Wszystko o:

błonnik beta

Dieta antycellulitowa - jak jeść, by pozbyć się pomarańczowej skórki?

Dieta antycellulitowa - jak jeść, by pozbyć się pomarańczowej skórki?

nadwagę, ale również na nierównomierne kumulowanie się tłuszczu. Antyoksydanty - zabójcza broń! W celu zmniejszenia przepuszczalności naczyń krwionośnych i poprawienia krążenia krwi należy włączyć do jadłospisu produkty będące źródłem antyoksydantów (witaminy C, E, beta- karotenu, selenu, cynku, miedzi i

Spirulina

Spirulina

. Dodatkowo zawiera witaminy z grupy B (przede wszystkim B12), C, D, E, A oraz witaminę K. Spirulina obfituje także w magnez oraz beta- karoten. Zawiera bardzo dobrze przyswajalne żelazo, potas, selen oraz kwasy tłuszczowe (omega-3 i omega-6). Te ostatnie są niezbędne w powstawaniu błony komórkowej

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

(imbiru, pieprzu, kurkumy, kolendry, cynamonu, goździków) nabiera smaku. Na ostro to naprawdę niezła zupa-krem. Barwa się liczy Im bardziej pomarańczowa zupa (a pierwotnie miąższ), tym lepiej. Intensywna barwa świadczy bowiem o sporej zawartości beta-karotenu, czyli prowitaminy A. Ponieważ beta-karoten to

Sezon na szparagi w pełni! Co tak naprawdę w sobie mają?

Sezon na szparagi w pełni! Co tak naprawdę w sobie mają?

67,8 mg). Tej ostatniej najwięcej jest w główce warzywa. Można w nich znaleźć także beta-karoten, wapń, fosfor oraz witaminę A (najwięcej jest jej w zielonych szparagach ok. 700 μg). Witaminy to nie jedyne dobro siedzące w tych warzywach. Dzięki zawartości żelaza oraz potasu wzmacniają

Ciecierzyca warzywo nie tylko dla wegetarian

Ciecierzyca warzywo nie tylko dla wegetarian

miedzi aktywują szpik do produkcji czerwonych krwinek. Dodatkowo zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe, które chronią naczynia krwionośne przed rozwojem miażdżycy. W małym ziarenku ciecierzycy znajdziemy beta-karoten, czyli witaminę A, witaminę C (silny przeciwutleniacz) oraz witaminy z grupy B tj

Do jesieni jeszcze chwila, ale one już rządzą. Najlepsze polskie owoce

Do jesieni jeszcze chwila, ale one już rządzą. Najlepsze polskie owoce

utrudnia osadzanie się w nich cholesterolu. Działa przeciwzapalnie i ochronnie na układ immunologiczny. Zawierają witaminę A (a dokładniej prowitaminę A beta-karoten). Ocenia się, że trzeba zjeść sześć średniej wielkości jabłek, by zaspokoić dobowe zapotrzebowanie organizmu na witaminę C. To sporo i z

Morele - nie tylko dla tych, co na diecie!

Morele - nie tylko dla tych, co na diecie!

, dla wątroby Morele szybko "zapychają", dlatego nie da się nimi objadać bez umiaru. Wystarczy zjeść kilka sztuk, by pokryć nasze dobowe zapotrzebowanie na beta-karoten (źródło witaminy A). Brzoskwiń trzeba znacznie więcej, bo mają cztery razy mniej tego przeciwutleniacza. To szczególnie ważne

Pomidor - niedocenione źródło zdrowia

Pomidor - niedocenione źródło zdrowia

odradza się osobom, które stale przyjmują beta-blokery oraz borykającym się z chorobą refluksową przełyku. Krótka historia pomidora Pomidor (Lycopersicon Mill) należy do rodziny psiankowatych i wywodzi się z Ameryki Południowej, gdzie uprawiany jest od blisko 10 tysięcy lat. Początkowo traktowany był z

Dynia: nie tylko halloweenowy gadżet!

Dynia: nie tylko halloweenowy gadżet!

jest trudniejsze do przyswojenia, w postaci pestek z dyni to z pewnością zdrowa i smaczna przekąska. Więcej o witaminach z grupy B Im bardziej pomarańczowy miąższ dyni, tym lepiej. Intensywna barwa świadczy bowiem o sporej zawartości beta-karotenu, czyli prowitaminy A. Ponieważ beta-karoten to

Rabarbar - coś więcej niż składnik kompotu

Rabarbar - coś więcej niż składnik kompotu

- błonnik (celuloza) - 1,8 g - witaminę A (beta-karoten) - 61 mcg - witaminę B1 (tiaminy) - 0,02 mg - witaminę B2 (ryboflawina) - 0,03 mg - niacynę (witamina B3 lub witaminy PP) - 0,3 mg - witaminę B6 (pirydoksyna) - 0,024 mg - kwas foliowy (witamina B9) - 7 mg - witaminę C (kwas askorbinowy) - 8 mg

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Napój marchwiowo pomarańczowy

Pyszny zdrowy napój marchwiowo pomarańczowy. Bez konserwantów i wzmacniaczy smaku.Sok z marchwi dostarczy ci beta-karotenu i błonnika, a soki z pomarańczy i cytryny – witaminy C. Składniki 3/4 świeżo wyciskanego lub jednodniowego soku z marchewki sok z małej pomarańczy odrobina soku z cytryny

Re: odp

kompleks kwasów tłuszczowych, w tym β-palmitynian oraz opatentowana kompozycja błonnika GOS/FOS. Bebiko może stanowić wyłączną dietę niemowląt od urodzenia z tendencją do kolek i zaparć. Powinno być stosowane pod nadzorem lekarza.i tak jest w naszym przypadku i tego się trzymam i nic więcej nie

Ziemniaki to źródło zdrowia - mają dużo witamin ..

