Wszystko o:

aktywność fizyczna praca mięśni

aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna to każda praca, ruch wykonany przez mięśnie szkieletowe organizmu, który charakteryzuje się ponad spoczynkowym wydatkiem energetycznym. To składowa ogólnego wydatku energetycznego, niezbędna nie tylko do utraty nadmiaru masy, ale w ogóle funkcjonowania. Aktywność fizyczną w kontekście wagi ciała rozumiana jest jako określona postawa wobec własnego organizmu, świadoma troska o swój rozwój, sprawność i zdrowie, a także zdolność organizowania i spędzania czasu z największym pożytkiem dla formy fizycznej i psychicznej. Żadna dieta nie pozwala schudnąć bez wysiłku fizycznego. Potrzebna dawka ruchu, aktywność fizyczna, jest ściśle związana z trybem życia, nadmiarem tkanki tłuszczowej, ilością spożywanych kalorii, etc.

Katarzyna Oleksik

Ćwiczenia izometryczne (gimnastyka izometryczna)

Ćwiczenia izometryczne (gimnastyka izometryczna)

Ćwiczenia izometryczne (gimnastyka izometryczna) to rodzaj treningu siłowego. Metoda ta pozwala nie tylko rozciągnąć i wzmocnić mięśnie, ale i uzyskać zgrabną i szczupłą sylwetkę.

UKŁAD MIĘŚNIOWY - budowa, funkcje i najczęstsze schorzenia

Układ mięśniowy sprawia, że możemy ruszać poszczególnymi częściami naszego ciała, a nasze narządy mogą wykonywać swoje funkcje. Tworzące go mięśnie można podzielić na trzy główne grupy, które różnią się budową i funkcjami: mięśnie szkieletowe, mięśnie gładkie oraz mięsień sercowy. Ze względu na swoją rolę układ mięśniowy, w tym zwłaszcza mięśnie szkieletowe i ścięgna, narażony jest na liczne urazy.

Rusz się i wygraj wyścig z żylakami

Uczucie ciężkich nóg, bóle, skurcze, żylaki, to problemy, które dotykają coraz większą grupę społeczeństwa. W walce z przewlekłymi chorobami żył kończyn dolnych, ważna jest profilaktyka i szybkie podjęcie leczenia. Dlatego, kiedy tylko pojawią się pierwsze symptomy niewydolności żylnej kończyn dolnych warto się przebadać, zmienić przyzwyczajenia i zadbać o siebie, by móc cieszyć się zdrowymi nogami przez długie lata.

Zdrowie czeka poza domem. Aktywność fizyczna zimą niestraszna

Zdrowie czeka poza domem. Aktywność fizyczna zimą niestraszna

sylwetki, ale i tak skorzystamy na zdrowiu. Jazda na rowerze wzmocni nasze serce, zmniejszy ryzyko chorób układu krążenia i ustabilizuje ciśnienie tętnicze, a także poprawi wydolność układu oddechowego. Tak jak w przypadku innych aktywności na dworze, do mięśni doprowadzi więcej tlenu, i zwiększy się

Najczęstsze kontuzje biegaczy

Najczęstsze kontuzje biegaczy

fizycznej wymagającej dużej aktywizacji mięśni kończyny dolnej. * Marek Buliński (na zdjęciu) jest fizjoterapeutą, specjalistą z zakresu rehabilitacji ortopedycznej i sportowej. Absolwent Wydziału Rehabilitacji AWF Warszawa. Terapeuta w Centrum Rehabilitacji FIZJOKINEKT .

Miopatie

Miopatie

genetyczne. Leczenie Miopatie zaliczane są do chorób nieuleczalnych, a farmakologia pozwala jedynie łagodzić dolegliwości. Szczególnie istotnym elementem leczenia jest rehabilitacja. Dzięki niej udaje się wzmocnić mięśnie, zwiększyć zakres ruchów oraz poprawić przepływ krwi. Mimo że aktywność fizyczna jest w

Narty biegowe - sport dla każdego?

