Wszystko o:

błonnik a bakterie probiotyczne

błonnik

Błonnik

Definicja: Błonnik pokarmowy jest nazywany także włóknikiem,. To zespół substancji zawartych w ścianach komórkowych roślin. Większość z nich to cukry złożone (polisacharydy), znane też pod indywidualnymi nazwami: celuloza, lignina, pektyny, hemicelulozy, gumy i śluzy.

Znaczenie błonnika dla zdrowia: Układ pokarmowy człowieka nie trawi błonnika, ani nie wchłania w klasyczny sposób, a zarazem jest mu on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania. Dowiedziono, że nie tylko usprawnia metabolizm, ale i zapobiega cukrzycy oraz nadwadze, chroni przed nowotworami układu pokarmowego i wspiera układ krążenia.

Najlepsze źródła błonnika: Suszone warzywa strączkowe, owoce jagodowe, pełnoziarniste produkty zbożowe

Ile błonnika w diecie? Przeciętny Polak spożywa dziennie ok. 15 g błonnika. WHO zaleca spożywanie codziennie 20-40 g błonnika.

Środki ostrożności: Nagłe dostarczenie organizmowi dużej dawki błonnika może wywołać wzdęcia i bóle brzucha, podrażnienie żołądka. Dotyczy to szczególnie suszonych roślin strączkowych i produktów pszennych. Dla osób o wrażliwym układzie pokarmowym zalecany jest błonnik rozpuszczalny w wodzie, pochodzenia owocowego. Błonnik może ograniczać wchłanianie niektórych korzystnych składników pokarmowych (np. żelaza, wapnia, cynku). W dużej dawce zmniejsza czasem skuteczne działanie leków.

Marta Maruszczak

Jelita a odporność

Jelita a odporność

W reklamach słyszymy, że "odporność bierze się z brzucha". Co to właściwie znaczy? Czy rzeczywiście istnieje jakiś związek między funkcjonowaniem jelit a sprawnością układu immunologicznego? Czy można się wzmocnić w sezonie gryp i katarów przez odpowiednio dobrane menu?

Dobre bakterie dla odporności

W naszym klimacie przez większość roku narażeni jesteśmy na infekcje. Wiosną, jesienią i zimą nasz organizm musi stawiać czoła chorobotwórczym mikrobom. Pomagają mu w tym bakterie, których ok. 2 kilogramy nosimy ze sobą wszędzie.

7 pomysłów na zdrową przekąskę w pracy

W pracy spędzamy zazwyczaj co najmniej połowę dnia. Nawet jeśli zjemy lunch, to i tak często dopada nas głód, senność i spadek wydajności, a wraz z nimi ochota na batonika z automatu. Jeśli zastąpimy ten zwyczaj zdrową przekąską - wzrośnie nasza efektywność pracy, a na koniec dnia będziemy mniej zmęczeni.

Znakomite koktajle - nie tylko źródło orzeźwienia

Znakomite koktajle - nie tylko źródło orzeźwienia

witaminy w koktajlu) zmiksuj w blenderze wraz z jogurtem naturalnym. Pamiętaj, że to one zapewnią zastrzyk dobrych bakterii probiotycznych, których nie ma w słodkim mleku. Probiotyki dbają o nasze jelita, a to w nich znajduje się centrum zarządzania odpornością. Zdrowie na Facebooku Moc barwników owoców i

Swędzenie odbytu i okolic - wstydliwy problem, który ma wiele przyczyn

Swędzenie odbytu i okolic - wstydliwy problem, który ma wiele przyczyn

zdrowie odbytu trzeba nie tylko umiejętnie dbać o higienę, ale także prawidłowo się odżywiać (np. dostarczać odpowiednią ilość błonnika i bakterii probiotycznych), ograniczać stresy (zaburzających pracę jelit), a nawet kontrolować poziom cukru we krwi. Swędzenie odbytu i okolic: zrób przewiew Ocieranie

Zdrowe napoje na ochłodę - co wybrać?

Zdrowe napoje na ochłodę - co wybrać?

także kruszonego lodu. W koktajlach ?goszczą? również: soki wyciśnięte z owoców (np. pomarańczowego), herbata (zwłaszcza zielona lub biała) oraz mleko (także sojowe) lub jego przetwory - jogurt, kefir lub maślanka. Te ostatnie to świetne źródło bakterii probiotycznych, dbających o dobrą pracę jelit, od

Dieta osób starszych, czyli jak powinno wyglądać prawidłowo skomponowane menu dla seniora

Dieta osób starszych, czyli jak powinno wyglądać prawidłowo skomponowane menu dla seniora

acydofilne zawierają bakterie probiotyczne, które wpływają korzystnie na procesy trawienne, a nawet na odporność. - mięsa oraz ryby - gotowane, duszone bez wcześniejszego smażenia, pieczone w rękawie przyprawiane naturalnymi przyprawami ziołowymi; Strawność i przyswajalność składników można zwiększyć

Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Seler uspokaja. Jesienne warzywa i ich tajemnice

Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Seler uspokaja. Jesienne warzywa i ich tajemnice

tego warzywa. 3. W ogórku jest sporo związków chemicznych o charakterze zasadowym, co pozwala odkwasić organizm i usprawnić proces trawienia. 4. Dzięki zawartej w nim wodzie, ogórek działa moczopędnie i oczyszczająco. 5. Kiszone ogórki, dzięki bakteriom probiotycznym, regulują pracę jelit i wspierają

Owoce i warzywa NA OCHŁODĘ - które najlepsze?

