Wszystko o:

źródła białka

Klaudia Wiśniewska, eska

Wielkanoc bez wędlin i białej kiełbasy? Nie przejdzie! Jak wybrać najlepsze produkty?

Wielkanoc bez wędlin i białej kiełbasy? Nie przejdzie! Jak wybrać najlepsze produkty?

Wędliny, czyli samo zło? Niekoniecznie! Istotne, by z szerokiej oferty rynkowej wyłowić to, co najlepsze. Znakomicie sprawdza się zasada: im mniej, tym lepiej i nie chodzi jedynie o wielkość porcji. Wiesz, że różnice zawartości tłuszczu w poszczególnych produktach przekraczają kilkaset procent? Na końcu szczegółowa tabela

Tofu - warto włączyć do diety?

Choć jest odżywcze i ma wiele cennych dla zdrowia właściwości, tofu nie każdemu służy. Kto powinien włączyć je do jadłospisu, a kto unikać?

Wspomagacze metabolizmu - składniki, które rozpędzą przemianę materii

Prężnie działający układ pokarmowy, który rozprawi się z wszystkim tym, co do niego wrzucisz. Bez dodatkowych kilogramów czy problemów gastrycznych. Te składniki zadbają o to, by twój metabolizm działał lepiej niż do tej pory.

Nowa piramida żywieniowa także w Polsce

Nowa piramida żywieniowa także w Polsce

Pamiętacie z poradni zdrowia czy podręczników starą piramidę żywienia? U jej podstawy, czyli jako produkty zalecane w największych ilościach, znajdowały się źródła węglowodanów. Opracował ją Departament Rolnictwa Stanów Zjednoczonych i przez lata obowiązywała niemal na całym świecie. Dołącz do

Dietetyczne triki: które działają, a które nie?

Dietetyczne triki: które działają, a które nie?

zawartości białka - z jednej strony. Oraz dobrych węglowodanów - z drugiej. Na jakie źródła białka warto skusić się na diecie? Dietetycy polecają jajka, wspomniany już drób i ryby - także te tłuste (zawierają głównie zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe). To działa! Dietetycy przypominają, aby pamiętać o

TRZUSTKA - to warto o niej wiedzieć

TRZUSTKA - to warto o niej wiedzieć

białek, tłuszczów i węglowodanów, a także reguluje poziom cukru we krwi. Anatomia człowieka: trzustka Za realizację tego zadania odpowiadają głównie specjalne komórki trzustki, zgrupowane w niewielkie skupiska, zwane wyspami Langerhansa. Łącznie jest ich około miliona. Są rozrzucone po całym

Wrzody żołądka lub dwunastnicy, a dieta

Wrzody żołądka lub dwunastnicy, a dieta

szansa na skuteczną terapię i brak groźnych powikłań (więcej na ten temat ). Po spełnieniu tych kryteriów można skupić się na tym, co już możemy zrobić sami, w domu, by wspierać leczenie wrzodów. Dieta przy wrzodach żołądka lub dwunastnicy: co jeść? - Właściwe białka to podstawa. Chociaż zasadniczo

TARCZYCA, a DIETA. Jakie znaczenie ma odżywianie w profilaktyce i leczeniu schorzeń tego gruczołu?

TARCZYCA, a DIETA. Jakie znaczenie ma odżywianie w profilaktyce i leczeniu schorzeń tego gruczołu?

, kontrolować poziom hormonów tarczycy i wszelkie inne zlecone parametry. Zasada ta dotyczy zresztą wszystkich schorzeń i problemów tarczycowych. Chociaż to niełatwe, dietą, przynajmniej częściowo, trzeba usprawniać metabolizm, zapewniać organizmowi sporo jodu i selenu, a także białka. Dobre białko i jod

Seks, słońce, słodycze... 3 razy "s", czyli przepis na szczęście? Wszystko przez SEROTONINĘ!

Seks, słońce, słodycze... 3 razy "s", czyli przepis na szczęście? Wszystko przez SEROTONINĘ!