Narty biegowe - sport dla każdego?

odpowiada warto zapisać się na basen , wyjąć z piwnicy rower lub rolki. To doskonały sposób nie tylko na zbudowanie formy. Im więcej podejmiemy różnych aktywności  (z umiarem i w granicach zdrowego rozsądku), tym większą grupę mięśni wzmocnimy i ułatwimy sobie narciarski start. Odpowiednie

W tych dniach cyklu miesiączkowego kobieta jest bardziej podatna na kontuzje

W tych dniach cyklu miesiączkowego kobieta jest bardziej podatna na kontuzje

kolana, zwłaszcza na uszkodzenia więzadła krzyżowego przedniego i przewlekłe bóle. Istotną rolę odgrywają tu nie tylko różnice biomechaniczne pomiędzy płciami jak np. rozłożenie mięśni czy środek ciężkości, czyli inna budowa ciała, ale również zmiany aktywności włókien nerwowych kontrolujących pracę

Masaż szyty na miarę - dobierz go do potrzeb

Masaż szyty na miarę - dobierz go do potrzeb

odpowiedzialny za odczuwany ból mięśni. W zależności od indywidualnych potrzeb, można jemu poddawać całe ciało- wtedy ma on działanie ogólnowzmacniające- lub jedynie wybrane grupy mięśni, które zostały przeforsowane lub poddawane są intensywnym ćwiczeniom fizycznym. Drenaż limfatyczny może być wykonywany

Aktywność fizyczna jest zdrowa! Czy wiesz dlaczego?

Aktywność fizyczna jest zdrowa! Czy wiesz dlaczego?

powrócić do gry w koszykówkę lub piłkę nożną? Z ruchu nie powinny rezygnować również osoby starsze. Minimum trzydzieści minut dziennie, nawet najprostszej aktywności (np. noszenie małych ciężarów czy zakupów, spacer) pozwoli zachować elastyczność i siłę mięśni. Sprawniejsze ciało to większa samodzielność

Ból kręgosłupa mimo aktywności fizycznej

. Możliwe też że zbyt dużo ćwiczeń spowodowało przeciążenie w obrębie mięśni kręgosłupa. Mięśniom też należy się odpoczynek. Można spróbować rozciągać mięśnie pleców oraz wzmocnić mm. brzucha. Jeśli chodzi o aktywność fizyczną, można wybrać basen (nie obciąża się stawów i powinien przynieść ulgę).

Ból pośladka a aktywność fizyczna

Miesiąc temu po biegach przełajowych zaczęło mnie coś lekko boleć w okolicach prawej części, po prawej górnej stronie pośladka. Zlekceważyłem to. 3 dni po tym zajściu podczas wysiłku fizycznego, gdy kopałem piłkę z całej siły nie mogłem chodzić, siedzieć, ani nic wszystko sprawiało mi ból. Po 7

Ból pięty podczas aktywności fizycznej

Po małym wysiłku fizycznym następuje ogromny ból na lewej pięcie (po zabawie z psem, czy przebiegnę się ok 100m i nie mogę stanąć na tą nogę). Zaczęło się to od ok. tygodnia. Wcześniej też zdarzały mi się takie bóle, ale uchodziły po 10 min. Było to koło miesiąca temu. Teraz jak pobiegnę po piłkę

Problem z przyczepami mięśnia zębatego przedniego

Od roku i ośmiu miesięcy mam problem z przyczepami mięśnia zębatego przedniego (strona lewa). Paradoks polega na tym, że ból nasila się (bo trwa cały czas) po wysiłku fizycznym oraz po długotrwałym przebywaniu w pozycji siedzącej (z czym wiąże się moja praca). Czy jest to entezopatia? Gdzie mogę

Co pić przy dużym wysiłku fizycznym?

pije wodę, ale widzę że inni noszą czasem jakieś różne specyfiki w swoich butelkach z wodą. Co należy pić przy takiej aktywności fizycznej? Czy woda to za mało?Przy wysiłku fizycznym bardzo ważne jest uzupełnianie płynów. Warto napić się również przed planowanym treningiem. Woda mineralna jest godna

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: zwycięstwo zdrowego rozsądku czyli o wf-ie

nie muszą być aktywności w szkole, ale choćby zwykłe nakierowanie na jakieś ćwiczenia, służące np. poprawie koordynacji, pracy danych mięśni itp. 2. Jeżeli dyslektyk ma preferencyjne warunki pracy na sprawdzianie, to nie widzę powodu, żeby dziecko ze słabą motoryką, dużą męczliwością itp. nie miało

Re: Co w ciązy na uspokojenie?

