Wszystko o:

ćwiczenia na mięśnie kręgosłupa

Kinezyterapia, czyli leczenie ruchem

Kinezyterapia, czyli leczenie ruchem

porannej, ćwiczenia w wodzie. Ruch sposobem na ból? Kinezyterapia może być stosowana nie tylko przy urazach czy jako forma rehabilitacji po zabiegu operacyjnym. Służy m.in. łagodzeniu bólów kręgosłupa. W zależności od rodzaju dolegliwości stosuje się różne metody i zestawy ćwiczeń: - Metoda McKenziego

Aktywność fizyczna jest zdrowa! Czy wiesz dlaczego?

Aktywność fizyczna jest zdrowa! Czy wiesz dlaczego?

wcale nie musi zaczynać się od bieżni w siłowni czy ciężkich ćwiczeń w klubie fittness. Można ją budować małymi krokami, wprowadzając drobne "modyfikacje" i zmieniając codzienne nawyki. Zamiast jeździć samochodem, warto chodzić lub jeździć na rowerze, zamiast windy skorzystać ze schodów

Fakty i mity na temat treningu siłowego

Fakty i mity na temat treningu siłowego

Zostań fanem zdrowia na Facebooku! Osoby z kontuzjami nie powinny podnosić ciężarów Fałsz / Prawda Każda kontuzja jest inna. W przypadku wielu z nich ćwiczenie z umiarkowanym obciążeniem mogą być wręcz zalecane. Wzmocnią mięśnie obudowujące stawy. Kości i stawy spełniają funkcję stelaża

Aktywność fizyczna - dobierz ją do swoich celów. Która pasuje do twoich?

Aktywność fizyczna - dobierz ją do swoich celów. Która pasuje do twoich?

razy w tygodniu lub co drugi, trzeci dzień. Wtedy możemy liczyć na wzrost siły. Zarówno zbyt częsty trening, jak i zbyt rzadki nie da efektów. Podczas ćwiczeń z obciążeniem niszczysz mięśnie, a ich potencjał spada. Kluczowy jest odpoczynek - to wtedy naprawiają się one z nawiązką, zyskując większą moc

Ból szyi połączony z ograniczeniem ruchu? Nie można wykluczać zwyrodnienia

Ból szyi połączony z ograniczeniem ruchu? Nie można wykluczać zwyrodnienia

tryb życia, pozwalający na wzmacnianie mięśni, to przepis na zdrowie: znosi ból, zapobiega nawrotom. Istotne jednak, by ćwiczenia były właściwie dobrane do rodzaju zmian, ich miejsca, zaawansowania, żeby nie przesadzić z intensywnością. Dlatego zestaw ćwiczeń, indywidualnie, należy dobierać z lekarzem

Ćwiczenia w osteoporozie: profilaktyka i bezpieczeństwo przede wszystkim

Ćwiczenia w osteoporozie: profilaktyka i bezpieczeństwo przede wszystkim

i już przy wdrażaniu programu ćwiczeń przy stwierdzonej osteoporozie. Ocenić trzeba nie tylko czynniki ryzyka osteoporozy. Należy określić, w jakiej formie jest nasz organizm, jego istotne narządy (na przykład serce) i w jakim stanie jest układ ruchu, czyli stawy, mięśnie i kości. Ominięcie tego

Ból pleców: sprawcą nie musi być chory kręgosłup! Poznaj przyczyny dolegliwości

Ból pleców: sprawcą nie musi być chory kręgosłup! Poznaj przyczyny dolegliwości

ciągu 2-3 tygodni, zwykle zalecane są badania analogiczne, jak przy problemach zwyrodnieniowych kręgosłupa (ucisk na nerwy to zazwyczaj ich skutek). W okresie późniejszym bywają niezbędne zabiegi rehabilitacyjne: masaż mięśni przykręgosłupowych i kończyny, ćwiczenia rozluźniające, wyciąg, a także

