Wszystko o:

nasiona lnu

Siemię lniane - nie tylko na problemy z przewodem pokarmowym

Siemię lniane - nie tylko na problemy z przewodem pokarmowym

Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Pochodzący z Bliskiego Wschodu len zwyczajny od tysięcy lat wykorzystujemy przede wszystkim do produkcji wciąż cenionego włókna. Jego prawdziwym bogactwem są jednak nasiona, wykorzystywane do wytwarzania wartościowego oleju, a także jako surowiec zielarski

Zioła łagodzące dolegliwości jelitowe

Zioła łagodzące dolegliwości jelitowe

lnianego, czyli po prostu nasion. Nasiona mają zaś tę właściwość, ze wytwarzają specyficzny śluz o podobnym składzie mukopolisacharydów, jak śluz w przewodzie pokarmowym, który chroni wewnętrzną warstwę przewodu pokarmowego. W przypadku podrażnień żołądka sporządzamy odwar z nasion lnu: 1łyżkę siemienia

Kiełki - zdrowie w zarodku

Kiełki - zdrowie w zarodku

kiełków to około 23 kcal. Podobnie jak kiełki soi (a także nasiona lnu czy sezam) są również źródłem fitoestrogenów, czyli związków przypominających budową i działaniem żeńskie hormony - estrogeny. Substancje te bywają pomocne m.in. w łagodzeniu dolegliwości występujących w okresie menopauzy, takich jak

Nasze oleje to powód do dumy. Rzepakowy jest zdrowszy niż oliwa

Nasze oleje to powód do dumy. Rzepakowy jest zdrowszy niż oliwa

. Szczególnie ze względu na niebywałe walory zdrowotne, które zaczęli przypisywać mu konsumenci. "Uprawa lnu nie jest trudna, ale w Polsce gorzej z dostępnością nasion dobrej jakości" - mówi w portalu gospodarczym Strefabiznesu.pomorska.pl Arkadiusz Łącz ze Świecia nad Osą, współwłaściciel

Pierwsza pomoc po świątecznym obżarstwie

Pierwsza pomoc po świątecznym obżarstwie

kwasów żołądkowych. Powinny pomóc i ochronić śluzówkę przełyku przed podrażnieniem. Wypij herbatkę z  prawoślazu lub rumianku. Nawet dwie szklanki w ciągu dnia. Dla osób, które często mają zgagę, wskazany jest napar z nasion lnu (dwie łyżki nasion zalewamy szklanką wrzątku, odcedzamy po godzinie i

Majówka poza domem - co jeść, żeby nie żałować?

Majówka poza domem - co jeść, żeby nie żałować?

jest napar z nasion lnu (dwie łyżki nasion zalewamy szklanką wrzątku, odcedzamy po godzinie i wypijamy przed jedzeniem).Zaleca się także spanie z głową lekko uniesioną (włóż zrolowany koc pod poduszkę) i częste jedzenie kisieli oraz galaretek. Kiedy do lekarza? Gdy zgaga pojawia się co najmniej dwa

Najpopularniejsze oleje - co w sobie mają i kiedy warto po nie sięgać?

Najpopularniejsze oleje - co w sobie mają i kiedy warto po nie sięgać?

- naturalny lek na nowotwory Oliwa z oliwek - najbardziej sycący tłuszcz? Olej lniany powstaje poprzez tłoczenie na zimno nasion lnu zwyczajnego - rośliny oleistej pochodzącej z Bliskiego Wschodu. Ma żółtą barwę, a przy tym dosyć intensywny, charakterystyczny zapach i smak, co nie każdemu może odpowiadać

Olej lniany - złoto wśród olejów

Olej lniany - złoto wśród olejów

Olej lniany powstaje poprzez tłoczenie na zimno nasion lnu zwyczajnego - rośliny oleistej pochodzącej z Bliskiego Wschodu. O jej zbawiennych właściwościach przekonali się już starożytni Egipcjanie, którzy wykorzystywali ją w celach leczniczych i zdrowotnych. Olej z niej wytwarzany stosowany był

Problemy trawienne podczas weekendowego wyjazdu

zobojętniania kwasów żołądkowych. Powinny pomóc i ochronić śluzówkę przełyku przed podrażnieniem. Wypij herbatkę z mięty pieprzowej, prawoślazu (więcej na ten temat) , albo rumianku. Nawet dwie szklanki w ciągu dnia. Dla osób, które często mają zgagę, wskazany jest napar z nasion lnu (dwie łyżki nasion

Witaminy z korzonków

Witaminy z korzonków

Rośliny gromadzą w swoich nasionach, jak w przechowalni, wartościowe składniki. Rosnący kiełek wyciąga z ziarna witaminy, nienasycone kwasy tłuszczowe, makro- i mikroelementy, enzymy oraz łatwo przyswajalne węglowodany i białka. Miniogródek W okresie, gdy o świeże warzywa trudno albo są jeszcze

Jedz dorsze, są rzeczy gorsze

Jedz dorsze, są rzeczy gorsze

-3. Ważne są też inne kwasy omega-3: kwas eikozapentaenowy (EPA) i kwas dokozaheksaenowy (DHA). Występują one w dużych ilościach w tłustych rybach morskich, a także m.in. w morskich wodorostach, orzechach, nasionach soi, lnu czy rzepaku. Niektóre rośliny są bogate w kwas alfa-linolenowy (ALA). Ryby

Dieta dla skóry - odżyw skórę od środka!

Dieta dla skóry - odżyw skórę od środka!

? Wzbogać dietę w kwasy omega 3 Najskuteczniejszym sposobem na zasilenie się kwasami omega 3 jest posiłek składający się z tłustej morskiej ryby, tj. łosoś, makrela, śledź czy sardynki. Dobrym źródłem dobroczynnych kwasów jest też olej lniany oraz nasiona lnu, olej rzepakowy, sojowy, a także orzechy

O kiełkach i kiełkownicach

O kiełkach i kiełkownicach

A potem my to wszystko zjadamy niezależnie od pory roku. W okresie, gdy o świeże warzywa trudno albo są jeszcze bardzo drogie, kiełki będą jak znalazł. Nie ze wszystkich nasion wyhodujemy jadalne zielone korzonki. Ziarna prosa, ryżu i zielonego orkiszu nie nadają się do kiełkowania. Natomiast

Masło czy margaryna?

Masło czy margaryna?

. Są dobrym źródłem witaminy E o właściwościach antyoksydacyjnych coraz fitosteroli, które obniżają poziom cholesterolu (najwięcej ich jest w oleju kukurydzianym). Do wyboru jest bardzo wiele odmian i smaków oleju, ponieważ produkuje się je z różnych roślin, np. kukurydzy, słonecznika, winogron, lnu

Chudnij z pomocą ziół

Chudnij z pomocą ziół

może nam pomóc picie wodnych wyciągów z siemienia lnianego. Nasiona lnu wypełniają żołądek, osłabiają uczucie głodu, są łagodnym środkiem przeczyszczającym. Wodne wyciągi z siemienia mają również inne zalety - osłaniają błony śluzowe przewodu pokarmowego. Są dobrym źródłem wielonienasyconych kwasów