, trening relaksacyjny, autogenny Schultza, trening Jacobsona - to już być może po porodzie (choć z wyłączeniem pewnych partii mięśni można go również stosować przed porodem, jeśli nie ma wskazań do szczególnego traktowania ciąży). Warto oczywiście wszelką aktywność fizyczną szczególnie w trzecim trymestrze

Re: jak radzić sobie z nerwobólami

Przede wszystkim trzeba ustalić przyczynę,dlaczego te dolegliwości nawracają.Najczęstsze przyczyny to:wada postawy zwiazana z wielogodzinnym siedzeniem w pracy,brak ergonomii w pracy,brak lub nieadekwatna aktywność fizyczna,nadmierne napiecie mięśni pleców związane ze stresem,dyskopatia odcinka

Re: Zaproszenia na kawę - nie tylko przepisy

Kawa, a raczej zawarta w niej kofeina, blokując receptory adenozyny, odpowiedzialne za uczucie senności i zmęczenia, stymuluje organizm do produkcji energii. Właściwości te, obok pozytywnego wpływu na pracę intelektualną, znajdują zastosowanie również w przypadku aktywności fizycznej. Zwiększenie

Re: Chyba media zaczynają cudowne...

jureek napisał: > Nie porównujemy aktywności fizycznych tylko sposoby dotarcia do pracy pod kątem > tego, który z nich jest zdrowszy. Dlatego też Twoje porównanie z podnoszeniem > ciężarów jest do niczego, bo podnoszenie ciężarów nie ma nic wspólnego z dotarc > iem do pracy

Re: Co na bóle krzyżowe

Myślę że obie te rzeczy są przydatne w walce z bólami kręgosłupa. Masaż rozlóżni Twoje mięśnie a dużo problemów z kręgosłupem utrzymuje się właśnie przez ciągle utrzymujące się napięcie mięśni. Na dłuższą mete jednak korzystniejszy powinien okazać się pilates. Ćwiczenia te wzmocnią mięśnie

Re: Zaproszenia na kawę - nie tylko przepisy

Kawa, a raczej zawarta w niej kofeina, blokując receptory adenozyny, odpowiedzialne za uczucie senności i zmęczenia, stymuluje organizm do produkcji energii. Właściwości te, obok pozytywnego wpływu na pracę intelektualną, znajdują zastosowanie również w przypadku aktywności fizycznej. Zwiększenie

Re: Wesołość na starość

Sport staruszka Aktywność fizyczna jest niezbędna dla utrzymania sprawności i właściwego funkcjonowania organizmu. Chodzi o dotlenienie, właściwą pracę serca, perylistykę jelit, aktywność zmysłów, a nawet apetyt. Najlepszym sportem jest chodzenie, ale nie z psem na spacer. Staruszek nie powinien

Re: co myślicie?

Dobrze opisałaś profilaktykę. Dodatkowe informację możesz znaleźć tutaj: dbamokregoslup.pl/profilaktyka,92.html Dodam jeszcze że warto zacząć uprawiać jakąś aktywność fizyczną aby dać odpocząć kręgosłupowi po 8 h pracy. Najepsze są pływanie, szybkie marsze (lub nordic walking) joga i pilates

Re: Sposób na odchudzanie bez gimnastyki

Witam, Aktywność fizyczna nie musi być męcząca i kosztowna. Paradoksalnie tłuszcz spala się najlepiej przy umiarkowanej aktywności - tętno 130-150. Intensywne ćwiczenia wyrabiają mięśnie - co też nie jest bez znaczenia, ponieważ tkanka mięśniowa zużywa najwięcej kalorii - im większa, tym więcej

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!