Dieta bez glutenu

roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie soli i słodyczy (źródła pustych kalorii). 9. Pij

Nadmierny apetyt, napady głodu

więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie soli i słodyczy

Nie potrafię schudnąć - jaka może być przyczyna?

najmniej dwa razy spożywaj mleko i jego przetwory: jogurty, kefiry, sery. 6. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych (smalec, tłuste mięsa), a więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: kasze/kaszki/kleiki

Podpowiem Ci tyllko, że mięso codziennie to nie jest dobry wybór, mimo niedoboru żelaza. My w Polsce jemy mięsa stanowczo za dużo. Lepiej jest podawać dziecku też inne źródła białka, w tym roślinne. Tydzień może wyglądać tak, że na obiad podajesz dziecku np. 2x mięso, 2x rybę, 2x białko roślinne

Re: Jak przemycić rybę?

Ostatnio dużo czytam o jedzeniu dzieci (bo moja nie je...) i gdzieś wyczytałam, że dziecko musi 72 razy coś spróbować, aby stwierdzić, czy rzeczywiście lubi, czy nie. A mięso oferujesz codziennie? Dzieci (zresztą dorośli też) nie muszą jeść mięsa, czy ryb codziennie. Można podawać inne źródła

Re: Mieszanka mlekozastępcza czy mleko roślinne.

Nie ma szans na ściąganie laktatorem? Wszystko zależy od tego, na co dziecko dobrze zareaguje, na jakie koszty jesteś nastawiona warto pamiętać, że mleko to nie wszystko, sa inne źródła białka, wapnia

Re: Nietolerancja laktozy u noworodka?

niszczenia nabłonka jelit) objawy mogą się nasilać. Można wypróbować dietę bezmleczną (należy uważać na ukryte źródła białka mleka krowiego) przez 2 tyg żeby zaobserwować czy jest poprawa. Pozdrawiam serdecznie

Re: Slow seks

marek.zak1 napisał: > Z wiarygodnego źródła wiem, ze smak i konsystencja są wstrętne. Masz na ten te > mat swoje doświadczenia? Mi przypomina białko jajka. Nie przesadzaj, nie jest tragiczna w smaku ani w konsystencji. Chociaż to może być tak jak ze spoconymi koszulkami dziewczyn

Re: Slow seks

sabat777 napisał: > marek.zak1 napisał: > > > Z wiarygodnego źródła wiem, ze smak i konsystencja są wstrętne. Masz na > ten te > > mat swoje doświadczenia? > > Mi przypomina białko jajka. Nie przesadzaj, nie jest tragiczna w smaku ani w ko >

Re: Czy są na sali weganki?

wyeliminować inne źródła białka i tłuszczów zwierzęcych (czyli zmniejszyć ilość mięsa, jajek). Ja bym chyba uderzyła do dietetyka, najlepiej specjalizującego się w maluchach, mającego doświadczenie z dziećmi wege. Ahha i trzeba czytać składy i unikać jak ognia wszelkiej maści mleka sojowego czy innego "dla

Re: Uczulenie na jajko?

Nierzadko zdarza się, że nietolerowany produkt podany w "czymś" (w jakiejś potrawie) nie wywołuje objawów (tak jak to było gdy podała Pani żółtko w zupie). Jajko jest źródłem m.in. białka, witamin, żelaza; warto uwzględnić zwłaszcza inne źródła żelaza. Pozdrawiam. Agnieszka Leleń lekarz w

Re: Żywienie

O ile nie masz problemów związanych z trawieniem nabiału (żadna nietolerancja czy alergia) to nie widzę przeciwwskazań. Nabiał jest głównym źródłem wapnia (są również niemleczne źródła), ale niestety również często alergizuje. A poza tym nabiał też jest źródłem białka, a to jest nam dziennie

Re: Raczniak karmiony wylacznie piersia !

na samodzielne jedzenie, próbowanie, smakowanie. W tym wieku dziecku potrzebne są i białka, i tłuszcze, i węglowodany i sole mineralne i mikroelementy i witaminy. Tak więc ważne są wszystkie ich źródła (i pochodzenia roślinnego i zwięrzęcego). Warto rozważyć karmienie dziecka przez inną osobę