Ćwiczenia na płaski brzuch i zdrowe plecy

Ćwiczenia na płaski brzuch i zdrowe plecy

by ciało tworzyło linię prostą. Często spotykany błąd przy tym ćwiczeniu to uciekanie biodrami do tyłu. 2. Podeprzyj się się na przedramieniu i unieś ciało do góry, napinając mięśnie brzucha i trzymając prosty kręgosłup. Przykładowe serie: 5 serii po 30 sekund napięcia na stronę Dla zaawansowanych 1

Ból pleców? Masaż kręgosłupa może pomóc, ale...

Ból pleców? Masaż kręgosłupa może pomóc, ale...

. Zazwyczaj zalecają masaż klasyczny, który potrafi znacznie złagodzić bóle kręgosłupa, zmniejszyć napięcie mięśni, ograniczyć także bóle migrenowe, polepszyć krążenie krwi czy poprawić nastrój. Chociaż wiele badań naukowych wskazuje na skuteczność masażu klasycznego, masaż głęboki, polegający na rozluźnieniu

Lordoza

Lordoza

Nienaturalne, łukowate wygięcie kręgosłupa w stronę brzuszną może być wywołane szeregiem czynników. Zazwyczaj wystąpienie schorzenia, wiąże się ze stanami zapalnymi, skurczami mięśni przykręgosłupowych na skutek urazów, rwą kulszową, zwyrodnieniem kręgosłupa i krążków międzykręgowych. Zdarza się również

Ćwiczenia mięśni Kegla

Od jakiegoś czasu stwierdzono, że mam obniżona macicę. Zaczęłam ćwiczyć intensywnie mięśnie kegla i pomagają, ale od ciągłego zaciskania bolą mnie mięśnie odbytu a czasami ciężko mi się załatwić. Czy to może być od ćwiczeń?Prawdopodobnie ćwiczenia są wykonywane zbyt często i zbyt intensywnie, co

Ścięgno Achillesa - ćwiczenia

Jakie ćwiczenia zastosować, kiedy mięsień Achillesa nie pracuje. Byłam po wkładki i powiedział mi lekarz, że przez złe stawianie nóg nie pracuje mi mięsień Achillesa, co powoduje, że przy robieniu przysiadu nie mogę utrzymać równowagi żeby nie oderwać piet od podłoża. Nie jestem pewna, czy nie

Przesadziłam z ćwiczeniami?

wysokości stawu łokciowego umiejscowiony z przodu? Jeżeli tak to dolegliwości mogą pochodzić ze strony przeciążonych mięśni. Może to być mięsień dwugłowy ramienia lub grupa zginaczy nadgarstka (mięśnie odpowiedzialne za zgięcie dłoniowe nadgarstka). Można spróbować rozciągania i zaobserwować czy

Wypadający kręg a ćwiczenia

Mam pytanie: otóż mam wypadający kręg w odcinku lędźwiowym oraz skrzywienie kręgosłupa, a chciałbym zacząć ćwiczyć na małej domowej siłowni. Czy z takimi schorzeniami jak ja mam mogę jakoś ostrożnie z umiarem ćwiczyć? W jakich najlepiej pozycjach? proszę o odpowiedz pozdrawiam

Ćwiczenia a wada wzroku

Czy ćwiczenia mięśni brzucha mogą nasilić wadę wzroku?Zależy, o jakiej wadzie wzroku mówimy. W najczęściej występujących wadach - tzw. wadach refrakcji (krótkowzroczność, dalekowzroczność) wysiłek fizyczny nie powinien mieć wpływu na naszą wadę, wynikają one bowiem z niedostosowania kształtu gałki

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Co to jest kręgozmyk zwyrodnieniowy?

pacjent wykona podstawowe ćwiczenia na różne partie mięśni, wtedy zobaczycie dysfunkcje któregoś z mięśni a co za tym idzie będziecie mądrzejsi oto jakie ćwiczenia wzmocnią gorset mięśniowy wokół kręgu.

