Wszystko o:

suszone żurawiny

Żurawina (Oxycoccus)

Żurawina (Oxycoccus)

północnej, w tundrze i na torfowiskach. W Polsce można spotkać żurawinę błotną, rosnącą na torfowiskach wysokich i przejściowych. Dostępne formy: Herbata Różnego rodzaju przetwory Suszone owoce Zastosowanie: Jest niezastąpiona w leczeniu zapaleń pęcherza i zapobieganiu nawrotom. Współczesna medycyna

10 ziół, które powinny się znaleźć w każdej domowej apteczce - ranking subiektywny

10 ziół, które powinny się znaleźć w każdej domowej apteczce - ranking subiektywny

anemią - oczywiście pod warunkiem, że jest uzupełnieniem rozsądnej diety. Sama nie wystarczy. Owoce żurawiny nie nadają się do spożycia na surowo, chyba, że jesteś miłośnikiem dań bardzo kwaśnych. Jednak przetworzona, wciąż zdrowa żurawina, jest wyśmienita. Suszona lub kandyzowana (w formie

Pluskawica groniasta (Cimicifuga racemosa)

Pluskawica groniasta (Cimicifuga racemosa)

Dołącz do nas na Facebooku! Aktywne składniki Korzeń rośliny zawiera glikozydy triterpenowe (m.in. akteinę, cimifuginę, deoksydinę), glikozydy goryczowe (najważniejszy to ranunkulidyna, która w czasie suszenia przechodzi w anemoninę). Dodatkowo obfituje w kwas salicylowy, żywice oraz izoflawony

Błonnikowi liderzy - poznaj produkty, które mają najwięcej błonnika

Błonnikowi liderzy - poznaj produkty, które mają najwięcej błonnika

, człowiek potrzebuje do życia. Zresztą nie bez powodu. Zawartość błonnika w kokosie Suszony miąższ z orzecha kokosowego ma trochę ponad 23 g błonnika w 100 g, czyli pokrywa niemal całe zapotrzebowanie dzienne organizmu na to włókno. Łatwo dostępne niemal w każdym sklepie wiórki kokosowe wcale nie mają go

Udar mózgu - dzięki diecie można go uniknąć! Sprawdź, co jeść, aby mu zapobiec

Udar mózgu - dzięki diecie można go uniknąć! Sprawdź, co jeść, aby mu zapobiec

, brukselka, czarne porzeczki, aronia oraz truskawki. Dobrym źródłem ß -karotenu są natomiast: marchew, papryka czerwona, dynia, cykoria, brokuły, boćwina, liście pietruszki i kopru, szczypiorek, szpinak, szczaw, sałata i kapusta pekińska oraz morele i ich suszone owoce, brzoskwinie, śliwki. Zobacz

Dieta dla osób po udarze, a także tych, którzy chcą go uniknąć w przyszłości

Dieta dla osób po udarze, a także tych, którzy chcą go uniknąć w przyszłości

ich suszone owoce, brzoskwinie, śliwki. Czytaj także: Owoce i warzywa - kolor ma znaczenie! ABC witamin 5. Pamiętaj, ze błonnik jest nie tylko "na odchudzanie" Spożycie błonnika, czyli włókna pokarmowego, istotnie redukuje czynniki ryzyka udaru mózgu, w tym wysokie ciśnienie krwi i wysokie

Zioła są na fali - co można i warto z nich zrobić?

Zioła są na fali - co można i warto z nich zrobić?

medycyny naturalnej. Wynika to zapewne z faktu, że wiele znanych naszym babciom zalet ziół udało się dowieść naukowo. Wiadomo już na pewno, że żurawina wspiera zdrowie dróg moczowych, rumianek ułatwia dzieciom wypróżnianie, a sok malinowy pomaga wygrać z przeziębieniem. Życie świeżych ziół jest krótkie

Cała prawda o błonniku pokarmowym

Cała prawda o błonniku pokarmowym

), żurawina (4,6). Więcej o zdrowotnych zaletach owoców: czytaj . Najbogatsze w błonnik warzywa to, niestety zwykle te, które trudno byłoby zjeść w ilości zapewniającej dobowe zapotrzebowanie, gdyż stanowią dodatki, przyprawy, etc. Trzeba jednak pamiętać, że zespołowo przynoszą efekty i warto na nie stawiać

Owocowa lista przebojów lata

Owocowa lista przebojów lata

zbieraniu niedojrzałych owoców. Wielu osobom nie smakuje też gruba, pokryta włoskami skórka, ale kto powiedział, że trzeba ją jeść? I bez niej agrest zasługuje na uwagę. Nadaje się do ciasta, na dżem, konfitury. Suszony działa przeczyszczająco. Świeży zapobiega zaparciom. Agrest można podawać dzieciom po 9

Lecz się dietą - odpowiednie menu pomaga zwalczyć wiele dolegliwości

Lecz się dietą - odpowiednie menu pomaga zwalczyć wiele dolegliwości

ilość płynów (najlepiej 1,5 do 2 litrów dziennie) usprawni pracę nerek i pozwoli usunąć z organizmu szkodliwe produkty przemiany materii. Wskazana jest czysta woda, ale także soki owocowe i warzywne. Absolutnym sprzymierzeńcem układu moczowego jest żurawina oraz czarne jagody. Działają

Anemia do tablicy: wszystko, co warto o niej wiedzieć

Anemia do tablicy: wszystko, co warto o niej wiedzieć

zabrakło: czerwonego mięsa (chudej wołowiny, królika) i podrobów (zwłaszcza wątroby), zielonych warzyw (brukselki, sałaty, brokuł), roślin strączkowych (fasoli, grochu, soi), buraków, czerwonej kapusty, papryki, suszonych owoców (daktyli, śliwek, moreli), żółtka jaj, produktów pełnoziarnistych. Nie

Dieta, która ci służy

Dieta, która ci służy

warzywa zielonolistne, np. sałata, natka pietruszki, szpinak. Pamiętaj jednak, że żelazo pochodzenia roślinnego jest gorzej przyswajane przez organizm niż to, które znajduje się w mięsie. Na deser i między posiłkami pojadaj suszone owoce: daktyle, rodzynki, pestki dyni i słonecznika (są bogate w cynk), a