Wszystko o:

ćwiczenia na kręgosłup w basenie

Aktywność fizyczna jest zdrowa! Czy wiesz dlaczego?

Aktywność fizyczna jest zdrowa! Czy wiesz dlaczego?

natężenie oraz rodzaj powinny być odpowiednio dostosowane do sprawności danej osoby. W przypadku gdy problemem jest duża nadwaga warto zapisać się na basen. Nie ma znaczenia czy nasza masa przekracza 50 kg czy 100 kg. Istotny jest styl. Aby maksymalnie odciążyć kręgosłup najlepiej pływać na plecach (krążki

Aktywność fizyczna - dobierz ją do swoich celów. Która pasuje do twoich?

Aktywność fizyczna - dobierz ją do swoich celów. Która pasuje do twoich?

już po paru tygodniach systematycznych ćwiczeń. Gdy twoje ciało znajduje się w wodzie, oddychanie jest zdecydowanie cięższe niż gdy pozostajesz na lądzie. Dotyczy to zresztą nie tylko oddychania, ale w ogóle poruszania się. Musisz przeciwstawić się ciśnieniu wody, wiec będzie cię to kosztować więcej

Choroba zwyrodnieniowa stawów

Choroba zwyrodnieniowa stawów

obejmują stawy kończyn dolnych, aby ułatwić sobie poruszanie pacjenci korzystają z laski lub balkonika. Dodatkowym, acz niezbędnym elementem leczenia jest szeroko rozumiana fizykoterapia. Obok ćwiczeń (zaleca się także jazdę na rowerze oraz basen ) wykonywanych pod okiem specjalisty chorzy poddawani są

Pływanie - poczuj się jak w stanie nieważkości

Pływanie - poczuj się jak w stanie nieważkości

najmniej przez pół godziny 2-3 razy w tygodniu. Chyba, że zależy ci na zrelaksowaniu się - podziała i jedna wizyta na basenie czy wypad nad jezioro w cieplejsze pory raz na jakiś czas. Nie musisz bać się kontuzji, nawet jeśli dawno nie miałeś styczności z ćwiczeniami. Woda amortyzuje ruchy i jest łaskawa

[SPORT W CIĄŻY] Ginekolog: Jeszcze się nie zdarzyło, żeby pacjentka pytała, czy może skoczyć na bungge, ale niektóre boją się nawet spaceru

[SPORT W CIĄŻY] Ginekolog: Jeszcze się nie zdarzyło, żeby pacjentka pytała, czy może skoczyć na bungge, ale niektóre boją się nawet spaceru

przygotować taki konkretny poradnik, co konkretnie wolno w ciąży, komu i do kiedy? - Tak jak było z kartkami na mięso? Wszystkim po kilogramie na miesiąc czy jakoś tak? Sport jest bardzo korzystny dla kobiet w ciąży, należy je zachęcać do ćwiczeń, korzystając z każdej okazji, ale do każdej pacjentki trzeba

Narty biegowe - sport dla każdego?

Narty biegowe - sport dla każdego?

sezonami. Klasyczne brzuszki, pompki, podciąganie się czy imitacja "na sucho" ruchów wykonywanych w czasie biegu na nartach, na początek będą wystarczające. Aby osiągnąć lepsze efekty zaleca się poświęcenie minimum 30 minut każdego dnia na ćwiczenia. Jeśli taka forma ruchu nie do końca nam

To nie moja wina, że tyję i nie mogę schudnąć?

To nie moja wina, że tyję i nie mogę schudnąć?

oglądanie się z zazdrością na szczuplejszych znajomych, bezkarnie popełniających błędy dietetyczne. Dla ciebie racjonalna dieta i regularne ćwiczenia fizyczne (co najmniej 3 razy w tygodniu, a najlepiej codziennie, po 30 minut do godziny) to sposób na całe życie. Pamiętaj, że największy wpływ na wygląd i

9 uznanych, bezpiecznych afrodyzjaków. Działają czy nie? Kiedy warto się nimi wspomóc?