Re: pas na bolący kregosłup ledzwiowy

brzucha trzymają cały kręgosłup, a co za tym idzie uwalniają od bólu kręgosłupa. ćwiczenia dwa, trzy razy w tygodniu po około godzinie powinno przynieść dość szybko efekt. żaden pas tego za ciebie nie zrobi, szkoda pieniędzy. a na czas podróży poduszka podłożona pod kręgosłup lędźwiowy powinna załatwić

Re: Jak zacząć ćwiczyć w domu?

przykładowymi ćwiczeniami dla drabinki gimnastyczne. Polecam, bo oprócz ogólnej kondycji można zadbać o mięśnie stabilizujące kręgosłup, troszkę sobie porozciągać się, u dzieci zresztą ważne są takie ćwiczenia profilaktycznie aby

Ruch ciała : niezstąpione tai - chi

: uprawianiem sportu i medytacją. Podczas ćwiczeń uzyskujemy zrównoważony rozwój mięśni i jednocześnie ich odprężenie. Działa to pozytywnie na naszą postawę. Umożliwia to między innymi odprężyć się mięśniom pleców co ma istotny wpływ na nasz kręgosłup. Tai - chi pozwala poprawić elastyczność i siłę wszystkich

Re: Porady w zakresie treningu i doboru urządzeń

Cześć - jeżeli chodzi o trening mięśni brzucha to jedyną alternatywą dla Ciebie są spięcia brzucha leżąc, ew. trening na popularnej kołysce. Musisz wzmocnić gorset mięśniowy kręgosłupa (mięśnie głębokie) -tj. czworoboczny lędźwi i mięsień wielodzielny. Znalazłem niezły film który obrazuje ćwiczenia

Re: do biegaczek i nie tylko

Akurat wzmacnianie mięśni na siłowni jest dzieciom absolutnia zakazane. W przeciwieństwie do biegania :-) Ja we wczesnym nastolęctwie intensywnie trenując tenis nabawiłam się gwałtownie postępującej skoliozy. Ortopeda zalecił mi CODZIENNE PÓŁTAROGODZINNE intensywne ćwiczenia mięśni brzucha i pleców

rehabilitacja Katowice- Bogucice

Gabinet Rehabilitacji Katowice- Bogucice, ul. Wrocławska 46 zaprasza: zajęcia indywidualne oraz grupowe. W ofercie: masaż klasyczny- leczniczy ćwiczenia wspomagane ćwiczenia bierne ćwiczenia czynne ćwiczenia równoważne ćwiczenia korekcyjne ćwiczenia sprawności manualnej terapia manualna

rehabilitacja Katowice

Gabinet Rehabilitacji Katowice- Bogucice, ul. Wrocławska 46 zaprasza: zajęcia indywidualne oraz grupowe. W ofercie: masaż klasyczny- leczniczy ćwiczenia wspomagane ćwiczenia bierne ćwiczenia czynne ćwiczenia równoważne ćwiczenia korekcyjne ćwiczenia sprawności manualnej terapia manualna

Re: Poród SN przy przepuklinie/dyskopatii

sprawie dobrania odpowiednich ćwiczeń i w sprawie zaleceń co do życia codziennego, szczególnie w późniejszym okresie ciąży, kiedy obciążenia kręgosłupa są większe. Pozdrawiam i życzę dobrej kondycji :)

Domowa gimnastyka

ćwiczeniem wzmacniającym mięśnie kręgosłupa. Podnosimy ciężarek prosto w górę to jedna to druga ręką, potem w bok, a na końcu do przodu. Już po kilku dniach ćwiczeń można zauważyć pionowa , ładniejszą sylwetkę. Nie jestem zwolennikiem nadmiernego "pakowania", wystarczy 20 ruchów z każdego rodzaju

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!