Wszystko o:

ćwiczenia na mięśnie kręgosłupa

Paweł Kaczyński,ms

Fakty i mity na temat treningu siłowego

Fakty i mity na temat treningu siłowego

Siłę, czyli zdolność mięśni do pokonywania oporu, wykorzystujemy nieustannie, także w życiu codziennym: podnosząc, przyciągając, wypychając. Jednym ze sposobów służących zarówno jej zwiększeniu, jak i poprawie ogólnej wydolności organizmu jest trening siłowy. Na jego temat krąży wciąż wiele mitów. Czas się z nimi rozprawić.

Kinezyterapia, czyli leczenie ruchem

Ruch i aktywność fizyczna to nie tylko sposób na zgrabną sylwetkę. Ćwiczenia fizyczne, głównie te wykorzystywane przy fizjoterapii, stanowią rodzaj leku, który oddziałuje na cały organizm i pozwala mu odzyskać dawną sprawność. Czasem są one pierwszym krokiem w terapii i na nowo uczą zachowań społecznych.

UKŁAD MIĘŚNIOWY - budowa, funkcje i najczęstsze schorzenia

Układ mięśniowy sprawia, że możemy ruszać poszczególnymi częściami naszego ciała, a nasze narządy mogą wykonywać swoje funkcje. Tworzące go mięśnie można podzielić na trzy główne grupy, które różnią się budową i funkcjami: mięśnie szkieletowe, mięśnie gładkie oraz mięsień sercowy. Ze względu na swoją rolę układ mięśniowy, w tym zwłaszcza mięśnie szkieletowe i ścięgna, narażony jest na liczne urazy.

Choroba Scheuermanna - objawy, diagnoza, leczenie

Choroba Scheuermanna - objawy, diagnoza, leczenie

zależy od stopnia i skali zwyrodnienia. U pacjentów z wczesną postacią schorzenia stosuje się jedynie leczenie zachowawcze opierające się na podawaniu leków przeciwbólowych oraz wykonywania ćwiczeń gimnastycznych wzmacniających mięśnie grzbietu. Dzięki nim możliwe jest odciążenie kręgosłupa, zmniejszenie

Ból szyi połączony z ograniczeniem ruchu? Nie można wykluczać zwyrodnienia

Ból szyi połączony z ograniczeniem ruchu? Nie można wykluczać zwyrodnienia

, jednak to wciąż nie koniec świata. Zmiana to niekoniecznie rezygnacja. Aktywny tryb życia, pozwalający na wzmacnianie mięśni, to przepis na zdrowie: znosi ból, zapobiega nawrotom. Istotne jednak, by ćwiczenia były właściwie dobrane do rodzaju zmian, ich miejsca, zaawansowania, żeby nie przesadzić z

Aktywność fizyczna jest zdrowa! Czy wiesz dlaczego?

Aktywność fizyczna jest zdrowa! Czy wiesz dlaczego?

organizmu. Spada stężenie cholesterolu. Dbanie o formę wcale nie musi zaczynać się od bieżni w siłowni czy ciężkich ćwiczeń w klubie fittness. Można ją budować małymi krokami, wprowadzając drobne "modyfikacje" i zmieniając codzienne nawyki. Zamiast jeździć samochodem, warto chodzić lub jeździć na

Aktywność fizyczna - dobierz ją do swoich celów. Która pasuje do twoich?

Aktywność fizyczna - dobierz ją do swoich celów. Która pasuje do twoich?

rower uważany jest za stosunkowo bezpieczną formę ćwiczeń, także dla osób ze sporą nadwagą i starszych. W czasie jazdy na jednośladzie wzmacniane są mięśnie pleców podtrzymujące dolny lędźwiowy odcinek kręgosłupa - te właśnie one są dla niego podporą, nawet, a czasem szczególnie wtedy, gdy kręgosłup

Narty biegowe - sport dla każdego?