9 uznanych, bezpiecznych afrodyzjaków. Działają czy nie? Kiedy warto się nimi wspomóc?

ćwiczenia mogą być interesującą grą wstępną, jeśli nie przesadzicie z wysiłkiem. napięte mięśnie, krew krąży szybciej, jest okazja, by odsłonić to i owo. Na specjalne okazje Są również konkretne ćwiczenia, propagowane przez tantryzm (głównie buddyjska i hinduistyczna filozofia wewnętrznego rozwoju), mające

Siłownia zamiast tabletki

Siłownia zamiast tabletki

Jeżeli zdecydowałaś, że będziesz ćwiczyć - najpierw porozmawiaj ze swoim lekarzem. Zadecyduje on, jaka forma aktywności jest dla ciebie najlepsza. Nie powinno się przeciążać chorego kręgosłupa, stawów ani kości zaatakowanych przez osteoporozę (tu lepszy będzie np. aquaaerobik - ćwiczenia na basenie

Dieta, ruch i wygodne buty, czyli proste sposoby na mocne stawy

Dieta, ruch i wygodne buty, czyli proste sposoby na mocne stawy

śpimy, czy jest odpowiednio twardy. To, czy ma właściwą twardość sprawdzisz oceniając ile wysiłku musisz włożyć by się z niego podnieść. Zobacz także: 12 ćwiczeń na mocne i zdrowe stawy To, co jesz ma znaczenie dla stawów Zajęcie się, tak na serio, kondycją stawów wymaga czegoś więcej niż dobrych

Wypadający kręg a ćwiczenia

Mam pytanie: otóż mam wypadający kręg w odcinku lędźwiowym oraz skrzywienie kręgosłupa, a chciałbym zacząć ćwiczyć na małej domowej siłowni. Czy z takimi schorzeniami jak ja mam mogę jakoś ostrożnie z umiarem ćwiczyć? W jakich najlepiej pozycjach? proszę o odpowiedz pozdrawiam

Ból kręgosłupa mimo aktywności fizycznej

. Możliwe też że zbyt dużo ćwiczeń spowodowało przeciążenie w obrębie mięśni kręgosłupa. Mięśniom też należy się odpoczynek. Można spróbować rozciągać mięśnie pleców oraz wzmocnić mm. brzucha. Jeśli chodzi o aktywność fizyczną, można wybrać basen (nie obciąża się stawów i powinien przynieść ulgę).

Strzelanie kręgosłupa

Mam 21 lat i od ok. 4 lat borykam się ze strzelaniem kręgów na całej długości kręgosłupa. Jeżdżę do kręgarza, ale efekt trwa parę dni i znów to samo. Jeździłem na rehabilitacje i też nic to nie dało. Wykonuje różne ćwiczenia na wzmocnienia kręgosłupa i też nic. Nie wiem co zrobić bo nic nie pomaga

Interpretacja wyniku prześwietlenia kręgosłupa

, wysokość trzonów kręgów zachowana. Jakie zmiany zwyrodnieniowe zaszły w kręgosłupie, co oznaczają? Jaki rodzaj rehabilitacji powinien być zastosowany? Czy przy takim schorzeniu kręgosłupa można stosować ćwiczenia wzmacniające? jakie? Siłownia, joga, pływanie? Posiadam również zwyrodnienia stawów palców rąk

Zastrzyki na ból kręgosłupa

i tam trochę mój stan się polepszył. Zastosowano mi leki przeciwzapalne, jonoforezę, zastrzyki bezpośrednio w kręgosłup, rozciąganie kręgosłupa na specjalnym wyciągu, ćwiczenia. Jest tylko jeden problem - te zastrzyki muszę brać co 6 miesięcy. Czy jest coś co bym mogła zrobić jeszcze dla poprawy

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: no niestety tak jest

A co Ci powiedział ortopeda? Ciąża sam w sobie jest obciążeniem dla kręgosłupa dlatego warto nie przytyć za dużo, ale tak czy inaczej zmiany są nieodwracalne raczej, warto zrobić rtg lub rezonans, dobrać u rehabilitanta ćwiczenia, chodzić na basen i pilnować wagi. Nie rozumiem w czym ma tu pomoc

Re: co uprawiacie i dlaczego?