Ziemniaki to źródło zdrowia - mają dużo witamin (zwłaszcza witaminy C i beta-karotenu), minerałów, błonnika i białka. "Mówiąc o bananach, myślimy o nich jako o bogatym źródle potasu. I słusznie, ale ziemniaki mają znacznie większy wpływ na dietę"- tłumaczy dietetyk Sigrid Gibson z Potato

Re: A piwo???

własnego ujęcia głębinowego ma ona właściwości mineralne. Z łusek jęczmienia pochodzą znaczne ilości łatwo przyswajalnego krzemu, który hamuje osteoporozę. Ponadto ściany komórkowe jęczmienia dostarczają błonnik (beta-glukany), który korzystnie wpływa na pracę przewodu pokarmowego. Z ziarna zbóż i drożdży

Jedzmy ..kaki

galaretowatej konsystencji, choć niezbyt soczyste. W kaki znajdują się witaminy A i C. To bogate źródło wapnia, zawiera też beta-karoten, potas, magnez i sporo błonnika, dlatego sięgać po niego powinny osoby skarżące się na zaparcia i problemy jelitowe. Badania dowiodły, że wyciąg z kaki hamuje rozwój komórek

wartości odżywcze szczawiu i mirabelek

rośnie. Liście szczawiu mają dużą wartość odżywczą, ponieważ są zasobne w beta-karoten, witaminę C, składniki mineralne: żelazo i wapń, a także błonnik pokarmowy. Szczaw należy do warzyw najbogatszych w beta-karoten. 100 gram listków w 80% zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na tę prowitaminę. Beta

Re: Jeździmy figi!

Te niepozorne i niedoceniane w Polsce owoce są wyjątkowo zdrowe. Zawierają przede wszystkim spore ilości witamin z grupy B (głównie B1, B2 i B6 – tej ostatniej mają więcej od innych owoców), witaminę C, PP oraz A, a także beta-karoten, mający działanie antyoksydacyjne, wzmacniający odporność

Re: Avocado...

krwi. Jednonienasycone tłuszcze zawarte w awokado zawierają fitoskładnik beta-sitosterol, którego działanie obniżające poziom LDL (potocznie nazywany „złym cholesterolem”) i triglicerydów przy jednoczesnym wzroście HDL (tzw. „dobry cholesterol”) we krwi, zostało potwierdzone

Re: Marchewka dla zdrowia

barwę - dzięki czemu poleca się ją latem, gdy się opalamy. Inną zaletą marchwi - chyba najlepiej nam znają - jest jej korzystny wpływ na nasze wzrok. Zawdzięczamy to obecności beta-karotenu. Ten sam związek ma jednak też i inne właściwości. Przyczynia się m.in. do ochrony przed drobnoustrojami. Ma także

Re: Manna a inne kasze

, witamin B1 i PP oraz beta-karotenu. Nie zawiera glutenu więc raczej nie uczula. Jaglana:tzw. "królowa kasz":) Obfituje w witaminy z grupy B, lecytynę oraz substancje mineralne: wapń, fosfor, potas, żelazo, zawiera rzadko występującą w produktach spożywczych krzemionkę, mającą leczniczy wpływ

Betaglukan

w wodzie (1,3/1,4) wykazuje silną aktywność biologiczną. M.in. powoduje obniżenie zawartości cholesterolu LDL we krwi i równoważy szczyt glukozy we krwi, a tym samym zapobiega występowaniu cukrzycy typu 2 oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej. Obniża również ciśnienie krwiCenny błonnik z owsa

Węglowodany

) oraz nieprzyswajalne tj. błonnik zwany włóknem pokarmowym. W skład błonnika wchodzą celuloza, pektyny oraz inne nietrawione przez człowieka związki mające korzystny wpływ na pracę układu pokarmowego. Termin cukry lub węglowodany jest potocznie utożsamiany z węglowodanami przyswajalnymi. Pochodne węglowodanówPochodnymi

Sok pomarańczowy

kcal Węglowodany: 10,4 g Białko: 0,7 g Tłuszcze: 0,2 g Cholesterol: 0,0 mg Sód: 1,00 mg Błonnik: 0,2 g Indeks glikemiczny: 45 Na konsystencję, smak i zapach soku wywierają wpływ naturalne składniki obecne w owocach pomarańczy: woda, cukry proste (sacharoza, glukoza i fruktoza), kwasy organiczne

Sos tatarski

potasu), przeciwutleniacz E385, barwnik (beta-karoten).Nestlé Szwajcaria sos tatarski produkuje i sprzedaje w tubach pod marką THOMY, a jego skład surowcowy to: olej słonecznikowy, ocet, ogórki konserwowe, woda, żółtka jaj, suszona cebula, sól, gorczyca, wzmacniacz smaku (glutaminian sodu), cukier

Dieta niskowęglowodanowa

choroby Alzheimera. Jednym z czynników przyczyniających się do rozwoju choroby Alzheimera jest niski poziom beta-amyloidów związany z dysfunkcją glikolizy w pewnych obszarach mózgu. Wykazano, że ketoza podnosi poziom beta-amyloidów. Terapia cukrzycy typu 2Istnieją badania potwierdzające pozytywny wpływ

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.