Narty biegowe - sport dla każdego?

(ta powinna trwać od 15 do 20 minut), ale o regularne i systematyczne ćwiczenia pozwalające wzmocnić organizm, a zwłaszcza mięśnie. Ma to szczególne znaczenie dla tych osób, które dotychczas nie ćwiczyły i dopiero zaczynają swoja przygodę z biegówkami lub też miały przerwę w ruchu między kolejnymi

Co to jest kręgozmyk zwyrodnieniowy?

Co to jest kręgozmyk zwyrodnieniowy?

stabilizacji kręgosłupa. Wielu pacjentów może uzyskać poprawę stanu klinicznego po wdrożeniu odpowiedniej fizjoterapii, składającej się z indywidualnie dobranych zabiegów fizykoterapeutycznych, jak również ćwiczeń wzmacniających osłabione mięśnie. W razie braku skuteczności powyższych metod rozważyć można

Ćwiczenia na płaski brzuch i zdrowe plecy

Ćwiczenia na płaski brzuch i zdrowe plecy

napięciu i powolnym opuszczeniem. 1. Połóż się bokiem, tak by ciało tworzyło linię prostą. Często spotykany błąd przy tym ćwiczeniu to uciekanie biodrami do tyłu. 2. Podeprzyj się się na przedramieniu i unieś ciało do góry, napinając mięśnie brzucha i trzymając prosty kręgosłup. Przykładowe serie: 5 serii

Ćwiczenia mięśni Kegla

Od jakiegoś czasu stwierdzono, że mam obniżona macicę. Zaczęłam ćwiczyć intensywnie mięśnie kegla i pomagają, ale od ciągłego zaciskania bolą mnie mięśnie odbytu a czasami ciężko mi się załatwić. Czy to może być od ćwiczeń?Prawdopodobnie ćwiczenia są wykonywane zbyt często i zbyt intensywnie, co

Ścięgno Achillesa - ćwiczenia

Jakie ćwiczenia zastosować, kiedy mięsień Achillesa nie pracuje. Byłam po wkładki i powiedział mi lekarz, że przez złe stawianie nóg nie pracuje mi mięsień Achillesa, co powoduje, że przy robieniu przysiadu nie mogę utrzymać równowagi żeby nie oderwać piet od podłoża. Nie jestem pewna, czy nie

Przesadziłam z ćwiczeniami?

wysokości stawu łokciowego umiejscowiony z przodu? Jeżeli tak to dolegliwości mogą pochodzić ze strony przeciążonych mięśni. Może to być mięsień dwugłowy ramienia lub grupa zginaczy nadgarstka (mięśnie odpowiedzialne za zgięcie dłoniowe nadgarstka). Można spróbować rozciągania i zaobserwować czy

Wypadający kręg a ćwiczenia

Mam pytanie: otóż mam wypadający kręg w odcinku lędźwiowym oraz skrzywienie kręgosłupa, a chciałbym zacząć ćwiczyć na małej domowej siłowni. Czy z takimi schorzeniami jak ja mam mogę jakoś ostrożnie z umiarem ćwiczyć? W jakich najlepiej pozycjach? proszę o odpowiedz pozdrawiam

Ćwiczenia a wada wzroku

Czy ćwiczenia mięśni brzucha mogą nasilić wadę wzroku?Zależy, o jakiej wadzie wzroku mówimy. W najczęściej występujących wadach - tzw. wadach refrakcji (krótkowzroczność, dalekowzroczność) wysiłek fizyczny nie powinien mieć wpływu na naszą wadę, wynikają one bowiem z niedostosowania kształtu gałki

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: powrót do formy

Odgrzebie wątek. Ostatnio Bieniwicka pisała, o ćwiczeniach codziennie 10 min dla dobra kręgosłupa i od tego czasu chodzi to za mną. Polecicie jakieś konkretne ćwiczenia ? Interesuje mnie najbardziej ćwiczenia na mięśnie brzucha i pleców, do wykonywania codziennie, bez przyrządów, w obecności

Re: Leżenie na brzuszku i unoszenie nóżek.

