

Ma o połowę więcej składników odżywczych niż ziemniak, obniża ciśnienie i pomaga regulować poziom cukru we krwi. Dzięki zawartości żelaza wspiera procesy krwiotwórcze, za sprawą potasu kontroluje gospodarkę elektrolitową organizmu. Mimo zalet i ewidentnej przewagi nad rodzimym kartoflem, jest u nas mało popularny, a szkoda.

Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm

Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm

warzywach i owocach obfitujących w skrobię, tj. ziemniaki czy banany . Niedobory witaminy B6 Do niedoborów w przypadku tej witaminy dochodzi rzadko. Może się to objawiać m. in. stanami depresyjnymi, apatią, problemami ze snem czy koncentracją, małą odpornością na infekcje oraz drgawkami. Zazwyczaj jednak

7 produktów, które warto jeść po treningu

7 produktów, które warto jeść po treningu

zapewnia lepszą ich regenerację. Ponadto działa antagonistycznie w stosunku do kortyzolu, czyli hormonu stresu, który sprzyja utracie tkanki mięśniowej. Dobrym dodatkiem do każdego posiłku osoby aktywnej są warzywa i owoce – bogate w witaminy, składniki mineralne i błonnik. Pozwalają one na

Drżenie mięśni, czyli problem neurologiczny?

Drżenie mięśni, czyli problem neurologiczny?

również niedobór tego pierwiastka. By uzupełnić niedobory potasu w diecie, warto zadbać, by na talerzu znalazło się miejsce dla pomidorów, drobiu, bananów, sardynek. Witaminy z grupy B mają wpływ na niemal wszystkie procesy w organizmie. Za problemy z mięśniami najczęściej odpowiada niedobór witaminy B1

Naturalne odmładzacze - te pokarmy odejmą ci lat

Naturalne odmładzacze - te pokarmy odejmą ci lat

więcej niż w bananach. Po roztarciu awokado uzyskasz kremową konsystencję. Dojrzałe awokado z powodzeniem możesz stosować w zastępstwie masła czy margaryny bądź przygotować na jego bazie sycącą pastę na kanapki. Awokado za sprawą obecnych w nim tłuszczów zwiększa przyswajalność witamin z innych dań. Np

Potrawy wigilijne - ile w nich kalorii, ile zdrowia?

Potrawy wigilijne - ile w nich kalorii, ile zdrowia?

- silny przeciwutleniacz, naturalny wróg bakterii oraz eliksir młodości. Buraczany barszczyk skrywa w sobie sporo drogocennego dla układu nerwowego kwasu foliowego oraz witaminy C. Jest zalecany osobom z niedokrwistością ze względu na dużą ilość żelaza. Poza tym jest zasadotwórczy, a więc pomoże rozprawić

Dobra profilaktyka - dieta wspierająca odporność

Dobra profilaktyka - dieta wspierająca odporność

niedożywieni są szczególnie wrażliwi na zakażenia. Niedożywienie może wynikać z niedoborów energii lub białka, ale niedobory witamin i składników mineralnych są równie ważne, dlatego warto ocenić swoją dietę pod okiem specjalisty dietetyka oraz badać się rutynowo. Czytaj więcej o niedożywieniu , także u osób z

Nadchodzą owoce kokietek: czereśnie już w sprzedaży!

Nadchodzą owoce kokietek: czereśnie już w sprzedaży!

bladych, żółtych, drobnych, po niemal czarne, mięsiste, bardzo soczyste z małą pestką (te lubimy najbardziej). Wszystkie są niskokaloryczne (nie uwzględniając niechcianego wsadu): 100 g owoców zazwyczaj zawiera 40-50 kcal. Dla porównania: taka sama ilość bananów dostarczy dwa razy więcej kalorii, a

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

21- Najwięcej witaminy mają.... banany!

Najwięcej witaminy mają... banany! Takie twarde i zielone... mniammmmm.. nieprawda! Najlepsze są te miękkie i klejące od słodkości. Chyba za mało jem warzyw i owoców, żeby tylko nie wpaść w anemię. O niedobory witaminowe, jakie mogą wystąpić po założeniu opaski na żołądek muszę podpytać swojego

Re: Brak kupy/szarpanie przy piersi

Warzywa tez w zupie plus ziemnuaki czasem do miesa. Starwm sie te zupy gotowac pozywne bo to moj obiad. Jaj jem tez z 6/tydzien. Z owocow to jem duuuzo swouch jsblek i czasem banany. Warzywa w zupie to trochę mało witamin, surówki jedz. Owoce też powinny być różnorodne, mogą być z mrożonki

Re: oszczędzamy

Skład kubusia (przykładowy): woda, przeciery z: marchwi (28%) i bananów (14%), sok jabłkowy z zagęszczonego soku (11%), cukier trzcinowy, regulator kwasowości - kwas cytrynowy, witamina C, aromat Skład bobofruta: sok jabłkowy (36,9 %) sok z białych winogron (35,3 %) jabłka (20

Re: in vitro październik'15 wątek szczęśliwy

Wrzosowe ja pije podobny. Kiwi banan pietruszka (natka) limonka imbir. I jest pyszny:) a i bez przesady jak teraz wchodza jej tosty z serem to niech je. Pewnie przed in vitro pakowala samo zdrowe zarcie w siebie wiec ma duzo witamin. Ja mialam ostatnio takie dni ze prawie nic nie moglam w siebie

Re: Problem z odpornością

poważnie) po zjedzeniu banana od razu ciurkiem z niej leciało. Nabial zastąpić mlekiem roślinnym o dobrym składzie.Ryzowe lekko słodkie moje dziewczyny uwielbiają :) omegamed w syropie z witamina d i c tez dobrze wplywa na -- najlepsze w zyciu mamy za darmo.

Re: Podawanie witaminy C.

Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Czyli witaminę C odstawię bo córka je dużo owoców w ciągu dnia - jabłko, mandarynki, banan lub zamiast banana papryka czerwona. W przedszkolu też dbają o zjadanie owoców i warzyw.

Re: Ludowe zioła sprzyjające miłości

BROKUŁY Brokuły podobnie jak kalafiory mają masę pantenolu czyli pro witaminy B. Składnik ten wzmacnia włosy od wewnątrz i przyspiesza regenerację komórek skóry głowy. Podobne działanie mają wątróbka, drożdże, orzechy, pestki słonecznika, banany i ciemny ryż. -- http

Re: Coś dla ciała czyli zdrowa kąpiel

BROKUŁY Brokuły podobnie jak kalafiory mają masę pantenolu czyli pro witaminy B. Składnik ten wzmacnia włosy od wewnątrz i przyspiesza regenerację komórek skóry głowy. Podobne działanie mają wątróbka, drożdże, orzechy, pestki słonecznika, banany i ciemny ryż. -- http

Re: ivf październik/listopad wątek szczęśliwy

Absolutnie się z Tobą zgadzam w sprawie diety, ja też spotkałam na swojej drodze mądrą lekarkę, przestałam jeść słodycze i suplementowałam witaminę D3 z witaminą K2 (polecam książkę " Ukryte terapie" ) Moja druga stymulacja dała mi tyle samo i to lepszej jakości zarodków co 1,5 roku wcześniej, choć

Re: Życie bez pieniędzy

Nie, nie wrzucam do zupy podwiędniętej marchewki:) O ile nie mam nic przeciw zjedzeniu makaronu z graniczną datą ważności, to absolutnie nie uważam, aby nieświeże warzywa miały (może poza bananami) takie same wartości odżywcze, jak te świeże. Mają mniej witamin, czasem są nadplesniałe.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!