Mam siedzącą pracę i zwyrodnienia w kregosłupie - jak nie ćwiczę to nie moge spać, tak mnie plecy bolą. Więc biegam, a oprócz tego na zmianę: zumba (ostatnio niewiele) tbc, tabata, zdrowy kręgosłup, joga, latino, siłownia. W tygodniu na siłę wykrajam jeden dzień bez ćwiczeń dla regeneracji i

Re: do biegaczek i nie tylko

Akurat wzmacnianie mięśni na siłowni jest dzieciom absolutnia zakazane. W przeciwieństwie do biegania :-) Ja we wczesnym nastolęctwie intensywnie trenując tenis nabawiłam się gwałtownie postępującej skoliozy. Ortopeda zalecił mi CODZIENNE PÓŁTAROGODZINNE intensywne ćwiczenia mięśni brzucha i pleców

Re: RTG kregoslupa - prosba o interpretacje wynik

Nie wiem ile ma pani lat .Kręgosłup w pewnym wieku się zmienia jak cały układ kostny .To co pani ma w opisie to normalne zjawiska .Kości z wiekiem się niszczą wyginają są obtarte.To tak jak oczy z wiekiem też się wzrok pogarsza itp.Jeśli ma pani bóle kręgosłupa to pochodzić na ćwiczenia masaż basen

Re: Jak często ćwiczycie?

6 razy w tygodniu :) a co to zależy od mojego nastroju :) zazwyczaj bieganie, aeroby, siłowe i joga :) no i po ćwiczeniach basen - ale basenu nie traktuję jako aktywność tylko jako dobro dla kręgosłupa :) uwielbiam ćwiczyć :)

Re: Euforia biegacza, endorfiny itp - odczuwacie?

Neiti, pozwolę sobie wtrącić się z racji aktywności na XXL-kach. Bardzo dobrze Cie rozumiem, miałam taką niechęć wiele lat. Do zmian zmusiły mnie względy zdrowotne - kręgosłup - i bardzo duuuuża nadwaga. Zmusiłam się, zapisałam na basen na naukę pływania. Początkowo było ciężko, musiałam się kopać

Re: Problem z bolącymi plecami

Mnie i rehabilitant, i ortopeda krzyczeli: basen, basen, basen!!! Ale ćwiczenia też bardzo pomagają. I piłka też, naprawdę. Przez wiele lat pracowałam siedząc wykrzywiona w dziki paragraf w bardzo wygodnym fotelu i też "nie wyobrażałam sobie", że można inaczej. Ale jak się wystraszyłam posiadanych

Re: Dyskopatia???

Dziękuję za rady, u mnie problemy z kręgosłupem wynikają zapewne z dźwigania w młodzieńczych i ostatnich 2 latach oraz z siedzącego trybu pracy :( Dostałam już skierowanie na RM od neurologa oraz zalecenia basen i ruch, ruch, ruch. Basen ograniczyłam do brodzika i ćwiczeń (nie umiem pływać

Re: drętwienie rąk

Według mnie związek jest z kręgosłupem. Ćwiczenia, basen, ewentualnie rehabilitacja.

Re: No, weź...

Nie mam problemów typu "zaniedbanie, brak ćwiczeń fiz". Żeby mieć przeciętną figurę, musiałabym zrobić sobie implant tyłka (patologicznie płaski i męski z kształtu), piersi (tych nie mam w ogóle, "pod" jest tyle samo, co "w"), ale cóż, wyprostować nogi (zaniedbanie wizyt u ortopedy w dzieciństwie