Jak się martwisz, to idź do pediatry, serio. Tylko pediatra / neonatolog mogą robić np kontrolę trakcji i różne inne badania / ćwiczenia. Tylko oni WIDZĄC dziecko mogą realnie ocenić jego zdrowie, mięśnie, kręgosłup itp

Re: Zwyrognienie kręgosłupa szyjnego - dziwne obj

narząd nie funkjonuje w 100% sprawnie. Głowa do góry. Poszukaj najlepszych według Ciebie(jakie sprawią Ci najmniej problemu i będą najmniej czasochłonne) ćwiczeń na mięśnie kręgosłupa - tylko nie myl z ćwiczeniami siłowymi, bo niektóre z nich mogą zaszkodzić. I zacznij regularnie ćwiczyć. Niestety na

Re: ćwiczenia w ciąży

Tak "ćwiczę" - chodzę 2 razy w tygodniu na zajęcia z tańca latynoamerykańskiego, termin porodu mam za kilka tygodni. Ograniczyłam się w tej chwili tylko do tego - zumbę, piloxing i inne bardziej forsowne ćwiczenia odstawiłam ok. 5 miesiąca ciąży. Natomiast na pewno fakt, że od lat regularnie

Re: Chodzcie wyprostowane ?

Tak staram sie bo mam problemy z kręgosłupem i kiedys rehabilitant powiedział ze jak nie zadbam to po 40 czeka mnie operacja . Zatem chodzę na pilates - bardzo pomaga ćwiczyć mięśnie głębokie podtrzymujące kręgosłup.

Re: Rwa kulszowa-jak sobie radzicie?

Do soboty powinno przejść jeśli będziesz brać leki. Ja mam duze uczulenie na NLP wiec leczenie jest trudniejsze. Tyle że musisz zacząć rozciągac te mięśnie które są zaciśnięte bo na bank wróci. Jeśli nie możesz dostać się na rehabilitację to dobre są ćwiczenia ma zdrowy kręgosłup ale trzeba

Re: rwa kulszowa-co dalej?

Mi pomógł internista. Zastrzyki 1 przeciwbólowy + 1 witaminowy, przez 10 dni. Ból ustępował już po 2min od zastrzyku. Do tego tabletki na rozluźnienie mięśni. Po 2 tygodniach problem całkiem zniknął. Niestety wrócił po roku. U mnie powodem są za słabe mięśnie utrzymujące kręgosłup. Trzeba ćwiczyć.

Re: Fotka, która pokazuje różnicę...

Nie wiem , czy Cię pocieszę, ale pozbycie się oponki z brzucha to akurat sukces diety. Od ćwiczeń też, ale mnie pokazały się mięśnie na brzuchu dopiero, gdy w połowie ograniczyłam cukier , zaczęłam regularnie spożywać posiłki (u mnie 4lub 5 razy dziennie co 3, 4 godziny) i doszły tzw. brzuszki

Re: Chodzcie wyprostowane ?

Teraz nie, ale kiedyś tak - w czasach jak chodziłam na tai chi. Przy w miarę regularnym treningu fizjologiczny ruch wchodzi w krew i staje się naturalny. Bez ćwiczeń wzmacniających mięśnie dbające o prawidłową postawę trudno o dobrą postawę. Co najwyżej wyjdzie karykatura. Bez rozluźnienia

Re: jak i ile schudłyście?

ćwiczenia kardio (bieg naprzemiennie z marszem), jogę ćwiczę dla siebie, by rozciągnąć mięśnie i wzmocnić kręgosłup. Ale fakt, z wiekiem jest trudniej zrzucić. -- "Przy pewnej dozie kretynizmu hipokryzja to po prostu wyraz poczucia przyzwoitości." by asia_i_p