Owoce i warzywa NA OCHŁODĘ - które najlepsze?

około 95% wody, a także nieco błonnika i celulozy, które wspomogą przemianę materii. Podobnie jak inne zielonolistne warzywa, także sałata do dobre źródło kwasu foliowego, czyli witaminy B9 oraz chlorofilu. Pierwszy przyda się zwłaszcza kobietom planującym zajście w ciążę oraz tym, które już noszą w

Domowe sposoby na miesiączkowe dolegliwości

Domowe sposoby na miesiączkowe dolegliwości

dostarczą ci dobrych bakterii probiotycznych, regulujących pracę układu pokarmowego (jogurty, kefiry, maślanka). Jedz mniej, ale częściej. To usprawni pracę żołądka i jelit. Zaparcia zwalcza dieta bogata w błonnik, obfitująca w warzywa i pieczywo pełnoziarniste.

Zaparcia - co robić?

? Dodam, że jestem osobą szczupłą i młodą.Witam serdecznie, Najczęstszą przyczyną pojawiania się zaparć jest nieodpowiednie żywienie. Osoby cierpiące na zaparcia powinny spożywać duże ilości błonnika. Znajdziemy go w produktach tj. otręby, płatki owsiane, pieczywo pełnoziarniste, kasza gryczana, ryż

Problemy żołądkowe, nadprodukcja gazów

probiotyki - polepszyło się i humor się poprawił. Ale gazy pozostały. Potrafiłem jeść bardzo mało błonnika/warzyw a i tak miałem gazy - na pewno lżejsze ale były. Objawy nawracały więc wykonałem badania: Gastroskopia wykazała lekko zaczerwienioną błonę śluzową w trzonie i w części przedodźwiernikowej żołądka

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Odporność!!! Jak ją wzmocnić???

Czosnek. Witamina c np w cytrynie. Maliny. Miód. No i bakterie probiotyczne ___ Najskuteczniejszy błonnik jaki znam - błonnik witalny: www.blonnikwitalny.pl/p/831/Fgazeta/strona

Re: Jakie suplementy diety przyjmujecie zimową po

Ja witaminę c i czosnek w kapsułkach do tego bakterie probiotyczne ___ Najskuteczniejszy błonnik który znam - <a href="www.blonnikwitalny.pl/p/831/Fgazeta/strona">błonnik witalny</a>

Re: Zdrowie i ulgi

dużo błonnika, który dostarcza prebiotyków czyli cukrów, które są pożywieniem bakterii probiotycznych i sprzyjają ich namnażaniu się. Błonnik pobudza też perystaltykę jelit, co ułatwia pełnienie funkcji oczyszczającej i detoksykacyjnej przez jelito grube. Błonnik działa jak "miotła", która

Re: Jak zdrowo schudnąć?

firmy CaliVita np. LiterAid - wspomaga wątrobę, Ac Zymes - bakterie probiotyczne, Nopalin - trawienie odchudzanie. Może znacie inne sprawdzone. Link do błonnika mogę podać zainteresowanym, do suplementow mogę również podać. Jak ktoś chce wytłumaczę jak uzyskać za darmo zniżkę 30 procent, sam tak kupuję

Re: glista ludzka, neuroborelioza, sm

Witam W przypadku grzybicy nie mozna nieustannie dezynfekować organizmu silnymi srodkami syntetycznymi a nalezy ZWRÓCIĆ UWAGĘ NA ZASIEDLENIE JELIT BAKTERIAMI PROBIOTYCZNYMI. Tutaj z pomoca przyjdzie probiotyk, prebiotyk, i ktorys z kwasów

Re: Walka z Grzybkiem - co polecacie?

). Poprawia to perystaltykę (pożywienie nie zalega i nie gnije w jelitach) i stwarza przyjazne środowisko dla bakterii probiotycznych. Aha, korzystne także jest nie pić w czasie jedzenia i bezpośrednio po nim (żeby nie rozcieńczać soków trawiennych - źle strawione jedzenie to super pożywka dla grzyba w

Re: Naturalne antybiotyki

się witamina U, która jest niezastąpionym lekarstwem na wrzody, tak wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Surówki ze świeżej kapusty zasługują na uwagę ze względu na zawartość związków siarki, które pomagają w usuwaniu pasożytów, a równocześnie dostarczają organizmowi bakterii probiotycznych, które

Re: Stara i nowa bb, dwa w jednym - jakie leczeni

się uwzględnić bakterie probiotyczne różnych szczepów. Możesz dokupić do tego inulinę jako pożywkę dla "dobrych bakterii", a jednocześnie dobre źródło błonnika. Grejpfrutów nie powinno się jeść w czasie kuracji antybiotykowej - zaburzają wchłanianie substancji czynnych z leków. Rozważ ich

Re: Regularne wypróżnia nie się.. Możliwe????

Możliwe.Dieta bogata w błonnik i produkty zawierające bakterie probiotyczne.Probiotyki uzupełniam suplementami-teraz biore ProBacti4Enteric-dla mnie najlepszy z dotąd wypróbowanych.poza tym staram się jeść dużo warzyw produktów pełnoziarnistych no i mlecznych-chociaż za tymi akurat nie

Re: czy otręby owsiane wchłaniają tabletki?

podrażnienia, zachowują się jak płynny opatrunek. Beta glukany mają także właściwości prebiotyczne, są one pożywką dla „dobrych” bakterii probiotycznych. Bakterie te częściowo rozkładają beta glukany w świetle jelita grubego a w wyniku tego procesu, powstają kwasy organiczne mające bardzo istotne